Jump to content
MAINOS

Kokemuksia Medivirestä


sairashoituri

Recommended Posts

Onko teillä kokemuksia Medivirestä työnantajana? Täälläpäin maailmaa Medivire herättää keskustelua mm. seuraavista kahdesta syystä:

- Osa työntekijöistä saa kuukausipalkkaa. Osa joutuu tekemään työnsä tuntipalkalla, vaikka ovatkin vakituisesti töissä. Tämä johtaa siihen, että listoja ei tehdä aina täyteen, vaan työnantaja voi mielivaltaisesti tehdä vajaita listoja, jos tuntuu siltä, että vähempikin nyt riittää.

- Työvuorojen suhteen ei saa esittää minkäänlaisia toiveita. Töihin tullaan siten kuin ylhäältä käsketään, minkäänlaista työntekijän muun elämän huomiointia ei ole.

Miltä tämä teistä kuulostaa? Ilmeisestikin toiminta tapahtuu kuitenkin lain sallimissa rajoissa, muutenhan siihen olisi kai jo puututtu.

Kertopaaka miten muualla, onko tämä tämä kyseisen puljun paikallinen ongelma vai onko koko firma mätä?

- sh -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kiinostaisi itseänikin tietää kys. firmasta, kun näytti olevan paikka auki siellä (turussa).

Yhdeltä tuttavalta sain hyvin suurpiirteisen vastauksen, että ihan ok paikka on tavallaan?? Mitä sitten tarkoittikin.. Toivottavasti joltain löytyisi vähän parempaa tietoa.

Minä en tiedä mistään mitään, koska minulle ei ole mitään koskaan kerrottu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olin medivirelle töissä muutaman viikon. vakituinen ja tuntipalkka, töitä luvattiin että olisi listat täyteen. mulle kävi niin että listat ammotti tyhjyyttä muutama vuoro ja vapaa päivät näkyi, uusia vuoroja tulisi tarvittaessa, kun joku sairastuu tms... moni muukin oli tuntityöntekijnä, vain harva kk-palkalla. tuntityöläisillä oli ´tyhjiä päiviä jonkin verran ja työpäivät oli lyhyitä, 5-6tunnin päiviä... itse vaihdoin paikkaa tosiaan muutaman viikon jälkeen, kuka sitä haluaa elää epävarmuudessa siitä onko vuoroja vai ei, ja sopimukessa velvoitettiin ilmoittamaan ja kysymään lupa jos muualla töitä tekee samalla, eikä sitä katsottu kuulemma hyvällä.

´jonkun mielestä voi olla tosi ´hyvä paikka, minulla kävi näin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

henkilökuntavahvuus on tällä hetkellä 0,40  eli 25 potilasta ja 12 hoitajaa. Tavoitteena on kolmekymmentä potilaspaikkaa ja 16 hoitajaa .Potilaat ovat parhaasta päästä mitä missään olen koskaan nähnyt, sillä potilaina lienee enemmistöllä muu kuin skitsofrenia diagnoosi (?)Henki tuntui olevan erinomainen tässä hoitopaikassa ja ympäristössä oleva puutaloalue tarjoaa idyllisen mahdollisuuden ulkoiluun,alakerrassa on apteekki ja kauppa sekä pankki.Suosittelen.Kuntouttava hoito-ote ja pyrkimys saattaa potilas omaan kotiin jatkossa niinkuin mahdollisuudet antavat myöden.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Potilaat ovat parhaasta päästä mitä missään olen koskaan nähnyt, sillä potilaina lienee enemmistöllä muu kuin skitsofrenia diagnoosi (?)

nyt en oikein ymmärrä, mitäs tuolla tarkoitat? miten parhaasta päästä?

- sh -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Potilaat ovat parhaasta päästä mitä missään olen koskaan nähnyt, sillä potilaina lienee enemmistöllä muu kuin skitsofrenia diagnoosi (?)

nyt en oikein ymmärrä, mitäs tuolla tarkoitat? miten parhaasta päästä?

