Jump to content
MAINOS

TUPO


Vieras: motti

Recommended Posts

Pessimistit on jo toki muurilla virittämässä silmilleen siteitä ja odottamassa laukausta...jännitys on iloinen asia. Pam!

-Jeps. Meikä pettyy mieluusti tämän asian suhteen jos korotukset tulevat. Ja nyt en tarkoita jotain parin-kolmen prosentin inflaation tarkistusta.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 449
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kuten on saatu foorumilta lukea jotkut haaveilevat 3 tonnin peruspalkoista - sehän tarkoittaisi monelle vuorotyöläiselle lähes 5000 euron kuukausipalkkoja...

Itse en olisi äärettömän pettynyt palkkaohjelmasta jonka lopputuloksena olisi esim. seuraavalla sopimuskaudella n. 15% korotukset; se olisi hyvä alku.

Pettymyksen määrä lienee verrannollinen odotuksien määrään, aivan varmaa on se että milloinkaan ei ole kaikki tyytyväisiä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten on saatu foorumilta lukea jotkut haaveilevat 3 tonnin peruspalkoista

Mä en haaveile, mulla on ja ylikin kolme tonnia peruspalkka, se on ihan sopiva rahallinen korvaus siitä vastuusta joka mulla täällä Ruotsissa sairaanhoitajana on.

sehän tarkoittaisi monelle vuorotyöläiselle lähes 5000 euron kuukausipalkkoja...

Vuorotyölisät tulevat siitä että olet töissä iltaisin, viikonloppuisin, öisin, pyhinä; jouluna, uutena vuotena, pääsiäisenä, vappuna ja juhannuksena, aina silloin kun kaikki muut ovat vapaalla. Näitä epämukavan työajan lisiä ei saa peruspalkkaan laskea, ne ovat korvaus siitä että teet näitä vuoroja, jotta ihmiset saisivat hoitoa.

Ja ei täälläkään palkat olleet ennen suurta sairaanhoitaja pulaa tätä luokkaa ja ei muuten ole myöskään enään kun pulaa sairaanhoitajista ei ole; valitettava kysynnän ja tarjonnan laki joka meidän palkkoja säätelee. Tosin ihmettelen että missä muulla alalla aloitettaisiin itse sahaamaan palkkakehitystä alas jos tekijöistä olisi pulaa? Miksi me hoitajat jouduttaisiin niin tekemään?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin ihmettelen että missä muulla alalla aloitettaisiin itse sahaamaan palkkakehitystä alas jos tekijöistä olisi pulaa?

Sitä oksan sahaamistako tämä olikin, minä kun kuvittelin realismiksi... :-

Korotuksia saa ja pitää vaatia, mutta sh joka nyt laskeskelee tienaavansa ensi vuonna 35 tuhannen euron sijaan 65 tuhatta euroa saattaa hieman pettyä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TUPO-sovun saavuttaminen on tuskallinen prosessi ja tähän asti hoitajat ovat olleet sen takuumiehinä. Tuloksena on nyt hoitajapula sekä jäljelle jääneiden hoitajien loppuunpolttaminen. Ellei nyt saada järkevää ratkaisua palkkaukseen alkaa alalta pako kiihtyvällä tahdilla. Siinä ei auta Tehyn propaganda jostain v***n tasa-arvoerän saamisesta. Itse aion ainakin tehdä ratkaisuja syksyn neuvottelujen jälkeen.     

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin ihmettelen että missä muulla alalla aloitettaisiin itse sahaamaan palkkakehitystä alas jos tekijöistä olisi pulaa?

Sitä oksan sahaamistako tämä olikin, minä kun kuvittelin realismiksi... :-

Korotuksia saa ja pitää vaatia, mutta sh joka nyt laskeskelee tienaavansa ensi vuonna 35 tuhannen euron sijaan 65 tuhatta euroa saattaa hieman pettyä...

