Jump to content
MAINOS

Hälytysajoneuvojen kuljettajien taidoissa puutteita.


Janne

Recommended Posts

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 324
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Nainen loukkaantui vakavasti ambulanssikolarissa

08.03.2011 18:35

Ambulanssi ja pakettiauto törmäsivät toisiinsa Pälkäneellä illansuussa, kertoi Pirkanmaan poliisi.

Pakettiautoa kuljettanut keski-ikäinen nainen loukkaantui vakavasti. Pelastuslaitoksen mukaan ambulanssin kuljettaja ja mukana ollut hoitaja saivat lieviä vammoja. Kyydissä ollut potilas selvisi vammoitta.

Onnettomuus sattui Valkeakoskelle ja Lahteen vievien teiden risteyksessä, noin viiden kilometrin päässä Pälkäneen keskustasta. Poliisin mukaan pakettiauton kuljettaja ei huomannut ambulanssia, vaan ajoi sen eteen. Ambulanssin etuosa törmäsi pakettiauton kylkeen.

Ambulanssi ei ollut hälytysajossa, vaan vähemmän kiireellisessä sairaankuljetustehtävässä.....

Loput uutisesta mtv3

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää oli siirtofirman auto ja paku tuli tosiaan kolmion takaa. Ei vakavia vammoja kollegoille. Lanssin edestä kääntyi auto tielle, josta paku oli tulossa, ja paku ei huomannut kääntyneen takana tullutta lanssia.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja jatkuu

Pakettiauto ja ambulanssi kolaroivat Pälkäneellä

Päivitetty 8.3.2011 18:09, julkaistu 8.3.2011 18:09

Pakettiauton kuljettaja loukkaantui vakavasti pakettiauton ja ambulanssin nokkakolarissa Valkeakoskentien ja Lahdentien risteyksessä Pälkäneellä tiistaina illansuussa.

Hälytys onnettomuuspaikalle tuli noin kello 17.10. Ambulanssissa oli 3 ihmistä. Kuljettaja ja hoitaja loukkaantuivat lievästi. Päivystävän palomestarin mukaan potilas ei saanut törmäyksessä vammoja.

Ambulanssi oli onnettomuuden sattuessa tuomassa potilasta Pälkäneen suunnasta.

lähde: Valkeakosken sanomat

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 9 kuukautta myöhemmin...

Joo lueskelinpa juur samaa. Paperilehdessä puolet etusivusta + eka aukeama. Sairaankuljettajien tietotoimisto on toki tästä jo höpissyt aiemminkin.

Vielä kun ko henkilöt uskaltaisivat tuoda esille kuulusteluissa onko isäntä antanut ohjeita pitää kiinni kynsin hampain oman kunnan kyydeistä. Nyt ainakin tuo jutussa selkeästi esille, että on yksittäisen henkilön oma idea, mutta mistä näin firmaan päin kallellaan oleva ajatusmalli sitten on lähtenyt? Järkeähän tuossa ei ole ollut yhtään ja sietääkin sanktiot tulla. Firma tuskin olisi nurin mennyt noiden eurojen takia ja jos olisi niin kaatuisi kuitenkin, koska noin 300€ on tuossa ollut kyseessä. Nyt taitaa kuskilla mennä mahdollisiin sakkoihin jo enemmmän mitä firma sai...

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sillä ei ole mitään tekemistä ajon kanssa mitä isäntä on antanut ohjeeksi keikoista. Kuljettaja vastaa autosta ja turvallisesta ajosta. Vaikka hoitaja vieressä käskisi painaa kaasua, niin kuljettaja tekee päätöksen. Kaikki mitä autolle ajossa tapahtuu on kuljettajan vastuulla. Kuljettajaa voi käskeä vaikka ukko ylijumala, mutta kuljettaja päättää miten auto liikkuu.

Joo lueskelinpa juur samaa. Paperilehdessä puolet etusivusta + eka aukeama. Sairaankuljettajien tietotoimisto on toki tästä jo höpissyt aiemminkin.

