Jump to content
MAINOS

yöhoitajana dementiakodissa


Vieras: hannuli

Recommended Posts

Kertokaapa onko teidän öinänne yrittänyt koskaan mikään hiippari tms.sisälle...ja missäpäin tällaista on sattunut. Olen omissa öissäni pitänyt partsin ovea auki, ajatellut että tuskinpa kukaan sieltä nyt sentään sisälle änkeää. Mutta onko joku muu joutunut tilanteeseen että joku yrittää ulko-ovesta tms.sisälle...ja miten olette sitten toimineet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

kuinka dementiakodissa voi pitää ovia auki ? Eikö se ole turvallisuusriski myös toiseen suuntaan ?

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähinnä herää kysymys että miksi sitä ovea on pakko auki pitää? Yökön lovalova tulossa vierailulle?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siitä harmittamattomasta päästä, ei tosin dementtiakodissa :

Mä olin joskus yökkönä paikassa joka oli talon toisessa kerroksessa jonka ikkunoiden alla oli kattotasanne. Sairaala oli yhdelle nuorisojengille todella mieluisa leikkipuisto ja varsinkin kesällä öiseen aikaan tämä jengi jaksoi pyöriä niin kellarissa, kattotasanteella kuin lukitsemattomassa portaikossakin. Osastoilta he pöllivät mitä milloinkin pientä ja hyödytöntä. Vartijat yrittivät aina silloin tällöin saada jengin kiinni, niin minä kuin moni muukin yritti puhua osuessaan nuorille järkeä, tyyliin tämä on sairaala, täällä hoidetaan sairaita ja kuolevia ihmisiä, ilman tulosta. He olivat n. 11-14v. jengin koko vaihteli n.3-6 nuoreen.

Kesällä oli tietenkin tuhottoman kuuma ja ikkunoita oli pakko pitää auki, selkosenselällään sitä isompaa ruutua jotta ilma edes jotenkin kiertäisi. Taas yhtenä yönä jengi oli kerääntynyt tasanteelle juopottelemaan yhden avoimena olevan ikkunan alle. Oli jo myöhäiskesä ja pilkkosen pimeää. Saatiin työkaverini kanssa kuningasidea, otettiin lakanat hartioillemme ja hiippailimme kyseisen ikkunan alle taskulamput kädessä. Nousimme hiljaa ylös ja valaisimme taskulampuilla samanaikaisesti naamaa leuan alapuolelta. En olisi uskonut millainen kiljunta varsinkin jengin tytöistä lähti. Todella huono idea. Se ääni kiiri oikein kunnolla sairaalan seinissä, ikkunat alkoivat yläkerroksista aukeamaan ja niin hoitajat kuin potilaatkin kehoittivat pitämään pienempää ääntä, joku kommentoi heittämällä täyden pissapullon tasanteelle.

Jengiä ei tosin tämän jälkeen enää nähty. Työkaverin kanssa sovittiin että eteenpäin ei keikastamme puhuta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

siis en mä sitä ovea sepposen selällään tietenkään pidä, vaan suljettuna ilman lukitusta. ja se on sen verran korkealla se partsi että ei siitä nyt alas pääse...(kaiteetkin korkeudeltaan sitä luokkaa) sitäpaitsi, ei siinä ovessa edes ole mitään kunnon lukkoa,sellaista mitä ei kuka vaan saisi sisäpuolelta auki halutessaan. Eli ei mikään avaimella lukittava. mummot nukkuu ja sen verran pieni talo että kukaan niistä ei edes pääsisi huomaamatta siihen ovelle. Meinaan vaan että olisko se noin teoreettisesti mahdollista että joku änkeäisi sen partsin kautta sisään. siis joku hörhö..vai kuulostaako mahdottomalta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meinaan vaan että olisko se noin teoreettisesti mahdollista että joku änkeäisi sen partsin kautta sisään. siis joku hörhö..vai kuulostaako mahdottomalta..

