Jump to content
MAINOS

HUS-pinssi


-VF-

Recommended Posts

HUS:n palveluksessa olevat ovatkin ehkä törmänneet tähän intranetissä olleeseen tiedotteeseen:

HUS:lle on teetetty kuntayhtymän merkistä (vihreä risti, värisävy PMS 326) pinssi, jonka viesti on: ”Olen ylpeä työstäni”. Merkin käyttöön on oikeutettu jokainen kuntayhtymän palveluksessa oleva henkilö, paitsi lyhytaikaiset sijaiset (alle 14 päivää). Pinssistä on tarkoitus tehdä huslaiseen työsuhteeseen sidottu ”arvomerkki”, eikä vapaasti messuilla ja tapahtumissa jaossa olevaa merkkiä.

HUS –merkin luovuttaa uudelle työntekijälle esimies samalla, kun työntekijälle luovutetaan avaimet ja työssä tarvittavat verkkotunnukset. HUS:n palveluksessa jo oleville merkki jaetaan myös esimiesten kautta. Periaatteena on, että merkkiä saa käyttää jokainen HUS:n palveluksessa oleva. Kynnys sen saamiseksi ei ole korkea, ja esimiehillä voi merkkejä olla varastossakin. Ulkopuolisille merkkiä ei kuitenkaan luovuteta.

Pinssit on jaettu Materiaalikeskuksesta tulosyksiköiden ja sairaanhoitoalueiden hallintoon henkilöstömäärien mukaan. Maaliskuun 2007 jälkeen HUS:n palvelukseen tulevan henkilökunnan pinssit tilataan varastosta normaalin varastotilauksen yhteydessä nimikkeellä ”HUS-pinssi”. Pinssien tilausyksikkönä on pussi, jossa on 10 kappaletta pinssejä.

On jokseenkin huvittavaa ja samalla säälittävää ajatella, että HUS:n palkkalistoilla on ihmisiä jotka tekevät tällaisia päätöksiä ja ratkaisuja. Ihmisiä, joiden mielestä työvoimapulaan ja yleiseen työntekijöiden kaltoinkohteluun löytyy ratkaisu pinssistä. Jaetaan kaikille työntekijöille pinssit ja ongelmat ovat ratkaistu.

Ja kaiken kukkuraksi tämä pinssi-idea ei ole edes HUS:n suurten visionäärien keksintö, vaan alkuperäinen idea on tullut aivan muualta.  8)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 98
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mä sain myös pinssin, vaikka se ei kuulema vielä mulle kuuluis koska olen keikkalainen.. Mutta se annettiin mulle sillä periaatteella, että he haluaisivat mun jäävän taloon kun valmistun toukokuussa..

Oh:n naama venähti kun kysyin siltä sitten siinä samassa, että paljonko tästä sitten saa katukaupassa, kun on kerta niiin arvokas..

"Ei kuullosta kovin järkevältä", sanoi Kani. "Ei", sanoi Puh nöyrästi. "Ei kuulostakkaan nyt kun sen sanoo. Sitä ennen se kuullosti aivan järkevältä."

"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."

-Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ensimmäinen reaktioni (naurun lisäksi) oli ajatus siitä, että palkka/työolot on mitä on, mutta turhanpäiväisiin pinsseihin löytyy kyllä rahaa. Ei tuolla rahasummalla nyt sen kummemmin esim. mitään palkkoja nostettaisi, mutta voisi ne rahat nyt hyvänen aika käyttää johonkin muuhun... 8)

Pakko myöntää, että kannan tuota pinssiä - meitä enemmän tai vähemmän velvoitettiin pitämään sitä työtakissa kiinni. *huokaus*

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ensimmäinen reaktioni (naurun lisäksi) oli ajatus siitä, että palkka/työolot on mitä on, mutta turhanpäiväisiin pinsseihin löytyy kyllä rahaa.

Ja sh-päivillä jaettiin HUS-saippuaa ja HUS-rintamerkkejä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pinssi oli HUS:n uuden toimitusjohtajan ensimmäinen päätös, omien sanojensa mukaan.

Ja pitää sitä ilmeisimmin jonkinlaisena meriittinä?  8)[me=Osku]nauraa edelleen[/me]
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko ne siella aivan sekaisin? No, jos rahaa loytyy, niin mikas sitten. Itse haluaisin mielellani jotain kayttokelpoista tavaraa. Tosin voihan pinssin neulalla arvioida tajunnan tasoa joko itselta tai potilaalta. Mutta siihenkin on parempia valineita.

Jos tarkkoja ollaan, en sanonut tassa mitaan asiallista, mutta mielestani pinssit kuuluu samaan kategoriaan. Pahoittelen.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pinssi oli HUS:n uuden toimitusjohtajan ensimmäinen päätös, omien sanojensa mukaan.

Ja pitää sitä ilmeisimmin jonkinlaisena meriittinä?  8)[me=Osku]nauraa edelleen[/me]

Uusi johtaja, uudet kujeet.

Alkaen strategiasta (uusi strategiapäällikön/johtajan virka perustettiinkin samointein

ja palkattiin siihen hemmo..). Nyt sitten ne pahasti ongelmaiset johtajuudetkin kuulemma menevät

remonttiin.  Kansa jää mielenkiinnolla odottamaan näiden toimien vaikutuksia..:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koitin pyytää kahta pinssiä jotta voisin laittaa kumpaakin kaulukseen yhden.