Vielä kun ko henkilöt uskaltaisivat tuoda esille kuulusteluissa onko isäntä antanut ohjeita pitää kiinni kynsin hampain oman kunnan kyydeistä. Nyt ainakin tuo jutussa selkeästi esille, että on yksittäisen henkilön oma idea, mutta mistä näin firmaan päin kallellaan oleva ajatusmalli sitten on lähtenyt? Järkeähän tuossa ei ole ollut yhtään ja sietääkin sanktiot tulla. Firma tuskin olisi nurin mennyt noiden eurojen takia ja jos olisi niin kaatuisi kuitenkin, koska noin 300€ on tuossa ollut kyseessä. Nyt taitaa kuskilla mennä mahdollisiin sakkoihin jo enemmmän mitä firma sai...

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta tuo on, mutta saattaa käydä isännä liikennelupien päälle jos tuollaisia käskyjä antaa. Kuljettaja toki on aina vastuussa ajoneuvostaan ja tekemisistään.

Ja sillä ei ole mitään tekemistä ajon kanssa mitä isäntä on antanut ohjeeksi keikoista. Kuljettaja vastaa autosta ja turvallisesta ajosta. Vaikka hoitaja vieressä käskisi painaa kaasua, niin kuljettaja tekee päätöksen. Kaikki mitä autolle ajossa tapahtuu on kuljettajan vastuulla. Kuljettajaa voi käskeä vaikka ukko ylijumala, mutta kuljettaja päättää miten auto liikkuu.

Joo lueskelinpa juur samaa. Paperilehdessä puolet etusivusta + eka aukeama. Sairaankuljettajien tietotoimisto on toki tästä jo höpissyt aiemminkin.

Vielä kun ko henkilöt uskaltaisivat tuoda esille kuulusteluissa onko isäntä antanut ohjeita pitää kiinni kynsin hampain oman kunnan kyydeistä. Nyt ainakin tuo jutussa selkeästi esille, että on yksittäisen henkilön oma idea, mutta mistä näin firmaan päin kallellaan oleva ajatusmalli sitten on lähtenyt? Järkeähän tuossa ei ole ollut yhtään ja sietääkin sanktiot tulla. Firma tuskin olisi nurin mennyt noiden eurojen takia ja jos olisi niin kaatuisi kuitenkin, koska noin 300€ on tuossa ollut kyseessä. Nyt taitaa kuskilla mennä mahdollisiin sakkoihin jo enemmmän mitä firma sai...

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sillä ei ole mitään tekemistä ajon kanssa mitä isäntä on antanut ohjeeksi keikoista. Kuljettaja vastaa autosta ja turvallisesta ajosta. Vaikka hoitaja vieressä käskisi painaa kaasua, niin kuljettaja tekee päätöksen. Kaikki mitä autolle ajossa tapahtuu on kuljettajan vastuulla. Kuljettajaa voi käskeä vaikka ukko ylijumala, mutta kuljettaja päättää miten auto liikkuu.

Joo lueskelinpa juur samaa. Paperilehdessä puolet etusivusta + eka aukeama. Sairaankuljettajien tietotoimisto on toki tästä jo höpissyt aiemminkin.

Vielä kun ko henkilöt uskaltaisivat tuoda esille kuulusteluissa onko isäntä antanut ohjeita pitää kiinni kynsin hampain oman kunnan kyydeistä. Nyt ainakin tuo jutussa selkeästi esille, että on yksittäisen henkilön oma idea, mutta mistä näin firmaan päin kallellaan oleva ajatusmalli sitten on lähtenyt? Järkeähän tuossa ei ole ollut yhtään ja sietääkin sanktiot tulla. Firma tuskin olisi nurin mennyt noiden eurojen takia ja jos olisi niin kaatuisi kuitenkin, koska noin 300€ on tuossa ollut kyseessä. Nyt taitaa kuskilla mennä mahdollisiin sakkoihin jo enemmmän mitä firma sai...

Juu kuski päättää, mutta valitettavasti kaikki ei ajattele sitä niin. Tai tajua, edes vaikka asiasta sanotaan. "Voidaan ottaa se keikka, ei olla kaukana" ja sitten ajetaan 1100km/h että keretään. Samoissa lafkoissa äksääminen on pomojen mielestä suurinta mahdollista syntiä yms. Onneksi 2000-luku tekee vihdoin tuloaan ja näistä ongelmista ollaan pääsemässä hyvää vauhtia eroon. Erään työnantajajärjestön vastusteluista huolimatta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sillä ei ole mitään tekemistä ajon kanssa mitä isäntä on antanut ohjeeksi keikoista. Kuljettaja vastaa autosta ja turvallisesta ajosta. Vaikka hoitaja vieressä käskisi painaa kaasua, niin kuljettaja tekee päätöksen. Kaikki mitä autolle ajossa tapahtuu on kuljettajan vastuulla. Kuljettajaa voi käskeä vaikka ukko ylijumala, mutta kuljettaja päättää miten auto liikkuu.

