Jump to content
MAINOS

Sairaankuljetus:15 min varalla olo


-teme-

Recommended Posts

Ajattelin hieman herätellä keskustelua miten nopeasti olette liikenteessä jos olette asemalla yötä ja tehtävä tulee. Miten kauan menee kun auto liikkeellä?

Oma linja on ollut nyt uran alkuvaiheessa et alle 15min ei oo mun perse liikkuvassa autossa oli keikka koodi mikä tahansa, A, B, C, D

Perusteluja: Tilanne ei koskaan tuu muuttumaan jos totutetaaan siihen et yksityinen lähtee heti vaikka ukot varalla kökkii.

Onko tässä 15min varallaolossa kyse siis jossain kunnan ainoa hoitoa antava auto? Aattelin vaan että eihän tuollaisella ajalla selviä kovin moni juuri hengettömäksi mennyt kun auto pääsee liikkeelle vasta 10-15 minuutissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 182
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

SEPÄ. Meillä vastuulääkäri sanoi taannoin ihan lehdessä, että kunnassa jossa auto on 15 minuutin lähtövalmiudessa, ei varallaoloaikana yksikään sydänpysähdyspotilas selviä.

Näinhän se on. Meillä esim. on sen verran laaja toiminta-alue, että kaukaisimpaan kolkkaan ajaa berttana kesäaikaankin 25 min. Lasketaan siihen päälle varttin lähtövalmius, niin voi jo mennessä tilata pollaasit ja hauturin kun 700A-koodilla lähdetään...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä viestiketjussa lähti vähän aihe rönsyilemään, joten palataas taas siihen 15 min lähtövalmiuteen. Tuossa taannoin saunaillassa eräs kollega toisesta firmasta oli sitä mieltä, että jos on esim. hengitystie-este lapsella, niin sinne pitäisi lähteä sillä sekunnilla vaikka olisi 15 min lähtövalmius. Tämähän tarkoittaa sitä, että kaveri makaa kämpillä punaset päällä 24/7 ja odottaa niitä aatamikeikkoja?! Mites kun olet kotivarallaolossa, vaikka päivystyskämppä ei varsinainen koti olekaan ja olet 200m päässä harrastamassa tms, niin kyllähän siinä menee se 15 min. Ketään sairaankuljettajaa ei saa syyllistää 15 min lähtövalmiden takia, vaikka punahousu kaivais nenää sen 15 min!!  angry.png

Kolleegasi todennäköisesti tarkoitti sitä että välittömästi lähdetään keikalle vaikka  seiltä 200 metrin päästä kaupasta/salilta/kahvilasta yms. Ideana lienee että lähteminen tapahtuu välittömästi. Ei siinä tarvitse odotella sakukamat päällä sitä lapsi A-tehtävää.

Omalla kohdalla aikaisemmissa työpaikoissa tarkoitti sitä että lapsi potilaiden A keikkoihin vastattiin keinoja kaihtamatta. Eli jos kakara tukehtuu kylillä niin sovitaan kaverin kanssa vaikka treffit potilaan luokse jos siitä on yhtään apua.

LAPSI potilaat on täysin eri katekoria kuin aikuiset kuin mietitään vasteita ja ammattietiikkaa.

Vastakohtana voidaan käyttää aikuisen tukehtumista/elottomuutta tai mitä tahansa A-tehtävää. Homman idea on se että auto lähti pääsääntöisesti reilusti yli 10 minuutissa lopputuloksesta murehtimatta. Ei ole meidän vika että kunta haluaa 15 minuutin valmiuden...

Lapsi potilaita en ole ikinä uhrannut mutta aikuisia kylläkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

LAPSI potilaat on täysin eri katekoria kuin aikuiset kuin mietitään vasteita ja ammattietiikkaa.

Vastakohtana voidaan käyttää aikuisen tukehtumista/elottomuutta tai mitä tahansa A-tehtävää. Homman idea on se että auto lähti pääsääntöisesti reilusti yli 10 minuutissa lopputuloksesta murehtimatta. Ei ole meidän vika että kunta haluaa 15 minuutin valmiuden...

Lapsi potilaita en ole ikinä uhrannut mutta aikuisia kylläkin.

