Jump to content
MAINOS

Kesän sijaistilanteesta


puh

Recommended Posts

Meidän aluesairala on ureassa kanssa. Polille ei ole tulossa yhtään sijaista ja psykan puolelle yksi. Osastoista en tiedän.

Kiitokyyti puolelle saatiin sijainen aikaa sitten ja toinen otetaan kun tiedetään missä mennään lomien yms. suhteen.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 64
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Niin ne tilanteet muuttuvat. Viimeisimmän tiedon mukaan kesäksi ei ole tulossa yhtäkään kesäsijaista. Mitähän mieltä esim. kuntalaiset ovat siitä tiedosta, että kesällä joudutaan sulkemaan potilaspaikkoja rajusti ja työntekijöiden selkänahasta revitään se, että ei onnistuta palkkaamaan kesäksi YHTÄKÄÄN kesäsijaista?

Seuraava projekti onkin kirjoittaa Sairaanhoitajan arjesta Meilahdessa. Henkilöstöpolitiikasta syntyisi monta hyvää kappaletta siihen opukseen.  8)

Mä luulen, ettei tieto tavoita tavallisia pulliaisia. Aika isoon ääneen pitäis kailottaa asiaa, että korvat menis hörölle ja edes osa menis tajuntaan...  Jos ei itsellä ole just nyt tarvetta sairaalahoitoon, niin mitäs sillä tiedolla tekis.

Mulla on todennäköisesti itsellä sektio edessä toukokuussa.  ;D Nytkin oli jo melkoinen kiire osastolla, vaikka olin omatoiminen enkä tainnut kertaakaan pyytää kätilöä paikalle. No, täytyy olla tyytyväinen, että ei oo LA heinäkuussa.  ::)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jokohan olisi aika nostaa palkkoja? Määräaikainen sopimus päättyy sopivasti toukokuussa ja sitten menen kesäksi eniten tarjoavalle. Viime kesänä tuplattiin kuulemma palkkoja joillakin osastoilla koska se oli ainoa keino saada hoitajia töihin. Toivottavasti tämä käytäntö yleistyy...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Seuraava projekti onkin kirjoittaa Sairaanhoitajan arjesta Meilahdessa. Henkilöstöpolitiikasta syntyisi monta hyvää kappaletta siihen opukseen.  ;D

Ja kirjoittajaksi Juha Vuorinen  >:D

Sori OT.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaverille oli tarjottu kesätyöpaikkaa palkalla 1000€/kk Kaveri oli nauranu päin naamaa,vaikka ei sillä oo työpaikkaa kesäks vielä tiedossa.Ainakin p.savossa opiskelijoita yritettään houkutella töihin ihan ripulipalkalla.Kyllä aina välillä naurattaa ja samalla itkettää. Vakkarihenkilökunta ei ainakaan sossu/terveyshuolossa Kuopiossa saa pidettyä lomiaan ku ei oo sijaisia.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaverille oli tarjottu kesätyöpaikkaa palkalla 1000€/kk Kaveri oli nauranu päin naamaa,vaikka ei sillä oo työpaikkaa kesäks vielä tiedossa.Ainakin p.savossa opiskelijoita yritettään houkutella töihin ihan ripulipalkalla.Kyllä aina välillä naurattaa ja samalla itkettää. Vakkarihenkilökunta ei ainakaan sossu/terveyshuolossa Kuopiossa saa pidettyä lomiaan ku ei oo sijaisia.

toi ny on ihan sairasta.. jos sairaanhoitajaksi sijaiseksi palkataan niin kyl palkka tulee siitä mitä muut hoitajat saavat työpaikalla /kk ja siitä vähennetään epäpätevyys.. itse saan nkl sit kesäl 1980 -5%e/kk.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiinnosta kysyn, mikä on kollegoiden työmailla kesän sijaistilanne? Meille ei ole tulossa yhtään! Sijaisia siis otettaisiin vaan kun ei ketään tule. Ihmetyttää tässä, miten kesästä selvitään.

Ai ei YHTÄÄN sijaista???

Minen kestä, ahdistaa!! Jos ei paikkoja mene rutkasti kiinni, niin toi lafka kaatuu kesällä kun ihmiset palaa viimeistään silloin loppuun tossa hullunmyllyssä ja loputkin yhtään fiksut lähtee parempien olojen perässä muualle...

