Jump to content
MAINOS

Ei vielä valmiin sh:n palkkaus.


Vieras: Marsalkka

Recommended Posts

Vieras: Marsalkka

Onko tietoa? :D

Paljon HUS maksaa (ei vielä valmiille sairaanhoitajalle) palkkaa/KK?

Entä paljonko työvoimapalvelun tuntiliksa on tällä hetkellä?

Ikälisät varmaankin tulevat automaattisesti mukaan vaikka niitä ei ansaittu sh:n hommilla?

Pitäisi vähän miettiä työnteon kannattavuutta opiskelun ohella mm. asumistuen jne. kannalta.

Vaatii jo korkeampaa matemaattista lahjakkuutta angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onko tietoa? :D

Paljon HUS maksaa (ei vielä valmiille sairaanhoitajalle) palkkaa/KK?

Entä paljonko työvoimapalvelun tuntiliksa on tällä hetkellä?

Ikälisät varmaankin tulevat automaattisesti mukaan vaikka niitä ei ansaittu sh:n hommilla?

Pitäisi vähän miettiä työnteon kannattavuutta opiskelun ohella mm. asumistuen jne. kannalta.

Vaatii jo korkeampaa matemaattista lahjakkuutta angry.png

Riippuu siitä, kuinka pitkällä opiskeluissasi olet. 

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HUS otta SH:n sijaisiksi pääsääntöisesti 120ov suorittaneet, siis periaatteessa ja epäpätevyysvähennys on -5% tai ainakin oli mulla.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ikälisät varmaankin tulevat automaattisesti mukaan vaikka niitä ei ansaittu sh:n hommilla?

Olen lähihoitajana, mutta meillä ikälisiin huomioidaan vain samalta alalta hankittu työkokemus, ei muualta saatua työkokemusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entäs missä vaiheessa sairaanhoitajaopiskelija on pätevä tekemään perushoitajan/lähihoitajan sijaisuutta eli niin ettei epäpätevyysalennusta oteta (yo-pohjainen sh-opiskelija siis)?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entäs missä vaiheessa sairaanhoitajaopiskelija on pätevä tekemään perushoitajan/lähihoitajan sijaisuutta eli niin ettei epäpätevyysalennusta oteta (yo-pohjainen sh-opiskelija siis)?

Oman käsitykseni (edellistä sanaa haluan korostaa) ei koskaan, koska et valmistu ikinä lähäriksi, niin et voi sitä palkkaakaan saada täysimääräisenä. Ehdit kuitenkin saada sh:.n palkkaa vähennyksillä, joka ilmeisesti lähärin palkkaa parempi.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entäs missä vaiheessa sairaanhoitajaopiskelija on pätevä tekemään perushoitajan/lähihoitajan sijaisuutta eli niin ettei epäpätevyysalennusta oteta (yo-pohjainen sh-opiskelija siis)?

Oman käsitykseni (edellistä sanaa haluan korostaa) ei koskaan, koska et valmistu ikinä lähäriksi, niin et voi sitä palkkaakaan saada täysimääräisenä. Ehdit kuitenkin saada sh:.n palkkaa vähennyksillä, joka ilmeisesti lähärin palkkaa parempi.

Jos valmis sairaanhoitaja suostuu tekemään töitä lähihoitajan nimikkeellä (mitä mä en henk.koht.hyväksy), saa hän myös lähihoitajan palkan. Muussa tapauksessa saat sairaanhoitajan palkkaa, opiskeluaikana vähennyksin.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

entä jos sh suostuis tekemään työtä lääkärin nimekkeellä?

