Jump to content
MAINOS

P-polilla omalla nimellä?


Asiantuntija Mäki

Recommended Posts

Tässä törmäsin "vakikeikkapaikassani", eräällä päivystyspolilla linjan muutokseen.

Enää ei saa olla pelkän etunimen varassa vaan jokaiselle nimeä kysyvällä tulee sanoa koko nimi.

Mm. puhelimeen vastattiin ennen " ****  ensiavussa hoitaja puhelimessa" (omalla ammattinimikkeellä) Nyt on tullut käsky sanoa myös nimi. Potilaat ja asiakkaat ovat valittaneet että hoitajat ovat anonyymeja, vaikka jokaisella on rinnassa nimikyltti jossa etunimi ja ammattinimike.

Tuonnekin tulee välillä semmoista veitikkaa etten todellakaan halua niiden tietoon koko nimeäni.

Onko millainen linja muualla?

Be a ninja, feel no pain

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mites se meneekään? Eikös se oo meidän alalla velvollisuus kertoa koko nimi, mikäli joku sitä tiedustelee. Ihan kait se on lakiin hakattuna jossain. Joskus muistelen tällaista lukeneeni, mutta en kyllä voi olla ihan täysin varma. On totta, että itsellänikin joskus arveluttaa tietyn potilaan kohdalla kertoilla nimeä, mutta kun esim. nrotiedustelussa on salaisena tiedot, niin ei ne kyllä taida kauhiasti sillä nimellä tehdä mitään.

Niin, ja tästä taitaa olla joku keskustelukin olemassa jo tällä foorumilla.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oletko kokeillut googlettaa nimeäsi?

Kyllä olen. Löytyy yksi hitti, joka on eräiden biljardikisojen tulosluettelo. Ei oikein sieltäkään saa mitään irti.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ei (tietääkseni) ole mitään virallista ohjetta esittäytymisestä. Itse esittäydyn yleensä koko nimellä. Jos aavistelen myöhempiä hankaluuksia, etunimi riittää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan omalla etu- ja sukunimellä toimin sairaankuljetuksessa, vaikka tietysti joskus joissakin tilanteissa sukunimen julkistamista kannattaisi välttää. Tuntuu kuitenkin jotenkin "paremmalta ja vakuuttamalta" kun käyttää koko nimeä.

Ja niinkuin esille on tultu, kyllähän asiakas tiedon saa virallista tietä, jos sen tosiaan haluaa, mutta harva kai sen alkaisi jostain oikein kaivamaan, jotta saa häiriköidä...

Älä koskaan kehitä ongelmaa, johon sinulla ei ole vastauksia.

- Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Hoitaja80

Olen töissä psykiatrian vastaanotto-osastolla ja oon peittänyt sukunimeni nimikyltistä. tiettyjen potilaiden kohdalla (esim. huumeiden käyttäjät) esittelen itseni vain etunimellä, muuten koko nimellä. jos olen vastaanottotilanteessa jossa esim. juuri huumeiden käyttäjä, laitan nimineulan taskuun vastaanoton ajaksi. jos edellä mainitunlainen potilas alkaa useamman kerran kysyä että mikäs se sinun nimi olikaan, olen joskus sanonut että olen sen jo kerran sanonut ja se riittää kyllä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Meillä ei (tietääkseni) ole mitään virallista ohjetta esittäytymisestä. Itse esittäydyn yleensä koko nimellä. Jos aavistelen myöhempiä hankaluuksia, etunimi riittää.

Noin toimin myös minä. Meillä on töissä kuvalliset henkilökortitkin mutta siitä olen teipannut sukunimen piiloon :). Elikä ihan tilannekohtaista mulla ainakin... Puhelimeen vastaan yleensä koko nimellä tai tyyliin "osasto se ja se, sairaanhoitaja ****** (sukunimeni) puhelimessa". Kollegojen parissa näkee monenlaista muutakin tapaa, joten tuskinpa yhtä oikeaa on olemassa ;).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...