Jump to content
MAINOS

Suojelutyöstä kysymys


spärlä

Recommended Posts

Vilkaisin tuota Hesarin nettikeskustelua, siellä joku väittää ettei työsuhteessa olevia hoitajia voida velvoittaa suojelutyöhön, velvoite koskee vain virkasuhteessa olevia. Onko tämä totta? Jos on, en voi kuin nauraa paskaisesti. Ovat kunnat kusseet pahasti kintuilleen muuttamalla hoitajien virat toimiksi. Lakko pystyyn heti kun mahdollista syksyllä!

Einstein oli idiootti (poika 6v)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tähän olisi mukava saada jostain faktaa pöytään - itsekin moisen väitteen kuullut.

Lukekaa myös työsopimuspaperinne, joissain voi olla erityinen maininta työnantajan mahdollisuudesta määrätä työntekijä hätä- ja/tai suojelutyöhön. Omassa sopparissani ei sellaista kohtaa ole  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suojelutyö mainitaan vain virkaehtosopimuslain 11 pökäleessä, siis huom. VIRKAehtosopimuslain. Työsuhteisilla ei moista velvoitetta ole.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotisairaanhoidossa on viikonloppuna vain yksi työntekijä. Minkäänlaista varautumista työntekijän sairastumiseen ei ole. Työnantaja väitti, että voi soittaa vapaalla olevalle ja määrätä töihin. Eli varallaolosta ei haluta maksaa.

Eivät halua myöntää, että työntekijää ei voi vapaalta komentaa mihinkään.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotisairaanhoidossa on viikonloppuna vain yksi työntekijä. Minkäänlaista varautumista työntekijän sairastumiseen ei ole. Työnantaja väitti, että voi soittaa vapaalla olevalle ja määrätä töihin. Eli varallaolosta ei haluta maksaa.

Eivät halua myöntää, että työntekijää ei voi vapaalta komentaa mihinkään.

Tämä on eri asia. Suojelutyö koskee lakkotilannetta.

Työnantajasi ilmeisesti vetoaa hätätyöhön. Mutta hätätyökin on määritelty siten, että siinä pitää olla jonkun henki kyseessä, ja että kyseessä on ennakoimaton tilanne. Olisi kivaa saada joku ennakkotapaus siitä, että eihän se ole ennakoimatonta jos työvoimamitoitus on aliluokkaista.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, kyllä minä sen suojelutyön hokasin. Työnantajilla on vaan sellanen halu että ne poimii virka ja työsuhteista rusinat pullasta. Työsopimuksiinkin on ujutettu vain virkamiehille kuuluvia velvollisuuksia.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.kuntatyonantajat.fi/modules/upndown/download_file~id~189978E166F94098B07D5A757B873A9E.asp

Eli oikeassa ovat, ei suojelutyövelvollisuutta tämän mukaan. Ellei sitten hoitoalalla ole jotain erillissopimusta.

Ei ole mitään erillissopimuksia ainakaan valtakunnallisesti, talokohtaisia sopimuksia tietysti saattaa olla. Ennen vaaleja poliitikot miettivät lakko-oikeuden rajoittamisen mahdollisuutta lainmuutoksella ja enpä pitäisi ihmeellisenä vaikka uusi hallitus asiaa käsittelisi uudelleen hallituskauden alkuaikoina...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut kahdessa lakossa vuodeosastolla ja tehnyt molemmissa lakoissa suojelutyötä.

Silloinen oh kyseli ihmisiltä kuka oli halukas olemaan töissä ja teki näille työvuorot. Kaikki halusivat olla. Vuosilomat taisivat säästyä molemmissa lakoissa.

Lakkopäiviltä saimme muistaakseni 50 markkaa, oikaiskaa jos muistan väärin.

Lakko ei saa vahingoittaa potilaita kait siitä kaikki on yksimielisiä? Silloin teimme viikonloppu miehityksellä koko ajan ja huolehdimme potilaan perustarpeista(vessa, ruoka),  lääkkeistä ja muusta minkä ennätimme päivän aikana.

Eniten lakko puree avopuolen poliklinikoihin ja esim röntgenin toimintaan.

En voi kuvitella miten se vaikuttaisi kotihoitoon, kun se nytkin tekee töitä äärirajoilla.

Pidän lakkoa ihan äärikeinona saada palkkaa lisää. En halua lakkoa, mutta menen mukaan jos se tulee. Valitettavasti meidän osastolla nuorten hoitajien jäjestäymisprosentti on aika alhainen.

