Jump to content
MAINOS

Kuinka moni on aikeissa irtisanoutua ja miksi?


Asperiini

Recommended Posts

Aion irtisanoutua yliraskaan työn, liiallisen vastuun ja saamattoman johtoportaan vuoksi. Meidän työyksikön tilanne ei kiinnosta organisaation ylempää johtoa ollenkaan. Muutokset, joita tapahtuu ovat lähinnä näennäisiä. Olen todellakin saanut tarpeekseni nykyisestä hommastani.

Anna palaa vaan! Päivääkään en ole irtisanoutumistani katunut. Ei näillä tietyillä työpaikoilla asiat muutu niin kauan kun riittää henkilökuntaa. Töitä on muuallakin, senkun valitsee.

Onneksi nykyään on niin paljon valinnanvaraa. Kesätyöpaikasta irtisanoutui pari sh:ta ihan äskettäin. Tulee tosi väsyttävä kesä kun niiden tilalle ei olla saatu ketään. Mut silti oon ihan onnellinen heidän puolesta, en yhtään ihmettelis vaikka useampikin lähtis, välillä on niin hazardia koko touhu.

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 81
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mä olen aikeissa lähteä, mutta en suinkaan sairastelun vuoksi vaan työvuorojen laatimisen vuoksi. Meillä kun on sellainen "käytäntö" että sijaiset otetaan mihin ne saadaan ja loput työvuorot sitten jaetaan vakiporukalle. Eli työvuorolistaa lähdetään tekemään sijaisten toiveiden mukaan.

Käytännössä tämä on sitten sitä, että itse teet (siis vakiporukka tekee) kaikki raskaat arkivuorot ja pyhäpäivinä käy samat piip piip keikkalaiset tekemässä kevyet ja rahakkaat vuorot. Mun lisät viime vuoteen nähden (kun nyt vertaan puolivuosittain) on tippuneet aika monta sataa, ja se alkaa tuntumaan kukkarossa.

Ja kyllähän se näkyy myös poissaolojen lisääntymisessä. Kun omalle kohdalle ei osu koskaan enää niitä kevyitä päiviä, niin onhan sitä nopeammin piipussakin. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pikkuhiljaa alkaa tulla mitta täyteen tämän työpaikan kanssa. Isot pomot nostaa omaa palkkaansa ja sitten huomauttelee mulle että henkilöstömenoissa pitää säästää.  angry.png Eikä tämä ole ainut asia mikä on saanu mun mittani täyteen, mutta jääköön ne asiat vielä salaisuudeks, vois vaikka joku tunnistaa työpaikan.

Tavalla tai toisella mä en enää kauaa tässä puljussa jatka...

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Aion irtisanoutua työstäni johdon vuoksi. Työnantaja sitä mieltä että työntekijäitä riittää ja että työssä olevat saavat olla kiitollisia siitä että saavat olla heillä töissä.

Käytännössä kuitenkaan mikään ei toimi ja kaikki muuttuu jatkuvasti. Alkaa ottaa pannuun kun keskustelemisesta ei ole apua ja etsitään vaan se heikko lenkki meistä hoitajista joka suostuu taas siihen uuteen "hyvään ideaan jolla työnantaja säästää rahaa. Sillä ei ole väliä ettei se käytännön työssä toimi lainkaan. Se miten viime viikolla jokin tilaus esim hoidettiin onkin taas muutunut ja oho tekemättä koska kukaan ei enää tiedä miten ne pitää hoitaaa. Tilaa siinä sitten viikko tilaus kun se olisi pitänyt tilata jo viime viikolla vaikka silloin se piti tilata tällä viikolla. Mur. Ei jaksa. Ja jo toinen tälläinen työnantaja kohdallani.

Etsikööt ne kiitolliset työntekijät jostain jotka suostuvat kaikkeen ja ovat tyytyväisiä saadessaan tehdä töitä huonoilla työvuoroilla, perutuilla vapaa päivillä ja aikaisemmin töihin hälyytyksillä minimi porukalla sekavilla ja jatkuvasti muuttuvilla ohjeilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain juuri tänään erokirjeen :) Olen vaihtamassa samalla työnantajalla toisiin tehtäviin. Nykyinen työ vie mehut eikä aikaa jää perheelle tai harrastuksille.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen irtisanoutunut useasta paikasta johdon moraalittomuuden ja epäoikeudenmukaisten menettelytapojen vuoksi. Joka kerran olen ilmoittanut myös johdolle, miksi olen irtisanoutunut. En usko, että asiaa on kovinkaan useasti tai vakavasti noteerattu tai sillä olisi ollut vaikutusta hoitajien parempaan ja oikeudenmukaisempaan kohteluun. Poikkeuksiakin tietysti on ollut ja muutos on tapahtunut. Meidän hoitajien pitäisi olla jokaisella työpaikalla aktiivisempia ja pitää yhtä, jotta asiat muuttuisivat. Toisilla osastoilla samat epäkohdat jatkuvat vuosikausia ja kahvihuoneessa valitetaan ja voivotellaan suureen ääneen, mutta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun saisikin noin suurta huomiota irtisanoutuessaan huonosta johtamisesta johtuvista syistä ja saisi oikean muutoksen aikaiseksi. :D