Kyllä mun tietääkseni olis kaksi sijaista? Voi olla että oon metsässä...  >:D

Niin ne tilanteet muuttuvat. Viimeisimmän tiedon mukaan kesäksi ei ole tulossa yhtäkään kesäsijaista. Mitähän mieltä esim. kuntalaiset ovat siitä tiedosta, että kesällä joudutaan sulkemaan potilaspaikkoja rajusti ja työntekijöiden selkänahasta revitään se, että ei onnistuta palkkaamaan kesäksi YHTÄKÄÄN kesäsijaista?

Tyytyväisin mielin maksetaan kunnallisveroa ja odotetaan saavan vastineeksi niinkin perustavaa laatua olevaa palvelua kuin terveydenhoitoa. Ja sitä ei saa koska ei ole henkilökuntaa. Mä haluaisin kuulla millaisia selityksiä tulisi niiden ihmisten suista jotka vielä pari vuotta sitten reteästi mainostivat, että kyllä Meilahteen on tulijoita! Jonoa on Pasilaan saakka (Hki:ä tuntemattomille, n. 2km), siitä vaan irtisanot itsesi jos ei meininki miellytä.

Seuraava projekti onkin kirjoittaa Sairaanhoitajan arjesta Meilahdessa. Henkilöstöpolitiikasta syntyisi monta hyvää kappaletta siihen opukseen.  ;D

Vitsikirja? OT sori.

Hitto, saa nähä miten pahasti sitä polttaa ittensä kesällä töissä. Toinen kesä tulossa valmistumisen jälkeen ja niin ahdistaa. Ei tuo työilmapiirikään parane sillä että tiukilla mennään. Tiettyyn pisteeseen asti hyvä ilmapiiri ja mahtavat duunikaverit auttaa jaksamaan,mutta eipä sillä ihan loputtomiin mennä.

Muistanen erään duunisähköpostin, jossa oli että koska toinen pikkuhuone on jo kiinni, ei lisäpaikkoja suljeta. Vtuvtu. Pitäskö lähteä Keskon varastolle keräämään yövuoroon...sais melkein saman liksan käteen....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuosta kirjasta tulikin ihan hyvä ajatus mieleen. Mäpäs alan pitämään blogia (tai sitten täällä päiväkirjaa) ensi kesästä ja sijaistilanteesta sekä siitä millaisia tilanteita se saa aikaan.

Saas nähdä millaisiin reaktioihin se johtaa.  >:D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuosta kirjasta tulikin ihan hyvä ajatus mieleen. Mäpäs alan pitämään blogia (tai sitten täällä päiväkirjaa) ensi kesästä ja sijaistilanteesta sekä siitä millaisia tilanteita se saa aikaan.

Saas nähdä millaisiin reaktioihin se johtaa.  ;)

Oikeesti mies,sun pitää pyrkii eduskuntaan enskerralla  ;D

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin osastolla missä teen keikkaa on menny hommat ihan pipariks kun vakkarit on ottanu lopareita niin menny lomalistat uusiks ja oh ei tiedä millaisia hommia olisi kesäks tarjolla. Nyt sitten iteki jännään että löytyykö itelle sopivaa työtä vai pitääkö sitä kuitenkin kysellä muualtakin. Vaikka toisaalta tuntuu että on jo myöhässä kysellä kesätöitä... huh.gif

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

molettekos huomanneet kuinka paljon "virallista kanavaa pitkin" tulee tietoa hussin "kruununjalokiven" (meikku)tilanteesta?  :) ei oo paljon mainostettu sairaalan sulkuja ( vuodeosastojen ja leikkurien osasulut, sisätautien päivystysos:n kevytvalvonnan toiminnan rajoitukst=3paikkaa kiini pysyvästi), syöpälekkauksien jonojen venähtäminen yli kuukauden jne.

ihme juttu muuten,  kummastelivat ku jorvin päivystykseen siirtyy 5 sh:n virkaa meilahden päivystysalueelta, että mistä ne ottaa, kun virkoja jo (polilla pelkstään?) on täyttämättä 10 ja 24 sairaanhoitajan vaje? muuttaako potilasvirta suuntaansa espooseen,jollon valvonnan ja päivystyksen alueella ei tarvita niin paljon väkeä? taitavat kaivaa kuoppaansa, kun sitä polia käytetään jo kuulemma nyt "kaatopaikkana" talon palvelujen piiriin kuulumattomille ihan vaan siitä syystä, kun muisakin päivystyksissä etc tilanne on "kestämätön" ja väkeä on nyt jo liian vähän. eikä kai sieltä muualtakaan valvonnan alueelta ole työväkeä ottaa (ei oo kaiketi "ylimiehitetty").mariassa (päivystys) perushoitajat tekee kuulemma sh:n virkoja, kun on tarjonta on ei-oota.

