Jump to content
MAINOS

Mieshoitaja vanhustyössä


Vieras: Hoitaja80

Recommended Posts

Mut ei se automaattinen oletus et nainenkaan osaa ole yhtään sen parempi. En osaa laittaa papiljotteja ja olen joutunut leikkaamaan kihartimen asiakkaan tukasta kun se ei yksinkertaisesti vain lähtenyt irti... ei pyytänyt toiste tekemään tukkataikoja :D Handlaan kyllä lamppujen kattoonlaiton ja auton renkaanvaihdon. Ei kaikki jutut ole sukupuolisidonnaisia vaikka osa asioista mielletäänkin miesten- ja naistentaidoiksi. Ne ei kuitenkaan kiveen hakattuja asioita ole, eivätkä geeneissä periydy.

Musta koko keskustelu on vähä hassu :D En tiedä onko mulla varsinaisesti mielipidettä koskien miestä vanhustyössä, hoitajia kaikki me ollaan haaroväliin katsomatta. Harvemmim kieltämättä tulee vastaan, mutta samassa veneessä kuitenkin ollaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 59
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Voiko naisien siis olettaa osaavan ajaa potilaan parran? Melko mustavalkosta ajattelua... Jos ei osaa, niin voi pyytää työkaveria opettaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voiko naisien siis olettaa osaavan ajaa potilaan parran? Melko mustavalkosta ajattelua... Jos ei osaa, niin voi pyytää työkaveria opettaan.

 

Jos ei pysty hoitamaan työtehtäviään, niin pitää pyytää perehdytystä tai toimipaikkakoulutusta yms. Ja kannattaakin, varsinkin kun höylällä ajaa niin potilaalla tulee äkkiä vesi silmistä ja vaahto suusta jos ei oikein ole kärryillä mitä tekee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jännä lukea tätä ketjua näin Saksasta käsin. Täällä nimittäin tullut heitettyä sattumalta useampiakin työvuoroja niin, että vuorossa on ollut pelkkiä miehiä, kun vielä tein hommia vanhainkodissa. Olisiko meistä joku neljännes ollut tuolla osastolla miehiä. Ei koskaan tullut edes mieleen, että siinä olisi jotain ihmeellistä, sen verran luontevasti kaikki sujui. Ihan hyvin onnistuu minulta myös hiusten letitys ja sen sorttinen. Osaston naiset tosin joskus pyysivät auttamaan haastavammissa parranajohommissa ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on 2 mieshoitajaa ja pari vaki sijaistakin ollu mieiä. Nyt on siis tehostettu asumispalvelu yksikkö ollu jonkun aikaa, ennen oli ihan vanhainkoti (laitospaikkoja siis) Hyvin nuo tuntuu viihtyvän :D Ja tosi mukavaa että on miehiäkin töissä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähissä on kyllä miehet vaikka aika akuuttia meininkiä täällä onkin. Toimialueen osastoista yhdellä osastolla yksi mies, meillä yksi sijainen, yhdellä ei yhtään miestä jaa siinä taisi osastot ollakin.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 1 vuosi myöhemmin...

Entisellä keikkapaikallani oli itseasiassa kolmekin (vai neljä? ainakin) mieshoitajaa, tosin yksi teki vain keikkaa. Lisäksi molempina kesinä kun olin, oli yksi miespuoleinen kesätyöntekijä.

 

Eipä noi mummelit ja papat siellä mun mielestä erikoisemmin heihin suhtautuneet? Tosin yksi oli sellanen oikein äijämäinen, jolta varmaan irtosi pappojen kanssa aika hyvin juttua (+ sai aika hyvin meidän asukkaat kuriin). Samalla tyypillä oli kyllä myös useampi tatuointi, mikä aluksi aiheutti supinaa erityisesti mummojen keskuudessa. Mutta ei kukaan tainnut pahemmin järkyttyä ja aika nopeasti sekin kohu meni ohitse, kun oppivat tämän hoitajan tuntemaan. 

Suihkuun tosin kaikki ei mielellään miehen kanssa lähtenyt, mutta sitten tehtiin kompromissejä ja tuntuu että osa myös tottui hiljalleen siihen ajatukseen. Ja mitä hiusten laittoon tulee, niin ainakin osa osasi laittaa papiltojit. Eikä tuo nyt niin hirveä asia mun mielestä ole, vaikkei osaisikaan. Itsekään en ole mikään mestari hiusten kanssa, vaikka papiljotit osaankin laittaa ja kihartaminenkin sujuu ainakin jotenkuten. Mutta olen sen sitten ihan ääneen sanonut, että minä en mikään mestari ole, mutta yrittää voin (jos joku joskus pyysi erikoisempaa ja sattui olemaan aikaa).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 11 kuukautta myöhemmin...

Kyllä on mieshoitajilla paineita. Ensin pitäisi parantaa työilmapiiri työpaikalla vain sillä seksistisellä oletuksella, että olet mies ja muut ovat naisia. Siihen päälle saat sitten hankalimmat ja raskaimmat (lue: myös väkivaltaiset) potilaat hoidettaviksesi. Päälle sitten tavalliset työtehtävät.

Kyllä katsoisin, että jonkinlainen bonus olisi paikallaan noista ylimääräisistä "velvoitteista".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...