Jump to content
MAINOS

Akuuttisairaanhoitaja


eemmaa

Recommended Posts

Heissan kaikille!

Olisin kiinnostunut hankkimaan jonkinlaista akuuttisairaanhoitajan koulutusta mutta en tiedä yhtään järjestetäänkö sellaista missään, toimiiko se erikoistumissysteemillä vai muutamana kurssina josta saa kivan paperin vai mitä. Itse olen nyt Norjassa töissä terveyskeskuksen vuodeosastolla ja meillä on aika aktiivista tuo työskentely akuuttipotilaiden kanssa koska meillä on lääkäripäivystys vuodeosaston ohessa... Jonkinmoinen akuuttipuolen kouluttautuminen voisi olla kohdallaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kiitos avusta, tuo jälkimmäinen vaikuttaa mielenkiintoiselta. Laitoinkin kyselyä vähän tarkemmin tuosta sillä saa nähdä miten kouluttautuminen täältä päälaelta mahtaa onnistua :) Jos ei muuta niin taitaa tulla pirusti takkiin jo pelkissä matkustamisissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos avusta, tuo jälkimmäinen vaikuttaa mielenkiintoiselta. Laitoinkin kyselyä vähän tarkemmin tuosta sillä saa nähdä miten kouluttautuminen täältä päälaelta mahtaa onnistua :) Jos ei muuta niin taitaa tulla pirusti takkiin jo pelkissä matkustamisissa...

Kolme peräkkäistä päivää joka kuukausi joten onnistuu kauempaakin :)

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo varmasti jos kaikki menee tosi simppelisti mutta sitte pitää miettiä että saa järkättyä aina töistä vapaat, matkoihin menee aikaa ja erityisesti rahaa... Finnairilta kun tuskin saa mitään tuntuvaa paljousalennusta :) Esim. jos tuolloin aloituspäivinä reissaa Ivalosta Helsinkiin niin lennot maksaa 193 e, siihen päälle parin tunnin automatka Ivaloon eli 180km, sitte vielä matkustuskustannukset siellä Hkin päässä ja joku majoitus kolmeksi yöksi :) Kovasti kiinnostaa mutta saa nähdä jääkö haaveeksi.. Asun siis Utsjoella :) Täältä ei ees lentoja tule niin kovin paljoa, saattaa kolmen päivän reissu venyä monella päivällä lennoista riippuen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo varmasti jos kaikki menee tosi simppelisti mutta sitte pitää miettiä että saa järkättyä aina töistä vapaat, matkoihin menee aikaa ja erityisesti rahaa... Finnairilta kun tuskin saa mitään tuntuvaa paljousalennusta :) Esim. jos tuolloin aloituspäivinä reissaa Ivalosta Helsinkiin niin lennot maksaa 193 e, siihen päälle parin tunnin automatka Ivaloon eli 180km, sitte vielä matkustuskustannukset siellä Hkin päässä ja joku majoitus kolmeksi yöksi :) Kovasti kiinnostaa mutta saa nähdä jääkö haaveeksi.. Asun siis Utsjoella :) Täältä ei ees lentoja tule niin kovin paljoa, saattaa kolmen päivän reissu venyä monella päivällä lennoista riippuen...

Asutkin susirajan tuolla puolen. Kuulostaa haastavalta järjestelyltä.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo varmasti jos kaikki menee tosi simppelisti mutta sitte pitää miettiä että saa järkättyä aina töistä vapaat, matkoihin menee aikaa ja erityisesti rahaa...Asun siis Utsjoella

Tuossa tilanteessa luulisi työnantajan heräävän, Utsjoella noiden lisäapujen saaminen on (oletus) melko vaikeaa, joten kyllä luulisi työnantajan tulevan vastaan, kun kerran duunarilla olisi intoa parantaa akuuttihoidon osaamistaan. Toki voidaanhan sielläkin olla kapeakatseisia ja ajatella ettei tuollaiselle ole käyttöä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No Utsjoella saatetaan toki arvostaa lisäkouluksen hankkimista, täällä tosin on ambulanssi joka vissiin hoitaa jotakuinkin nuo akuutit jos oon oikein ymmärtänyt... Mutta täytyy tunnustaa että itse olen töissä rajan tuolla puolen, eli Norjassa. Kun on ihan kohtalaisen matkan päässä mahdollisuus melkein tuplapalkkaan niin täytyyhän se käyttää hyväksi. Uskon että tuolla Tanan tk:ssa missä olen on enemmän noita akuutteja kuin mitä tässä Utsjoella on, lisäksi on Utsjoella ja näillä Norjan lähikunnilla jonkinlainen yhteistyösopimus hoidosta joten saattaa näitä oman kylän ihmisiä kävellä sisälle tuolla Tanassa... Ja varmaan tulee tuollakin työnantaja vastaan kunhan nyt saan ensin selvitettyä nämä realiteetit kannattaako ko koulutusta hakemaan etelästä saakka...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo voishan sitäki kysyä.. mutta jotenkin enemmän kiinnostaa suomalainen koulutus ja suomen kielellä... vaikka oon pari vuotta jo ollu Norjassa ja kieli noin potilastyössä taittuu jo ihan mukavasti niin se on tosi rankkaa olla kurssilla tms. kun pitää keskittyä ensin siihen että saa selvää mitä ope puhuu ja sitte vielä pitäs ymmärtää se :) Ja jotenki mulla ei oo luottoa noihin norjalaisiin menetelmiin, nyt oon jo törmänny siihen että mäntysuopa on paras hoito vaivaan ku vaivaan  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...