Turvallisempaa sulla siellä on kuin lähestulkoon missään muualla, turha pelko pois ja ovet vaan auki... ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus vuonna yksi ja kaksi, olin kesäduunissa yökkönä vanhainkodissa, jossa oli kolme kerrosta. Joka kerroksessa noin 40 asukasta, joka kerroksessa yksi yökkö. Minä valvoin siellä ylimmässä. Yhden meistä piti yönvuoron aluksi kiertää koko talo keittiötä ja kellarikäytäviä myöten, tarkistaen että kaikki ne ovet mitkä oli lukossa, olivat lukossa jne. Pakko sanoa, että aika orpo olo oli olla yksin siellä käytävillä iltahämärissä. Vaikka tiesi, että muissa kerroksissa on kollegoita, yksin se kierros piti tehdä. Mun aikanani siellä nyt ei sattunut olemaan ketään, mutta muutaman kerran kyllä ..

Kerran oli joku huumeveikko päässyt kellariin, hajottanut paikkoja palokirveen kanssa. Ykköskerrokseen myös oli ilmaantunut tunkeilijoita.. joten kyllä minä aika tarkkaan pidin ovet lukossa ja lähinnä toivoin, ettei mun tarvitse lähteä mistään syystä käymään siellä tyhjässä alakerrassa + kellarissa ..

En olisi voinut olla tyytyväisempi, että satuin valvomaan juuri siellä ylimmässä, jos joku olisi tullut niin varmaan se olisi ensinnä yrittänyt sinne ekaan ja tokaan kerrokseen.

Kesäöinä varsinkin, jos jonkinlaista hiihtäjää näytti olevan liikkeellä. Ja osa niistä pystyy kiipeämäänkin.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

palvelutalossa yökköilen, vakivanhuksia 26 + vaihteleva määrä lomapaikkalaisia. iso vanha rakennus ja asukkaat kahdessa kerroksessa, toimistosta kamerayhteys toiseen kerrokseen ja rappukäytävään. sähkölukot joissakin ovissa, eli monitorista näkee ja kuulee kun joku ovi on auki.

no mutta, kaikkiin oviin ei ole ollut varallisuutta noita uusia lukkoja laittaa ja esim jostain keittiön kautta tänne vois hyvinkin hiljaisesti joku itsensä sisälle tiirikoida  ;D. kesällä tulee vuos tässä huushollissa täyteen eikä tähän mennessä ole ketään ylimääräisiä ollut taloon pyrkiytymässä.. koputellaan puuta kuitenkin  ;D

kyllä ensimmäiset yöt oli pahimpia, kun jokainen risaus piti juosta tarkistamaan.

I believe in one thing forevermore

to live is to love the pain

- Poisonblack

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viikonloppuisin pidän oven aina baarista kotiutumisaikaan lukossa, mutta muuten se on auki.... (aidattu sisäpiha kun on.)

KÄnnykkä kulkee taskussa... 112 pelittää hätätapauksissa...

Kyllähän niitä satunnaisia tunkeilijoita on ollut... mutta ne on joko ilta aikaan, nuorisoa.... tai sitten pääovesta pyrkiviä deekuja A-klinikalta/klinikalle menijöitä... Pääovelle on kamera...

Lasinrikkohälytin löytyy., jos joku sattuisi lasin läpi yrittämään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Verhot laitan aina alas, ettei Raiskaaja Rane tirkistele. On mulla täällä onneksi vahtikoira. Ulko-ovi ei ole lukossa, koska hätätilanteessa ei ambulanssisedät pääsisi sisään  ;D

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämänhetkisen työpaikan turvavarustus : lukitut ovet ja ikkunat, turvahälytys tulee taskussa kulkevaan kapulaan jos joku lukittu ovi avataan. Mahdollisuus myös valvontarannekkeeseen jos joskus satutaan pitämään ovea auki., eli hälytys tulee kapulaan jos joku "rannekello" kädessä menee ovesta. Takapihalla aidattu ulkoilualue.

Olen kyllä miettinyt sitä että turvallisuussyistä kaikki sähkölukot aukeavat esim. sähkökatkoksen aikana... toivottavasti kukaan ylimääräinen ei eksy silloin meidän markille.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...