Jump to content
Guest lvm

Palkkakysely

Recommended Posts

Uurastaja

Ei mulla ainakaan ikälisä/kokemuslisä   näy tuntiliksassa mitenkään!!  :shock:

Arcade

^ No eipä tuo nyt oikeastaan edes ollut yllätyskään :rolleyes:

Uurastaja

Miten se kuuluisi näkyä, mulla on vaan tuntipalkka + lomakorvaus eriteltynä, voihan se olla että se maksetaan, en vaan tajuuuu!!! 

Tää palsta alkaa olemaan vähän niinku liian kiree työympäristö kiukkusine akkalaumoineen, kiitos mm.  tälläisten kommenttien!! Jäävään itseni täältä, enpä kyllä kellekkään voi lämpimästi tätä palstaa suositella, ja somessakin voisi ihan rehdisti tulla ilmi, millainen paikka tämä on!!! Juuri sellainen perus suomalainen työyhteisö hoitoalalla!!! Jossa kukaan ei viihdy eikä halua olla, omaa itseään nostellaan jalustimelle toisten kustannuksella, onneksi itse en lukeudu tuohon sakkiin!!! Moikka!!

kahvikuppi_

Turha ottaa nokkiin. Pitäisi näkyä sinun peruspalkan määrässä jos olet kuukausiansioilla. kkpalkka + henk.koht lisät + ikälisät = kk palkka. Tuntilaisena tämä näkyy että kun jaat tuon summan 163:lla = Tuntipalkka. Joko olet töissä ilman ikälisiä tai sitten on tosiaan aika kummallinen palkkaus järjestelmä. Ja jos olet ollut töissä ilman ikälisiä niin se 

on henkilökohtainen virhe jos et ole älynnyt kysellä niiden perään. Kyllä ne takautuvasti tulee jos otat asian esille, älä huoli. Omakohtaisena kokemuksena näistä kannattaa pitää itse huolta että onko oikeutettu.  :)

Tässä yksityisen sosiaalialan lähärinperuspalkka ikälisinen ja tuntipalkkoineen.

G17 (yleensä maksetaan G19 luokan palkkaa mutta laskimpa nyt tuolla peruspalkalla)

1831,93€/kk 0v  11.23€/h

1905,69€/kk 5v  11.68€/h

1980,40€/kk 8v  12.14€/h

2056,44€/kk11v 12.61€/h

Edited by kahvikuppi_

K.U. Sijainen

Joo, olen Uurastajan kanssa samaa mieltä. Vaikka kirjoittaja ei jotain asiaa tiedäkään tai ei ymmärrä, niin voisi ainakin yrittää neuvoa. Tai sitten ei kommentoi ollenkaan.

Itse kiertolaisena olen "allerginen" kaikenlaiselle nokittelulle. Olen vaan sen verran rohkea, että sanon suoraan takaisin; myös sen, että keikalle jatkossa on turha yrittää pyytää. Tiedän arvoni.

Häntä pystyyn, Uurastaja. Kaikkia meitä täällä tarvitaan, yritetään neuvoa toinen toistamme. Palkastasi ottaisin yhteyttä luottamusmieheen/ liittoon, ehkä hän osaa paremmin selvittää työkokemuksesi ja palkkasi.

Julma

Ei mulla ainakaan ikälisä/kokemuslisä   näy tuntiliksassa mitenkään!!  :shock:

Omassa tilinauhassa näkyy ainakin näin:

nimet_n.png

Mutta nuohan nyt on joka firmassa erilaisia.

Uurastaja

Kuukausipalkka mullakin näkyy vähän vastaavasti. Tuntipalkalla näkyy tunnit, a-hinta ja mitä maksettu + lomakorvaus jne jne..

Esim. 25.5 yksik. 7,  a hinta 12.76 ja  yhteensä. xxx..tuohon tapaan! Mutta ehken osaa tulkita oikein tilinauhaa. ( eli 25.5:ttä, ollu 7h töissä tuntipalkka on tuo 12.76e ja sitten mahdolliset lisät erikseen.

tittelituure

Uurastaja: Kokemuslisä pitää tosiaan itse hakea. Eli tiedustelepa töissä miten haetaan (löytyykö työpaikalta lomake tai intranetistä) taikka yhteys palkkoihin.

Uurastaja

Juu kyllä mulla kokemuslisä on, ja ihan itse haettukin aikoinaan, että siitä se nyt ei ole kiinni!! Ehkä se sitten sisältyy tuohon maksettuun osuuteen jotenkin, missään siitä ei tilinauhassa ole mainintaa, niinkun kuukausipalkalla ollessa. Mutta tuli nyt vaan mieleen, en sano että onko maksettu vai eikö ole, se selviäisi soittamalla palkkatoimistoon!!  Itse olen pyytänyt palvelusuhdetodistuksen, ja sen lähettänyt palkkatoimistoon, ja sitä kautta tullut palveluslisä. 