ja kirran puolella, missä jokainen paikka olis tarpeen, sulkuja riittää ja riittää. riittää. henkilökunnan vähyyden takia.

taitaa kesällä mennä päin h*lvettiä koko lafka?

täytyy kysellä syväkurkulta lisää tilanteen kehittymisestä ja lukea vf:n blogia.  :) meillä osastolla ei ihan noin hektistä sentään oo. vaikka ei tuollakaan "helpolla" pääse (eipä kaiketi missään).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuosta kirjasta tulikin ihan hyvä ajatus mieleen. Mäpäs alan pitämään blogia (tai sitten täällä päiväkirjaa) ensi kesästä ja sijaistilanteesta sekä siitä millaisia tilanteita se saa aikaan.

Saas nähdä millaisiin reaktioihin se johtaa.  ;D

Oikeesti mies,sun pitää pyrkii eduskuntaan enskerralla  :)

Mä voin opetella painamaan sellasia rintanappeja Mikon vaalikampanjaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin ne tilanteet muuttuvat. Viimeisimmän tiedon mukaan kesäksi ei ole tulossa yhtäkään kesäsijaista.

Siis ei ole tulijoita? Luulis jo tossa vaiheessa rupeevan palkat nousemaan jos ei todellakaan ketään saada töihin. Eikö ne saa edes opiskelijoita sinne kesäduuniin?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mina voin tulla, jos ehdoista sovitaan. Halvalla en tule, mutta jos maksavat -> olen paikalla.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö ne saa edes opiskelijoita sinne kesäduuniin?

Näemmä ei. Ehkäpä meillä opiskelijoina olleet(kin) ovat huomanneet tämän henkilöstöpolitiikan, jonka seurauksena meiltä on kymmeniä hoitajia nostanut kytkintä (ja koko ajan lähtee lisää, tälläkin hetkellä kuulemma 4 lähtijää...) Jospa opiskelijat fiksuina menevät jonnekin, missä työntekijät saavat edes jonkin verran pelivaraa työaikoihinsa ja missä esimiehet yrittävät tehdä edes jotain työssäjaksamisen puolesta pärstäkertoimeen katsomatta. Huono palkka tuskin yksin selittää tätä pulaa kun yhtä kehno se on aikaisempinakin kesinä ollut...

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 01.04.07 - klo:01:36


ihme juttu muuten,  kummastelivat ku jorvin päivystykseen siirtyy 5 sh:n virkaa meilahden päivystysalueelta, että mistä ne ottaa, kun virkoja jo (polilla pelkstään?) on täyttämättä 10 ja 24 sairaanhoitajan vaje?

Mä en ole kuullutkaan, että Jorviin siirrettäisiin Meikusta toimia. Luulin, että ne 5 tointa menee Peijakseen.. :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en ole kuullutkaan, että Jorviin siirrettäisiin Meikusta toimia. Luulin, että ne 5 tointa menee Peijakseen.. :D

sory, tarkotin siis peijakseen.oikeassa olet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille tulossa muutama vastavalmistunut, ihan ok, mutta homma kun on sen luonteista, että jotain kokemusta pitäisi tästä työstä olla että potilaat tulevat oikeasti hoidettua. Aika akuuttia hommaa ja kesäksi tulevilla ei tosiaan ole mitään kokemusta. Itsellä soppari loppuu tän kuun lopussa ja olen kahdenvaiheilla sanoisinko itseni irti. Ja irtisanominen on suora vaste meidän pomon kurjaan toimintaan, muuten en lähtemistä edes harkitsisi. Sitä saa mitä tilaa... :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Herää kysymys, jos ketään ei tule, että onko työpaikalla kaikki asiat kunnossa?

Meillä on sijaisia tullut ja samantien lopettanut kun asiat ei ole kunnossa. Pikkuhiljaa mennään siihen

pisteeseen, ettei tule ketään. Vakituisia ei enää olekaan, eli ei ole kesälomaongelmia.. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Herää kysymys, jos ketään ei tule, että onko työpaikalla kaikki asiat kunnossa?

