Jump to content
MAINOS

Siirto ortopediselle puolelle


Vieras: aqua

Recommended Posts

Heips!

Mitäs mieltä olette?

Olen ollut töissä kunnallisessa sairaalassa kirurgian vuodeosaston pehmytpuolella nyt n 5viikkoa. Ennen sitä ei mulla ollut mitään kokemusta kirurgian osastolla työskentelystä, muuta kuin 3 viikon jakso pehmyt puolella opiskeluaikoina ( n 4v sitten). Perehdytystä oli 3 päivää..Sitten piti pärjätä yksin. Ihan ok on mennyt, mutta todella nihkeitä ovat suurin osa hoitajista auttamaan.Kaikki pitäis heti osata ja tietää..Aina ei vastata ollenkaan, joskus tiuskitaan. (onpa mua kerran syytetty potilan tappamisestakin epäsuorasti :o )

Valmistumisen jlk olin ihan erilaisessa työssä(hengitystukiyksikössä) ja eri sairaalassa..No, nyt huomasin että uusissa listoissa mut on laitettukin ortopediselle puolelle. Eikä perehdytystä ollenkaan,mulla ei siis ole mitään kosketusta sille puolelle( eikä liiemmin kiinnostustakaan,alunperin halusin sisätaudeille..)Eli se tarkoittaa sitä että mun pitäis hoitaa koko se puoli yksin viikonlopun vuoroissa. Pahimmillaan se tarkoittaa 20 potilasta.

Mun mielestä näin ei sais tehdä..Tuntuu tosi inhottavalta kun muutenkin on järkyttävä kiire, ja joutuu nyt taas olemaan "ihan pihalla"ja vaivaamaan muita, ja siten saamaan taas lisää jaskaa niskaan angry.png

Ajattelin kysyä asiasta oh:lta..Mutta olenko nyt turhasta valittaja? Sille puolelle ei ole mitään perustetta mua siirtää, kun ei ole mitään sairaslomia tms minkä takia pitäis..Mitä voin tehdä?Vai voinko mitään?Auttakaa pliis oon niin stressaantunut etten saa nukutuksi yöllä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Se riippuu ihan sinun työsopimuksesta, et voidaanko sinua siirrellä minne halutaan. Jos sinun työyksiköksi on nimetty esim. kirurgian klinikka ja ensisijaiseksi työpisteeksi esim. tämänhetkinen osasto, niin sinua voidaan valitettavasti siirrellä kirurgian klinikan sisällä ihan miten niitä sattuu huvittamaan. Korjatkaa viisaammat jos satun olemaan väärässä. (Toivottavasti olen...) Minulla itselläni on sama tilanne edessä, eikä se tunnu ollenkaan mukavalta. angry.png

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

työsopimuksessa sanotaan että työyksikkö on koko sairaalaa..heh.En tiedä pitäisko itkeä vai nauraa. Ei muuten tehdä kenellekään 6vkoa pitempiä soppareita :o paitsi oh ja aoh tietty.kesälomatkin saa tietää vasta huhtikuun lopussa saatko pitää ja millon..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietysti voit kysyä osastonhoitajalta, perusteluksi hänelle riittää se mitä sinä haluat, ei muiden tekemiset. Jos sitten osastonhoitajan vastaus ei sinua tyydytä, voit vaihtaa työpaikkasi itsellesi sopivampaan. Lue www.mol.fi -sivuilta paikkoja, niin varmasti mieleinen työ löytyy.  ;)

Toivottavasti nukut ensi yön rauhassa, sillä hoitsuilla on nyt työntekijän markkinat työn suhteen.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

viestistäsi päätellen työpaikallasi ei ole kaikki hyvin jos hoitajat ovat noi vittumaisia eivätkä voi ystävällisesti perehdyttää. jokaisella työntekijällä on oikeus saada kunnon perehdytys, ja se ei tarkoita esim viikossa ajetaan sisään ja sit vaa paiskitaan töitä. Os Hoitajan kanssa vaa juttusille ja kerrot asiat suoraan että missä mättää.

perehdytyksestä sen verran, itse nyt harjoittelee leikkurissa ja olen menossa kesällä töihin samalle leikkausosastolle. osastolla on käytössä Aura-malli perehdytykseen, mulle nimetään ohjaaja jonka kanssa käydään kaikki asiat läpi ja mitä pitäisi osata itsenäisesti, ohjaajan kanssa keskustellaan ja reflektoidaan opittua ja vielä mitä pitäisi vahvistaa. perehdytys jatkuu niin kauan kunnes molemmat sekä uusityöntekijä että ohjaaja on sitä mieltä että perehdytettävän tieto/taito-taso on noussut noviisista -> osaavaksi. tälläinen perehdytys toimii ja on pakko toimia leikkureissa, koska ei uusi työntekijä voi millään osata leikkausaliasiat ja käytännöt juuri siinä paikassa ja leikkauksetkin ovat aina erilaisia.. on pakko olla kunnon perehdytys.

tosiaan hoitajilla on nyt hyvät markkinat kun joka paikassa on työvoimapulaa, nyt voi vaihtaa työpaikan helposti.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...