Toisilla aikuiset ja lapset eivät tee eroa vasteen eikä etiikan suhteen.

Rasismi ilmenee niin monin tavoin... myös ensihoidossa ja sairaankujetuksessa.

Itse en ole uhrannut aikuista enkä lasta - ainakaan tietoisesti viivyttelemällä. Koetan toimia lääke- ja hoitotieteellisten perusteiden valossa enkä tunneperäisesti, vaikka lasten kohdalla se onkin joskus vaikeaa. Uskon vahvasti, että sama pätee pääosaan alalla toimivista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällaisissa tilanteissa yksikään ensihoidossa työskentelevä ei uhraa ketään. Hän työskentelee kuten työsopimuksessa edellytetään. Jos niitä uhrauksia jossain suoritetaan, niin se on siellä kunnan puolella missä ostetaan se ensihoitoyksikkö 15min valmiudella.

Sitä saa mitä tilaa. Ihan oikeasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä näin on: viidentoista minuutin lähtövalmius on harmillinen juttu niin kuntalaisille kuin meille sairaankuljettajillekin!

Jokainen, joka tahtoo, saa puolestani venytellä piliä ennen tehtävälle lähtöä sen vartin jos haluaa ja on ns. pokkaa. Itse en kuitenkaan siihen sorru. Olen itse hakeutunut alalle kutsumuksesta ja vilpittömästi sanottuna haluan olla auttamassa ihmisiä juuri silloin kun hätä on suurin. En henkilökohtaisesti näe tarvetta venytellä sitä viittätoista minuuttia silloin kun hätäkeskus välittää yksiköillemme A- tai B-kiireellisyydeksi luokitellun tehtävän. Joskus tuskastuessa tulee mietittyä sitä tosiasiaa, että kannattaako sitä seuraavalle kiirekyytille lähteä vartin varallaolosta heti. Kuitenkin kun tilannetta miettii syvemmälti, puuttuu moraali peliin ja mielipiteeni muuttuu: sinun on lähdettävä kiireelliselle (A ja tilannetietojen perusteella B:kin) tehtävälle heti.

Joku voi sanoa, että joo on se innokas. Sanokoon! Minä teen kutsumukseni mukaan.

Joku voi sanoa, että joo, se on sitä yrittäjäporrasta ja haluaa pitää jotain mielillä. Sanokoon! Edelleen minulla välittömään lähtöön on syynä kutsumukseni ja moraali.

Molempia em. väitteitä olen kuullu työtovereiltani. Ei mun tartte väitellä, minä teen moraalin ja antamani lupauksen mukaan: " ihmisyyttä kunnioittaen... ...päämääräni on hyvän elämän edistäminen, terveyden ja sosiaalisen hyvinvoinnin ylläpitäminen... ...inhimillisten kärsimysten lievittämistä..."

Joka tapauksessa meidän kaikkien sairaalan ulkopuolisessa ensihoidossa työskentelevien päämäärä on sama: SAIRAALAN ULKOPUOLINEN ENSIHOITO ON SAATAVA VÄLITTÖMÄÄN LÄHTÖVALMIUTEEN YMPÄRI VUOROKAUDEN VUODEN JOKAISENA PÄIVÄNÄ! Ikävää vain, jos sitä joudutaan opettamaan päättäjille rankasti vitkastelemalla lähtöajoissa.

Älä koskaan kehitä ongelmaa, johon sinulla ei ole vastauksia.

- Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea valitsemallasi tiellä....  cry.png Katsotaan kuinka pitkään sillä maksetaan laskut ja hankitaan perheelle elantoa!

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko tässä 15min varallaolossa kyse siis jossain kunnan ainoa hoitoa antava auto? Aattelin vaan että eihän tuollaisella ajalla selviä kovin moni juuri hengettömäksi mennyt kun auto pääsee liikkeelle vasta 10-15 minuutissa.

Veliseni - isket sopivasti juuri oikeaa suonta. Mitä siitä lähtöajasta - puhuttais siitä tavottamisajasta. Tai muistettais kertoa päättäjille, että ne on kaksi eri asiaa.

