Jump to content
MAINOS

Mietteitä alaa vaihtaneelta


Ura

Recommended Posts

Vaihdoin itse alaa noin vuosi sitten ja hetkeäkään en ole katunut! Vaikka ei se työelämä muuallakaan niin kovin ruusuista ole, ei kuitenkaan verrattavissa siihen kukkuun, mitä terveydenhuollossa. Ikinä en enää hoitajaksi palaa, niin pahasti paloi käämit lähtiessä kiireeseen, surkeaan palkkaan, hierakiaan, hoitoalan ylikiltteihin "joo ei tarvii antaa lisää palkkaa" -tyyppeihin jne.

Nyt kun on tohon alaan saanut vähän etäisyyttä, tuntuu toi alan kierot puolet kyllä todella oudoilta! Toivottavasti saatte lisää palkkaa, sillä olette sen kyllä totisesti ansainneet, mutta pahoin pelkään, että vaikka prosenteissa olisikin tuntuvahko korotus tulossa, ei se kyllä euroissa paljoakaan ole... Kuulostaako esim. 100 euron korotus peruspalkkaan riittävältä? Enempää ei varmasti ole tulossa ja sitten taas vedätetään siten, että palkkaa kehitetään vähitellen, niin että lopulta saadaan se 500 euron korotus (kun muilla aloilla sitten palkat onkin jo nousseet vastaavasti).

Kertokaapa mikä on teille se kynnysraha, joilla olette valmis vielä jäämään alalle töihin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vaihdoin itse alaa noin vuosi sitten ja hetkeäkään en ole katunut! Vaikka ei se työelämä muuallakaan niin kovin ruusuista ole, ei kuitenkaan verrattavissa siihen kukkuun, mitä terveydenhuollossa. Ikinä en enää hoitajaksi palaa, niin pahasti paloi käämit lähtiessä kiireeseen, surkeaan palkkaan, hierakiaan, hoitoalan ylikiltteihin "joo ei tarvii antaa lisää palkkaa" -tyyppeihin jne.

Nyt kun on tohon alaan saanut vähän etäisyyttä, tuntuu toi alan kierot puolet kyllä todella oudoilta! Toivottavasti saatte lisää palkkaa, sillä olette sen kyllä totisesti ansainneet, mutta pahoin pelkään, että vaikka prosenteissa olisikin tuntuvahko korotus tulossa, ei se kyllä euroissa paljoakaan ole... Kuulostaako esim. 100 euron korotus peruspalkkaan riittävältä? Enempää ei varmasti ole tulossa ja sitten taas vedätetään siten, että palkkaa kehitetään vähitellen, niin että lopulta saadaan se 500 euron korotus (kun muilla aloilla sitten palkat onkin jo nousseet vastaavasti).

Kertokaapa mikä on teille se kynnysraha, joilla olette valmis vielä jäämään alalle töihin?

Voisitko tarkentaa mistä ammatista vaihdoit mihin ja mistä palkasta mihin?

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaapa mikä on teille se kynnysraha, joilla olette valmis vielä jäämään alalle töihin?

Mä olen miettinyt kipurajan menevän 300 eurossa.

Se olisi hyvä alku, jos palkkoja sitouduttaisiin nostamaan myös lähivuosina vähän isommalla kädellä.

Kaikkien tulisi unohtaa puheet siitä, ettei rahaa muka olisi. Sitä valtiolla on, mutta eivät vain halua/ymmärrä kohdistaa sitä terveydenhuoltoon ja siten ennaltaehkäistä "katastrofia".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä en edes osaa sanoa, kuinka paljon pitäisi maksaa että jäisin. Alanvaihtosuunnitelma on niin selvä, haku vetämässä jne. Eikä työuupumus ainakaan edistä sitä, että hoitoalalle jäisin.

Autsilta kysyisin ihan mielenkiinnosta (en missään nimessä vattuilumielessä) että mikä sinut sai opiskelemaan alaa jos jo ennen valmistumista mietit palkkaa nimenomaan sanoilla "sitten jään alalle" eikä edes "sitten jään Suomeen"? Vai onko sinulla jokin muu suunnitelma miten hyödyt koulutuksesta?

Ja minuakin kyllä kiinnostaisi, mille alalle ja minkälaisiin töihin aloittaja on vaihtanut. Hienoa kuulla, että vaihto on sujunut hyvin!  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, sanotaan nyt vaikka niin, että vaihdoin kokonaan toisen tyyppiseen työhön, eli paperinpyöritykseen; eikä palkkakaan ole paljoakaan parempi, mutta on kuitenkin suorassa suhteessa vastuuseen, työmäärään, työaikoihin jne. Eli paljon stressittömämpään alaan siinä mielessä vaihdoin. Eihän hoitajan hommassa ole todellakaan mitään vikaa, mutta en enää itsellenikään pystynyt selittämään, miksi teen niin vastuullista ja kiireistä työtä terveytenikin uhalla kun palkka on niin surkea kun on. Hierarkiaakin on tässä nykyisessä työpaikassani paljon vähemmän, mikä on aika iso ero huomata! Tsemppiä teille kaikille omiin elämänne valintoihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä en edes osaa sanoa, kuinka paljon pitäisi maksaa että jäisin. Alanvaihtosuunnitelma on niin selvä, haku vetämässä jne. Eikä työuupumus ainakaan edistä sitä, että hoitoalalle jäisin.

Autsilta kysyisin ihan mielenkiinnosta (en missään nimessä vattuilumielessä) että mikä sinut sai opiskelemaan alaa jos jo ennen valmistumista mietit palkkaa nimenomaan sanoilla "sitten jään alalle" eikä edes "sitten jään Suomeen"? Vai onko sinulla jokin muu suunnitelma miten hyödyt koulutuksesta?

Ja minuakin kyllä kiinnostaisi, mille alalle ja minkälaisiin töihin aloittaja on vaihtanut. Hienoa kuulla, että vaihto on sujunut hyvin!  ;D

No joo, oli vähän hätäinen vastaus minulta kun oikea versio todellakin kuuluisi "sitten jään Suomeen". Alassa siis ei mitään vikaa.

Tässä päivän aikana koulussa ehti senkin verran vielä miettiä tätä kysymystä et en kyllä edes tiedä riittäisiköhän tuo 300 euroakaan pitämään minua Suomessa. Et alalla pysyn mutta pelkäänpä että toisessa maassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...