Jump to content
MAINOS

Mitä äänestäisit?


dino

Olisitko valmis pitkään lakkoon esimerkkitapauksessa?  

101 ääntä

  1. 1. Olisitko valmis pitkään lakkoon esimerkkitapauksessa?

    • Kyllä
      87
    • En
      22


Recommended Posts

Tänään koulussa oli johtajuus kurssi ja puhuimme kaikkee kivaa siellä, myös palkka-asia tuli ilmi.

Meidän oma maikka kertoi omat kokemukset viimeisestä lakosta jonka tehy piti kauan aikaa sitten. Koska sairaanhoitaja kuuluu suojelutyöammattiin niin silloin on mentävä töihin jos vuorolistalla on sun nimi. Hänen oma kokemus oli huono lakosta, työntekijät kärsivät todella paljon, esim. jorvin päivystys suljettiin ja kaikki siirtyi meikkuun. Potilaita oli tuhottoman paljon ja hoitajia se minimimiehitys. Hoitajat uuvuttivat itteensä ja työpäivän päätteeks itkivät uuvuksissaan sitä helvettiä.

Kun kuulin tollaisen kokemuksen ja mitä sillä oikeesti saatiin aikaa? ei mitään. Niin parempi vaihtoehto olisi ainakin minun mielestä joukkoirtisanoutuminen. Tiedän että ihmisillä on taloudelliset ongelmat muutenki ja ei voi riskeerata sitä että jäisi ilman töitä. Eikös työttömyskassasta saa jotain rahaa/kk "jos" jää työttömäksi?

Mutta oikeasti miettikään kuinka paljon tehokkaampi ois irtisanoutuminen jos enemistö hoitajista sitoutuu siihen, se olisi kerrasta poikki! Sovittais joku päivämäärä julkisesti jolloin kaikki irtisanoutuvat, sairaalat menis samantie kiinni kun ei voi pakottaa suojelutyöhön jos ei ole töissä  ::). Itse uskon että se raha revittäis heti hoitajille aika nopeasti.. miettikää jos pari tuhatta mummoa ja pappaa kuolee parissa päivässä, hiukan siitä tulee haloota. Okei, kansa on varmaan vihainen siitä hoitajille että aiheuttivat moisen ongelman, mutta se unohtuu varmasti nopeasti. Olihan lääkäritkin lakossa ja leikkaukset seisoivat, eipä niitä silti hirtetä nyt.

Jännä juttu sekin että kun luokassa möläytin irtisanoutumisesta niin th-op alkoi minua moralisoimaan että "jättäisitkö potilaat kuolemaan ajamalla omia etujasi", sanoin: kyllä jättäisin! Alkaa riittää nää florencit ja roy ajattelijat. nyt eletään 2000-lukua ja sairaanhoitaja on ammatti siinä missä muukin ammatti on, eikä mikään kutsumus, josta kuuluisi myös saada rahallista korvausta jotta voi elää ja hankkia asunnon ja auton kenties.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 68
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kuten jo monessa eri keskustelussa on mainittu, suojelutyövelvoite on vain henkilöillä joilla on virka. Ja meidän "duunarien" virathan muutettiin toimiksi joitain vuosia sitten.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös työttömyskassasta saa jotain rahaa/kk "jos" jää työttömäksi?

Jos oma-aloitteisesti irtisanoutuu, joutuu yleensä 3 kk:n karenssiin. Lisäksi joudut ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi ja arvaahan tarjotaanko sinulle töitä joukkoirtisanoutumisen jälkeen, jolloin vapaita paikkoja on ylen määrin tarjolla. Jos et ota työtä vastaan, joudut taas karenssiin. Joukkoirtisanoutuminen tarkoittaisi käytännössä sitä, että olet ilman ansioita tai haet töitä muilta aloilta. Työttömyyspäivärahaa ei tuossa tilanteessa tipu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun kuulin tollaisen kokemuksen ja mitä sillä oikeesti saatiin aikaa? ei mitään.

Jos en ihan väärin muista niin sain lakon jälkeen noin 800 markkaa, tekstikysymyksissä kyllä lakon myötä tuli takkiin ja pahasti.