Tuohon sinun mainitsemaan 15 minuutin lähtöön vielä se 10 minuutin tavoiteaika sekä alkupäähän se soittamisen kynnys, soitto ja hälytysviiveet, niin ollaan aika äkkiä siinä puolen tunnin kohdalla kohteessa kun tarve olisi ollu het.

Niin, että se jokainen joka puolen tunnin ruokkiksellaan käväisee pankissaan ja odottelee siinä niiden toisten puoltuntilaisten kanssa kun kassaväki on sen saman ajan just jossain lounaalla ja yks paikkaa.... Nii - että se odottavan aika on pitkä - todella pitkä - suorastaan tappava. Toisinaan ihan sanan varsinaisessa merkityksessä.

Pitäis joskus tehdä sellainen powerpointti, joka etenee realiaikaisesti esittäen rinnakkain kuinka asiat tapahtuu. Vasemmassa ruudussa potilas ja oikeassa puhelin, häke, ilmotukset, varaltalähdöt, yms. Vasempaan kajariin ähisevä potilas, oikeaan ne metelit mitä sakulaiset kuulee. Viiveet tulis kertaheitolla esille. Ainiin se yhteinen kello siihen tikittään...  Jotta hommasta oikeasti tulee realistinen, niin ekg ruutu näyttäis tyhjää kunnes lätkät on todellakin kiinni siinä potilaassa. ... Sellanen kolmen vartin powerpointti - viimesenä pari tippasilmästä toteamassa: "Olen pahoillani!"

Vikoja korjataan - ominaisuuksien kanssa opetellaan tulemaan toimeen.

Jokainen kyynel on muistutus onnen hetkestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä näin on: viidentoista minuutin lähtövalmius on harmillinen juttu niin kuntalaisille kuin meille sairaankuljettajillekin!

Jokainen, joka tahtoo, saa puolestani venytellä piliä ennen tehtävälle lähtöä sen vartin jos haluaa ja on ns. pokkaa. Itse en kuitenkaan siihen sorru. Olen itse hakeutunut alalle kutsumuksesta ja vilpittömästi sanottuna haluan olla auttamassa ihmisiä juuri silloin kun hätä on suurin. En henkilökohtaisesti näe tarvetta venytellä sitä viittätoista minuuttia silloin kun hätäkeskus välittää yksiköillemme A- tai B-kiireellisyydeksi luokitellun tehtävän. Joskus tuskastuessa tulee mietittyä sitä tosiasiaa, että kannattaako sitä seuraavalle kiirekyytille lähteä vartin varallaolosta heti. Kuitenkin kun tilannetta miettii syvemmälti, puuttuu moraali peliin ja mielipiteeni muuttuu: sinun on lähdettävä kiireelliselle (A ja tilannetietojen perusteella B:kin) tehtävälle heti.

Joku voi sanoa, että joo on se innokas. Sanokoon! Minä teen kutsumukseni mukaan.

Joku voi sanoa, että joo, se on sitä yrittäjäporrasta ja haluaa pitää jotain mielillä. Sanokoon! Edelleen minulla välittömään lähtöön on syynä kutsumukseni ja moraali.

Molempia em. väitteitä olen kuullu työtovereiltani. Ei mun tartte väitellä, minä teen moraalin ja antamani lupauksen mukaan: " ihmisyyttä kunnioittaen... ...päämääräni on hyvän elämän edistäminen, terveyden ja sosiaalisen hyvinvoinnin ylläpitäminen... ...inhimillisten kärsimysten lievittämistä..."

Joka tapauksessa meidän kaikkien sairaalan ulkopuolisessa ensihoidossa työskentelevien päämäärä on sama: SAIRAALAN ULKOPUOLINEN ENSIHOITO ON SAATAVA VÄLITTÖMÄÄN LÄHTÖVALMIUTEEN YMPÄRI VUOROKAUDEN VUODEN JOKAISENA PÄIVÄNÄ! Ikävää vain, jos sitä joudutaan opettamaan päättäjille rankasti vitkastelemalla lähtöajoissa.

Oikein Ambulanssin apumies, jatka valitsemallasi tiellä!

Vaikka vartin lähtövalmius on hanurista, niin en silti ketään tappaisi.