Pitää muistaa että hoitajalla on oikeus kyllä hillitä kovan kuskin menoa. Hoitajan vastuulla on arvioida onko kuljetus kiireellinen ja myös jos kyyti on potilaalle pahasta tai muuten tarpeettoman holtitonta. Kuski arvioi sitten kelin ja muiden olosuhteiden mukaisen nopeuden milla auton kuljettaminen on turvallista yleensä ottaen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuljettaja vastaa autosta ja turvallisesta ajosta. Vaikka hoitaja vieressä käskisi painaa kaasua, niin kuljettaja tekee päätöksen. Kaikki mitä autolle ajossa tapahtuu on kuljettajan vastuulla. Kuljettajaa voi käskeä vaikka ukko ylijumala, mutta kuljettaja päättää miten auto liikkuu.

Hyvä muistutus! Nämä perusasiat pitäis olla jokaisen kyytimiehen päässä kristallinkirkkaana, mutta ei valitettavasti aina ole. Yllättävän usein unohtuu esim. se että kuski päättää milloin ja miten käytetään hälylaitteita - vänkärillä ei ole mitään asiaa hallintapaneeliin jos ei kuski erikseen ohjeista laittamaan vilkkuja/pillejä päälle tai pois.

Pitää muistaa että hoitajalla on oikeus kyllä hillitä kovan kuskin menoa. Hoitajan vastuulla on arvioida onko kuljetus kiireellinen ja myös jos kyyti on potilaalle pahasta tai muuten tarpeettoman holtitonta. Kuski arvioi sitten kelin ja muiden olosuhteiden mukaisen nopeuden milla auton kuljettaminen on turvallista yleensä ottaen.

Hillitä voi vänkäri vauhtia, totta kai. Oman arvion varausasteesta hoitaja tietysti kertoo kuskille, mutta kaikenlainen hoputtaminen ja kiirehtiminen on kyllä minun mielestä melko kyseenalaista toimintaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja asemaltakin lähdettäessä on hyvä muistaa, että hätäkeskuksen ehdottamasta kirjaimesta huolimatta kilometri taajama-ajoa vie hälytysajona minuutin ja normaaliajona 10 sekuntia enemmän. Tämä tietysti riippuu liikennemääristä ja muista hidastavista tekijöistä (liikennevalot, kolmiot, jne). Tuskin tämä helsinkiin pätee, mutta näihin omien kulmien maaseutumaisemiin kyllä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sillä ei ole mitään tekemistä ajon kanssa mitä isäntä on antanut ohjeeksi keikoista. Kuljettaja vastaa autosta ja turvallisesta ajosta. Vaikka hoitaja vieressä käskisi painaa kaasua, niin kuljettaja tekee päätöksen. Kaikki mitä autolle ajossa tapahtuu on kuljettajan vastuulla. Kuljettajaa voi käskeä vaikka ukko ylijumala, mutta kuljettaja päättää miten auto liikkuu.

Pitää muistaa että hoitajalla on oikeus kyllä hillitä kovan kuskin menoa. Hoitajan vastuulla on arvioida onko kuljetus kiireellinen ja myös jos kyyti on potilaalle pahasta tai muuten tarpeettoman holtitonta. Kuski arvioi sitten kelin ja muiden olosuhteiden mukaisen nopeuden milla auton kuljettaminen on turvallista yleensä ottaen.

Kuljettaja vastaa autosta ja turvallisesta ajosta. Vaikka hoitaja vieressä käskisi painaa kaasua, niin kuljettaja tekee päätöksen. Kaikki mitä autolle ajossa tapahtuu on kuljettajan vastuulla. Kuljettajaa voi käskeä vaikka ukko ylijumala, mutta kuljettaja päättää miten auto liikkuu.

Hyvä muistutus! Nämä perusasiat pitäis olla jokaisen kyytimiehen päässä kristallinkirkkaana, mutta ei valitettavasti aina ole. Yllättävän usein unohtuu esim. se että kuski päättää milloin ja miten käytetään hälylaitteita - vänkärillä ei ole mitään asiaa hallintapaneeliin jos ei kuski erikseen ohjeista laittamaan vilkkuja/pillejä päälle tai pois.

