Jump to content
MAINOS

Uutisointia kesän sijaistilanteesta


Maailman vahvin tyttö

Recommended Posts

Saakeli kun alkoi risomaan: ajelin töistä kotiin ja kuuntelin Radio Novan uutisia. Siellä sanottiin, että ensi kesän sijaistilanne on hankalin ikinä. Potilaiden hoitoon se ei kuitenkaan heijastu... kuulemma  ;D Sitten loppuhuipennus: hoitajat koittavat paikata tilannetta tekemällä ylimääräisiä vuoroja, ja saavat niistä sitten lisää liksaa, ja muutenkin ovat luvanneet joustaa parhaansa mukaan!

Siis kuka on luvannut? Onko JLP kirjoittanut tämän uutisen? Hoitajat joustavat mahdottomassa tilanteessa, ettei potilaitten hoito vaarannu. Voi jumalauta. Lisää tätä ja hyvästi palkankorotukset. Hoitajathan ovat luvanneet joustaa parhaansa mukaan  angry.png

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

JLP on kaiken pahan alku ja juuri?  ;D

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JLP voi mun puolesta tulla sitten joustelemaan meille ihan vapaasti  ;D  Mä en aio venyä, vuoroja voin vaihtaa, mut arvostan kuitenkin sen verran tota vapaa-aikaani, että ylimääräisiä töitä mä en jaksa. Ja töissähän mä siellä sairaalassa olen; ajattelen jopa itseäni, enkä mee periaatteella "potilaat ensin, sitten vasta esim. oma syöminen" kuten meillä osa tuntuu menevän...(ja musta sen kyllä huomaa, että syömässä on käyty:D ) Muutenkin niin iloinen mieli, pisti vielä enemmän ärsyttämään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuoroja voin vaihtaa, pitkää vuoroakin tehdä mutta vain silloin jos se ei sotke omia suunnitelmia/kuvioita...Mutta siitä hyvästä on ylimäärästä vapata irrottava  :o

Onko kenelläkään muuten koskaan ollut tilannetta että seuraavaan vuoroon ei oo saatu porukkaa eikä itsekään pysty yksinkertaisesti jäämään yhtään pidemmäksi aikaa?? Miten tilanteessa toimit?? Onko missään mietitty tätä vaihtoehtoa ettei yksinkertaisesti ketää ole tulossa töihin niin että mitä sitten tehdään??

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuoroja voin vaihtaa, pitkää vuoroakin tehdä mutta vain silloin jos se ei sotke omia suunnitelmia/kuvioita...Mutta siitä hyvästä on ylimäärästä vapata irrottava  :o

niin ja sanot pomolle, että paljon maksavat ekstraa ylitöistä.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osastolla 6 ylipaikalla, yhteensä kolmisenkymmentä potilasta, reilu 20 mangneettivöissä ja/tai norossa. Eli paskaa riitti, töihin tulossa yksi sairaanhoitaja, hänkään koskaan osastolla ollut, ei tunnuksia ei mitään... Siinäs sitten naapuriosastolta oli pakko hieman jelppiä. Yleensä kaikkiin vuoroihin on suunniteltu (paitsi yö) vähintään neljä hoitajaa, harvoin ne kaikki kuolevat samaan aikaan. (paitsi näistä kasikymppisistä eläkeläis-tuuraajista tiedä)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuoroja voin vaihtaa, pitkää vuoroakin tehdä mutta vain silloin jos se ei sotke omia suunnitelmia/kuvioita...Mutta siitä hyvästä on ylimäärästä vapata irrottava  :o

niin ja sanot pomolle, että paljon maksavat ekstraa ylitöistä.

Mutta ku kesällä kelpaa vain vapaat. Tai sitten ei ihan "pikkuekstrat" riitä.

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä laitetaan puolet vuodepaikoista sulkuun kesällä, ei pitäisi kuulemma hoitajapula päästä yllättään.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten loppuhuipennus: hoitajat koittavat paikata tilannetta tekemällä ylimääräisiä vuoroja, ja saavat niistä sitten lisää liksaa, ja muutenkin ovat luvanneet joustaa parhaansa mukaan!

Siis kuka on luvannut? Onko JLP kirjoittanut tämän uutisen? Hoitajat joustavat mahdottomassa tilanteessa, ettei potilaitten hoito vaarannu. Voi jumalauta. Lisää tätä ja hyvästi palkankorotukset. Hoitajathan ovat luvanneet joustaa parhaansa mukaan  angry.png

Mulla paloi kanssa pinna välittömästi kun kuulin sanat joustetaan ja ettei hoito vaarannu vaan.  angry.png V:tu eihän sitä korotuksia koskaan tuu kun päättäjät lukevat kyll me joustetaan ja muutetaan omia henk kohtasia suunitelmia sen takia vain ettei turvallisuus heikkene missään tapauksessa.