Mutta oikeasti miettikään kuinka paljon tehokkaampi ois irtisanoutuminen jos enemistö hoitajista sitoutuu siihen, se olisi kerrasta poikki! Sovittais joku päivämäärä julkisesti jolloin kaikki irtisanoutuvat, sairaalat menis samantie kiinni kun ei voi pakottaa suojelutyöhön jos ei ole töissä  Ilkeä. Itse uskon että se raha revittäis heti hoitajille aika nopeasti.. miettikää jos pari tuhatta mummoa ja pappaa kuolee parissa päivässä, hiukan siitä tulee haloota.
Sama efekti on tulossa ilman joukkoirtisanoutumistakin työvoimapulan myötä, hoitajien ei tarvitse tehdä muuta kuin lopettaa se järjetön venyminen ja joustaminen työnantajan eduksi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös työttömyskassasta saa jotain rahaa/kk "jos" jää työttömäksi?

Jos oma-aloitteisesti irtisanoutuu, joutuu yleensä 3 kk:n karenssiin. Lisäksi joudut ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi ja arvaahan tarjotaanko sinulle töitä joukkoirtisanoutumisen jälkeen, jolloin vapaita paikkoja on ylen määrin tarjolla. Jos et ota työtä vastaan, joudut taas karenssiin. Joukkoirtisanoutuminen tarkoittaisi käytännössä sitä, että olet ilman ansioita tai haet töitä muilta aloilta. Työttömyyspäivärahaa ei tuossa tilanteessa tipu.

No eihän sitä karenssiin joudu vaikka töitä tarjottaisiinkin, senkus menee haastatteluun työkkärin käskettyä mutta itse haastattelussa tuijotat vaan etees sanomatta sanaakaan. Arvaas saatko töitä. Ja vola, olet edelleen työtön ja rahat pyörii. Tää systeemihän on sen keksinnöstä asti hyväksi käytetty

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No eihän sitä karenssiin joudu vaikka töitä tarjottaisiinkin, senkus menee haastatteluun työkkärin käskettyä mutta itse haastattelussa tuijotat vaan etees sanomatta sanaakaan. Arvaas saatko töitä. Ja vola, olet edelleen työtön ja rahat pyörii. Tää systeemihän on sen keksinnöstä asti hyväksi käytetty

Karenssiin joudut, jos irtisanoudut vaikka töitä olisi tarjolla. Kolme kuukautta ilman tuloja on kenelle hyvänsä kova paikka ja epäilen, että kuvaamasi kikkailu ei sen jälkeenkään mene läpi. Ainakaan alueella, jossa mahdollinen joukkoirtisanoutuminen on toteutettu. On turha kuvitella, että työnantajapuoli jää kädet ristissä ihmettelemään asiaa. Realiteetti on, että joukkoirtisanoutumisessa on varauduttava siihen, ettei työttömyyskorvausta tipu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakaan alueella, jossa mahdollinen joukkoirtisanoutuminen on toteutettu. On turha kuvitella, että työnantajapuoli jää kädet ristissä ihmettelemään asiaa. Realiteetti on, että joukkoirtisanoutumisessa on varauduttava siihen, ettei työttömyyskorvausta tipu.

No nykyisen työvoimapulan aikana ei työnantaja tosiaankaan voi tehdä mitään muuta kuin laittaa kädet ristiin ja alkaa anelemaan työntekijöitään takaisin. Tämä joukkopako huonoista työpaikoista ei tarvitse itseasiassa edes mitään ennakkosuunnitelmaa, se tapahtuu ihan luonnollisista syistä, työntekijät alkavat etsimään itselleen töitä muualta jos paikka ei miellytä. Ei siinä tarvitse missään työkkärin päivärahoilla työntekijän kauan ihmetellä, menee kysymään vaan naapurista töitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä firmassa ollaan lakon kannalla. Meidän perheessä on alettu säästään jo nyt mahdollisen lakon varalle. Ja jos lakkoa ei tule, niin käytämme säästetyt rahat yhteiseen kivaan perheen kanssa.

Toi pitkittynyt lakko on kyllä melkomoinen uhkakuva, koska mitä enemmän se pitkittyy, sitä enemmän tulee itkua siitä, että "me halutaan jo töihin, kun talous kaatuu muuten niskaan" joka syö taas uskottavuutta koko jutulta. Näin ovat tunnelmat tuolla duunipaikalla, kun asioista on juteltu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On turha kuvitella, että työnantajapuoli jää kädet ristissä ihmettelemään asiaa. Realiteetti on, että joukkoirtisanoutumisessa on varauduttava siihen, ettei työttömyyskorvausta tipu.