Lakkopäivinä sitten seisoimme porteilla pari-kolme tuntia kerrallaan .Silloin saimme pelkkää positiivista palautetta ulkopuolisilta.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakko ei saa vahingoittaa potilaita kait siitä kaikki on yksimielisiä?

Jos jonkun potilaan leikkaus viivästyy/peruuntuu lakon takia, ei se ole MINUN vikani.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt seuraa provovaroitus. Lukekaa omalla vastuulla. Pahoittelen jo etukäteen kielenkäyttöäni, eikä viesti ole mitenkään henkilökohtaisesti suunnattu ketään vastaan.

Lakko ei saa vahingoittaa potilaita kait siitä kaikki on yksimielisiä? Silloin teimme viikonloppu miehityksellä koko ajan ja huolehdimme potilaan perustarpeista(vessa, ruoka),  lääkkeistä ja muusta minkä ennätimme päivän aikana.

Tällainen kutsumus-asenne haittaa mahdollista lakkoa kaikkein eniten. Mitä h*lvetin hyötyä siitä lakosta on jos kukaan ei sitä missään huomaa? Potilaat tulevat kärsimään, se on vaan raaka fakta. Sama asia muualla teollisuudessa - kun tehdas seisoo niin asiakkaat kärsivät. Polit ruuhkautuvat ja nuhanenät joutuvat sairastamaan kotona. Tottakai kriittisesti sairaat hoidetaan - kunhan ehditään. Toivon että askeleet hidastuvat tässäkin..

Itse en ole todellakaan menossa töihin lakon aikana, ja toivon ettei kukaan tee sitä ainakaan kutsumuksen puolesta "kun ne potilaat pitää hoitaa". Hoidetaan ne sitten joskus kunnon palkalla ja kunnon resursseilla.

En voi kuvitella miten se vaikuttaisi kotihoitoon, kun se nytkin tekee töitä äärirajoilla.

Kotihoito lakkaa? Ikävä fakta, mutta jos ei ole tekijöitä, niin minkäs teet. Itse jos olisin kotihoidossa toimessa/sijaisena ja lakko tulisi, en todellakaan lähtisi edes "hätätyöhön" jos työnantaja sellaista kekkasisi käyttää. Siihen puhelimeen on helppo olla vastaamatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja eihän ne potilaat hoitamatta jää, oh:t ja yh:t on myös hoitajia, hoitakoot he potilaat viran puolesta.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja eihän ne potilaat hoitamatta jää, oh:t ja yh:t on myös hoitajia, hoitakoot he potilaat viran puolesta.

Hah! Sen mä haluan nähdä kun sieltä norsunluutornista laskeutuu yh:t hoitamaan potilaita. Korkokengät kopisee ja huivit vaan liehuu kun mummuille vaihtuu vaipat..  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kutsumuksesta en tiedä, mutta inhimillinen olen. Ei minun palkka nouse sillä, että potilas ei pääse tarpeilleen tai vain itse ruokailevat saavat ruokaa.

Lakko puree ihan toisaalla. Leikkausjonot eivät lyhene, erikoislääärin vastaanotot kangertelee. Terveyskeskusten vastaanotot vähenee, labra ja röntgentutkimukset vähenee.

Kyllä se lakko tuntuu ihan normaalissa elämässä ilman että sairaalassa/kotihoidossa olevien potilaiden hoito vaarantuu. Kyllä ihmisillä pitää olla tunne, että he/läheiset saavat hoitoa lakosta huolimatta.

Vai miten ajattelisit kun ilmoitettaisiin, että äitisi/isäsi/ enosi kotiutuu ja joutuisit huolehtimaan lakon vuoksi hänen lääkehoidostaan ja pesuista epämääräisen ajan?

Tai  jos läheisesi olisi nenämahaletkussa ja tarvitsisi ruokaa  eikä kukaan olisi sitä antamassa?

Tai SINÄ saisit sydäninfarktin ja lähin päivystys olisi 300 km päässä.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kutsumuksesta en tiedä, mutta inhimillinen olen. Ei minun palkka nouse sillä, että potilas ei pääse tarpeilleen tai vain itse ruokailevat saavat ruokaa.

Lakko puree ihan toisaalla. Leikkausjonot eivät lyhene, erikoislääärin vastaanotot kangertelee. Terveyskeskusten vastaanotot vähenee, labra ja röntgentutkimukset vähenee.

Kyllä se lakko tuntuu ihan normaalissa elämässä ilman että sairaalassa/kotihoidossa olevien potilaiden hoito vaarantuu. Kyllä ihmisillä pitää olla tunne, että he/läheiset saavat hoitoa lakosta huolimatta.