Julma

Juu kyllä mulla kokemuslisä on, ja ihan itse haettukin aikoinaan, että siitä se nyt ei ole kiinni!! Ehkä se sitten sisältyy tuohon maksettuun osuuteen jotenkin, missään siitä ei tilinauhassa ole mainintaa, niinkun kuukausipalkalla ollessa. Mutta tuli nyt vaan mieleen, en sano että onko maksettu vai eikö ole, se selviäisi soittamalla palkkatoimistoon!!  Itse olen pyytänyt palvelusuhdetodistuksen, ja sen lähettänyt palkkatoimistoon, ja sitä kautta tullut palveluslisä. 

TES:stahan näet nopeasti oman vähimmäispalkkasi. Kk-palkka jaettuna 163 = tuntipalkka. Toki varmasti kertovat palkkatoimistostakin onko se palkassa ollut vai ei.

kahvikuppi_

TES:stahan näet nopeasti oman vähimmäispalkkasi. Kk-palkka jaettuna 163 = tuntipalkka. Toki varmasti kertovat palkkatoimistostakin onko se palkassa ollut vai ei.

Ja aika iso faktahan on se että jos et itse pidä kiinni tai tarkasta sitä milloinka ikälisät nousee esim. 5v, 8v, 11v kohdalla niin ei sitä välttämättä hoksaa tehda palkkatoimistokaan. Jokaisella ei kuitenkaan palkanlaskenta ohjelmassa ole sellaista *bing* toimintoa kun tietty määrä palvelusvuosia saavuttaa huippunsa. + Aina kun menet uuteen työpaikkaan niin siinähän ne joutuu jokatapauksessa laskemaan uudestaan.

Elikkäs soitto vaan palkkatoimistoon niin selviää. Sitä varten ne siellä töissä on.

pile

Hieman OT. Paras palkkatarjous vuodelta 2004. 9600 USD/kk. Blackwater Iraq. Halusin kotiin.

Kerde

Opettaja (3500eur) ei pärjää oppilaan kanssa, ohjataan kuraattorille (3000eur). Kuraattorin mielestä oppilas tarvitsee syvmpää asiantuntijuutta, ohjataan psykiatriselle sairaanhoitajalle 2350eur/kk. (Sisältää vaativan työn lisän.)

Kyllähän tuosta näkee miten OAJ on osannut hommansa... :rolleyes:

kahvikuppi_

Opettaja (3500eur) ei pärjää oppilaan kanssa, ohjataan kuraattorille (3000eur). Kuraattorin mielestä oppilas tarvitsee syvmpää asiantuntijuutta, ohjataan psykiatriselle sairaanhoitajalle 2350eur/kk. (Sisältää vaativan työn lisän.)

Hyvässä lykyssä mietitään sitten kiireellistä sijoitusta ja laitetaan lastensuojelulaitokseen arviolle, sosionomi/sairaanhoitaja 2100e/kk ja lähihoitaja 1890e/kk. Ei ihan lähe 8)

Edited by kahvikuppi_

-VF-

Hyvässä lykyssä mietitään sitten kiireellistä sijoitusta ja laitetaan lastensuojelulaitokseen arviolle, sosionomi/sairaanhoitaja 2100e/kk ja lähihoitaja 1890e/kk. Ei ihan lähe 8)

Mutta onneksi se yksityinen perhekoti laskuttaa kunnalta 150 euroa/lapsi/vrk, niin pysyy johtaja/omistaja laittamaan leivän päälle vähän voitakin.

Edited by -VF-

kahvikuppi_

Mutta onneksi se yksityinen perhekoti laskuttaa kunnalta 150 euroa/lapsi/vrk, niin pysyy johtaja/omistaja laittamaan leivän päälle vähän voitakin.

Lastensuojelulaitoksien vuorokausihinnat pyörii 250€ - 390€ hujakoilla 8)

-VF-

On ne sitten aika paljon noussut sitten viime näkemän. :D Pitäisi varmaan vaihtaa alaa.

Julma

On ne sitten aika paljon noussut sitten viime näkemän. :D Pitäisi varmaan vaihtaa alaa.

Tuossa olin työharjottelussa hetki sitten kunnallisessa lastensuojelulaitoksessa. Vuorokausihintaa ohjaajani ei osannut tarkkaan sanoa, epäili sen pyörivän siinä 300 € hujakoilla kuitenkin. Kyseessä oli vastaanottoyksikkö.

