Jump to content
MAINOS

Siis miten te perheelliset/yh.t pärjäätte päivätyössä näillä liksoilla kun


Lumikki

Recommended Posts

kk palkka on n.1500eur (lh opisk) ja siitä menee ensin verot n.25% = 1125 eur. Sen jälkeen maksetaan alle kouluikäisten lasten päivähoito maksut 2 muksua yht. 380e jää 745eur.

Sitten asuntolaina, meillä miinus 700eur.

Jää sitten 45 egee tässä tapauksessa...

Päivätyöstä on sitten turha haaveilla niin kauan kun asunto on maksettu ja lapset isoja. Voi plääh.

Muokkaus: Poistettu tyhjät rivit tekstin alta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Miten sun veroprosentti on noin korkea? Onks noilla tuloilla kahden lapsen päivähoitomaksut oikeesti noin korkeat?  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei sillä mitenkään pärjääkkään!!! ;D

No monet muutkin ammatit saa kutakuinkin samaa palkkaa. Huono palkka se on työn vaativuuteen nähden, ei siihen etteikö sillä pärjäis.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No monet muutkin ammatit saa kutakuinkin samaa palkkaa. Huono palkka se on työn vaativuuteen nähden, ei siihen etteikö sillä pärjäis.

Mulla taitaa sitten olla suuret kuukausi menot, mitään ei jää. Kädestä suuhen mennään.

Onneks on tuo miehen palkka, muuten olisimme lirissä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Päivätyöstä on sitten turha haaveilla niin kauan kun asunto on maksettu ja lapset isoja.

Siis isoja ja poismuuttaneita. Murrosiässä menot ovat moninkertaiset tarhaikään verrattuna...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just maksoin laskuja 1168,28€ ja ihmettelen millä pärjätään ens kuu edes kohtuullisesti!

Meillä on kahden muksun vuoropäivähoito 298,59€/kk ja siinä on 7 vrk ja 2sairauspv. kertaa tietenkin 2.

Alkuperäiseen kysymykseen, en tiedä miten pärjättäis pelkällä peruspalkalla!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just tuossa laskeskelin että viimesimmässä tilinauhassa oli erilaisia lisiä oli 48%, eli pelkkä peruspalkka tekee karkeasti vain puolet. Ei sillä mitenkään elettäis.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liksa tuli, peruspalkka, 18h 50% ylitöitä ja 5h 100% ylitöitä, käteen jäi hippusen alle 1300eur. Okei, vero% aika kova tällä hetkellä keikkatöiden takia mutta silti pakko miettiä että jos ois ollut fiksumpi  niin ois valinnut jonkun alan, jonka ammattilaisena olis voinut painattaa kivoja muovisia käyntikortteja ja tehdä vaikutuksen kavereihin, ehkä jopa matkustella vapaa-ajalla ympäri maailmaa.

Tiukkaa tekee eikä ole lapsia, mutta ikäviä harhakuvitelmia sh opiskeluista.  :o <- taitaa olla luonnevika, ei tota voi järjellä perustella...

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Menee hiukan ot, mutta just tuli lisät 54€ ja koko yh:n talous heitti keturalleen! Eli varsinaiseen kysymykseen, tekemällä ihan sikana töitä. Kaikki vuorot mielellään sellaisia, joista saa lisiä ja sit keikkaa aina kun on mahdollista. Itse keikkailen sakussa, siellä kun maksetaan kaikki lisät yms pois heti seuraavassa palkassa. V**uttaa tuo sairaaloiden tapa pimittää lisiä maailman tappiin angry.png

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla taitaa sitten olla suuret kuukausi menot, mitään ei jää. Kädestä suuhen mennään.

Onneks on tuo miehen palkka, muuten olisimme lirissä!

Juuri näin. Miehen siivellä tässä opiskellaan ja eletään. Ja oikeesti vaikka veroprosentti olis vaan 10 tai 15 niin ei siitä siltikään juuri mitään jää. Kiva paiskia hommia 5 päivää viikossa ja silti käydä miehen lompakolla. No, itsepähän olen soppani keittänyt  :- 

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Puhumattakaan siitä, ettei niitä lapsia näe koska joutuu keskittämään työt iltoihin, viikonloppuihin ja pyhiin saadakseen niitä lisiä joilla elättää niitä lapsia joita harvemmin näkee koska... jne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljonkohan verottaja nakertais esim.2500€ palkasta.

Lapsettomana on helppo olla kun ei oo kuluja,mutta kyllä mä olen päättänyt etten hanki ku 1lapsen. Syynä on se että nykyään lapsen hankkiminen on niin kallista,enkä halua lapsilleni muistoja lapsuudessa kun ei ollut rahaa joululahjoihin. Tietty Miehen tulot auttavat,mutta koska hänkin aloittaa opiskelut niin niistä ei ole 4 vuoteen mitään lämmikettä.

