Jump to content
MAINOS

Yritän vaikuttaa asioihin


-VF-

Recommended Posts

Meil oikein oh laittoin VF:n mailin forwardina kaikille työntekijöille. Hyvä teko, tosin ei huomannu et se on jo tullu kaikille. Mut lisämainostus ei haitanne!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 178
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Just huomasin että meilläkin joku printannut adressin tuohon ilmotustaululle. Nyt pitaa vaan saada jengi usutettua allekirjoittamaan. Osalle olin jo mailia laittanut mutta kun en muista kaikkien nimiä niin en saanu koko firmalle.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Adressiin on tullut nimiä ihan mukavaan tahtiin. Sähköpostiakin on tullut sieltä sun täältä ja nyt kaipaisinkin teidän apuanne. Minulta kysyttiin, että mihin perustuu väite siitä, että ennen vaaleja annettuja lupauksia on alettu perumaan.

Onko jollain mielessä ihan konkreettisia esimerkkejä mitä vaalien jälkeen on sanottu ja missä yhteydessä? Itse muistan taannoisen A-talkin, jossa hoitajien palkankorotus sivuutettiin nopeasti ja mentiin asiassa eteenpäin. Jossain on myös joku sanonut, että palkankorotuksiin ei ole rahaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en ole nähnyt poliitikkojen peruvan varsinaisesti vielä mitään, ainostaan se STTK:n pomo on tasa-arvo tupoa kritisoinut jne. Jos asia sivuutetaan nopeasti jossa talk showssa, se ei tarkota vielä lupausten pettämistä. Ja yksittäiset poliitikot saa puhua mitä vaan, ei ne yksin päätä yhtään mitään. Totta kai osa politiikoista on tätä vastaan, eihän ne ole yksimielisiä mistään asiasta, tietenkään. Edukunnassa on mielipiteitä yhtä paljon kuin on edustajiakin, sehän on ihan luonnollista.

Mun mielestä kannattas nyt odottaa rauhassa ja katsoa siihen asti kunnes hallitusohjelma julkistetaan. Sitten jos siellä ei tätä asiaa ole kirjattu, sitten lupaukset on petetty. Tärkeintä on nyt että tämä asia kirjataan hallitusohjelmaan. Ilman muuta asiasta on meteliä pidettävä, tottakai, mutta ei vielä lietsota tappiomielialaa.

muoks:

Mikko, minkälaisia ne negatiiviset palautteet joihin aiemmin viittasit on ollu?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikko, minkälaisia ne negatiiviset palautteet joihin aiemmin viittasit on ollu?

No, puheiden peruminen oli kieltämättä raju ilmaisu. Ehkä unohtaminen olisi ollut oikea sana. Unohtamista/perumista on mun mielestä se, että ennen vaaleja lähes jokaisen puolueen vaaliteemana (ainakin jossain muodossa) oli hoitajien palkkojen korotus. Vaalien jälkeen kun asiasta on ollut puhetta tai keskustelua, se on sivuutettu tai ollaan alettu puhumaan siitä, että rahaa ei ole. Samoin tasa-arvo tupoa on kritisoitu. Enää ei olla oltu niin äänekkäitä hoitajien palkankorotuksista puhuttaessa kuin aikaisemmin. Itse pahoin pelkään, että tämä on esimakua siitä, että kohta alkaa puheiden pyörtämiset. Toivon tosiaan, että näin ei tapahdu ja siksi asiasta pitää puhua koko ajan.

Tosiseikka kuitenkin on se, että julkisuudessa liikkunut 800 miljoonaa per vuosi jonka 500 euron palkankorotus vaatisi on iso raha ja se pitää jostain ottaa. Itselläni on porvarihallitusta kohtaa pieniä epäluuloja siitä, että se ei välttämättä ole innokkain kuntatyöläisten asioiden ajaja.

Negatiivinen palaute jonka sain, ei ollutkaan negatiivinen, vaan retorinen. En sitä tajunnut, mutta onneksi viestin lähettäjä tarkenis asioita. En mä ihan kaikkia sähköposteja ehdi ihan ajatuksella lukea, sillä pyrin vastaamaan niihin jokaiseen.