No, mun tilinauhassa lukee viimevuodelta 24 000 ja syynä 9 kk polityöskentely eli ei lisiä. Joten kun pääsisi edes 35 000 jonain vuonna...

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin ihmettelen että missä muulla alalla aloitettaisiin itse sahaamaan palkkakehitystä alas jos tekijöistä olisi pulaa?

Sitä oksan sahaamistako tämä olikin, minä kun kuvittelin realismiksi... :-

Korotuksia saa ja pitää vaatia, mutta sh joka nyt laskeskelee tienaavansa ensi vuonna 35 tuhannen euron sijaan 65 tuhatta euroa saattaa hieman pettyä...

No, mun tilinauhassa lukee viimevuodelta 24 000 ja syynä 9 kk polityöskentely eli ei lisiä. Joten kun pääsisi edes 35 000 jonain vuonna...

Olen ihan säännöllisessä kolmivuorotyössä; viimevuoden tilinauhassa lukee 27 000, joten mulle kelpais enempi ko hyvin edes tuo 35 000....

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jospa nyt kootaan se hallitus ensin, tehdään sille ohjelma ja katsotaan nää neuvottelut loppuun (kunhan ne edes ensin alkaa). Sitten kun ne on ohi, niin jatketaan sitten pessimismissä märehtimistä ja liittojen haukkumista. Sopiiko?

Hienoa, kun porukat näin aktiivisesti tupo-asioita miettii.  Vanhat  haavat näyttää vuotavan vielä.  Tuntuva palkankorotus on kuitenkin nyt ensisijainen tavoite.  Nyt on hiukan erilainen tilanne verrattuna edelliseen neuvottelukierrokseen.  Silloin ei ollut eduskuntavaaleja.  Nythän poliitikot antoivat kuka minkäkinlaisia lupauksia ja nyt ne lupaukset sitten olisi lunastettava.  Ja jos tulevat neuvottelut ei johda meidän kannalta suotuisaan ratkaisuun niin mihin olemme valmiita? Ollaanko ihan oikeasti valmiita vaikkapa työtaisteluun?  Mielipiteet ovat jakautuneet puolesta ja vastaan.  Vanhemmat hoitajat muistelee vanhoja lakkoja joilla ei ole heidän mielestään saavutettu mitään ja saattavat saada nuorempiakin mielipiteidensä taakse.    Osa ilmoittaa eroavansa Tehystä, jos se "ajaa" meidät lakkoon ja osa ilmoittaa eroavansa, jos lakkoa ei tule.  Kovat ajat tulossa.  Kuitenkin tuntuu, että suuri yleisö ja media olisivat puolellamme. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä on saanut taas kauhulla seurata vaalien jälkeistä aikaa. Ennen vaaleja kaikki lupasivat paljon, mutta kun ihmiset menivät äänestämään väärin ja demarit eivät nyt olekkaan hallituksessa niin johan alkoi demarivetoisista liitoista kuulua sitä että sos. ja terveydenhuollon palkkamitoistukset ovat liioiteltuja. Viimeisimpänä tänään hesarissa Metalliliiton Vuorenmaa "Hoiva- ja terveysalan tavoitetasot on asetettu sellaisiksi etteivät ne mihinkään Tupoon mahdu". Eli onko tässä nyt käynyt niin että Eero H. on niin kettuuntunut kun hänestä ei tullutkaan kuningasta ja sitten aloitetaan SAK:n johdolla niin sanottu poltetun maan taktiikka. Eli minä kuvittelisin ettei ainakaan mitään tasa-arvotupoa tule kyllä äijäliitot siitä pitää huolen. Toivottavasti olen väärässä.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokoomuslaiset sitä palkkaa hoitajille lupasivat, demarit puhuivat terveydenhuollon saatavuudesta.