Itsekästä ajatella uhraavansa potilas oli syy sitten mikä tahansa.

Onnea valitsemallasi tiellä....  cry.png Katsotaan kuinka pitkään sillä maksetaan laskut ja hankitaan perheelle elantoa!

Lienee joku fiksumpikin tapa hoitaa palkkaus kuntoon...? Montako pitää uhrata että saa palkankorotuksen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vartin lähdössä potilaat uhrautuu itsestään vai kuinka? Oman vaatimattoman kokemukseni mukaan ainoastaan ne potilaat selvisivät vartin lähdöllä esim. sydänpysähdyksestä jotka saavutettiin silloin kun auto oli sattumalta jo liikkeellä hälärin tullessa. Kotoa lähdettäessä tulos oli zero points! ;D

Tietty eri juttu on sitten ne lukemattomat kunnat jossa ambulanssin apumiehet pillikuumeessaan "päivystää" työsuhdeasunnolla ;D työparin kanssa. Alle 3 euroa tunti.  :o

Siinä vaan sitten kustaan omaan ja kollegoiden pesään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitan lähinnä tilannetta jossa mahdollisuus välittömään lähtemiseen on, mutta halukkuutta ei ole.

En ymmärrä jos tapetaan aikaa periaatteen vuoksi se vartti ja joku vaikkapa tukehtuu naapurissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietty eri juttu on sitten ne lukemattomat kunnat jossa ambulanssin apumiehet pillikuumeessaan "päivystää" työsuhdeasunnolla ;D työparin kanssa. Alle 3 euroa tunti.  

Siinä vaan sitten kustaan omaan ja kollegoiden pesään.

Tuohon haluan heti puuttua, ettei tule väärinkäsityksiä. Vaikka ilmeisimmin minut luetaan alan yrittäjäpuoleen, en koskaan vaadi työparia päivystämään jossain päivystyskämpällä (vaikka tiedän, että jossain virmoissa näin toimitaan eikä aktiivipalkkaa näy tai kuulu). Ilmainen päivystyskämppä kyllä tarjotaan, mutta pääsääntöisesti siksi, että ulkopaikkakuntalaiset voi ns. keikkailla.

Tämä pointti siksi, ettei pääse tulemaan väärinkäsityksiä...  :o

Enkä minä mielestäni missään pillikuumeessa ole. Mukavahan se olisi kiireetöntä kyytiä ajaa, sama liksa ja toimintaan verrattuna paljon helpompaa.  ;D

Älä koskaan kehitä ongelmaa, johon sinulla ei ole vastauksia.

- Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitan lähinnä tilannetta jossa mahdollisuus välittömään lähtemiseen on, mutta halukkuutta ei ole.

En ymmärrä jos tapetaan aikaa periaatteen vuoksi se vartti ja joku vaikkapa tukehtuu naapurissa.

Tähän totean vain, että kutsumus ei elätä.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitan lähinnä tilannetta jossa mahdollisuus välittömään lähtemiseen on, mutta halukkuutta ei ole.

En ymmärrä jos tapetaan aikaa periaatteen vuoksi se vartti ja joku vaikkapa tukehtuu naapurissa.

Tähän totean vain, että kutsumus ei elätä.

Mä kuitenkin jatkan mielummin teidän pakkiin kusemista hyvällä omallatunnolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitan lähinnä tilannetta jossa mahdollisuus välittömään lähtemiseen on, mutta halukkuutta ei ole.

Valtaosalla kuntia olisi mahdollisuus järjestää ensihoitopalvelunsa välittömällä lähtövalmiudella, mutta halukkuutta siihen ei ole, koska se muka maksaa niin paljon. Kunnanisät siis hyväksyät sen, että vartin verran voi vaikka nenää kaivaa ennen keikalle lähtöä.

En ymmärrä jos tapetaan aikaa periaatteen vuoksi se vartti ja joku vaikkapa tukehtuu naapurissa.