Mä kans jäin ihmetteleen. Mä olen ollut ymmärtävinäni, että persoonallisuushäiriöiset on monen mielestä hankalimpia hoidettavia... Tää tosin on kuulopuhetta, omakohtaista kokemusta ei psyk.puolen duunista ole, mitä nyt joskus harkkajaksolla 6 viikkoa..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Potilaat ovat parhaasta päästä mitä missään olen koskaan nähnyt, sillä potilaina lienee enemmistöllä muu kuin skitsofrenia diagnoosi (?)

nyt en oikein ymmärrä, mitäs tuolla tarkoitat? miten parhaasta päästä?

- sh -

Tarkoitin ,että paikassa oli hyvä meininki.Ei riitelyä,ei huutamista,ei kiukuttelua-varsinkin kun oli parilla potilaalla synttärit ,eli osattiin huomioida ja yhtyä ilonpitoon.Meidän osastolla ei kestetä edes senvertaa ,etteikö joku ole levoton tuollaisissa juhlissa ja pilaa tunnelmaa joskus ja usein ihan tahallaan.

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokemuksesta voin sanoa ettei Medivire ole ainoa paikka missä tällaista on, huonoa henkilöstöpolitiikkaa. Onko luottamusmiestä?   ;D

luottamusmies löytyy..aika paljon tuntui työntekijät olevan liittoihin (JHL, Super) yhteydessä, niin luottamusmiehen kautta kuin suoraan itsekin...selvitelläkseen juuri asioiden laillisuutta yms

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä on sitten pari vuotta vanhaa tietoa...

Medivire Hoivalla on useita hoivakoteja. Kotihoidon tämänhetkistä tilannetta en tiedä, onko päivä sellaista, yöpartio on. Heillä on myös turvapuhelinpäivystys. Lääkäriasemat eivät ole Hoivan alla.

Tulin ko firmaan yritys oston myötä.

Silloin esimiesten hurja vaihtuvuus monessa paikassa vaikutti suuresti työhön.

Firman sisällä pääsi hyvin näkemään myös muita yksiköitä, talojen sisällä pystyi jonkin verran tekemään vuoroja muuallakin kuin omassa paikassa.(johtui osittain hurjasta henkilökunta pulasta)

Aluksi oli mukavaa, kun olimme osa "isoa hienoa yksityistä", mutta se harha kyllä rapisi aika nopeasti. Tulostahan pitää saada, ja pysyä budjeteissa. Kokemukseni mukaan säästöt kaupungilla ym. ei ollut juuri mitään verrattuna heidän säästöihin. Tarkkana sai olla tilausten ym. kanssa. Ylin johto kyllä kiekaisi herkästi esimiestasolle, jos rahaa kului liikaa.

Yötyössä  kohdallani oli tietysti se hyvä puoli, että ei tarvinnut nähdä ja osallistua päivä kiekumisiin 8)

Näitä tietojani ei voi yleistää, mutta mulla parin vuoden kokemus siis hoivan puolelta.

Kaikki me ollaan eläimiä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Mulla myös Hoivan puolelta kokemusta n.puolen vuoden ajalta, tosin tästäkin aikaa muutama vuosi.

Työporukka oli jees, samoin asiakkaat pääsääntöisesti.

Kuitenkin mua ärsytti silloin se, että tunteja et saanut aina täyteen ja aina sai sen takia itse miettiä, että millä elää seuraavaan liksapäivään.  ;D

Esimies oli alkuun ihana & reilu immeinen, kunnes hän poistui kuviosta ja tilalle tuli uusi, josta kukaan ei oikein tykännyt. Ja silloin tuntui alkavan meidän yksikössä joukkopako muihin paikkoihin.

Hoivakodeista mulla ei ole kokemusta, mutta mitä niissä joskus pikavisiteerasi niin ihan kivoja paikkoja ne oli.

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...