Jump to content
MAINOS

Keikkailun hyödyt


Pärssinen

Recommended Posts

Tekeekö väki paljon ylimääräistä oman työn lisäksi. Itse olen huomannut, että hyöty satunnaisista keikoista (etenkin ilta ja aamuvuoroista arkisin) on lähes olematon. Käteen jää verojen yms. jälkeen 8h hikisestä työrupeamasta n. 70€. Naurettava summa mielestäni. Olisi kiva pitää yllä myös sairaalapuolen kokemusta, mutta palkka siihen ei ainakaan motivoi. Kuinkakohan palkka on mahdollista saada ylöspäin, näin satunnaisena keikkalaisena. Pitäisikö ilmoittaa keikkapaikoille, että tulen töihin jos maksetaan perusliksa + vähintään 50%. Tuntuu, että rekrytoimistosta tulee viestiä enemmän kuin ehtii kännykästä poistaa......

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tekeekö väki paljon ylimääräistä oman työn lisäksi. Itse olen huomannut, että hyöty satunnaisista keikoista (etenkin ilta ja aamuvuoroista arkisin) on lähes olematon. Käteen jää verojen yms. jälkeen 8h hikisestä työrupeamasta n. 70€. Naurettava summa mielestäni. Olisi kiva pitää yllä myös sairaalapuolen kokemusta, mutta palkka siihen ei ainakaan motivoi. Kuinkakohan palkka on mahdollista saada ylöspäin, näin satunnaisena keikkalaisena. Pitäisikö ilmoittaa keikkapaikoille, että tulen töihin jos maksetaan perusliksa + vähintään 50%. Tuntuu, että rekrytoimistosta tulee viestiä enemmän kuin ehtii kännykästä poistaa......

Pyrin välttämään arki aamu- ja iltavuorot pois noista viesteistä, koska niistä saatu palkka ei korvaa pilalle mennyttä päivää, varsinkaan ma ja pe illoissa. Yövuoroista tykkään, ja niistä saatu palkkakin yleensä lämmittää mieltä, varsinkin kun HUSin palkanlaskennasta ei ikäni tiedä koska liksa tulee, joten se on aina iloinen yllätys. Mieluiten keikkailen lanssissa, mutta kuten Pärssinen sanoi, on tuota sisätyötäkin välillä hyvä muistella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa hakea ns. freelancer-verokortti, jossa on yksi tuloraja koko vuodelle. Samalla prosentilla saat painaa duunia vaikka kuinka monessa työpaikassa. Itse täytyy sitten vaan pitää huoli ettei tuloraja ylity, ettei tuu mätkyjä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa hakea ns. freelancer-verokortti, jossa on yksi tuloraja koko vuodelle. Samalla prosentilla saat painaa duunia vaikka kuinka monessa työpaikassa. Itse täytyy sitten vaan pitää huoli ettei tuloraja ylity, ettei tuu mätkyjä.

Tätä suosittelen myös, verotoimistosta tätä ehdotettiin kun valmistuessani kävin hakemassa uutta korttia. On toiminut minulle, ja tulorajatkin on pysyneet hyvin. Monesti pyydän tosin palkkatoimistoa ottamaan enemmän kuin kortti kertoo, saapahan sitten joululahjarahat ensi vuodelle.. Nimimerkki: Erittän Huono Säästäjä.

Lisäksi olen huomannut keikkailun avartavan näkemystä siihen, miten missäkin paikassa toimitaan. Siis ammatillisen kehittymisen välineenä keikkailu on toiminut minulla varsin hyvin, mutta ehkä kohdalleni on sattunut muutoshalukkaita työntekijöitä, jolloin keikkalaiset ideat on otettu paremmin vastaan - tässä asiassa voidaan olla hyvinkin vastahakoisia, kuten monet tiedämme. Keikkailu on myös auttanut siinä, kuinka nopeasti oppii orientoitumaan työhön, uusi paikka ja uudet kujeet, reagointi ja oppiminen kehittyy, ainakin allekirjoittaneella. Eli saa siitä keikkailusta muutakin kuin rahallisen koravauksen, vaikka se toki on tärkeä.  ;D

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

freelancer kortti löytynyt jo kymmenisen vuotta--> silti ei muuta tosiasiaa.

toki keikkailu avartaa, mutta itse ainakin teen sitä pääosin rahan vuoksi. Aika monessa erilaisessa työpaikassa tullut muutenkin oltua työurani aikana.

pointtini on: keikkailusta olisi saatava reilusti suurempi korvaus. Nyt se menee lähes vapaaehtoistyönä / harrastuksena. 

Rekryviestien määrästä voisi päätellä, että on pulaa työntekijöistä...rahalla sitä saa.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten niin keikkailusta pitäisi saada enemmän rahaa? Jos mä olisin osastolla töissä, ja sinne tulisi joku tyystin outo keikkalainen, jota mun pitäisi opastaa vuoron ajan talon tavoille, niin en tasan sulattaisi sitä, että se saa enemmän palkkaa kun minä. Joku raja ahneudellakin.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäisikö ilmoittaa keikkapaikoille, että tulen töihin jos maksetaan perusliksa + vähintään 50%.