Ja tää sama uutinen on joka kesä, hoitajia on vähän osaston/ saleja suljetaan sen takia, mistä tää kaikki johtuu no siitä ettei palkka ole kohdallaan meillä alkuunkaan. toivottavasti nyt tällä tupo kieroksella saatas palkat kohoamaan.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä enemmän me joustamme, sitä enemmän me saamme tehdä töitä ja sitä varmemmin meidän työolot/palkkaus eivät koskaan parane. Tehy ammattiliittona on suuri herja. Olen usein miettinyt, miksi Tehy edes kutsuu itseään ammattiliitoksi. On kai ammattiliitolla joku muukin tehtävä, kuin lähettää jäsenilleen kalenteri kerran vuodessa. Hoitoalalla on kautta historian joustettu ja oltu nöyriä. Kiitollisena työpaikasta hoitajat ovat tehneet kaiken, mitä pyydetään. Nyt olisi jo korkea aika saada muutosta, mutta porvarihallituksen ja suuren vaalivoittajan nöyrä työmyyrä Tehyssä tuskin saa yhtään mitään aikaiseksi. Onhan se toki totta, ettei yksi ihminen ole kaiken pahan takana, mutta ottaen huomioon kyseisen henkilön aseman tässä "ammattiliitossa", niin itse ainakin odotan jotain todella suurta. (nyt varmaan tuli lähtö käräjille...)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tiedän aika monta, jotka sopii tuon uutisen kuvaukseen. (Vakkareita...) Vuosilomillaankin tekevät keikkaa toiseen paikkaan.  huh.gif Mut tuskin se tehyn vika on...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se että duunarit venyy ja joustaa ei todellakaan ole ammattiliiton vika.

Jäätkö ylitöihin, joo no voinhan mä jäädä (vaikka oma elämä kotona odottaakin jne). Vaihdatko tän vuoron, no voinhan mä vaihtaa (perun sitten kampaajan ja lasten muskarin). Tuutko vapailta töihin, no voinhan mä tulla (kyllä lapset ymmärtää ettei tänään lähetäkkään puuhamaahan). jne jne.

Vilkaisu peiliin riittää rakkaat kollegat. Sille että SINÄ et tee asialle mitään ei ammattiliitto voi yhtään mitään. Lopettakaa se venyminen! Se ei ole meidän vika että resurssit on mistä ne on. Minä en ainakaan uhraa omaa elämääni jouston nimissä. Se on työnantajan tehtävä varmistaa että resurssit riittää. Ei minun eikä minun perheeni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osku, olet aivan oikeassa. Itsekin olen kyllä ylimääräisiä vuoroja tehnyt ja viime aikoina asiaa enemmänkin pohtinut, mutta oma rahatilanne on ollut viime kädessä se, mikä on ajanut tekemään ylimääräisiä vuoroja. Kesällä ei kyllä niitäkään halua tehdä, on se vapaa-aika sen verran tärkeää. Hoitajien pitäisi olla vaan ajattelematta sitä, että mitäs jos täällä ei olisikaan ketään hoitamassa potilaita? Siinä sitten uhrataan omaa vapaa-aikaa jotta potilaat ei kärsisi. Pomot vaan hierovat käsiään yhteen ja ovat mielissään kun mahdotomatkin tilanteet ratkeavat kuin itsestään, kun "lojaalisimmat" hoitajat tekevät puuttuvat vuorot. Vois hyvin ne oh:t ja aoh:t tulla tekemään niitä puutosvuoroja, samalla tulis käytännön työkin tutummaksi.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no ei varmasti -> ja henkisesti olet harvemmin varautunut tekemään pitkän vuoron..

se oisi hieman eri juttu jos alkaisi saamaan 100% tai enemmän korvausta.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuosityöaika on nykyisellä työtilanteella "syvältä". Vaikka tekee ylitöitä, ei niitä luvattuja vapaapäiviä kuitenkaan saa kun ei ole sijaisia...... Olemmekin päättäneet että parasta palata periodityöhön, siinä sentään saa jotakin korvauksia kun taas vuosityöaika hyödyttää nykyisellään vain työnantajaa.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä hälytysraha nousi ja on ainakin kesän yli 80€, joten laittaa jo miettimään "joustamista".

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osku, olet aivan oikeassa. Itsekin olen kyllä ylimääräisiä vuoroja tehnyt ja viime aikoina asiaa enemmänkin pohtinut, mutta oma rahatilanne on ollut viime kädessä se, mikä on ajanut tekemään ylimääräisiä vuoroja.

Yleisin syy joustamiseen lienee kuitenkin velvollisuudentunto työkavereita kohtaa, eli ei raaskita jättää kavereita pulaan. Kiltteys on tässä asiassa pahasta...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä hälytysraha nousi ja on ainakin kesän yli 80€, joten laittaa jo miettimään "joustamista".

toi on jo samanverran melkein kun saat yhdestä aamuvuorosta viikolla.. huh

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä hälytysraha nousi ja on ainakin kesän yli 80€, joten laittaa jo miettimään "joustamista".

Meillä se nousi jo jokin aika sitten 85€, ko suurijohto kypsy siihen, ko osasto ei pyöri ja aiheuttaa taloon erinäisiä tulppakohtia... Kyllä tuolla summalla jo ehkä saattas motivoitua jo töihin...

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...