Jump to content
MAINOS

psyk.esh:n työt Norgessa?


Vieras: kaukametsä

Recommended Posts

Vieras: kaukametsä

Olen ollut nyt töissä täällä Pohjois-Norjassa parisen kuukautta. Alun yllättävienkin suurten kieliongelmien jälkeen, voinen sanoa, että olen viihtynyt hyvin. Peruskoulutukseni Suomessa on vanhamuotoinen sh:n koulutus ja lisänä sitten erikoistuminen psykiatriaan. Kokemusta psykiatrian puolelta on paljon; tällä hetkellä olen vuorotteluvapaalla akuuttipsykiatrian osastolta -ja tulin siis tänne Norjaan hakemaan potkua...Tosin epävarmaa on, saanko Suomesta enää virkavapaata.

Nyt kysyisinkin, löytyykö oman käden tietoa pyk.sh:n paikoista täällä? Tällä hetkellä työkentelen oh:na terveyskeskuksessa, koska en katso taitavani kieltä vielä niin hyvin, että uskaltautuisin psykiatrian pariin. Työ nykyisellään on ihan yes, mutta kaipaan psykiatrian tuomaa haastetta. Sen olen ymmärtänyt, että  psykiatrinen hoitotyö on jkv jäljessä suomalaisesta, mutta julkisten varojen suuntausta mielenterveystyöhön näemmä lisättäneen täälläkin.

Palkkaukseni on tätä nykyä 320 000 + lisät. En kuulu paikalliseen liittoon; tosin minulle on kerrottu, että sillä tavoin saisi paremman palkan? Joskin itse olen kyllä jo Suomesta lähtiessä tehnyt kirjallisen työsopimuksen palkka yms -eduista. Ihan mukavasti koen kuitenkin tienaavani alhaisen verotuksen ansiosta.

Joten minua viisaammat ja kokeneemmat Norjassa työskentelevät kollegat, tietoa please...

t. kaukametsä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...