Tuossa tilanteessa työantaja käyttäisi kaikki mahdolliset syyllistämisen ja hoitajien nöyryyttämisen keinot, eli jos olisi mahdollista säästää palkkakustannuksia hoitajien joukkopaon myötä niin se käytettäisiin kyllä hyväksi 100 prosenttisesti. Siinä ei muutamat kuolonuhrit paljon painaisi kuten nähtiin esimerkiksi edellisen lakon aikana...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä firmassa ollaan lakon kannalla. Meidän perheessä on alettu säästään jo nyt mahdollisen lakon varalle. Ja jos lakkoa ei tule, niin käytämme säästetyt rahat yhteiseen kivaan perheen kanssa.

Toi pitkittynyt lakko on kyllä melkomoinen uhkakuva, koska mitä enemmän se pitkittyy, sitä enemmän tulee itkua siitä, että "me halutaan jo töihin, kun talous kaatuu muuten niskaan" joka syö taas uskottavuutta koko jutulta. Näin ovat tunnelmat tuolla duunipaikalla, kun asioista on juteltu.

juuri tätä tarkoitan.. jos mennään lakkoon niin lakosta voi tulla pitkä ja se syö hoitajien moraalia ja uuvuttaa niitä jotka joutuvat suojelutyöhön.

joukkoirtisanoutumisella uskoisin asian muutuvan jo viikossa.. eihän sellainen valtio voi toimia edes viikon kun kaikki sairaalat on kiinni, jos ei kansanedustajat älähä niin ainakin tavallinen kansa.. uskon että vois tulla aikamoiset protestit ja mielenosoitus paraatteja. enkä usko etteikö sen työpaikan saisi takaisin sit kun valtio on tullut palkassa vastaan ja antaa sen rahan kunnille.

olis kiva tietään kuinka ne ruotsissa järjestivät tämän asian niin hyvin että saivat sen 1000e/kk lisää palkkaan.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No eihän sitä karenssiin joudu vaikka töitä tarjottaisiinkin, senkus menee haastatteluun työkkärin käskettyä mutta itse haastattelussa tuijotat vaan etees sanomatta sanaakaan. Arvaas saatko töitä. Ja vola, olet edelleen työtön ja rahat pyörii. Tää systeemihän on sen keksinnöstä asti hyväksi käytetty

Karenssiin joudut, jos irtisanoudut vaikka töitä olisi tarjolla. Kolme kuukautta ilman tuloja on kenelle hyvänsä kova paikka ja epäilen, että kuvaamasi kikkailu ei sen jälkeenkään mene läpi. Ainakaan alueella, jossa mahdollinen joukkoirtisanoutuminen on toteutettu. On turha kuvitella, että työnantajapuoli jää kädet ristissä ihmettelemään asiaa. Realiteetti on, että joukkoirtisanoutumisessa on varauduttava siihen, ettei työttömyyskorvausta tipu.

Me puhutaan näköjään eri asiasta. Totta, karenssiin joudut kun irtisanoudut, mutta siitä eteenpäin kun olet oikeutettu työttömyyspäivärahaan, se sinulle myös kuuluu. Eihän se ole irtisanoutumista kun käyt haastattelussa ja esität tyhmää. Vai? Ja se että työnantaja ei palkkaa imbesilliä ei ole myöskään irtisanoutumista, eli olet edelleen oikeutettu työttömyyspäivärahaan, koska olet tehnyt juuri niin kuin työkkäri käskenyt.

Asia olisi aivan toisenlainen jos kieltäydyt menemästä työhaastatteluun, silloin joudut kyllä karenssiin taas, mutta tätähän en sanonut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta, karenssiin joudut kun irtisanoudut, mutta siitä eteenpäin kun olet oikeutettu työttömyyspäivärahaan, se sinulle myös kuuluu. Eihän se ole irtisanoutumista kun käyt haastattelussa ja esität tyhmää. Vai? Ja se että työnantaja ei palkkaa imbesilliä ei ole myöskään irtisanoutumista, eli olet edelleen oikeutettu työttömyyspäivärahaan, koska olet tehnyt juuri niin kuin työkkäri käskenyt.

