Jump to content
MAINOS

Vartijapalvelu hoitokotiin


Pingw

Recommended Posts

Hei. Olen uudessa hoitokodissa töissä ja nyt esimiehellä on ongelmia vartijan saamisessa. Elikkä onko lain mukaan pakollinen, että meillä on joku yhteystieto vartijaan/ hälytysnappi johonkin vartijalle? Lähinnä mietin, voinko kieltäytyä esim tulemasta yövuoroon yksin, kun ei ole mitään tietoa kelle soittaa, jos olisi sellainen tilanne että tarvitsisin apua!? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Hoitsukka

Tietääkseni ei ole mitään pakkoa hankkia vartijapalveluita hoitokotiin, vaikka yksin valvottaisiin öitä. Ainahan voi soittaa 112. 

Ennen työskentelin n. 30 paikkasessa hoitokodissa ja silloin meillä ei ollut alkuun vartijahälyä. Mutta esimies alkoi lukemaan tarkemmin yövuorojen tapahtumia ja hankki vartijahälyn niin, että vartija kävi joka yö 00-04 välillä moikkaamassa yökköä ja oli hälyn päässä. Sovittu asiasta niin, että kun meiltä hälyytettiin niin vartija lähti heti tulemaan. 

Työskentelen itse nykyisin isomassa hoitokodissa joss on kaksi yökköä ja asukkaita 60. Nytkin meillä on vartijahälyt yökön matkassa, kun on haasteellisia asukkaita. Ja vartija käy kahvilla yöllä meillä sisällä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei meillä mitään vartijaa, ikinä kuullukaan tollasesta systeemistä :O. No sillon ku olin kehitysvammapsykiatrialla harkassa, ni siellä oli just joku vartijahomma, ku muistan et viereiseen taloon kerran sellanen hälytettiinkin. Mut ei meillä ikääntyneitten palveluissa... Ei oo ollu missään niistä yksiköistä missä oon ollu enkä oo kyllä muualtakaan kuullu. No eipä oo kyllä ollu mun aikana tarvettakaan, ja me kun ollaan 30min kantakaupungista ni olisko tuosta  apuakaan? Viereisestä talosta (yhdyskäytävän päästä) saa tarvittaessa kylläkin toisen hoitajan hälytettyä kaveriksi tarvittaessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...