Parasta näissä on kuitenkin se, että yksikkö laskuttaa kuntaa koko ajalta kun lapsi on sijoitettuna laitokseen, riippumatta siitä kuinka paljon lapsi on fyysisesti paikalla. Harjoitteluni aikana esimerkiksi oli yksi nuori, joka oli sijoitettu 30 päiväksi. Hän oli paikalla ensimmäiset 2 vuorokautta ja sen jälkeen kävi tapaamassa työntekijöitä 2 x viikossa n. tunnin ajan. Yhden tapaamisen hinnaksi muodostui sijoittavalle kunnalle siis n. 1050 €. Tämmöiset lienee harvinaisempia, mutta sitten on paljon sellaisia tapauksia, joissa oltiin esim. 3 päivää viikosta laitoksessa ja 4 päivää kotilomalla. Laskutuksen perusteena on se, että nuorella on paikka laitoksessa ja hän voi tulla takaisin milloin tahansa, eikä hänen paikalleen voi sijoittaa ketään. Ajatuksena hyvä, mutta käytännössä usein viikonloppuisin laitos oli "täynnä" ja sisällä kuitenkin 0-2 nuorta. Todellinen käyttöaste on siis huomattavasti pienempi kuin paperilla.

E: Tiedätkö kahvikuppi_ EHO-yksiköiden hintoja? Eikö ne ole myös aika eläimellisiä?

Edited by Julma

kahvikuppi_

Tuossa olin työharjottelussa hetki sitten kunnallisessa lastensuojelulaitoksessa. Vuorokausihintaa ohjaajani ei osannut tarkkaan sanoa, epäili sen pyörivän siinä 300 € hujakoilla kuitenkin. Kyseessä oli vastaanottoyksikkö.

Parasta näissä on kuitenkin se, että yksikkö laskuttaa kuntaa koko ajalta kun lapsi on sijoitettuna laitokseen, riippumatta siitä kuinka paljon lapsi on fyysisesti paikalla. Harjoitteluni aikana esimerkiksi oli yksi nuori, joka oli sijoitettu 30 päiväksi. Hän oli paikalla ensimmäiset 2 vuorokautta ja sen jälkeen kävi tapaamassa työntekijöitä 2 x viikossa n. tunnin ajan. Yhden tapaamisen hinnaksi muodostui sijoittavalle kunnalle siis n. 1050 €. Tämmöiset lienee harvinaisempia, mutta sitten on paljon sellaisia tapauksia, joissa oltiin esim. 3 päivää viikosta laitoksessa ja 4 päivää kotilomalla. Laskutuksen perusteena on se, että nuorella on paikka laitoksessa ja hän voi tulla takaisin milloin tahansa, eikä hänen paikalleen voi sijoittaa ketään. Ajatuksena hyvä, mutta käytännössä usein viikonloppuisin laitos oli "täynnä" ja sisällä kuitenkin 0-2 nuorta. Todellinen käyttöaste on siis huomattavasti pienempi kuin paperilla.

E: Tiedätkö kahvikuppi_ EHO-yksiköiden hintoja? Eikö ne ole myös aika eläimellisiä?

Avohuollon sijoituksena vuorokausihinnat on jotain 150 - 250e / vrk riippuen tuen määrästä. (kesto yleensä kuukauden, pari)

Eholla vuorokausihinnat on aika karkeasti 450e-550e/ vrk (90vrk + mahdollinen jatko )

Niuvassa NEVA -osastolla vuorokausihinta on 859e / vrk (3kk - vuosiin)

Intensiivihoidossa lastensuojelulaitoksessa 360-460e / vrk ( jakson pituus 1-2kk)

Normaalissa laitoshoidossa sijoittuna 250e-340e / vrk (parista kuukaudesta vuosiin)

Kiireellisesti sijoitettuna 360e / vrk (30vrk + mahdollinen 30vrk jatko jos arvioidaan lastensuojelutuen tarvetta)

edit: Kyseessä siis yksityisten paikkojen hinnat.

edit 2: Mutta ottakaa sitten huomioon noissa hinnoissa henkilökunta mitoitus, lasten harrastukset maksetaan, laitoksen ylläpitö valtavine kuluineen (vesi, sähkö yms hajonnet paikat), ruokaa menee ihan tuhottomasti, vanhempien kuluja korvaillaan, muut harrastekulut, vaatteet maksetaan, viikkorahat maksetaan yms. Että ei varmaan ihan heti kannata mennä LS laitosta perustamaan rahankiilto silmissä jos niille lapsille haluaa jotain tarjotakin. Meillä esim. käydään useaan kertaan vuodessa reissussa nuorten kanssa pitkin suomea.