Lukiessani hoitajat.net sivuston aiheita olen huomannut että monessa paikassa samoja ongelmia kuin minun työpaikoissani on ollut. Jotenkin vain tyhmänä luullut että ei se voi olla tälläistä muualla. Ei missään muualla voi nousta näin isoa juttuja noin pienestä asiasta. Ikävä kyllä voi ja niin tapahtuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitajat voivat pahoin, ovat masentuneita, stressaantuneita ja purkavat pahaa oloaan kolleegoihinsa tai kotona, mutta suurin osa jatkaa samaan malliin ja samassa työpaikassa...? Olen sanonut itseni irti useita kertoja ja kerran tullut irtisanotuksi ja olo on ainakin hetkellisesti parantunut. Mutta nyt tuntuu, että terveydenhoitoalan työolosuhteet ovat kohta kaikille sietämättömiä ja olisi parempi mennä kortistoon ja pysyä siellä. Liitoilla olisi nyt kyllä haasteita ja tehtävää työsuhdeasioiden parantamisessa! Lisäksi on liian paljon niitä "kilttejä ja kuuliaisia" hoitajia, jotka omalla nöyryydellään pahentavat meidän kaikkien asemaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Minä! Ja siitä syystä että a) ei riitä aika ja b) työyhteisön henki on suoraan sanottuna ihan paska. Jäkimmäinen syy on painavampi.

Tätä on tullut mietittyä pitkään ja oikeasti tänä aamuna tein päätöksen, kiitos yhden puhelun, ja helpotti heti. Nyt vaan irtisanomisilmoitusta kirjoittamaan. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Minä sain omalla työvuoroihin puuttumisella ja sopivalla 2 viikon burnout-saikulla aikaan, että minun työsuhteeni purettiin koeajan viimosella päivällä.

Sairausloma ei ole pätevä syy työsuhteen purkamiseen koeajalla. Ota yhteys ammattiliittoosi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

..niin tiedän, ettei se mennyt pykälien mukaan. Mutta olisin irtisanoutunut itse, että jokatapauksessa tässä nyt lopputulos ihan sama ja tuo 4kk työtodistus joutaa silppuriin.

Jokatapauksessa minun on vastine kirjoitettava, vaikka omistaja väitti, ettei tartte, enkä varmasti saa karenssia. Työvoimatoimisto oli erimieltä.

No mitä työnantaja oli kirjannut syyksi työsuhteen purkamiseen koeajalla?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla palaa käpy meidän työpaikan hälläväliä asenteeseen. Kaikki on aina päin helvettiä ja kaikki täydentämättä. Ketään ei kiinnosta kehittää tätä touhua mihinkään. Myöskään työ ei tarjoa tällä hetkellä mitää haasteita ja tietyt ihmiset saavat aina kaiken läpi. Vanhojen virkamiesten jatkuva itkeminen siitä että lomat tms. pitäisi jakaa virkaiän perusteella ottaa myös ihan reilusti päähän. Sama itku aina jokaisena loma kautena. Opiskelijoita pyörii jaloissa koko ajan ja taso ei päätä huimaa, on vaan niin siistiä pukeutua heijastinhousuihin. Ylin johto ei tajua työnteosta mitään. Kaikki edut on itse kustu, esim sairaslomaa ei saa enään pitää omalla ilmoituksella ja muihinkin asioihin on puututtu kun niitä jatkuvasti on käytetty väärin. Nämä ovat osa niistä syistä miksi haluaisin irtisanoutua nykyisestä työstäni. Uusi työ pitäisi vain olla ensin katseltuna. On se niin arsesta kun oikeesti v*****aa mennä työvuoroon.

Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true! - Homer Simpson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Irtisanomispaperissa ei lue kuin koeaikapurku. Ei mitään selitystä, opastettiin sanomaan, ettei sovellu heidän työyhteisöön. Otin sen mielelläni vastaan kun uskoin ettei karenssia ja selitystä tarvitse tehdä, kuten he sanoivat. MUuten olisin irtisanoutunut itse. Tilanteessa oli varmaan selvää, että lähden jokatapauksessa kohta, koska en voi tehdä jatkuvasti iltoja:/ Kaikki tapahtui niin äkkiä.

Pääasia tässä olisi nyt osata raapustaa se vastine, miksi en omasta mielestä soveltunut yhteisöön. Riittääköhän " vaikea ihminen?"

