Jump to content
MAINOS

Norjan työllisyystilanne?


susku

Recommended Posts

Hei, millainen tarve hoitajista on nykyään Norjassa??

Kesällä on hakuilmoituksista päätellen enemmänkin töitä, mutta entä syksyllä? Tietääkö kukaan, missä päin Norjaa olisi erityisesti tarvetta kätilöistä tai yleensä enemmän tarvetta hoitajista?  ;D

Kiitos etukäteen vastauksista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

En tiedä yksityikohtaisesti missä päin Norjaa tarvitaan eniten hoitajia, mutta pula on. Tänne vain töihin kaikki jotka pystyy. Työaika 35,5 t/viikko, JOHON SISÄLTYY RUOKATAUKO. Terveisiä kunnallisen työmarkkinalaitoksen neuvottelupäällikkö Ulla-Riitta Parikkalle *pyhimys*.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hieno homma! Nokka kohti Norjaa (Oslon seutu tai Pohjois-Norja) heti kun paperiasiat on kunnossa ja tuleva työpaikka selvillä.

Polte on kova...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Aaaargh! Soitin ex-työkaverille Norjaan ja alkoi hitosti himottaa sinne lähtö, puolen tunnin keskustelun jälkeen. Palkka 1½-kertainen (40000 * 1½ = 60000) ja mahikset parempaankin, hyvät turvat ja hyvä henki. Vittuako mä täällä Suomessa mätänen? Pitääkö noi syksyn jutut oottaa enstä?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aaaargh! Soitin ex-työkaverille Norjaan ja alkoi hitosti himottaa sinne lähtö, puolen tunnin keskustelun jälkeen. Palkka 1½-kertainen (40000 * 1½ = 60000) ja mahikset parempaankin, hyvät turvat ja hyvä henki. Vittuako mä täällä Suomessa mätänen? Pitääkö noi syksyn jutut oottaa enstä?

Meinasitko että sen verta hyvin syksystä lähtien täällä menee ettei kannata lähteä?

En tunne elämäntilannettasi jne, mutta melkeinpä neuvoisin lähtemään..Pääsethän sä aina takas  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aaaargh! Soitin ex-työkaverille Norjaan ja alkoi hitosti himottaa sinne lähtö, puolen tunnin keskustelun jälkeen. Palkka 1½-kertainen (40000 * 1½ = 60000) ja mahikset parempaankin, hyvät turvat ja hyvä henki. Vittuako mä täällä Suomessa mätänen? Pitääkö noi syksyn jutut oottaa enstä?

Meinasitko että sen verta hyvin syksystä lähtien täällä menee ettei kannata lähteä?

En tunne elämäntilannettasi jne, mutta melkeinpä neuvoisin lähtemään..Pääsethän sä aina takas  :)

Syksyllä tarkoitan tupo- yms. neuvotteluja. Jos ei merkittäviä korotuksia tule niin kytkin nousee.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aaaargh! Soitin ex-työkaverille Norjaan ja alkoi hitosti himottaa sinne lähtö, puolen tunnin keskustelun jälkeen. Palkka 1½-kertainen (40000 * 1½ = 60000) ja mahikset parempaankin, hyvät turvat ja hyvä henki. Vittuako mä täällä Suomessa mätänen? Pitääkö noi syksyn jutut oottaa enstä?

Meinasitko että sen verta hyvin syksystä lähtien täällä menee ettei kannata lähteä?

En tunne elämäntilannettasi jne, mutta melkeinpä neuvoisin lähtemään..Pääsethän sä aina takas  :)

Syksyllä tarkoitan tupo- yms. neuvotteluja. Jos ei merkittäviä korotuksia tule niin kytkin nousee.

Niin niin, ymmärsin kyllä. Tarkoitinkin että vaikka nousis sen 500e niin kannattaako sittenkään jäädä jos tarjottu 60 000e?