Nämähän menee firman salaisuuksien piikkiin ja ei näistä huudella jos on kilpailutuksen menossa mutta kyllä nämä pienellä googlettelulla löytyy ja noihin haarukoihin ne menee. Ei ne eho yksiköt nyt niin eläimellisiä ole. Kyllähän sielläkin kiinnipitoja on ja joskus eristämisiä. Eholle ei ihan heppoisin perustein sijoiteta, sillon on oikeasti kyse siitä että nuoren tilanne pitää saada pysäytetyksi tavalla tai toisella ja asiakkaat on sen mukaisia, voimakasta päihde- ja agressiokäyttäytymistä.

Työntekijöiden palkoista k.o paikoissa. Jokainen voi käydä tarkistamassa yksityisen sos.palvelualan G palkkataulukon. Suurimmassa osassa maksaavat vain Tessin peruspalkan ja that's it. Osassa saat neuvoteltua aika helpostikin pari palkkaluokkaa isomman liksan mitä taulukko antaisi. Miespuolisena on aika hyvä markkinoida osaamisensa ja saada sen mukaista palkkaakin ja voi valita oman työpaikkansa.

Meillä ison valtakunnallisen firman lastensuojelulaitoksessa työntekijöitä n. 30 kappaletta joista miehiä 4.

Edited by kahvikuppi_

-VF-

http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8453568_fi.htm

http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8453801_fi.htm

Siitä hakemaan kaikki opiskelijat kesätöihin kaupungille. Kokoaikatyö ja palkka rennot 1350e/kk. :rolleyes:

Toivottavasti ammattiliitot puuttuvat tuohon, sillä KVTES sanoo selvästi;

3 § Vähimmäispalkka 1 mom.

Täysin työkykyisen 17 vuotta täyttäneen täyttä työaikaa tekevän säännöllisen työajan vähimmäispalkka kuukaudessa luontoisetuineen on 1.3.2014 lukien 1 533,57 euroa ja 1.7.2014 lukien 1 553,57 euroa.

kahvikuppi_

http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8453568_fi.htm

http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8453801_fi.htm

Siitä hakemaan kaikki opiskelijat kesätöihin kaupungille. Kokoaikatyö ja palkka rennot 1350e/kk. :rolleyes:

Toivottavasti ammattiliitot puuttuvat tuohon, sillä KVTES sanoo selvästi;

3 § Vähimmäispalkka 1 mom.

Täysin työkykyisen 17 vuotta täyttäneen täyttä työaikaa tekevän säännöllisen työajan vähimmäispalkka kuukaudessa luontoisetuineen on 1.3.2014 lukien 1 533,57 euroa ja 1.7.2014 lukien 1 553,57 euroa.

Laitoin uteliaisuudesta kyselyä rekrytointipäällikölle että mikähän tässä on homman nimi kun alko vituttamaan. ;)

pocis

Siis tota 1350 € on varmaan ihan ok palkka jos tehtävät on pelkästään viriketoimintaa, ulkoiluttamista tms. Helsingin kaupunki ainakin palkkaa kesällä "ulkoiluttajia" tyyliin tuolla palkalla. 

Mutta sitten siellä oli tyyliin pian valmistuva ft tai tt opiskelija. Tai 1v opinnot lh/ sh koulussa,  silloinhan voi jo tehdä lh tehtävää - 10%  :shock:  :blink:  En ihan lähtis. 

kahvikuppi_

Kappas. Sain vastauksenkin.

Hei,

kesätyöpaikkamme eivät ole valmistuneille tarjolla. Meidän avoimiin kesätyöpaikkoihin alan opiskelijat tulevat aputyövoimaksi, eivät tekemään varsinaisen henkilöstön tehtäviä.

Ystävällisin terveisin,

Tarja Savolainen

rekrytointipäällikkö

Kuopion kaupunki

Juuuh. Uskoo ken tahtoo... :rolleyes:

Guldan

oho.. pomo iski kirjeen käteen jossa luki et palkka nouse  :w00t:

edellinen palkka 4,972.00 fr/kk (90%) ja uusi tän kuun alkaen: 5,454.00 fr/kk (90%)... sellaiset mukavat 482fr (396e) nous per kk. nyt voi hymysuin mennä kuntosalille. 

noh tänä vuonna ei ihan noi hyvin noussu. uusi palkka 5,589.00 fr/kk (90%) saa kelvata :)