Jump to content
MAINOS

Teholle töihin


Vieras: Päivystysh

Recommended Posts

Vieras: Päivystysh

Moi! 

 

Osaisiko joku kertoa millaista on työ teho-osastolla? Kuinka itsenäistä, paljonko pitää osata yms? Ilmeisesti lääkäreitä saatavilla hyvin, mutta pitääkö esim. Hengityskoneiden säätöjä, ja jotain vasoaktiivisia lääkityksiä itse säädellä paljonkin? Kysymys yliopistosairaalan "seka" tehosta siis. Itsellä taustaa päivystyksestä ja ht-autosta, nyt kuitenkin tarjoutu paikka teholta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Moikka, täällä vastailee tehohoitaja isosta yliopistosairaalasta.

Teholla työskennellessä backuppina aina työkaverit vieressä, vaikka itse omasta potilaasta vastaatkin. Toki lääkäri aina paikalla, mutta hoitajalta vaaditaan kyllä kykyä tarkkailla ja reagoida potilaan voinnissa tapahtuviin muutoksiin myös itsenäisesti, ja tietää milloin konsultoida lääkäriä. 

Eri sairaaloissa ehkä eri toimintatavat, meillä ei hoitajat hönkäsäätöjä vaihtele, enkä itse siihen myöskään suostu. Ainoastaan Fio2 säätö itsenäisesti. 

Vasoaktiiveja säädellään pitkälti itse, jokaiselle norrin nostolle ei voi lääkärin siunausta pyydellä. Inotroopit ym. muut sitten erikseen. 

Suosittelen tehouraa ainakin kokeilumielessä valtavasti! Vaativa, mutta myös äärimmäisen opettavainen ympäristö :)

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...