Jump to content
MAINOS

Suojelutyöstä kysymys


spärlä

Recommended Posts

Mä uskon, että varsinkin jos uusi hallitus vetää maton hoitajilta niin lakko syksyllä on varma ! Ja jos lakko alkaa niin se johtaa ennen pitkään koko terveydenhuollon laajaan kriisiin ja siinä vaiheessa ne hoitajien palkankorotukset ovat pieniä summia ja jälkiviisaita riittää....

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eurojen lisäksi haluaisin riittävästi työkavereita hoitamaan potilaita.

Ei niitä työkavereita saa ilman euroja. Väki pakenee muille aloille eikä hoitoalalle saa lisää uutta väkeä koska surkea palkka ei houkuttele.

Lisäksi suurin ongelma on varmasti siinä, mistä otetaan ne rahat palkkojen ja työpaikkojen korjaamiseen.

Rahaa kyllä löytyy. Ongelmana on vain se, ettei hoitajien palkkoja priorisoida vaan valtio ja kunnat laittavat mieluummin käytettävissä olevat varat muihin tarkoituksiin. Älkää kysykö minulta mihin, en ole asiaan niin syvällisesti paneutunut, mutta veikkaan että uusiin moottoriteihin ym. menee aika paljon rahaa, osa siitä voisi ehkä suunnata terveydenhuoltoon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rahaa kyllä löytyy. Ongelmana on vain se, ettei hoitajien palkkoja priorisoida vaan valtio ja kunnat laittavat mieluummin käytettävissä olevat varat muihin tarkoituksiin. Älkää kysykö minulta mihin, en ole asiaan niin syvällisesti paneutunut, mutta veikkaan että uusiin moottoriteihin ym. menee aika paljon rahaa, osa siitä voisi ehkä suunnata terveydenhuoltoon?

Viime hallituskaudella sos. ja terveyspuolelle saatiin lisäsatsauksia joitakin satoja miljoonia euroja ja veronkevennyksiin suunnattiin kolme miljardia euroa jotka hyodyttivät lähinnä suurituloisia. Tulevalla hallituskaudella suunta jatkunee samoilla linjoilla, ainakin jos hallituspuolueiden vaalienjälkeisiä puheita jotenkin yrittää tulkita.

No, kohtapa se selviää kun hallitusohjelma julkaistaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen verran noista vanhuksista, että toisaalta jos vanhuspuolella olisi osittainen lakko, osa vanhuksista olisi mahdollista laittaa omaistensa hoidettaviksi. Jolloin omainen olisi poissa omasta työstään ja lakon vaikutus kertaantuisi.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen verran noista vanhuksista, että toisaalta jos vanhuspuolella olisi osittainen lakko, osa vanhuksista olisi mahdollista laittaa omaistensa hoidettaviksi. Jolloin omainen olisi poissa omasta työstään ja lakon vaikutus kertaantuisi.

Mitähän vanhanenkin mahtais ajatella ku äitee ja iski tulis hoitolaitoksesta asumaan pääministerin nurkkiin.Tietty en tiedä onko pääministerin vanhemmat edes elossa,mutta ajatus tästä kutkuttaa.Heräis kuntapäättäjätkin kun äitee tulis kotiin ja sen hoito jäis omalle vastuulle.Sanon,että helähtäis rahaa ja nopeesti.Ei mua kiinnosta keneltä se raha on pois,ottakoon vaikka maahanmuuttajilta (joille tässä on kaavailtu 85miljoonan lisäpottia)tai vaikka nostamalla jtn pilipaliveroja.Rahaa on löydyttävä.piste. Lääkäritkin saivat lisää rahaa vaikka ovat suojeluammatissa.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt jaksanut koko ketjua kahlata läpi, mutta Superillahan on tällä hetkellä menossa se kampanja millä ihmisiä herätellään tämän päivän ja tulevaisuuden todellisuuteen...Ite ainakin pysäytti miettimään...Toivottavasti myös ihmisiä jotka ei oo meidän alalla  ;D

Tuossa on linkki jos sitä ei aiemmin täällä vielä oo ollut http://www.superhaaste.fi/

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...