Mikäs siinä, jos löydät työnantajan joka palkkaa sut siihen virkaan ja itte koet siihen vielä kykeneväsi.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Chihuahua

Mä tein viime kesänä perus/lähihoitajan sijaisuutta, vanhainkodilla, (silloin opintoja takana 2v., en muista tarkkaa ov määrää), epäpätevyysprosentit lähti siitäkin vaikka sanoivatkin mun olevan "pätevä lähihoitajaksi". Tänä kesänä teen jo sh-sijaisuutta, lähtee ilmeisesti se 5% epäpätevyydestä. Mielenkiintoista on, että kun mainitsin vanhainkodin johtajalle että "vähän jännittää, kun en oo vielä valmis sh enkä ennen oo tehny sh-töitä", totesi hän vaan että "kyllä sä pärjäät, niin vähän koulua jälel"...juu-u, muttei täti ottanu huomioon, että musta valmistuu sh, jonka valinnaiset on psyk.puolelta...että näin.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on ny tää kesä silleen et olen SH:n sijaisena palvelukeskuksessa-->pot. PITÄISI olla omatoimisia,ETTEI heitä jouduta liikaa auttamaan.... Niin mulla on kaks vuotta opintoja takana.

Telaketju; taisit olla hyvinkin oikeassa siitä ja´ksamisesta ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin kotipalvelussa kodinhoitajan sijaisena kesällä ennen valmistumista (siis ½ v opintoja jäljellä) sain kodinhoitajan palkkaa -10%. Menin samana kesänä keikkalaiseksi sairaalaan sh palkka -5 % ja perushoitajan palkka täydestä summasta, jos tein niitä hommia. Eli riippu siitä, missä oli töissä. Enhän tietenkään ollut päteveä kodinhoitajaksi, melkeen valmis sairaanhoitaja  ;D

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse teen nyt keikkaa. Palkka on sh:n palkka -15% epäpätevyydestä. Ei ole mitään aikaisempaa alan koulutusta ja tätäkin opetteluu jäljellä vielä 2 vuotta.

Muistaakseni kun kattelin tessiä niin siellä oli että alennus on maksimissaan -15%. Se miten se pienenee on sitten hieman vapaammin määritelty.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Itse olen tänä kesänä perushoitajan sijaisena ja lähtee -5% perushoitajan palkasta ....opintoja takana 1 1/2 vuotta  ;D

Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun mä tein opiskeluaikaan perushoitajan sijaisuuksia (vaikka olenkin yo-pohjainen sh), sain silti täyttä ph:n palkkaa ilman vähennyksiä. Valmistumisen jälkeen tehdyistä perushoitajan sijaisuksista taas maksettiin sairaanhoitajan palkkaa... Ainoat vähennykset tuli silloin, kun ennen valmistumista tein sairaanhoitajan sijaisuuksia, sillon se tais olla -5%. Taitaa siis käytännöissä olla jonkin verran eroavaisuuksia...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Mitenkäs sitten jos on valmis lähihoitaja yhdellä ikälisällä...Tuleekohan (taloudellisesti) fiksummaksi tehdä lähärin keikkaa sh:ksi valmistumiseen asti.

Taitaa olla lähihoitajan palkka yhdellä ikälisällä parempi kuin tehdä työtä epäpätevänä sh:na, jolloin kai sh:n peruspalkasta lähtee se 5-10% ? Oikaskaa jos olen väärässä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taitaa olla lähihoitajan palkka yhdellä ikälisällä parempi kuin tehdä työtä epäpätevänä sh:na, jolloin kai sh:n peruspalkasta lähtee se 5-10% ? Oikaskaa jos olen väärässä!

Tota... etkös sä saa samalla tavalla kokemuslisät sh:n hommaan? Eihän ne (kokemuslisät) ole mitenkään ammattiin vaan esim. kunnalliseen työkokemukseen sidonnaisia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänks. Mä kun olen aina luullut, että  siihen ei oteta huomoon kokemuslisiä ( vai mitä lisiä ne nyt nimeltään onkaan) vaan se on aina peruspalkka vähennyksineen, se epäpätevän liksa.

Kiitokset oikaisusta, vois siis sitä sh:n keikkaa sitten jatkossa tehdäkin kun opinnot etenee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain puolen vuoden opiskelujen jälkeen lh -5%, vuoden jälkeen koko lh:n (sama paikka, edeltävää alan työkokemusta ko. paikasta). Nyt menossa kesäksi tekemään sh-sijaisuutta sairaalan vuodeosastolle, saan sh -10% joka on ihan ok kun en kuitenkaan iv-lupia saa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...