Yksi viesti tuli Brysselistä ja siihen tosiaan kaipaisin apuja, eli onko kukaan nähnyt/kuullut suoranaisia vaalilupausten perumispuheita? Itse olin kieltämättä aika kärkäs kun puhuin, että vaikuttaa siltä, että vaalilupauksia aletaan perumaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en ole nähnyt poliitikkojen peruvan varsinaisesti vielä mitään, ainostaan se STTK:n pomo on tasa-arvo tupoa kritisoinut jne. Jos asia sivuutetaan nopeasti jossa talk showssa, se ei tarkota vielä lupausten pettämistä. Ja yksittäiset poliitikot saa puhua mitä vaan, ei ne yksin päätä yhtään mitään. Totta kai osa politiikoista on tätä vastaan, eihän ne ole yksimielisiä mistään asiasta, tietenkään. Edukunnassa on mielipiteitä yhtä paljon kuin on edustajiakin, sehän on ihan luonnollista.

Mun mielestä kannattas nyt odottaa rauhassa ja katsoa siihen asti kunnes hallitusohjelma julkistetaan. Sitten jos siellä ei tätä asiaa ole kirjattu, sitten lupaukset on petetty. Tärkeintä on nyt että tämä asia kirjataan hallitusohjelmaan. Ilman muuta asiasta on meteliä pidettävä, tottakai, mutta ei vielä lietsota tappiomielialaa.

Samaa mieltä. Ei mun mielestä nyt muistakaan vaalilupauksista oo ollu puhetta, mut en usko, että tässä vaiheessa kukaan vielä odottaakaan mitään, ootellaan vaan tuota hallitusohjelmaa.

VF:n kysymykseen; mulle ei tuu mieleen mitään peruuntumispuheita, mut en oo välttämättä niin aktiivisesti edes seurannut sellaista keskustelua vielä, kun tuota hallitusohjelmaa odottelen.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulta kysyttiin, että mihin perustuu väite siitä, että ennen vaaleja annettuja lupauksia on alettu perumaan.

Missä tämmöinen väite perumisesta on esitetty? Ei kai ainakaan siinä itse adressissa, ei ainakaan mun silmään osunut, tai sitten olen ihan sokea..  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulta kysyttiin, että mihin perustuu väite siitä, että ennen vaaleja annettuja lupauksia on alettu perumaan.

Missä tämmöinen väite perumisesta on esitetty? Ei kai ainakaan siinä itse adressissa, ei ainakaan mun silmään osunut, tai sitten olen ihan sokea..  :P

Liittyskö tuohon http://www.adressit.com/kommentit/hoitajat/
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt pätkii kyllä melko pahasti, mut yritetään muistaa jotain... Taisi tulla tv:stä tuossa viime viikolla, että kokoomus oli mennyt lupaamaan myöskin jonkin "varakkaiden veron" alentamista ja siinä ohjelmassa kommentoitiin, että valtion rahat eivät riitä molempiin, siis hoitajien palkkojen nostoon ja tämän kyseisen veron alentamiseen. Yritin googlettamalla etsiä tietoa, mutta kun nuo termit eivät ole ihan hallussa, niin tuloksia ei tullut :D Sen lisäksi on todella monelta suunnalta kuulunut tuosta 800 miljoonan euron "laskusta", johon valtiolla ei ole varaa. (Tänään luin kyllä että todelinen kulu on n. 500miljoonaa, koska 300milj. voidaan laskea tulevan valtiolle takaisin veroina).

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan noi kaikki melkoisen isoja summia, mutta palasi mieleen tälläinen, kun valtio läksi mukaan tukemaan puhelinbisnestä ja Saksan ilmatilaa ostettiin verkoille about 3 miljardilla eurolla!! Tuli siinä hapelle ja typelle hintaa, kun kaikki haihtui ties minne?  Mulle ei ainakaan ole selvinnyt.

Meidän palkkatoiveet on laajassa mittakaavassa aika pientä verrattuna näihin hyshys-sopimuksiin ja töppäilyihin, paitsi että sijoitus hoitoalaan voisi olla jopa kannattavaa tulevaisuuden kannalta.

Eduskunnassa väki vanheni, kuten koko valtakunnassa tekee, ja kohta ne on meidän hoidossa :D..kjäh kjäh!!

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eduskunnassa väki vanheni, kuten koko valtakunnassa tekee, ja kohta ne on meidän hoidossa :)..kjäh kjäh!!