......

muoks. kyllä tää tästä, olo on kuitenkin helpottunut ja oppia ikä kaikki. enää en naiviudessaan yksityiseen firmaan töihin mene, siivoojaksi vaikka mieluummin. Kiitos, kun sain purkaa tuntojani:) Nyt rustaamaan ainetta, miksi Myy on niin epämiellyttävä ja taitamaton hoitaja:D

Takasin en menisi vaikka maksettasiin!

Kiitos WF kommenteista, kirjoitukseni alkoi ahdistaa niin, että poistin ne paatokselliset haukkumiseni.

Syytä varmaan minussakin. Mutta lirissä ollaan, olipa miten tahansa:(

muoks. ja vainoharhainenkin minusta on tullut näiden takapakkien takia:/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Irtisanomispaperissa ei lue kuin koeaikapurku. Ei mitään selitystä, opastettiin sanomaan, ettei sovellu heidän työyhteisöön.

Ilmoita työvoimatoimistossa, että mielestäsi työsuhteesi purettiin koeaikana epäasiallisin perustein. Koeaikana työsuhdetta ei voi purkaa ilman asiallisia perusteita, joten ne pitää myös ilmoittaa. Pyydä nämä perustelut kirjallisena työnantajaltasi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saas nähä käykö mulle kuten Myylle. Ens viikolla tietää taas lisää. Jos nämä "johtajat" eivät tippaakaan kuuntele minua nk. palaverissa, niin vaatinevat minua jäämään sairaslomalle. Heidän mukaansa minä kun olen työuupunut ja kyseenalaistavat työskentelyni talossa. Minun näkökantani asiaan on toinen.. jolla ei kuitenkaan liene merkitystä. ::)

Irtisanominenhan tässä pelottaa. Ehtispä vaan saada itse sen uuden paikan... siitäkin tiedän vasta ens viikolla. Koeaika on vielä 1,5 kk, joten saisin siirtyä vaikka huomenna (ainakin periaattees) uuteen paikkaan.

Blaah, inhottavaa olla silmätikkuna. :-/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Irtisanouduttu. Syynä että halusin lähemmäs kotia töihin. Lisänä kaikkea muuta pientä "bonusta" jotka pisti suunnitelman toteutukseen.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ongelmaisen työpaikan ja työpaikkaterroristin vuoksi, mietin irtisanoutumista. Vaikka eihän sillä mitään väliä, kun olen vain sijainen ;>

Joku kirjoitti että tuntuu siltä kuin olisi töissä lastentarhassa, musta tuntuu kuin olisin töissä vajaaälyisten kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin... "keskustelu" on käyty. Ratkaisuja työnantajan taholta ei löytynyt. "Eivät keksi mitään." En nyt selitä sen kummemmin. Itse selvisin varsin mallikkaasti asiasta.. Ja tuli havainnoitua kaiken näköistä. Sekä tehtyä lopullinen päätös. Minä lähden. Työllä ei kuulemma ole mitään vaikutusta minun tapauksessani, vaan minä olen mt-ongelmainen. Tämä oli johtopäätös. "Hieman" erosi näkökannat, ja oli aivan sama mitä sanoin, ei otettu todesta eikä uskottu. ::)

Nyt vain odotellaan tietoa tulevista sijaisuuksista ja sitten son moro. Eipä ole hetkeen ollu näin hyvä olo! ;D

Jos en olisi tiettyjä asioita osannut sanoa ja kysyä ja pysynyt rauhallisena, olisi lappu lyöty kouraan heti.. taisivat yllättyä etten ollutkaan niin helppo nakki...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aqualife, no harmi ja onnea! Toivottavasti löydät paremman työpaikan, se vapautunut olo on korvaamatonta, kun ei tarvitse olla toimimattomissa vuorovaikutussuhteissa. Tekisi mieleni itsekin luovuttaa, ja jättää paikka omaan lätäkköönsä rypemään. Työkaverilta tuli omaan tilanteeseeni, kannustava tekstiviesti. Mietin että alan kirjoittamaan ylös kaikenlaisia terroristin tempauksia, joita se on keksinyt. Anteeksi ! kun avaudun sun ketjussa :- D Mun tilanteesta lukee hieman lisää työpaikkakiusaus- ketjussa. Kirjoitin esimiehelle sähköpostia ja soitan hänelle huomenna. Sairasloma on merkki työoloista aiheutuvasta terveyshaitasta ?

Jo tästä vuodatuksesta ja epämääräisestä kirjoituksesta varmaan huomaa että olen väsynyt (tilanteeseen).

aqualife sulle parempaa jatkoa, ota ilo irti ! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän tämä mun ketju ole. On vain omalla kohdalla ajankohtaista. ;) Että kaikin mokomin vaan kirjoita mitä kirjoitat. Ei ole multa pois se tokikaan.