Niinpä. Sana kiirii jos työpaikalla on ongelmia. Meidän ongelmat eivät johdu työntekijöistä tai työn mielekkyydestä vaan ongelmien lähde on käsittämätön henkilöstöpolitiikka. Toki oma osuus on sillä tosiseikalla, että pk-seudulla on kovin vähän hoitajia ja asiaa ei paranna pk-seudun korkeat elinkustannukset ja hoitajien huono palkkaus.

Meillä on sijaisia tullut ja samantien lopettanut kun asiat ei ole kunnossa. Pikkuhiljaa mennään siihen

pisteeseen, ettei tule ketään. Vakituisia ei enää olekaan, eli ei ole kesälomaongelmia.. ;D

Kyllä, kaikki ongelmat ratkeavat tätä menoa hyvin pian kun yksinkertaisesti ei ole enää hoitajia ja ketään ei hoideta.  8)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: nurse-69

Tänne kotihoitoon,Vantaan läntiseen kolkkaan, ei juurikaan sijaisia-yksi tulee heinäkuussa.3 vkoa kesällä saa lomaa pitää yhden heiton mukaan,loput joskus...??

Shittiäkö tässä-tekee sen mitä kerkee,jättää paperin pyöritykset ja hoitosuunnitelmat väliin.Ei paljoakaan kiinnosta kaupungin tilastot..ihmiset hoidettava, ei niitä pomojen egoja. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ei ole vielä edes tietoa milloin saamme lomat pitää ja kuinka monta viikkoa putkeen ja sijaisia ei ole meillä vielä yhtään tiedossa. Mahtaa olla siis mukava kesä edessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä tulee lomaketjuja 15kpl, mutta kesäsijaisiksi on toistaiseksi saatu rekrytoitua 6 opiskelijaa. Jes, tuleepa mukava kesä. Näin äkkiseltään en muuta positiivista siitä itse keksi kuin sen, että on se kesäloma mullakin. Kahdessa kahden viikon pätkässä, koska meillä ei kukaan voi pitää neljää viikkoa lomaa putkeen. Paitsi jos haluaa pitää sen touko- tai syyskuussa. No, mä en halua.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu ja kesällä on ihan sairaan siistiä olla opiskelijasijainen  :-*

Vieläköhän ehtis ilmoittautua jonnekin jätskikiskalle myyjäksi  ::)

Jotenkin on sellainen kutina, että tästä kesästä tulee aika hikinen. Sehän nyt lienee satavarmaa, että keikkalaisia ei tule ainakaan löytymään, ja vakiporukka alkaa kyllä hyytymään kun sijaisia ei ole saatu. Käytännössä kaikki paikat joissa olen jostain syystä käynyt, kärsivät hillittömästä sijaispulasta. Tuntuu, että palkkaamisen perusteeksi riittää melkein se, että on valkoiset vaatteet päällä.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, meillä on vakiporukka jo nyt hyytynyt, käytännössä lähes koko alkuvuosi on tehty töitä minimimiehityksellä. Lista listalta menee tiukemmaksi, se millä porukalla ei viime syksynä kuviteltu voitavan edes pärjätä on jo näinä päivinä useimmiten "normaalimiehitys".

Viikonloppuisin vuoroissa on enimmäkseen keikkalaisia, koska heistä useimmat eivät tee viikolla lainkaan keikkoja (moni hoitovapaalainen). Viikolla pyöritetään listoja uusiksi vakiporukan kesken.

Opiskelijoita meidän osastolle ei aikaisempina kesinä ole edes otettu töihin, nyt kun tilanne on se ettei muita tulijoita juuri ole, opiskelijoitakin otetaan. Hyvää siinä on se, että tulee edes joku, huonoa se, että valmistunutkin sairaanhoitaja tarvitsee 6vkon perehdytyksen ja iv-luvat tulee 6kk jälkeen. Meillä on töissä paljon ihmisiä, joiden on tällä hetkellä vaikea motivoitua opiskelijan perehdyttämiseen, se mietityttää, kenen vastuulla on potilaan hoito, jos työparina työskentelee opiskelija+sairaanhoitaja ja mikä on opiskelijan todellinen työnkuva ja hyöty teho-osastolle kesäaikana?

Tervetuloa töihin, niitä kyllä riittää. Mutta pientä ymmärrystä, jos vakiporukka on jo valmiiksi väsynyttä, ihan syystä ja se ei ole henkilökohtaista. Työhön väsyy kun sitä on liikaa.

Jätskikiska työpaikkana kiinnostaa kohta muitakin.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...