Jump to content
MAINOS

Tiputusnopeustaulukko


eemmaa

Recommended Posts

Heissan kaikille yøvuorosta :D

Sattuuko kukaan tietämään nettisivua mistä löytyisi taulukko tiputusnopeuksista. siis ihan perus taulukko missä on ylhäällä 50ml, 100ml, 250 ml jne ja reunassa tunnit 1-24 ja siitä sitten helppo katsoa jos pitää vaikka litra mennä neljässä tunnissa niin mikä sitten on tiputusnopeus.. mulla on sellanen jossa näkyy sekä milleinä tunnissa että tippoina minuutissa mutta oon hukannut sen jonnekin varmaan talteen... täällä työpaikalla tuntuisi olevan tarvetta sellaiselle, tuntuu ettei nämä osaa ollenkaan laskea niitä itse...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä oli edellisen työpaikan lääkehuoneen seinällä sellainen... Jos ei netistä ala löytyä, niin eihän tuollaista ole vaikea tehdä itse, varsinkin kun tietää millainen sen piti olla.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo ei kait se ois vaikea tehdä, en vaan viitsi ruveta niitä laskemaan kun ulkoa en nyt muista ihan kaikkea *nolona* Pitänee soitella noihin firmoihin ja yrittää saada...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo ei kait se ois vaikea tehdä, en vaan viitsi ruveta niitä laskemaan kun ulkoa en nyt muista ihan kaikkea *nolona* Pitänee soitella noihin firmoihin ja yrittää saada...

Excelillä tuollaisen tekee nopeasti ja helposti muutamalla yksinkertaisella laskukaavalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähänkään paremmissa kuin ihan perustipanlaskijoissahan saa ohjelmoitua siihen tilavuuden ja ajan, jolloin kone itse laskee tiputusnopeuden.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo on meilla tuolla ivac ja sehan on sillon helppoa syøttaa vaan aika ja nestemaara, mutta kun sattuu olemaan hankala potilas joka on niin fiksoitunut siihen etta kaikki tehdaan koko ajan samalla tavalla niin ei se anna kayttaa laskuria, saati mitaan muutakaan niinko hoitaja itse meinaa... raivostuttava... oon pari kertaa jo meinannu lyøda sille kamat kateen ja sanoa etta herra on hyva ja tekee ite jos kerran osaat niin paljon paremmin...

nama norskit on jossain asioissa aivan leveaperaisia mutta sitte ne miettii tosi tarkkaan etta joku zinacef menee just siina ajassa kun felleskatalogissa sanotaan etta sen pitaa menna, eika noita ivacin letkuja ja sita vehjetta viittis joka pikku pulloon kayttaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä uusi versio edellisestä taulukosta. Kommentteja? Pyöristin tipat kokonaisluvuiksi, samoin millilitramäärät yhden desimaalin tarkkuuteen. Kuinka tarkkaan niihin koneisiin noi saikaan asettaa?? Samoin jätin nuo "mahdottomat" tiputusnopeudet paperille, aattelin et on selkeempi kuitenkin niin..? Ja joku vois vielä "pistokokeena" tarkastaa, että exceliin tekemäni laskukaava on oikein..

http://img15.imgspot.com/u/07/110/05/infuusio2.jpg

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä uusi versio edellisestä taulukosta. Kommentteja? Pyöristin tipat kokonaisluvuiksi, samoin millilitramäärät yhden desimaalin tarkkuuteen. Kuinka tarkkaan niihin koneisiin noi saikaan asettaa?? Samoin jätin nuo "mahdottomat" tiputusnopeudet paperille, aattelin et on selkeempi kuitenkin niin..? Ja joku vois vielä "pistokokeena" tarkastaa, että exceliin tekemäni laskukaava on oikein..

http://img15.imgspot.com/u/07/110/05/infuusio2.jpg

Mä tarkastin siitä edellisestä taulukosta jonkun kaavan, ihan mielivaltasesti valiten, ja sain samat vastaukset..

"Ei kuullosta kovin järkevältä", sanoi Kani. "Ei", sanoi Puh nöyrästi. "Ei kuulostakkaan nyt kun sen sanoo. Sitä ennen se kuullosti aivan järkevältä."

"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."

-Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kun olet oppinut tekemään hommat niitten tyylillä ja tulet Suomeen niin kiroat ihan täsmälleen samaa hommaa. Olen huomannut ihmisen olevan harvinaisen kestävä eläin, selviytyy sekä suomalaisesta, että norjalaisesta hoidosta. Meni OT, anteeksi.

Jatketaan vielä vähän OT:ia. Tämä vaihtelee ihan käsittämättömästi myös suomessa. Edellisessä paikassa missä olin annettiin esim Somac 40mg 10ml NaCl 0,9% boluksena, kun nykyisessä paikassa pitää se lotrata 100ml keittikseen ja pudotella rauhallisesti. Jossain laitetaan Zinacef siinä 100ml keittiksessä AOT:na, jossain se sekotetaan siihen 50ml pulloon ja "annetaan mennä". Ja kun kysyy tätä, sanotaan että "näin meillä on aina tehty".

Just joo.

Oikeasti potentit lääkkeet/liuokset ymmärrän että pitää olla tarkka tiputusnopeuden ja -paikan kanssa (esim elektrolyyttikorjaukset jne), mutta että jaksetaan nysväillä näiden "pikkujuttujen" kanssa ja luoda hirveästi erilaisia käytäntöjä jotka pitäisi sitten aina tietää sitä mukaa missä yksikössä olet hommissa.

Oonkin päättänyt jo jahka valmistun että tulen tekemään nämä lääkkeiden annot niinkuin on tehokkainta ja turvallisinta, toki noudattaen niitä annosteluohjeita mitä pharmacasta ja/tai lääkepaketin ohjeesta löytyy.

(tän viestin voi siirtää muualle jos valvojista siltä tuntuu, en nyt parempaa paikkaa tälle keksinyt)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...