Kuulostaa vaan niin suurelta summalta, en tosin tiedä kuinka sitä pitäis verrata suhteessa Suomeen, kustannukset jne

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on nyt vuosipalkka 291 000 kruunua eli about 36 500 euroa plus lisät. Tästä saan 80% koska teen vaan 80% listaa... ite oon ihan tyytyväinen tähän nyt, onhan se rutkasti enemmän kuin täällä kotomaassa... Tuossa just juteltiin yhen työkaverin kanssa joka on assistenttina meillä (= avustaa pesuissa, ei alan koulutusta) että jos hän tekisi täyttä 100% listaa, hän tienaisi n. 700 euroa kuussa enemmän tekemällä pelkkää aamuvuoroa kuin normi sh kolmivuorotyössä Suomessa  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

missä päin Norjaa olisi erityisesti tarvetta kätilöistä tai yleensä enemmän tarvetta hoitajista?  >:D

Ruotsi ja erityisesti Tukholman alueella on niin iso pula kätilöistä että niitä ei jakseta edes ilmoituksilla hakea.... (siis ihan vinkkinä). Palkkauksesta en ole ihan sata varma, mutta sitä kai saa mitä pyytää...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on nyt vuosipalkka 291 000 kruunua eli about 36 500 euroa plus lisät.

Toi on siis ilman vuoro- yms. lisiä?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ilman mitään lisiä.. mulla on keskimäärin bruttopalkka 20 000 kr eli 2500 e/kk ja verot maksan suomeen... eli nyt on nettopalkka suunnilleen sama mikä mulla oli suomessa brutto... ja tosiaan teen vaan 80% listaa... Palkka vaihtelee sen mukaan paljonko oon tehny ekstraa, onko tullu työvuoronvaihtoja, saattokeikkoja Tromssaan tms...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erikoisosastoilla maksetaan 360 000 NOK/vuosi. Peruspalkkaa siis. Ja viikossa tehdään 35.5 tuntia hommia

Niin, eli lisien kanssa tulee se puol milliä? Käy mulle.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erikoisosastoilla maksetaan 360 000 NOK/vuosi. Peruspalkkaa siis. Ja viikossa tehdään 35.5 tuntia hommia

Niin, eli lisien kanssa tulee se puol milliä? Käy mulle.

Ja se puoli milliä vaatii hieman ylitöitä, mutta ei tarvi kainaloita kastella.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erikoisosastoilla maksetaan 360 000 NOK/vuosi. Peruspalkkaa siis.

Kuuluuko synnytysosastot erikoisosastoihin? Kyselee nimim. Norjan autorisaation juuri hommannut ja työhakemuksen juuri Tromssaan laittanut

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erikoisosastoilla maksetaan 360 000 NOK/vuosi. Peruspalkkaa siis.

Kuuluuko synnytysosastot erikoisosastoihin? Kyselee nimim. Norjan autorisaation juuri hommannut ja työhakemuksen juuri Tromssaan laittanut

Kyllä, jos sinulla on kätilön koulutus. Täällä tunnetaan edelleen erik.sh ammatti, ja se on vaatimus tuolle palkalle.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erikoisosastoilla maksetaan 360 000 NOK/vuosi. Peruspalkkaa siis.

Kuuluuko synnytysosastot erikoisosastoihin? Kyselee nimim. Norjan autorisaation juuri hommannut ja työhakemuksen juuri Tromssaan laittanut

Kyllä, jos sinulla on kätilön koulutus. Täällä tunnetaan edelleen erik.sh ammatti, ja se on vaatimus tuolle palkalle.