Kellä antaa ylpeys lähteä mukaan tuollaiseen "pelleilyyn", mulla ei ainakaan... Eiköhän kuitenkin olla realistisia ja pysytä faktoissa; viime lakon aikaan ainoastaan puolet oli lakon kannalla, puolet vastaan ja tuskin nuo voimasuhteet siitä aivan hirvittävästi ole muuttuneet vaikka foorumin porukka onkin asialinjoilla. Ja jos puhutaan vieläkin radikaalimmasta toimenpiteestä eli joukkoirtisanoutumisesta, niin asenteet ovat varmasti vieläkin jyrkempiä sitä kohtaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta, karenssiin joudut kun irtisanoudut, mutta siitä eteenpäin kun olet oikeutettu työttömyyspäivärahaan, se sinulle myös kuuluu. Eihän se ole irtisanoutumista kun käyt haastattelussa ja esität tyhmää. Vai? Ja se että työnantaja ei palkkaa imbesilliä ei ole myöskään irtisanoutumista, eli olet edelleen oikeutettu työttömyyspäivärahaan, koska olet tehnyt juuri niin kuin työkkäri käskenyt.

Kellä antaa ylpeys lähteä mukaan tuollaiseen "pelleilyyn", mulla ei ainakaan... Eiköhän kuitenkin olla realistisia ja pysytä faktoissa; viime lakon aikaan ainoastaan puolet oli lakon kannalla, puolet vastaan ja tuskin nuo voimasuhteet siitä aivan hirvittävästi ole muuttuneet vaikka foorumin porukka onkin asialinjoilla. Ja jos puhutaan vieläkin radikaalimmasta toimenpiteestä eli joukkoirtisanoutumisesta, niin asenteet ovat varmasti vieläkin jyrkempiä sitä kohtaan.

Onhan toi aikamoista pelleilyä mutta niin idiootilta toiminnalta kuin tuntuukin niin kyllähän noita löytyy.

Tää ei sitä paitsi ihan liittynyt lakkoon vaan halusin korjata muutaman väärinkäsityksen systeemin toimimisesta, joten olet oikeassa, pysytään faktoissa.

Olet oikeassa myös tuosta mahd. lakon aikaansaamasta massasta, kyllä se niin on että vaikka 90% lupaisikin lakkoilla niin totuus on karumpaa.

Omasta puolestani voin jo sanoa että kun mahd lakko on käynnissä, niin  opiskelijana olen varmaankin juuri silloin suorittamassa työharjoittelua? Joten ei taida paljon lakkolaisia lohduttaa vaikka kuinka olisin "hengessä mukana", sori.

Pelottaa etteivät vaan muutamassa minuutissa säädä lakia jossa opiskelijat voidaan määrätä töihin huolimatta opintojen vaiheesta. Siihen en sitten kyllä suostu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omasta puolestani voin jo sanoa että kun mahd lakko on käynnissä, niin  opiskelijana olen varmaankin juuri silloin suorittamassa työharjoittelua? Joten ei taida paljon lakkolaisia lohduttaa vaikka kuinka olisin "hengessä mukana", sori.

Pelottaa etteivät vaan muutamassa minuutissa säädä lakia jossa opiskelijat voidaan määrätä töihin huolimatta opintojen vaiheesta. Siihen en sitten kyllä suostu.

Ei ole mahdollista. Ketään ei voi pakottaa työntekoon ilman työsopimusta (paitsi tietyissä erityisolosuhteissa, mm. pelastustyönjohtajan toimesta tms)

Itse olen miettinyt tätä lakkoasiaa myös näin opiskelijana ja keikkatyöntekijänä. Jos lakkoon mennään, en taatusti mene töihin vaikka miten soitettaisiin. Ja jos olen harjoittelussa ko. aikana, takaan että en tee mitään muuta kuin välttämättömimmän työn. Ja vielä parempi, jos voin olla poissa harjoittelusta ko. ajan, niin olen. Menen ajamaan vaikka roska-autoa tai pyörittelemään pizzataikinaa johku paikalliseen notta saan rahaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en tienny kumpaa äänestäisin, kun mulla ei kyllä olis varaa erityisesti menettää ansiotuloja. Tosin jos lakko tulee nyt kun mä oon äitiyslomalla ja mun ei tarvitse tukilakkoilla (=maksaa kellekään mitään) niin sitten tietysti sopii. En tosin usko, että siitä on mitään hyötyä.