Vai miten ajattelisit kun ilmoitettaisiin, että äitisi/isäsi/ enosi kotiutuu ja joutuisit huolehtimaan lakon vuoksi hänen lääkehoidostaan ja pesuista epämääräisen ajan?

Tai  jos läheisesi olisi nenämahaletkussa ja tarvitsisi ruokaa  eikä kukaan olisi sitä antamassa?

Tai SINÄ saisit sydäninfarktin ja lähin päivystys olisi 300 km päässä.

Mulle tulis sellanen olo,et haluan hoitajille lisää palkkaa maksaa mitä maksaa?

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eivät kaikki hoitajat ole toimessa vaan se vanhempi väki on vielä viroissa. Sorry vaan. Eli juuri YH:t, monet OH:t ja AOH:t saavat sitten painaa meidänkin edestä ja ne eläkeikää lähestyvät, joilla ei virkaa ole muutettu toimeksi. Tiesittekö, että lääkäreillä on usein virka.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä se lakko tuntuu ihan normaalissa elämässä ilman että sairaalassa/kotihoidossa olevien potilaiden hoito vaarantuu. Kyllä ihmisillä pitää olla tunne, että he/läheiset saavat hoitoa lakosta huolimatta.

Se lakko taitaa vaan olla siinä vaiheessa epäonnistunut kun suurin osa ihmisistä näin tuntee. Suuri yleisö ajattelee että mitäs väliä tällä lakolla on kun kuitenkiin hoitoon pääsee. Ja johtajat laskeskelevat dollarinkuvat silmissään että "hei mehän pärjätään näemmä vieläkin pienemmillä resursseilla"

Tottakai se lakko saattaa myös osua omaan nilkkaan, ja suuren yleisön mielipide kääntyy hoitajia vastaan. Uskon, että keltaisella lehdistöllä on tähän iso sana sanottavana siinä miten asian uutisoivat. Nythän ne ovat olleet hoitajamielisiä ja uutisoineet positiivisesti palkankorotusvaateista. Toivotaan ettei suunta muutu jos sinne lakkoon asti joudutaan menemään.

Vai miten ajattelisit kun ilmoitettaisiin, että äitisi/isäsi/ enosi kotiutuu ja joutuisit huolehtimaan lakon vuoksi hänen lääkehoidostaan ja pesuista epämääräisen ajan?

Tai  jos läheisesi olisi nenämahaletkussa ja tarvitsisi ruokaa  eikä kukaan olisi sitä antamassa?

Toteaisin että ikävä homma, mutta tähän on menty. Keljultahan se tuntuisi.

Tai SINÄ saisit sydäninfarktin ja lähin päivystys olisi 300 km päässä.

Jälleen, kehno homma, mutta jos ei valtiolla ole intressejä rahottaa terveydenhuoltoa tämän enempää niin ei täällä sitten kai tartte ollakaan.

Ihan oikeasti, bisnestä tämäkin on. Meidän bisnes vaan sattuu olemaan melkolailla tiukasti kytköksissä korvaamattoman tärkeisiin asioihin kuten ihmisten hyvinvointiin ja terveyteen. Meillä on ihan samanlaiset oikeudet saada kunnon korvaus työstä kuten missä tahansa muuallakin teollisuudessa. Kun ajattelee näitä arvoja minkä kanssa työskentelemme, pitäisi olla itsestäänselvää ihan kaikille että se korvaus olisi linjassa työn vaativuuteen ja vastuullisuuteen. En minä halua että ihmiset joutuvat kärsimään lakon takia, mutta faktahan on että jo NYT ihmiset kärsivät huonojen resurssien takia. Lakko olisi vain se jäävuoren huippu.

Muistellaan muita lakkoja mitä tässä on lähiaikoina ollut. Esimerkiksi bussikuljettajien lakko sotki todella pahasti pasmat monelta ihmiseltä, ja asiaan saatiin tämän ansiosta kaikkia osapuolia tyydyttävä neuvottelutulos. Kun lääkärit lakkoilivat, sotkeentui monelta jälleen suunnitelmat. Ja taas palkat nousivat.

Eiköhän nyt olisi meidän vuoro?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakko ei saa vahingoittaa potilaita kait siitä kaikki on yksimielisiä?