Oppositiopuolueena demarit joutuvat tietysti olemaan vastaan hallituspuolueita.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä tänään oh sanoi että joulukuussa lakkoa tehyn puolelta jos sh palkat ei nouse. oli ollut tehyn osastonkokousta tjsp. mitenköhän superin kanssa? varmaan niiataan ja kiitetään taas turhista lupauksista. lakko lakko lakko!!!! turha on itkeä jossain lehtien palstoilla että yhyy kun ei ole hoitajie. mistä niitä revitään lisää kun palkalla ei voi edes persettä pyyhkiä! saa omaiset tulla veivaamaan mummonsa ja pappansa kuntoon. vähintään se 500euroa lisää palkkaan. alkais olla sellainen summa, minkä vois jotenki hyväksyä.  mua vituttaa niin noi kansanedustajien lupaukset. jo alkoivat syödä sanojansa. taas näki asian miten lupaukset lähtee kunhan vain oma palkka nousee, se on tärkeintä. perkele. taas avautumista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokoomuslaiset sitä palkkaa hoitajille lupasivat, demarit puhuivat terveydenhuollon saatavuudesta.

Oppositiopuolueena demarit joutuvat tietysti olemaan vastaan hallituspuolueita.

Juuri näin. Sehän tässä ottaa kupoliin demarien pelissä että hallituspaikka on niin tärkeä että kun joku ihan oikeasti (toivottavasti) siellä yrittää jotain tehdä meidän palkkojen eteen, niin sen vastustamiseen valjastetaan koko demari koneisto ettei varmasti mitään tapahdu. V...aa. Anteeksi vuodatus näin aamutuimaan

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokoomuslaiset sitä palkkaa hoitajille lupasivat, demarit puhuivat terveydenhuollon saatavuudesta.

Oppositiopuolueena demarit joutuvat tietysti olemaan vastaan hallituspuolueita.

Juuri näin. Sehän tässä ottaa kupoliin demarien pelissä että hallituspaikka on niin tärkeä että kun joku ihan oikeasti (toivottavasti) siellä yrittää jotain tehdä meidän palkkojen eteen, niin sen vastustamiseen valjastetaan koko demari koneisto ettei varmasti mitään tapahdu. V...aa. Anteeksi vuodatus näin aamutuimaan

Eikös ne demarit juuri koita patistaa hallituspuolueita (lue: kokoomus) pitämään lupauksensa joita he esim. meille hoitajille lupasivat... :- Kokoomus ei ole koskaan pitänyt meidän puoliamme enkä usko, että tulee pitämään. Onkin mielenkiintoista nähdä kuinka meidän liittomme kokoomuslainen pj:mme tulee toimimaan  lakkokenraalina jos siihen päädytään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokoomus ei ole koskaan pitänyt meidän puoliamme enkä usko, että tulee pitämään. Onkin mielenkiintoista nähdä kuinka meidän liittomme kokoomuslainen pj:mme tulee toimimaan  lakkokenraalina jos siihen päädytään.

-Lojaalius puolueelle on tietysti tärkeintä. Paskaa sopimusta jaksetaan varmasti kiitellä ja kehua Tehy-lehdessä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just näin. Niin ovat kehuneet niitä aikaisempiakin sopimuksia. TEHY-lehteä lukiessa mietin elänkö täysin eri todellisuudessa kuin huivitädit. Tässä TurunSanomien pääkirjoitus, jossa puhetta meistä jälleen kerran: http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/?ts=1,3:1009:0:0,4:8:0:1:2007-04-13;4:9:0:0:0;4:139:0:0:0;4:140:0:0:0;6:1:0:0:0,104:8:451592,1:0:0:0:0:0:

-Homma menee TUPO-pöydässä jotenkin näin, että hoitajat saavat normaalia TUPO-korotusta max 5% suuremman korotuksen (hyvällä tsägällä, jos neuvottelut oikeasti onnistuvat) ja sen jälkeen Tehy hehkuttaa korotuksen olleen, tässä taloudellissessa tilanteessa, paras mahdollinen ja tästä on hyvä jatkaa neljän vuoden päästä.