Lyhyesti: Jos sinulla on lapsia ja olet lähihoitaja tai sairaanhoitaja yms. ei päivätyöllä pärjää.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu ei perheellisenäkään kyllä päivätyössä rikastumaan pääse. Just ja just nipin napin saa kaikki pakolliset menot maksettua ja toisella puoliskolla tarttee sit kyllä olla paljon isommat tulot. Jo asuminen täällä pks:lla on niin tuhottoman kallista, että nielee leijonan osan palkasta...

Edes jonkunlaisen elintason ylläpitämiseksi mä kyllä teen nykyään vuorotyötä. Yötä ja viikonloppua saakin sitten painaa urakalla, että pääsee jonkunmoisille ansioille. Vituttaa, kun kuulee puhuttavan, et sairaanhoitajilla on ihan hyvät keskiansiot, kyllä niillä pitäis pärjätä. No joo, eihän se ihan huonosti ole, jos kk-liksa on bruttona 3000euroa, mut siihen rahaan saa olla kyllä aika paljon työmaalla poissa perheen luota..  :- Peruspalkalla pitäis voida elää, ja lisien pitäisi olla sitä extraa jota "ei niin välttämättömästi tarvita".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei sillä pärjääkkään. Peruspalkka kokemus- ja tehtävälisineen on joku 1900 ja risat, siihen päälle about 50€ 2-vuorotyölisiä. Sillä pitäs elättää 5 hengen perhe. Käytännössä tappiolla menee. Kaiholla muistelen HUSin aikojen 3 vuorotyöstä saatuja palkkoja. Jotain tarttis keksiä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eiks sulla Osku ollut joku hieno ATK-koulutus? Ala tekee sillä mammonaa...

Tosi hieno on joo. Kerro heti miten ja missä? Täällä erämaassa o toitä kuin maanviljelijoille, metsureille ja eräoppaille ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Me on pärjätty kohtuu hyvin pelkästään mun palkalla.

Perheen koko: 4hlö

Tulot: 2000e netto (mun palkka 1550e lisineen, miehen tulot 250e + lapsilisät 200e)

Sit kun mieskin menee töihin niin tulot on yhteensä 3000e netto, josta maksetaan päivähoitomaksut 300e.

Meillä ei ole siitä kiinni, kuinka paljon rahaa tulee vaan siitä mihin ne käytään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Me on pärjätty kohtuu hyvin pelkästään mun palkalla.

Perheen koko: 4hlö

Tulot: 2000e netto (mun palkka 1550e lisineen, miehen tulot 250e + lapsilisät 200e)

Sit kun mieskin menee töihin niin tulot on yhteensä 3000e netto, josta maksetaan päivähoitomaksut 300e.

Meillä ei ole siitä kiinni, kuinka paljon rahaa tulee vaan siitä mihin ne käytään.

Asutteko te teltassa vai miten?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Me on pärjätty kohtuu hyvin pelkästään mun palkalla.

Perheen koko: 4hlö

Tulot: 2000e netto (mun palkka 1550e lisineen, miehen tulot 250e + lapsilisät 200e)

Sit kun mieskin menee töihin niin tulot on yhteensä 3000e netto, josta maksetaan päivähoitomaksut 300e.

Meillä ei ole siitä kiinni, kuinka paljon rahaa tulee vaan siitä mihin ne käytään.

No kutakuinkin noin se meilläkin menee. Asumiseen menee 720eur (Josta asumistukena osa.) Kyllä siitä melko paljon jää käytettäväks, mihin ikinä nyt sit halutaankaan... (Ei ne pienet tulot vaan ne suuret menot...  ;D ) Auton osamaksu, vakuutuksineen muineenhan ei meillä ole pakollinen hankinta, vaan täysin oma valinta. Ymmärrän kyllä jossain takapajulassa...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä oon mietinyt kans.

Mutta pakottaudun ajattelemaan, että koska elän ja olen esim. nyt liiton maksaman korvauksen ja päivärahan turvin "pystyssä" mukuloitten ja koiran sekä auton kanssa, kait mä olen jatkossakin kera laumani.

Pakolliset avut(asumistuki, elatustuki, lapsilisät) sekä muut tulot menevät aina ja kaikki, mutta ruokaa ja bensarahaa on, vaatteissa pysytään(omiin ei tuhlaannu, nuoremmille lapsille saan).

Kaiken kaikkiaan olen saanut enemmän, mitä olen toivonut, vertauskuvallisesti.

Ja niin liemessä en tule koskaan olemaan, että jäisin täysin puile paljaille tai ilman ruokaa.

Arvostan ystävyyssuhteitani, yritän hoitaa niitä ja toimin vastavuoroisesti eli  joskus autan muutamaa luottoystävääni ja tiukan paikan tullen saan apua sieltä.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakolliset avut(asumistuki, elatustuki, lapsilisät) sekä muut tulot menevät aina ja kaikki, mutta ruokaa ja bensarahaa on, vaatteissa pysytään(omiin ei tuhlaannu, nuoremmille lapsille saan).

Aika paljon pitää tienata, että sitä ei saatais kaikkea menemään joka kuukaus...  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...