Pitää muistaa että hoitajalla on oikeus kyllä hillitä kovan kuskin menoa. Hoitajan vastuulla on arvioida onko kuljetus kiireellinen ja myös jos kyyti on potilaalle pahasta tai muuten tarpeettoman holtitonta. Kuski arvioi sitten kelin ja muiden olosuhteiden mukaisen nopeuden milla auton kuljettaminen on turvallista yleensä ottaen.

Hillitä voi vänkäri vauhtia, totta kai. Oman arvion varausasteesta hoitaja tietysti kertoo kuskille, mutta kaikenlainen hoputtaminen ja kiirehtiminen on kyllä minun mielestä melko kyseenalaista toimintaa.

Tarkennuksesta kiitos. Etenkin jos hoitaja on ns. hälytysajokouluttaja, jonka resurssit kouluttajana on lähinnä eri työkavereiden tarkkailua ja opastamista turvalliseen ajotyyliin. Kontissa ollessa se palaute tulee ainakin allekirjoittaneelta aika rivakasti, jos kansalaisen kanssa pompitaan yläpystyä ja auto rimpuilee kuin Linnanmäellä...

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja asemaltakin lähdettäessä on hyvä muistaa, että hätäkeskuksen ehdottamasta kirjaimesta huolimatta kilometri taajama-ajoa vie hälytysajona minuutin ja normaaliajona 10 sekuntia enemmän. Tämä tietysti riippuu liikennemääristä ja muista hidastavista tekijöistä (liikennevalot, kolmiot, jne). Tuskin tämä helsinkiin pätee, mutta näihin omien kulmien maaseutumaisemiin kyllä.

Meillä täällä maalla "kaupungin" keskusta on niin pieni, että jos siihen tulee aatamia tahi berttaa, niin ei ole järkeä lähteä vaarantamaan muuta liikennettä ajamalla kovaa. Ajallisesti ei voita mitään. Sittenkun hälytys tulee syrjäkylille, ja poiketaan isoilla teillä, niin asia on eri.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 4 viikkoa myöhemmin...

Nuori ja hänen ystävänsä maksoivat hengellään, ambulanssinkuljettaja vammoillaan - ja varmasti käy läpi, olisiko voinut tehdä jotain. Toinen ajaa kriittisesti sairasta, lääkärinkin saattamana, toinen ehkä arvioi tuoreena kuljettajana lähestyvän ajoneuvon nopeuden väärin. Syyllisiä ehkä turha etsiä, uhreja on jo liikaakin. Oikeusjärjestelmä voi olla eri mieltä ja pitää yhtä jos toista ns. löysässä hirressä, mutta enpä itse syytä, en moralisoi, riittävästi ikävää tapahtunut ilman, että kukaan on varmastikaan halunnut kenellekään sattuvan mitään. Näistä toivoo vain, ettei osuisi kenenkään kohdalle, eikä haluaisi, että kukaan kärsisi enää enempää kuin on osallensa jo saanut. Voimia kaikille osapuolille ja heidän läheisilleen.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Ammattitaidottomuutta vai tilastotappio? Joka tapauksessa äksääminen ei ole mennyt oikein putkeen.. http://www.ksml.fi/u...gestaan/1259727

Ikävähän se on kollegaa morkata, mutta kyllä mä sanoisin, että aimo annos huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä tarvitaan tuohon.

Toki pitää muistaa, että lehdessä on omaisten jutut ja (toivon mukaan asianmukaisesti täytetyissä) saku-kaavakkeissa on ne hoitajien jutut mahdollisine hoito-ohjeineen, jotka lääkäri on puhelimessa antanut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ikävä tapaus kieltämättämättä, mutta olis kyllä voineet jo ekalla kerralla ottaa kyytiin ja kuskata sairaalaan jo iän vuoksi. Sillä usein tuodaan niin hyvä kuntosia taksikyytynä polille, Mulla aina menee herne nenään kun saku kaavakkeessa lukee tuli vastaan kävellen ja sit viellä kuljetaan. Joten ois tuon vanhuksen voinut hyvin kuskata niin tätäkään keskustelua ei olis tarvinnut käydä.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...