Syy siihen, että aikaa voidaan (ja pitääkin) tappaa on se, että kunnanisät ovat näin suuressa viisaudessaan päättäneet. Jokainen ambulanssin apupoika (ja -tyttö) varmasti haluaa koko vartin varallaolojärjestelmän kuopata. Suurempi kysymys onkin se, että miten se tulee koskaan onnistumaan jos keikalle syöksytään samalla vauhdilla millä syöksyttäisiin jos oltaisiin välittömässä lähtövalmiudessa 24/7. Ihanko oikeasti kunnanisät haluaa maksaa välittömästä lähtövalmiudesta jos saa sen vartin varallaolon hinnalla?

Jos ja kun kunnanisien kitsauden vuoksi ihmisiä kuolee, niin se ei ainakaan ole sen duunarin vika joka tekee niin kuin on sovittu, eli vartin nenänkaivuun jälkeen lähtee elvytyskeikalle.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osoittaa melkoista typeryyttä puhua että hoitajat tappaisivat potilaita toimimalla työsopimuksensa mukaisesti.

Jos kunta ostaa palvelua jonka ansiosta sydänpysähdyspotilaan selviäminen (saatikka sekundaari selviytyminen) perustuu täysin auton liikkeellä oloon liittyvään sattumaan, niin siitä aiheutuvaa moraalista ongelmaa on turha pyrkiä siirtämään sairaankuljettajien harteille, vaikka jotkut "jeesustelijat" sen ilmeisesti haluavatkin kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä vain toivoo, että yksikään tähän ketjuun kirjoittaneista ei joutuisi sitä 15 minuuttia elottomana odottamaan. Muistattehan sitten, että kuoleman porteilla käymisestä kirjoitetaan kunnanisille, ei potilasvahinkolautakuntaan.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä vain toivoo, että yksikään tähän ketjuun kirjoittaneista ei joutuisi sitä 15 minuuttia elottomana odottamaan. Muistattehan sitten, että kuoleman porteilla käymisestä kirjoitetaan kunnanisille, ei potilasvahinkolautakuntaan.

Eipä 15min lähtövalmiuden kunnissa elottomaksi menneet paljoa yleensä kirjoittele.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni tämä on työtä jota tehdään potilaiden hyväksi. Pyrin ainakin itse tekemään hyvin työn josta minulle palkka maksetaan. Jos joku siitä hyvästä inhaloi palkokasvin, niin olkaapa hyvä vain.

Mutta minun lienee parempi lopettaa tämän aiheen kommentointi täysin käsittämättömän vastustuksen takia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni tämä on työtä jota tehdään potilaiden hyväksi. Pyrin ainakin itse tekemään hyvin työn josta minulle palkka maksetaan. Jos joku siitä hyvästä inhaloi palkokasvin, niin olkaapa hyvä vain.

Sinulle maksetaan vo aikana siitä että lähdet keikalle 15 minuutissa, se n. 27% ei sisällä mitään muuta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni tämä on työtä jota tehdään potilaiden hyväksi. Pyrin ainakin itse tekemään hyvin työn josta minulle palkka maksetaan. Jos joku siitä hyvästä inhaloi palkokasvin, niin olkaapa hyvä vain.

Sinulle maksetaan vo aikana siitä että lähdet keikalle 15 minuutissa, se n. 27% ei sisällä mitään muuta.

Minulle maksetaan 100% palkka siitä että auto on matkalla viimeistään vartin kuluttua hälytyksestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulle maksetaan 100% palkka siitä että auto on matkalla viimeistään vartin kuluttua hälytyksestä.

Hyvän työpaikan olet löytänyt, harvassa on ne sairaankuljetuksen tuottajat jotka pystyvät maksamaan täyttä tuntipalkkaa 24/7 vaikka auto on 15min lähtövalmiudessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulle maksetaan 100% palkka siitä että auto on matkalla viimeistään vartin kuluttua hälytyksestä.

Hyvän työpaikan olet löytänyt, harvassa on ne sairaankuljetuksen tuottajat jotka pystyvät maksamaan täyttä tuntipalkkaa 24/7 vaikka auto on 15min lähtövalmiudessa.