Voitaisko mekin tehdä hiljainen sopimus siitä että jos sattuu tulla joku päättäjä/poliitikko potilaaks niin ei taatusti järjestetä sille yksityishuonetta, antaa nauttia palvelusta ylipaikalla käytävällä  :D

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eduskunnassa väki vanheni, kuten koko valtakunnassa tekee, ja kohta ne on meidän hoidossa :)..kjäh kjäh!!

Voitaisko mekin tehdä hiljainen sopimus siitä että jos sattuu tulla joku päättäjä/poliitikko potilaaks niin ei taatusti järjestetä sille yksityishuonetta, antaa nauttia palvelusta ylipaikalla käytävällä  :D

Henkilökohtaisesti en muutenkaa ymmärrä miks kummassa jollekin päättäjälle pitäs varata yksityishuone? Samalla viivalla sen pitää olla hoitonsa kanssa ko kaikki muutkin on. Tartte tota epätasa-arvoa lisätä vielä paapomalla ja passaamalla.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eduskunnassa väki vanheni, kuten koko valtakunnassa tekee, ja kohta ne on meidän hoidossa :)..kjäh kjäh!!

Voitaisko mekin tehdä hiljainen sopimus siitä että jos sattuu tulla joku päättäjä/poliitikko potilaaks niin ei taatusti järjestetä sille yksityishuonetta, antaa nauttia palvelusta ylipaikalla käytävällä  :D

Henkilökohtaisesti en muutenkaa ymmärrä miks kummassa jollekin päättäjälle pitäs varata yksityishuone? Samalla viivalla sen pitää olla hoitonsa kanssa ko kaikki muutkin on. Tartte tota epätasa-arvoa lisätä vielä paapomalla ja passaamalla.

Näin on! Multa ei tule kukaan päättäjä saamaan mitään erityiskohtelua. Saa tietenkin ihan yhtä hyvää hoitoa kuin muutkin, mutta ei mitään erikoispalveluja. Adressissa muuten jo 15500 rikki  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Adressi ylitti uutiskynnyksen. Tänään TV1:n FST:n klo.18.15 ja/tai FST:n digikanavan klo. 20.00 uutissa on meikäläistä haastateltu adressin tiimoilta.

Sieltä voi bongata yhden paskanjäykän hoitajan selittelemässä jotain.  ;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hitsi, tosi hienoo VF. Pitää pistää muistutusta puhelimeen että on varmaan töllön eessä.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On nyt sukulaiset saaneet pitkästä aikaa sähköpostia multakin  ;D Ekaks pakolliset "mitä kuuluu" ja "tänne kuuluu"-diipadaapat ja perään "muuten, tässä olis tälläinen adressi...."  :P Ainakin muutama sukulainen on vastannut että juttu on hyvä ja etc... on se hyvä kun kerran kahteen vuoteen muistaa  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Adressi ylitti uutiskynnyksen. Tänään TV1:n FST:n klo.18.15 ja/tai FST:n digikanavan klo. 20.00 uutissa on meikäläistä haastateltu adressin tiimoilta.

Sieltä voi bongata yhden paskanjäykän hoitajan selittelemässä jotain.  ;)

Hehee, asiaa!  :) Menikö haastattelu hyvin?

Muoks: kai ne haastatteli suomeks?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Adressi ylitti uutiskynnyksen. Tänään TV1:n FST:n klo.18.15 ja/tai FST:n digikanavan klo. 20.00 uutissa on meikäläistä haastateltu adressin tiimoilta.

Sieltä voi bongata yhden paskanjäykän hoitajan selittelemässä jotain.  ;)

Hehee, asiaa!  :) Menikö haastattelu hyvin?

Muoks: kai ne haastatteli suomeks?

Haastattelu ei todellakaan mennyt hyvin. Jännitti niin sikana, että mä edes muista mitä mä sanoin. Ja onneksi se tehtiin suomeksi, jos mä olisin joutunut ruotsia puhumaan, niin siitä ei olisi tullut yhtään mitään.

No, kohta se tulee telkkarista jos se ehti tähän aikaisempaan uutislähetykseen. Jos sitä ei 18.15 näy, niin sitten se tulee FST:n digikanavalta klo. 20.00.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...