Jump to content
MAINOS

Hoitajien oma fyysinen kunto


Vieras: mielipiteitä

Recommended Posts

Vieras: mielipiteitä

Mitä olette mieltä siitä missä kunnossa hoitajat ovat fyysisesti?

Hoitoalalla jaksetaan valittaa siitä kuinka rankkaa työ on.

Okei... henkisesti rankaa, mutta aika huonokuntosta porukkaa näkyy olevahan hoitajista suurin osa.

Auttasko se omasta fyysisestä kunnosta huolehtiminen jotain myös siihen henkiseen jaksamiseen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
19 minuuttia sitten, Vieras: mielipiteitä kirjoitti:

Okei... henkisesti rankaa, mutta aika huonokuntosta porukkaa näkyy olevahan hoitajista suurin osa.

Lähde? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: mielipiteitä kirjoitti:

Auttasko se omasta fyysisestä kunnosta huolehtiminen jotain myös siihen henkiseen jaksamiseen?

Et varmasti ole lainkaan väärässä vaikka ehkä ulostulossa voi pieni provokaation poikanenkin olla. 

Luulen, että sairaspoissaoloja voisi olla hyvinkin paljon vähemmän, jos viikottaisesta työajasta käytettäisiin kolme tuntia liikuntaan. Olisi hauska nähdä miten sairaslomille ja työhyvinvoinnille kävisi, jos pari keskenään vertailukelpoista kaupunkia otettaisiin tutkimukseen ja toisessa liikuttaisiin kolmesti viikossa työajalla ja toisessa ei. Onhan tuo kallista lyhyellä aikavälillä, mutta en yllättyisi vaikka se toisi säästöjäkin pitkässä juoksussa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 tunti sitten, Janne kirjoitti:

Lähde? 

No näkeehän sen omilla silmillään jokainen. Puolet on ylipainosia ja ruokavalio koostuu roskaruuasta, mitä syödäänkään sitten työajan ulkopuolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitajan ylipaino

Hoitajan ylipaino ei kuulu työnantajan maksettavaksi. Pitäisikö hoitajan krapulakin maksattaa työnantajalla. Mitä hoitaja syö/juo vapaa-ajallaan siirtyy työnantajan ongelmaksi. Tai kyllähän se siirtyykin, sairaspoissaoloissa. Mutta kaikista eniten se siirtyy muiden hoitajien ongelmaksi lisääntyvässä työmäärässä, tämän tietää jokainen. Vähän enemmän saa se fyysisesti jaksavampi juosta, tehdä, nostaa, kantaa, siirtää mutta onhan se kirjaaminenkin tärkeää ja viriketoiminta esim. lehdenluku.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: juukyllä

Kyllä ne fyysisesti parhaassa kunnossa olevat tekee niitä hommia oikeesti eniten.

8 tunnin vuoron aikana se paremmassa kunnossa oleva saattaa olla tehnyt 2 tunnin eestä sen huonompikuntosen töitä.

Huom. nyt ei sekoteta laiskoja tähän. Vertauksena on siis hyvä ja huonokuntoinen, sama motivaatio.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hämmästynyt

yhdessä työpaikassa yksi hoitaja söi aamupalaksi:

 

- 2 lihapiirakkaa

- ketsuppia

- 0,5 l coca colaa

- kupin kahvia

-wiineri

- 3-5 irtokarkkia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liikkuva ei lihoa

Hauska ajatus että työnantajan pitäisi järjestää hoitajalle liikkumista vaikka 3 kertaa viikossa, minä ainakin saan juosta sen 40 tuntia viikossa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 minuuttia sitten, Vieras: Liikkuva ei lihoa kirjoitti:

Hauska ajatus että työnantajan pitäisi järjestää hoitajalle liikkumista vaikka 3 kertaa viikossa, minä ainakin saan juosta sen 40 tuntia viikossa!

Kyllä kyllä....Lähes kaikkihan me juostaan 4o tuntia viikossa.

Kysymys kuuluukin, miksi yli puolet on silti tuhteja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

24 minuuttia sitten, Vieras: hämmästynyt kirjoitti:

yhdessä työpaikassa yksi hoitaja söi aamupalaksi:

 

- 2 lihapiirakkaa

- ketsuppia

- 0,5 l coca colaa

- kupin kahvia

-wiineri

- 3-5 irtokarkkia

 

no kyllähän tollasen voi hyväkuntoinen ihminen syödä vaikka joka aamu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: voi kyllä

Ihan hyvä aloitus. Fyysinen kunto kyllä korreloi tekemisen kanssa ja uskoisin korreloivan myös työhengen kanssa jonkin verran. Omat havainnot työelämässä tukevat sitä et sen sijaan jotta pidettäis omasta kunnosta huolta ja hyvinvoinnista niin mieluummin uhriudutaan ja mussutetaan sitä pullaa sielllä kahvihuoneessa ja käydään tasaisin väliajoin röökillä. Koko kuvio on yksi hemmetin huono vitsi, paitsi että ei ole, vaan tosi surullista. Onneksi ei kaikki, mutta härregod..Sairaslomistakin varmaan heti 50% tippuisi jos porukka pitäisi puolensa ja huolta omasta fyysisestä ja henkisestä kunnosta. Aina se ei ole mahdollista, jos on esim niin depis, mut ei se kyl siitä enemmistön tapaukses ole kyse. Jos ei muuta keksitä niin keksitään jotain uniikki lumihiutale muurahaisallergia jonka takia ei vaan pysty tai jaksa. Anna mun kaikki kestää : )