Tämä se on aina yhtä herkullisen kiistelty aihe! Miksei! Mutta oiskos tarkoittanut että siitä kun Virve vingahtaa alkaa 100% palkka? Useassa lafkassa kun se palkka alkaa tosiaankin juosta vasta 15  min. päästä kyydin tulosta. Enpä minäkään lähtisi jos näin olisi. Kuitenkin tämä vartti tarkoittaa sitä, että maksimissaan vartissa. No, jokainen tietty tulkkaa & mulkkaa miten haluaa. Katsotaan mitä viisaammat saa aikaiseksi, tuskin kuiyenkaan koko varallaoloa tullaan poistamaan. Siihen ei yksinkertaisesti riitä pelimerkit, eikä palvelu siitä juurikaan parane koska yleensä jostain täytyy sitten myös supistaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1) Mielestäni tämä on työtä jota tehdään potilaiden hyväksi.

2) Pyrin ainakin itse tekemään hyvin työn josta minulle palkka maksetaan.

3) Mutta minun lienee parempi lopettaa tämän aiheen kommentointi täysin käsittämättömän vastustuksen takia.

Tässä kirjoituksessa on monta hyvää pointtia!

Onko sinulla sitten hyviä ehdotuksia tähän:

Kyllä näin on: viidentoista minuutin lähtövalmius on harmillinen juttu niin kuntalaisille kuin meille sairaankuljettajillekin!

Lienee joku fiksumpikin tapa hoitaa palkkaus kuntoon...? Montako pitää uhrata että saa palkankorotuksen?

Jotenkin tuntuu, että saat riittävän palkan joka tapauksessa, joten sinulle on ihan sama mitä työehtosopimuksessa ja paikallisessa sairaankuljetussopimuksessa kirjoitetaan KO. asian hoitamisesta.

Tuohon viimeiseen, toivottavasti 10 vuoden päästä ymmärrät.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä taas jossain kunnanisät hykertelee ja hieroo kämmeniään yhteen, kun täällä ääneen julistetaan, että minä ainakin lähden aina heti kun kongi soi. Siitä vaan printit matkaan kun seuraavan kerran mietitään lähtövalmiuksia. "Katsopas nyt Kake, ei meidän kannata budjetoida yhtään lisää rahaa tähän sairaankuljetukseen, ne lähtee kumminkin heti ja kustannukset on vaan kolmanneksen siitä, mitä välitön lähtövalmius maksaa! Kato kun nehän tekee tätä kutsumuksesta, ihmishenget kyseessä."

Ja sitten kun käykin niin, että lanssi oikeasti lähtee vasta 15 minuutin päästä kunnanisän Almatätiä hakemaan, kun Alma on murtanut lonkkansa, niin kunnanisän sisko kirjoittaa paikalliseen pravdaan, että miten on mahdollista että ambulanssin tulo kesti NIIN kauan???

Työtä tehdään potilaiden hyväksi, mutta se tarkoittaa välitöntä hoitotyötä eikä päättäjien kikkailujen peittelemistä! Samalla ajatusmallilla jokaisen sairaalassa töissä olevan pitäisi aina mennä varttia aikaisemmin töihin, vaikkei siitä makseta, että ehtii sitten paremmin suorittamaan aamupesut. Veikkaan et jokainen vanha perushoitaja nauraa paskasen naurun, jos meet ehdottelemaan niille sellaista. Sama juttu, jos palkka alkaa juosta vasta 15 minuutin päästä kyydin tulosta. Jos mä saisin palkkaa sen mukaan, niin ei mitään jakoa että liikahtaisin yhtään mihinkään ennen kuin palkka on täysi.

Sitäpaitsi jos mietitään ylipäänsä termiä "varallaolo" niin sehän tarkoittaa jotain ihan muuta kuin päivystäminen. Silti virallisesti ei koskaan puhuta päivystämisestä, vaikka sitä se varallaolo nimenomaan on. Mä käsitän varallaolon sellaiseksi, mitä suoritetaan siltä varalta, että jotain sattuu. Tyyliin vesilaitoksen päivystäjä.

Täysin ala-arvoista on alkaa jeesustelemaan potilaiden uhraamisella. Sanotko saman sille kollegallesi joka asuu 10 km päässä tallista, ja jolla menee 13 minuuttia ajaa sinne, kun kyyti tulee? Että sun takiasi täällä menetetään ihmishenkiä? Epäilen.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...