Appiukko joutui lääkärien lakon aikaan tukilakkoilemaan ja kun kuulin millaisen summan joutui maksamaan palkastaan niin ei kyllä houkuttele sekään. Ei tosin kai äitiyslomalaisia siihen pakotetakaan, mut tuli vaan mieleen, kun muutamat melko rohkeesti täällä mainitsi sanan tukilakko... (tosin ilmeisesti tarkoittamatta sitä sanan varsinaisessa mielessä.)

Ja toisaalta, kun olen lähiaikoina tarvitsemassa sairaalahoitoa kuten myös syntymätön lapseni, niin potilaan näkökulmastakin moinen lakko hirvittää. Tosin hirvittää mua ilman lakkoakin joutua potilaaks tällä hetkellä, kun selkeesti kaikkialla liian kiire ja liian vähän työntekijöitä. Pattitilanne...

Ehkä mä vastaan, että en, kun en usko sen hyötyihinkään. Enemmän kannatan alanvaihtoa. Siinäpähän sitten etsivät niitä työntekijöitä. Liittoon kuulumattomia lusmuilijoita on turhan paljon ja sit jos uus lakko epäonnistuu yhtä naurettavalla tavalla kuin edellinen, niin sen jälkeen on TODELLA vaikea tehdä hoitajia enää kovin uskottaviksi.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: jussiolli

Hei!!

Olisin sitämieltä, että jos hoitajien lakko alkaa oltais kaikki hoit. yhdessä rivissä niin pitkään kun asiaan puututaan.  Kyllä päättäjät huomaavat mistä on kyse.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liputan myös ylityökiellon puolesta, jos kaikki hoitajat ovat valmiina lopettamaan ylityöt ja "joustamisen", lupaan jättää keikkailun kiellon ajaksi.

Ai vaikka se vaikuttaisi sun äitiyspäivärahoihin eli vuodella pidempään?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liputan myös ylityökiellon puolesta, jos kaikki hoitajat ovat valmiina lopettamaan ylityöt ja "joustamisen", lupaan jättää keikkailun kiellon ajaksi. Tälläkin tavalla voitaisiin avata päättäjien silmiä huomaamaan hoitoalan kestämätön tilanne. Ja eikö joskus 80-luvulla Tehy organisoinut kesän ajaksi opiskelijoiden "lakon", eli opiskelijat eivät hakeneet kesätöihin omalle alalle. Sekin olisi harkitsemisen arvoinen asia, työtähän kuitenkin riitää muillakin aloilla.

Ainakin niillä osastoilla, joilla olen ollut, tämä ajaisi tilanteen todella äkkiä siihen, että osastolla ei ole yhtään hoitajaa. Nimimerkillä "olen muuten joskus jäänyt tekemään tuplavuoroa keskenäni"

Miten tällaisessa tilanteessa sitten menee noi heitteillejättö yms asiat? Jos olen aamuvuorossa, eikä kukaan tule iltaan, voinko vain lähteä?

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten tällaisessa tilanteessa sitten menee noi heitteillejättö yms asiat? Jos olen aamuvuorossa, eikä kukaan tule iltaan, voinko vain lähteä?

Totta kai voit lähteä. Sehän on työnantajan ongelma hommata sinne ne työntekijät. Kuten varmasti työaikalaista muistat, on työntekijältä saatava suostumus ylitöiden tekemiseen.

Älkää hyvät ihmiset olko noin uhrautuvaisia ja ajatelko heitteillejättöjä ja kaikkea. Tämä on juuri se heikko kohta millä työnantaja meitä vedättää. Se on työnantajan puolelta sitä heitteillejättöä kun ei huolehdi tarvittavasta sijaisreservistä tai tarvittavasta miehityksestä vuorossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja toisaalta, kun olen lähiaikoina tarvitsemassa sairaalahoitoa kuten myös syntymätön lapseni, niin potilaan näkökulmastakin moinen lakko hirvittää. Tosin hirvittää mua ilman lakkoakin joutua potilaaks tällä hetkellä, kun selkeesti kaikkialla liian kiire ja liian vähän työntekijöitä. Pattitilanne...