Eikä tartte ees arvata, että näin ajattelevia löytyy kentältä suurin määrin (työnantajan onneksi). Näkemiin 20% - tervetuloa 4%  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä kun puhuin suureen ääneen lakkopuheita koulussa niin meidän kurppa-opettaja totesi minulle näin "mitä sinä nyt lakosta höpötät,minun aikanani on ollu monta lakkoa ja eivät ne ole toimineet suojatyöpaikka-lain takia ei potilaita voi jättää pulaan" minä siihen totesin "ehkäpä niissä lakoissa on tehty jotain väärin,nyt on aika tehdä asiat oikein" oikeesti teki mieli sanoo et "kato peiliin,just tollasten takia ollaan tässä"En mene yleistämään,mutta tällänen "potilaat ensin,hoitajien terveys ja elämä sitten"-ajattelu tuntuu olevan aika tiukassa ainakin vanhankoulun hoitajien parissa.Hävettää kun alan veteraanit ei osaa vaatia.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En mene yleistämään,mutta tällänen "potilaat ensin,hoitajien terveys ja elämä sitten"-ajattelu tuntuu olevan aika tiukassa ainakin vanhankoulun hoitajien parissa.Hävettää kun alan veteraanit ei osaa vaatia.

Kyllä me vaatia osaamme, mutta keinot eivät tarvitse olla äärimmäisiä.  Eurojen lisäksi haluaisin riittävästi työkavereita hoitamaan potilaita. Haluaisin kaikki saatavilla olevat apuvälineet käyttöni, jotka auttaisivat työssäni. Haluaisin työympäristön, joka olisi ihan suunniteltu tietylle potilasmäärälle eikä ylipaikkoja olisi. Haluaisin lyhyemmän työajan, jotta jaksaisin paremmin. Haluaisin vuorotyö-lisiin tuntuvat korotukset.

Nyt on yleinen asenne palkankorotuksien puolella ja ennen vaaleja kaikki lupasivat meille lisää liksaa. Nyt sitten odotamme miten Tehyn ja Superin neuvottelijat osaavat homman.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä kun puhuin suureen ääneen lakkopuheita koulussa niin meidän kurppa-opettaja totesi minulle näin "mitä sinä nyt lakosta höpötät,minun aikanani on ollu monta lakkoa ja eivät ne ole toimineet suojatyöpaikka-lain takia ei potilaita voi jättää pulaan" minä siihen totesin "ehkäpä niissä lakoissa on tehty jotain väärin,nyt on aika tehdä asiat oikein" oikeesti teki mieli sanoo et "kato peiliin,just tollasten takia ollaan tässä"En mene yleistämään,mutta tällänen "potilaat ensin,hoitajien terveys ja elämä sitten"-ajattelu tuntuu olevan aika tiukassa ainakin vanhankoulun hoitajien parissa.Hävettää kun alan veteraanit ei osaa vaatia.

yhdyn tähän täysin. hoitoalalla olevat ihmiset ovat liian kilttejä. uskon että tulevaisuudessa tulee olemaan toisin kunhan suurenikäluokan hoitajat jäävät eläkkeelle ja nuoria ei valmistu hoitajiksi samassa suhteessa, silloin tulee tapahtumaan. itse kannatan kaikkia keinoja millä vaan saisi hoitajien palkat ja olosuhteet paremmaksi. Lakko, irtisanoutuminen jne. kaikki käy, potilaista viis. en jaksa olla laupiassamarialainen!

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin se vaan on, että täyslakko ei vain ole vaihtoehto. Välttämättömät hoidot on pakko tehdä. Lisäksi suurin ongelma on varmasti siinä, mistä otetaan ne rahat palkkojen ja työpaikkojen korjaamiseen. Ihmiset kun ovat Suomessa tottuneet niinkin ihmeelliseen asiaan että yhteiskunnan pitää maksaa suurin osa sairauksien hoidoista. Terveyskeskuskäyntikin muka pitäis olla "ilmaista". Kaikkiin maksuihin vaan kunnollinen, mutta luonnollisesti kohtuullinen, korotus, niin saattaa löytyä rahaakin asioiden korjaamiseen.

Sinänsä hienoa että nuorilla hoitajilla on "munaa" vaatia parempaa tulevaisuutta. Ei ne päättäjät rahaa tyrkyttämään tule..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakko ei saa vahingoittaa potilaita kait siitä kaikki on yksimielisiä?

Pidän lakkoa ihan äärikeinona saada palkkaa lisää.

Olen kanssasi samaa mieltä, mutta muotoilisin asian niin, että potilaat joiden hyvinvointi on päivittäisen perushoidon varassa tulisivat kärsimään mahdollisimman vähän. Meidän palkat eivät tule nousemaan sillä, että toimintakyvyttömät vanhukset makaisivat kotona ilman kotihoidonpalveluja, tai perushoito laitoksissa lopetettaisiin.