Minä pysyn tuolla vielä ihan kiusallakin jonkun aikaa... ehkä ehdin aiheuttaa ongelmia vielä kolmannenkin kerran. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aqualife

Kappas vaan, taisin sekoittaa tämän johonkin muuhun ketjuun, muistelin että oli sun aloittama ketju ja jotain plaaplaa.

Eli et kuitenkaan irtisanoutunut ? Eikös tuo 'mielenvikaiseksi' leimaaminen ollut yksi kiusaamisen kriteereistä, vai liittyykö se nyt tähän.

http://www.ttl.fi/fi/tyoyhteiso_ja_esimiestyo/tyoyhteison_ristiriidat_ja_ratkaisut/epaasiallinen_kohtelu_ja_kiusaaminen/sivut/default.aspx

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei, en irtisanoutunut. Kyllä mä sen vähän aikaa tuolla viittin olla.

Kyllä ne mulle asetti mt-ongelmia (ei työoloissa tms mitään vikaa ole vaan kaikki on minussa), yrittävät nyt tyrkyttää psykologia tms mulle. Siinähän yrittävät.. :)

Viikon takaisessa puhelussa keskustelun syyt oli eri mitä ne nyt olivat. Joten eiköhän sekin kerro et jotain on pakko keksiä ja löytää.. mutta se siitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Aion irtisanoutua työstäni johdon vuoksi. Työnantaja sitä mieltä että työntekijäitä riittää ja että työssä olevat saavat olla kiitollisia siitä että saavat olla heillä töissä.

Käytännössä kuitenkaan mikään ei toimi ja kaikki muuttuu jatkuvasti. Alkaa ottaa pannuun kun keskustelemisesta ei ole apua ja etsitään vaan se heikko lenkki meistä hoitajista joka suostuu taas siihen uuteen "hyvään ideaan jolla työnantaja säästää rahaa. Sillä ei ole väliä ettei se käytännön työssä toimi lainkaan. Se miten viime viikolla jokin tilaus esim hoidettiin onkin taas muutunut ja oho tekemättä koska kukaan ei enää tiedä miten ne pitää hoitaaa. Tilaa siinä sitten viikko tilaus kun se olisi pitänyt tilata jo viime viikolla vaikka silloin se piti tilata tällä viikolla. Mur. Ei jaksa. Ja jo toinen tälläinen työnantaja kohdallani.

Etsikööt ne kiitolliset työntekijät jostain jotka suostuvat kaikkeen ja ovat tyytyväisiä saadessaan tehdä töitä huonoilla työvuoroilla, perutuilla vapaa päivillä ja aikaisemmin töihin hälyytyksillä minimi porukalla sekavilla ja jatkuvasti muuttuvilla ohjeilla.

Irtisanouduttu. Muutama kuukausi lisää katseltu hammasta purren; jospa se siitä. No, eipä se siitä. Kuukausi irtisanomis aikaa ja sitten se oli siinä. Paikka johon en palaa ja jota ikävä ei tule.

Ja varmasti mietin kymmenen kertaa haenko enää koskaan yksityiselle töihin. Toistaiseksi suunnitelmissa vain keikkailla. Nähdä erilaisia paikkoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on sama juttu ja vaimolle on nyt ruvettu avautumaan, kun pois lasten sairastumisen takia usein pois.

Toi on ihan helvetin väärin syyllistää ihmistä ton takia.

Tää on 3 vuotta vanha kirjoitus mutta kommentoin silti. Väärinhän se on mutta TOISAALTA väärin sekin on, että muu työyhteisö joutuu jatkuvasti kärsimään siitä, että toisen työntekijän lapset on kaiken aikaa kipeinä. On kuitenkin jokaisen oma valinta hankkiiko niitä lapsia vai ei.

Varsinkin sellaisissa työpaikoissa missä sijaisia ei saada se korostuu huonona asiana, että jonkun muksut on aina kipeitä. Ei aina oikein ymmärrys riitä kun painaa senkin hommat jonka 3 muksua on peräjälkeen kipeänä yhä uudelleen ja uudelleen. Syyllistämistä tai ei niin kyllä se ärsyttää. Varsinkin kun monilla aina äiti jää lasten kanssa kotiin ja iskä joka tekee jotain dippainssin hommia omilla aikatauluillaan menee töihin.

Tähän ratkaisuna voisi olla, että lasta ei saa laittaa hoitoon alle 2- vuotiaana (sairastelut osuu tosi paljon tuolle 1-2v välille) jolloin sijainen jatkaisi pidempään tai sitten niin, että työnantaja hommaa sen hoitajan kotiin (joillain firmoilla onkin käytössä). Tai vaikka, että tietyn määrän voi olla sairaan lapsen kanssa kotona mutta kun se ylittyy niin sitten on hommattava itse hoitaja (esim. vuositasolla tietty määrä päiviä).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...