Eri firmoja kannattaa ilman muuta kilpailuttaa "se ja se maksaa minulle näin paljon, paljonko te haluatte maksaa?".

Miten niin keikkailusta pitäisi saada enemmän rahaa?

Koska keikkailu on vaativampaa ja raskaampaa ja moni vakityön etu jää keikkalaiselta saamatta, esim. sairasajan palkka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä oli käsittääkseni puhe oman vakityön lisäksi tehtävästä keikkailusta. Eri asia jos on vallan sisäisenä sijaisena, jota pompotetaan osastolta toiselle. He ovat isomman palkkansa ansainneet.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä oli käsittääkseni puhe oman vakityön lisäksi tehtävästä keikkailusta. Eri asia jos on vallan sisäisenä sijaisena, jota pompotetaan osastolta toiselle. He ovat isomman palkkansa ansainneet.

mielestäni juuri oman vakityön lisäksi tehtävä keikka on ainakin arkisin "virka-aikana" lähes kannattamatonta haittoihin nähden... siksi isompaa liksaa vaadittava.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En enää keikkaile. Silloin kun keikkailin, oli tuplavuoro aika rahakas. Esim. neurolla: työvuoro klo 7- 22. 100% peruspalkka, eli siis ihan normaali peruspalkka kello 7-15, 150% peruspalkka kello 16-17, ja 200% peruspalkka klo 18-22, ja päälle lisät  :o Ja mitä saa vakituinen tehdessään tuplavuoron? Hälytysrahaa parikytä euroa käteen ja olalle taputuksen.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En enää keikkaile. Silloin kun keikkailin, oli tuplavuoro aika rahakas. Esim. neurolla: työvuoro klo 7- 22. 100% peruspalkka, eli siis ihan normaali peruspalkka kello 7-15, 150% peruspalkka kello 16-17, ja 200% peruspalkka klo 18-22, ja päälle lisät  :o

missä noin maksetaan?  :P vai onko yleinen käytäntö?

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

minen tiedä onko yleinen käytäntö, mutta useamman kerran tolla laskuperusteella saanut rahat VSSHP:stä.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En enää keikkaile. Silloin kun keikkailin, oli tuplavuoro aika rahakas. Esim. neurolla: työvuoro klo 7- 22. 100% peruspalkka, eli siis ihan normaali peruspalkka kello 7-15, 150% peruspalkka kello 16-17, ja 200% peruspalkka klo 18-22, ja päälle lisät  :P Ja mitä saa vakituinen tehdessään tuplavuoron? Hälytysrahaa parikytä euroa käteen ja olalle taputuksen.

Kymen SHP:ssä myös, ja melko hassu yhteensattuma, myös neurolla. Olin tekemässä keikkaa aamuvuorossa kun OH tuli kysymään voisinko jäädä myös iltavuoroon. Kysyin että saanko ylityökorvaukset lain mukaan, ja tämä sanoi että saan. Jäin keikalle, ja palkka oli 9-10h ajan 150% ja loput 200%. Ja sain hälytysrahan 50€ myös tuosta.

Kyllä keikkailu on mukavaa  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En enää keikkaile. Silloin kun keikkailin, oli tuplavuoro aika rahakas. Esim. neurolla: työvuoro klo 7- 22. 100% peruspalkka, eli siis ihan normaali peruspalkka kello 7-15, 150% peruspalkka kello 16-17, ja 200% peruspalkka klo 18-22, ja päälle lisät  ;)

missä noin maksetaan?  :nauraa: vai onko yleinen käytäntö?

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri. Tosin erittäin harvoin pitkiä päiviä tarjolla, syy selviää edellä mainituista numeroista...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kun olin hoitovapaalla omasta toimestani, niin keikkahommat kannatti samassa talossa toisella osastolla. Tuntipalkka oli yli euron parempi ja samalla maksettiin kaikki lomarahat yms pois joka tilissä. Nyt kun niitä lisiä saa odotella... Tuo tuplavuoroista maksettava ylityökorvaus on ihan työehtosopimuksessa oleva juttu. Hyks:ssä itsekin olen moista pässyt nauttimaan, ennen kuin määräyskirjalla aloin hommia paiskimaan.

Nyt keikkailen sakussa, lähinnä ammattitaidon takia. Se on niin paljon lunkimpaa hommaa kuin poli, niin vapaiden "tuhlaaminen" ihan kohtuullista korvausta vastaan ei tosiaan ole huono idea.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En enää keikkaile. Silloin kun keikkailin, oli tuplavuoro aika rahakas. Esim. neurolla: työvuoro klo 7- 22. 100% peruspalkka, eli siis ihan normaali peruspalkka kello 7-15, 150% peruspalkka kello 16-17, ja 200% peruspalkka klo 18-22, ja päälle lisät  *pyhimys*

missä noin maksetaan?  :P vai onko yleinen käytäntö?

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri. Tosin erittäin harvoin pitkiä päiviä tarjolla, syy selviää edellä mainituista numeroista...

itekin hussissa duunia tehneenä--> enpä moista tiennyt...pitääkin alkaa kyselemään pitkiä vuoroja. :P

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...