Vaikka tuollainen esille tullut heitteillejättö voisi olla näyttävää, niin lakon onnistuminen vaatii yleisen mielipiteen pysymistä meidän puolella, ja noilla toimilla se ei onnistu. Todennäköisesti yleinen mielipide tulee muutenkin lakon jatkuessa kääntymään hoitajia vastaan, mutta sen tapahtumista ei pidä nopeuttaa tuollaisella toiminnalla.

Onnistuneen hoitajalakon avaimet ovat "täsmäiskuissa", eli tärkeiden (tuottavien) toimenpiteiden viivästyttäminen, leikkaus ja kuvantamis toimintojen kausittaiset alasajot, asiantuntijahoitajien (esim. diabetes- ja kotiutushoitaja) toiminnan lopettaminen yms. Eli hoitajalakko ei tulisi suoraan koskettamaan kaikkia Suomen liittoon kuuluvia hoitajia, vaan sellaisia hoitajia, jotka työskentelevät toimialoilla, joiden toiminnan lakkaaminen lamauttaa terveydenhoitojärjestelmän mahdollisimman tehokkaasti.

Tämän tyyppisestä lakosta on ollut paljon juttua tälläkin sivustolla.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka tuollainen esille tullut heitteillejättö voisi olla näyttävää, niin lakon onnistuminen vaatii yleisen mielipiteen pysymistä meidän puolella, ja noilla toimilla se ei onnistu. Todennäköisesti yleinen mielipide tulee muutenkin lakon jatkuessa kääntymään hoitajia vastaan, mutta sen tapahtumista ei pidä nopeuttaa tuollaisella toiminnalla.

Onnistuneen hoitajalakon avaimet ovat "täsmäiskuissa", eli tärkeiden (tuottavien) toimenpiteiden viivästyttäminen, leikkaus ja kuvantamis toimintojen kausittaiset alasajot, asiantuntijahoitajien (esim. diabetes- ja kotiutushoitaja) toiminnan lopettaminen yms. Eli hoitajalakko ei tulisi suoraan koskettamaan kaikkia Suomen liittoon kuuluvia hoitajia, vaan sellaisia hoitajia, jotka työskentelevät toimialoilla, joiden toiminnan lakkaaminen lamauttaa terveydenhoitojärjestelmän mahdollisimman tehokkaasti. 

Ja tähän kun lisätään vielä se että työssä käyvät hoitajat maksavat korotettuina jäsenmaksuina lakossa oleville hoitajille palkan suuruisen lakkoavustuksen niin lakkoaseen luulisi purevan jossakin vaiheessa. Ei ehkä viikossa eikä kuukaudessa mutta mitäpä sillä väliä kun tuolla systeemillä on varaa lakkoilla vaikka vuoden.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jälleen voi seurata melkoisen provokatiivista tekstiä. Siitä jo etukäteen pahoittelut. Itse en haluaisi, että kukaan tämän asian tiimoilta joutuisi kärsimään, mutta onko kohta muita mahdollisuuksia?

Itse en koe täyslakkoa mahdottomana. Hoidetaan vain henkeä uhkaavat tapaukset, ja muut sitten kun ehditään. Ketään joka ei työskentele virassa ei yksinkertaisesti voida pakottaa töihin. Hätätyönkin määrittely työaikalaissa kattaa vain ylityötuntimäärien ylityksen, ei työhön kutsumista.

Vaikka se suuren yleisön mielipide muuttuisikin jossain vaiheessa hoitajia vastaan (jälleen kiitos keltaisen lehdistön), niin mitäs sitten? Ammattikuntaa tarvitaan silti, ja nämä asiat unohtuvat heti kun arkeen palataan. Vai kuinka moni vielä muistelee linja-autokuljettajien tai lääkäreiden lakkoa ja kuittailee heille?

Lakkolaisten tulee saada liitolta asianmukainen korvaus menetetystä ansiosta, mutta täytyy myös olla valmis hyväksymään jonkinasteinen taloudellinen tappio. Ei nämä asiat ihan oikeasti etene jollei jotain radikaalia tehdä.

Tämä ketju jo sinällään osoittaa minkälainen konsensus keskuudessamme vallitsee. Tähän yhdistettynä tämä kuuluisa ammattirajat ylittävä solidaarisuus, niin katsotaan miten päin per*että koko mahdollinen lakko menee.

Ihan oikeasti toivon että asia ratkeaa joko tupo-neuvotteluissa tai liittokierroksella ja että lakkoon ei tarvitsisi mennä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...