Muutoin tiedän osastoltamme yhden kulkeutuneen koiran ja yhden kissan kaulapantaan.

Kissimme Miisaa mietin myös potentiaalisena käyttäjänä mutta muistaessani hänen kannattavan HPK:ta en edes yrittänyt.

Hauskaa kuitenkin että meitä pidetään kollegiaalisena idiootti- ja lammaslaumana johdon tasolta.

Mitä me kyllä olemmekin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäis työpaikoilla jakaa rautaa kaulaan. Osastonhoitaja vois olla vaikka vääpeli, Sairaanhoitajat ylikersantteja, perushoitajat kersantteja ja sitte sijaiset vois saada korpin natsat kaulukseen. Sitten tietenki lääkärit olis majureita.

Ei paha ajatus, ei paha..... 8) ja sitten "hus" pinssi olisi eräänlainen urhoolisuusmitalli hyvästä ja urhoolisesta toiminnasta potilastyöstä kentällä.. :)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäis työpaikoilla jakaa rautaa kaulaan. Osastonhoitaja vois olla vaikka vääpeli, Sairaanhoitajat ylikersantteja, perushoitajat kersantteja ja sitte sijaiset vois saada korpin natsat kaulukseen. Sitten tietenki lääkärit olis majureita.

-Paitti että aoh:t olisivat ylikessuja ja sh:t kessuja..

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ettei täälläkin vaan muutama kateellinen oo kun ei satu pinssii saamaan  ;D

-Jos on niin luovun mielelläni omastani, tehdäkseni jonkun onnelliseksi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi tää ketju on kliinisen hoitotyön -alueella?

Siks kun tää oli ihan pakko saada julkiselle puolelle. Me ei keksitty parempaakaan osastoa.  Ehdotuksia? ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koitin pyytää kahta pinssiä jotta voisin laittaa kumpaakin kaulukseen yhden.

Muutoin tiedän osastoltamme yhden kulkeutuneen koiran ja yhden kissan kaulapantaan.

Kissimme Miisaa mietin myös potentiaalisena käyttäjänä mutta muistaessani hänen kannattavan HPK:ta en edes yrittänyt.

Hauskaa kuitenkin että meitä pidetään kollegiaalisena idiootti- ja lammaslaumana johdon tasolta.

Mitä me kyllä olemmekin.

saatanan eläinrääkkäystä

Pitäis työpaikoilla jakaa rautaa kaulaan. Osastonhoitaja vois olla vaikka vääpeli, Sairaanhoitajat ylikersantteja, perushoitajat kersantteja ja sitte sijaiset vois saada korpin natsat kaulukseen. Sitten tietenki lääkärit olis majureita.

Ei paha ajatus, ei paha..... ;D ja sitten "hus" pinssi olisi eräänlainen urhoolisuusmitalli hyvästä ja urhoolisesta toiminnasta potilastyöstä kentällä.. >:D

sitten jos mokaat, oh tulee ja repii pinssin irti rinnuksesta-->arvonalennus

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ne pinssit ovat varmaan tehneet hyvin kauppansa, kun ei meille Lastenklinikalle niitä ole riittänyt .. ;-D

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juttu ensin nauratti, mutta sitten muistin oman innostukseni kun sain reservin ylennyksen: Polleana soittelin kaikki kaverit läpi.

Eli (meitä) hönttejä on varmaan paljon jotka tulevat hyvälle mielelle pienestä metallinkilluttimsesta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi tää ketju on kliinisen hoitotyön -alueella?

Siks kun tää oli ihan pakko saada julkiselle puolelle. Me ei keksitty parempaakaan osastoa.  Ehdotuksia? :)

Viihde ja huumoriosasto? Joo, tiedän se ei näy. Mutta jotain empatiaa täytyy kuitenkin hoitajilla olla uutta stratgiapomoa kohtaan, sääliksi käy kun se tätä ketjua lukee.

Mä en ole tehnyt mitään muuta kuin hihitellyt koko aamun pinssiajatukselle...  ;D

Ihan oikeesti tälläiset pinssijutut kuuluu partioon tai opiskelijaelämään. Kehittäisivät nyt vielä näitä pinssejä muuallakin ja sitten tietenkin täytyy saada sellaisia kangasmerkkejä jotta niitä voi vaihtaa muissa puljuissa töissäolevien kanssa. Ja sitten ne tietenkin ommellaan koristamaan työpukua. Mä haluan sellaiset kaksi isoa HUS, HUS lappua takamuksen päälle. Tämä voisi varmaan vaikuttaa työympäristööni siten positiivisesti että takapuolelle taputtelu vähenisi... >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi perkuleen perkule. Ja mä menin vuos sitten irtisanoutumaan HUUSSISTA. Pitäisköhän palata takas et sais pinssin...

lihasmuisti on paras muisti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi perkuleen perkule. Ja mä menin vuos sitten irtisanoutumaan HUUSSISTA. Pitäisköhän palata takas et sais pinssin...

pitäskö saada jokin pinssi myös Ex-hussilaisille?

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pitäskö saada jokin pinssi myös Ex-hussilaisille?

Siitähän joku urhoollisuusmitali vasta pitäisi saadakin - onnittelun arvoista!  ;D

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...