Hienoa!  ;D Eli tuosta palkasta voi sitten neuvotella, jos sinne asti päästään. Vai tarviiko edes neuvotella, vai tuleeko se automaattisesti kaikille erikoissairaanhoitajille?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jestas että ärsyttää taas nuo norjalaiset... Hain työpaikkaa ja osa papereista on englanniksi (tutkintotod. ja se Teon laillistamisjuttu), osa norjaksi (työtodistukset norjasta) ja loput työsopimukset suomeksi kun en ole löytänyt/jaksanut etsiä kääntäjää tähän hätään. No nyt se vielä meni läpi mutta kuulemma he eivät hyväksy edes englanninkielisiä käännöksiä kun ei heillä osata englantia niin hyvin  huh.gif Kaikki paperit pitäisi olla norjaksi tai ruotsiksi... Sanoi vielä että Norjassa ei hyväksytä muun kuin norjan tai ruotsinkielisiä dokumentteja, hyvin tuo näky silti se autorisasjon tulevan vaikka oli koulutodistus ja suomen laillistuspaperi englanniksi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jestas että ärsyttää taas nuo norjalaiset... Hain työpaikkaa ja osa papereista on englanniksi (tutkintotod. ja se Teon laillistamisjuttu), osa norjaksi (työtodistukset norjasta) ja loput työsopimukset suomeksi kun en ole löytänyt/jaksanut etsiä kääntäjää tähän hätään. No nyt se vielä meni läpi mutta kuulemma he eivät hyväksy edes englanninkielisiä käännöksiä kun ei heillä osata englantia niin hyvin  huh.gif Kaikki paperit pitäisi olla norjaksi tai ruotsiksi... Sanoi vielä että Norjassa ei hyväksytä muun kuin norjan tai ruotsinkielisiä dokumentteja, hyvin tuo näky silti se autorisasjon tulevan vaikka oli koulutodistus ja suomen laillistuspaperi englanniksi...

Toimii ne sun paperit siellä Tenollakin, kun ne toimii täällä pohjoisen yliopistollisessakin. Tai pitäisi toimia ainakin.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo kyllä se sano että he nyt just ja just hyväksyy ne mutta sitten jos tulee sairaanhoitajaliiton tms. palkkaneuvotteluja niin sillon ei muita kuin norjan-/ruotsinkielisä työtodistuksia noteerata...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo kyllä se sano että he nyt just ja just hyväksyy ne mutta sitten jos tulee sairaanhoitajaliiton tms. palkkaneuvotteluja niin sillon ei muita kuin norjan-/ruotsinkielisä työtodistuksia noteerata...

Yrittävät kusettaa sinua. Me kuulutaan samaan Helse-foretakiin. Mulle on tullut kaikki korotukset sen 13 vuoden aikana mitä olen ollut täällä. Käske niiden soittaa minulle, niin kerron heille asian laidan.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain mäki nyt kun tässä joku kuukausi oli jotain palkkankorotuksia, se tais tarkottaa jotain sellasia jos ite vaadin korotuksia tai jotain, tai mitä nyt se sh-liiton neuvottelut sitte tarkottaakaan... Olen kyllä samaa mieltä että ei se voi olla niin että vaan norjankieliset käy, olen tosiaan aina luullut että lontoo on jotenki virallinen asiapaperikieli... voin kyllä olla väärässäkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Heippa! Mä olen itse ollut Norjassa töissä vuoden verran ja täytyy sanoa että oli kiva ja kannattava kokemus. Olin etelä-Norjassa aivan Oslon naapurissa.

Jos haluaa Norjaan töihin niin kannattaa olla itse yhteydessä mahdollisiin työnantajiin.

Kyllä siellä tarvetta on. Tosin nykyään ei enää niin akuuttia kuin silloin 5v sitten kun itse siellä olin.

Mutta palkan lisäksi kannattaa kysyä muuttorahaa ja mahdollista starttirahaa. Itse olin rikkaassa kunnassa eli Baerumissa (vähän kuin Kauniainen täällä Suomessa) ja he antoivat olikohan se nyt 30 000nok starttirahaa jos sitoutui olemaan 2v. Lupasin olla mutta olinkin vain reilun vuoden niin maksoin siitä summasta sitten lähemmäs puolet takaisin. Lisäksi muutto maksettiin kokonaisuudessaan eli muuttoautovuokra, bensat sekä lauttamaksu Helsingistä Tukholmaan.

Kaverini on ollut Norjassa 10v töissä ja hän vaan sanoi että tällä hetkellä ei ole enää niin akuuttia pulaa (mutta hän on terv.hoitaja). Mutta ihan varmasti töitä sieltä löytyy. Ja työnantajat tykkäävät meistä reippaista suomalaisisata ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...