Tässä kannattaa ajatella ennemmin niitä pariasataa tuhatta kolleegaasi jota alalla työskentelee. Saat kyllä sen välttämättömän hoidon lakonkin aikana, mutta - pahoittelut tämän sanomisesta - juuri tämänlainen ajattelu repii näitä hoitajien lakkorivejä jo ennenkuin rivejä ollaan muodostamassakaan.

Ei olla nyt tässä tilanteessa itsekkäitä vaan ajatellaan suurempaa hyvää!  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten tällaisessa tilanteessa sitten menee noi heitteillejättö yms asiat? Jos olen aamuvuorossa, eikä kukaan tule iltaan, voinko vain lähteä?

Totta kai voit lähteä. Sehän on työnantajan ongelma hommata sinne ne työntekijät.

Nimenomaan. Sun tehtävä on ainoastaan infota työnantajaa tilanteesta, se riittää. 'Hoitaja Makkonen hei, iltavuoroon ei o tulossa ketään. Vuoroni loppuu klo 15 ja en voi jäädä tuplavuoroa tekemään.' Loppu on työnantajan vastuulla. Pokkaahan toi vaatii ja raaka peli, mutta niin se on tehtävä jos ei halua tuplavuoroja tehdä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja toisaalta, kun olen lähiaikoina tarvitsemassa sairaalahoitoa kuten myös syntymätön lapseni, niin potilaan näkökulmastakin moinen lakko hirvittää. Tosin hirvittää mua ilman lakkoakin joutua potilaaks tällä hetkellä, kun selkeesti kaikkialla liian kiire ja liian vähän työntekijöitä. Pattitilanne...

Tässä kannattaa ajatella ennemmin niitä pariasataa tuhatta kolleegaasi jota alalla työskentelee. Saat kyllä sen välttämättömän hoidon lakonkin aikana, mutta - pahoittelut tämän sanomisesta - juuri tämänlainen ajattelu repii näitä hoitajien lakkorivejä jo ennenkuin rivejä ollaan muodostamassakaan.

Ei olla nyt tässä tilanteessa itsekkäitä vaan ajatellaan suurempaa hyvää!  ;)

No mä mainitsinkin puhuneeni tuossa kappaleessa potilaan näkökulmasta. Hoitaja tai ei, potilaana tilanne ei houkuta tipan vertaa. Ja jos ei usko lakon edistävän tätä "suurempaa hyvää" niin melko heikosti sitä kannattaa... Jos lakko menee plörinäks toistamiseen, niin kaikki jotka sinä aikana on ollu potilaina ei enää ikinä ymmärrä miks lisää palkkaa rutistaa. (Tai niin mä siis ajattelen, pelkään...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten tällaisessa tilanteessa sitten menee noi heitteillejättö yms asiat? Jos olen aamuvuorossa, eikä kukaan tule iltaan, voinko vain lähteä?

Ainakin minun työpaikallani esimiehet väittävät että vastaavan hoitajan täytyy jäädä myös seuraavaan vuoroon puutostilanteessa, ellei hän saa sijaista tulemaan seuraavaan vuoroon, ja että nimenomaan vastaava hoitaja joutuu syytteeseen heitteillejätöstä ellei hän jää. Samoin väitetään että esimiehellä on oikeus määrätä ihmisiä vapailta töihin irtisanomisen uhalla. Voiko olla totta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten tällaisessa tilanteessa sitten menee noi heitteillejättö yms asiat? Jos olen aamuvuorossa, eikä kukaan tule iltaan, voinko vain lähteä?

Ainakin minun työpaikallani esimiehet väittävät että vastaavan hoitajan täytyy jäädä myös seuraavaan vuoroon puutostilanteessa, ellei hän saa sijaista tulemaan seuraavaan vuoroon, ja että nimenomaan vastaava hoitaja joutuu syytteeseen heitteillejätöstä ellei hän jää. Samoin väitetään että esimiehellä on oikeus määrätä ihmisiä vapailta töihin irtisanomisen uhalla. Voiko olla totta?

Riippuu siitä onko virkasuhteessa vai toimessa. Jos toimessa niin työnantajalla ei ole tällaista määräysvaltaa olemassa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...