Vastapuoli nauraa partaansa, kiittää ja pokkaa hallituksen kiitokset.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just näin. Niin ovat kehuneet niitä aikaisempiakin sopimuksia. TEHY-lehteä lukiessa mietin elänkö täysin eri todellisuudessa kuin huivitädit. Tässä TurunSanomien pääkirjoitus, jossa puhetta meistä jälleen kerran: http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/?ts=1,3:1009:0:0,4:8:0:1:2007-04-13;4:9:0:0:0;4:139:0:0:0;4:140:0:0:0;6:1:0:0:0,104:8:451592,1:0:0:0:0:0:

-Homma menee TUPO-pöydässä jotenkin näin, että hoitajat saavat normaalia TUPO-korotusta max 5% suuremman korotuksen (hyvällä tsägällä, jos neuvottelut oikeasti onnistuvat) ja sen jälkeen Tehy hehkuttaa korotuksen olleen, tässä taloudellissessa tilanteessa, paras mahdollinen ja tästä on hyvä jatkaa neljän vuoden päästä.

Vastapuoli nauraa partaansa, kiittää ja pokkaa hallituksen kiitokset.

OT, mutta voisitko Jio alkaa vetämään jotain positiivisen ajattelun kursseja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Homma menee TUPO-pöydässä jotenkin näin, että hoitajat saavat normaalia TUPO-korotusta max 5% suuremman korotuksen (hyvällä tsägällä, jos neuvottelut oikeasti onnistuvat) ja sen jälkeen Tehy hehkuttaa korotuksen olleen, tässä taloudellissessa tilanteessa, paras mahdollinen ja tästä on hyvä jatkaa neljän vuoden päästä.

Vastapuoli nauraa partaansa, kiittää ja pokkaa hallituksen kiitokset.

OT, mutta voisitko Jio alkaa vetämään jotain positiivisen ajattelun kursseja?

-Joo, toi 5% oli kyl aika paha lipsahdus kaltaiseltani realistilta ja kyynikolta.

(Hö-hö! Positiivisen ajattelun kursseja..)

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT, mutta voisitko Jio alkaa vetämään jotain positiivisen ajattelun kursseja?

Tuli ihan sama mieleen. Ei jaksa enää edes kommentoida.

-Niin, tällä hetkellä minusta mennään sellaisella "toivotaan, toivotaan"-linjalla asioissa, (hallitus-)puolueet kun yrittävät luistella vaalilupauksistaan miten parhaiten ja vakuuttavimmin kykenevät.

Odottiko joku oikeasti jotain vaalien jälkeistä ihmettä ja käsi ojossa vastaantuloa palkkavaateisiimme/toiveisiimme?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ei käsi ojossa mitään tulla antamaan, se on varma. Oma pelkoni kohdistuu lähinnä siihen, että huivitätien kantti ei kestä tiukoissa neuvotteluissa, vaan pienenkin prässin alla taivutaan siihen paskaan sopimukseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: oppositio

Mitä voi olettaa liitolta, jonka johdossa on kokoomus... Heidän silmissä lääkärit ovat herroja ja hoitajat duunareita. Eihän duunarit voi tulla lähelle herroja palkoilla... Lisäksi kunnallista työmarkkinalaitosta johtaa kokoomus... Ihan sama mitä hoitajat poraa niin duunareita ne aina on ja tulee olemaan niin palkoissa kuin arvostuksessakin.

Kun selvitään näistä huimista korotuksista ja niiden aiheuttamista tunnemyrskyistä niin aletaan lobbaamaan 

Tehyn johtoon joku muu kuin kokoomusaktiivi, pliiss.... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Odottiko joku oikeasti jotain vaalien jälkeistä ihmettä ja käsi ojossa vastaantuloa palkkavaateisiimme/toiveisiimme?

Aika moni tuntuu sitä odottavan.