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kuntoilemaan mars

Pitäs pistää kaikki kuntokuurille nii vähentyisi ne sairaslomat

 

jos ihan selkeästi sairasloma on oman ylipainon syytä nii niille ei pitäisi olla mitään perustetta olla hyväksyttyjä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Epäsäännöllisyys

Olen lihonut hoitoalalle siirtymisen jälkeen 10 kiloa. Syön epäsäännöllisesti. Töissä syön vain hedelmän ja juon smoothien tms. työn lomassa ja usein vielä taukohetki, joka on työaikaa keskeytyy.  Kotona sitten syön senkin edestä. En kovin epäterveellisesti, mutta reiluja annoksia. Liikkuminen jäänyt myös vähäiselle, sillä viime kesän helteiset työolot laukaisivat lääkehoitoa vaativan sydänvian. Mitä enemmän työperäistä fyysistä kuormitusta, sitä enemmän kuluu Propralia. Ennen viime kesää olin hyvässä fyysisessä kunnossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: tsemppiä

ap tässä.

en syyllistä siis ketään huonossa fyysisessä kunnossa olevaa, siihen on varmasti monia syitä.

Koittakaa jaksaa liikkua niin työkin tuntuu kevyemmältä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kohtuus kaikessa

Lihominen johtuu ylensyömisestä tai liian vähäisestä liikkumisesta. Tai voi olla juomisestakin kyse, jos vapaa-aika kuluu 'palautumisessa'.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17.2.2019 klo 17.39, Vieras: Super kirjoitti:

No näkeehän sen omilla silmillään jokainen. Puolet on ylipainosia ja ruokavalio koostuu roskaruuasta, mitä syödäänkään sitten työajan ulkopuolella.

Mä haen ja vien potilaita ilmeisesti vääristä paikoista, koska en ole pystynyt tällaista johtopäätöstä tekemään, eikä toteudu omassakaan työpaikassa. 

Ihailtavan ymmärtäväisiä näppäimistötiikereitä on tähänkin ketjuun löytynyt, homo homini lupus. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vapaa-aika

Vuorotyö on raskasta, siksi pitää miettiä tarkkaan mihin vapaa-aikansa kuluttaa. Listassa voi paljon olla yhden päivän vapaita, kannattaako se viettää työkaverin kanssa tavalla tai toisella? Työpaikan asiat kannattaa jättää työpaikan ulko-ovelle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lillerinlalleri

Ikävää yleistämistä, että kaikki ylipainoiset olisivat huonossa kunnossa. Liikun varmasti enemmän kuin moni hoikempi kanssahoitsu, mutta olen ylipainoinen. Tosin jaksan työnikin oikein hyvin, joten kaipa salaisuus on siinä liikunnassa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä aihe, mutta kauhean hyökkäävä aloitus.

Työ on rankkaa ja työnantaja pystyisi hyvin siihen vaikuttaa. Monellakin tapaa. Mutta niitä tapoja ei tulla koskaan näkemään. 

Itse tekisin mieluiten 6h päivä, että jaksaisin paremmin.

Mutta siinähän haluan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitsu

Minä oon mielestäni normaali painoinen (n 160cm/53 kg), silti kärsin fyysisistä vaivoista esim selkäkipu +muut nivel sekä lihaskivut. Syy ei aina ole se ylipaino. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: havainnointia

Ehkä miehillä vaikuttaa hieman enemmän se fyysinen olemus siihen työtehoon. Lihava mies ei kovin paljon jaksa liikkua. Hyvässä fyysisessä kunnossa oleva mies taas tekee monen hoitajan edestä töitä.

Olen huomannut, etät lihavat naiset jaksaa liikkua, mutta sitä en tiedä onko he työpäivän jälkeen loppupäivän "paskana"  sitten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hämmästynyt

Kyllä ei vaikuta kovinkaan moni tähän kommentoinut hoitotyön ammattilainen kykenevän empaattiseen, voimavaralähtöiseen asennoitumiseen. Mielestäni se olisi paljon tärkempää työssäjaksamisen ja työn tuloksellisuuden parantamisessa, kuin toisten tottumusten tai ulkoisen olemuksen retostelu. Tämä on surullinen ketju kaikkiaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ihmehiihtäjä

Siis olen samaa mieltä että liikunta auttaa kyllä jaksamaan ja parantaa unenlaatua ja virkistää mieltä.

Itse kotihoidossa pyrin liikkumaan työajalla mahdollisimman paljon, kaikki rappuset mitkä vaan voi- kävelen. Autoa ei pakko jättää suoraan oven eteen. Ja jos mahdollista jossain keskustanlistassa vedän kaikki paikat kävellen. Vapaa-ajalla liikun myös.

Olisikin ihanaa jos työajasta saisi käyttää pienen siivun liikuntaan, käyttäisin ilomielin  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: HoitajaHoitaja

Olen lihonut 10 kiloa hoitajan työssä. Stressi vaikuttaa minulla aina painoon. Esim lomilla paino alkaa tippua ja töihin palatessa paino nousee. Syön normi kotiruokaa ja en ole herkuttelija. Stressihormooni vaikuttaa myös elimistöön ja sekin voi nostaa painoa. Teen myös huomattavasti tehokkaammin töitä, kuin moni enemmän kuntoileva,mutta liekkö siinä jo motivaatiokysymys.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...