Huolestuttavinta mielestäni on se, ettei ne ihmisetkään jotka paikallisesti koittavat pitää jäsenten puolia jaksa uskoa liittomme pystyvän neuvottelevan kunnollista sopimusta vaan ovat valmiita tyytymään siihen mitä tarjotaan. Rividuuunareiden odotukset ovat taas paljon kunnianhimoisempia ja siitä pitää liittojen herrattaria ja herroja muistuttaa ihan yhtälailla kuin uutta hallitustamme. Juuri tällä hetkellähän alamme tuntuu olevan melko mediaseksikästä ja sen varaan tunnutaan luottavan ihan liikaa. Nyt jos koskaan pitää luoda myös painetta neuvottelijoillemme, koska pitkästä aikaa vähänkin paremmille palkankorotuksille olisi otollinen maaperä.

Kun selvitään näistä huimista korotuksista ja niiden aiheuttamista tunnemyrskyistä niin aletaan lobbaamaan 

Tehyn johtoon joku muu kuin kokoomusaktiivi, pliiss.... :nauraa:

Tämäkin vaihtoehto olisi liitossamme hyvä tiedostaa. Toivottavasti jäsenistö käyttää seuraavissa edustajavaaleissa valtaansa ja äänestä tulevan tupo:n pohjalta ja vaihdattaa tarpeen vaatiessa koko yläkerran.

OT, mutta voisitko Jio alkaa vetämään jotain positiivisen ajattelun kursseja?

Tuli ihan sama mieleen. Ei jaksa enää edes kommentoida.

Eihän tässä mitään tappiomielialaa olla luomassa. Minusta olisi vaan hel**tin ikävää lukea näitä Jio:n viisauden sanoja ensi joulukuussa.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT, mutta voisitko Jio alkaa vetämään jotain positiivisen ajattelun kursseja?

Tuli ihan sama mieleen. Ei jaksa enää edes kommentoida.

Eihän tässä mitään tappiomielialaa olla luomassa. Minusta olisi vaan hel**tin ikävää lukea näitä Jio:n viisauden sanoja ensi joulukuussa.  *pyhimys*

Mä olen Homerin kanssa samaa mieltä. Koska olen ikuinen pessimisti, en voi pettyä kovinkaan pahasti myöskään tupo-tuloksesta. Mutta se, että näkee myös negatiiviset puolet tässä asiassa ei mun mielestä kuitenkaan tiputa ajatuksista sitä tosi asiaa, että mitään ei saa, jos ei pyydä. Muttta pessimistinen kyynikko asuu mussa aika tiukasti myös näissä tupo-asioissa.

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT, mutta voisitko Jio alkaa vetämään jotain positiivisen ajattelun kursseja?

Tuli ihan sama mieleen. Ei jaksa enää edes kommentoida.

Eihän tässä mitään tappiomielialaa olla luomassa. Minusta olisi vaan hel**tin ikävää lukea näitä Jio:n viisauden sanoja ensi joulukuussa.  :P

Mä olen Homerin kanssa samaa mieltä. Koska olen ikuinen pessimisti, en voi pettyä kovinkaan pahasti myöskään tupo-tuloksesta. Mutta se, että näkee myös negatiiviset puolet tässä asiassa ei mun mielestä kuitenkaan tiputa ajatuksista sitä tosi asiaa, että mitään ei saa, jos ei pyydä. Muttta pessimistinen kyynikko asuu mussa aika tiukasti myös näissä tupo-asioissa.

-Osaltaan noissa mun jutuissa on ideana tuoda esiin se mihin on myös syytä (henkisesti) valmistautua ja, kuten aiemminkin olen sanonut, olisin ihan mielelläni väärässä TUPO-neuvottelujen jälkeen näissä ennustuksissani.

Mielenkiinnolla olenkin pannut jo merkille lehdistössä/medioissa (jo) useasti esiin tuodun "meillä on kovin vähän rahaa käytettävissä" sloganin.

Kohta aletaan toivoa ja odottaa maltillista TUPOa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...