Jump to content
MAINOS

Sairaankuljetus:15 min varalla olo


-teme-

Recommended Posts

"Yksityisten sairaankuljettajien pätevyys erityisosaamista vaativaan kiireellisten potilaiden ensihoitoon on kuitenkin katsottu puutteelliseksi."

Tuo särähti kyllä aika pahasti!  angry.png

Onko se niin, että vain AlPe:n hommissa olevat osaavat ja yksityisellä puolella olevat eivät???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 182
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tuo äijä (Kuisma) ei kyllä taida yhtään miettiä mitä suustaan päästää. Yleistää kaiken sen perusteella mitä Hesassa tapahtuu. Maalla on monta yksityistä, jotka on ihan vertailukelpoisia pelastuslaitosten lansseille terveyden huollon ammattiosaamisen omaavalla henkilökunnalla. Ja kyllä yksityisetkin ovat valmiita heti  lähtemään kyydille, eikä hetken päästä, jos joku siitä maksaa. Ja se kyllä ihmetyttää miksi se sairaankuljetus on oltava osa pelastuslaitosta. Onko heillä tosiaan se ammattitaito mikä muilta puuttuu? 8)

Kyllä yksityinenkin voi tarjota ambulanssipalvelun, jossa on vaikka anestesialääkärit töissä, jos sellainen halutaan.

EI SE OLE YKSITYISEN VIKA, JOS SE TARJOAA SITÄ MITÄ TILATAAN ! ! !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli luettua toi Turun Sanomista kokonaisuudessaan... Aika mielenkiintoinen juttu. Jutun mukaan mikäli homma menee läpi niin aiotaan perustaa lisää pelastuslaitoksia jne. Ja olihan tuossa jutussa hiukan sellainen yksityisiä "dissaava" meininki... Mut ite en ota kantaa siihen, että onko asioissa perää vai ei kun ei tuota kokemusta nyt niin kauheasti ole kummaltakaan puolen. Mutta kyllähän siinä jutussa sai pelastuslaitoksetkin pienen näpäytyksen kun siihen oli laitettu, että pelastuslaitoksen tehtävä ei ole kerätä voittoa kiireettömistä sairaankuljetuksista vaan hoitaa pääosin kiireellisiä kuljetuksia - sopii kirjoittajan ja haastateltujen ihmisten mukaan paremmin pelastuslaitoksen "toimenkuvaan"...

Offtopic: itse haluaisin pelastuslaitokselle töihin, mutta ei ole yksityisiä vastaan ei ole mitään!  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakaan tuossa lukemassani nettiartikkelissa, ei  mielestäni suoraan lainattu Markku Kuisman haastattelua vaan asiat oli otettu hänen selvitysmiesraportistaan! Muutenkin artikkelista paistoi mielestäni läpi täydellinen asiantuntemattomuus alaa kohtaan.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli luettua toi Turun Sanomista kokonaisuudessaan... Aika mielenkiintoinen juttu. Jutun mukaan mikäli homma menee läpi niin aiotaan perustaa lisää pelastuslaitoksia jne. Ja olihan tuossa jutussa hiukan sellainen yksityisiä "dissaava" meininki... Mut ite en ota kantaa siihen, että onko asioissa perää vai ei kun ei tuota kokemusta nyt niin kauheasti ole kummaltakaan puolen. Mutta kyllähän siinä jutussa sai pelastuslaitoksetkin pienen näpäytyksen kun siihen oli laitettu, että pelastuslaitoksen tehtävä ei ole kerätä voittoa kiireettömistä sairaankuljetuksista vaan hoitaa pääosin kiireellisiä kuljetuksia - sopii kirjoittajan ja haastateltujen ihmisten mukaan paremmin pelastuslaitoksen "toimenkuvaan"...

Offtopic: itse haluaisin pelastuslaitokselle töihin, mutta ei ole yksityisiä vastaan ei ole mitään!  8)

Itse en vaihtaisi laitokselle nykyisestä työpaikastani. Olen töissä pienellä paikkakunnalla. Firmassa on on isäntä + me 3 renkiä ja ilmapiiri loistava. On myös haastavampaa, kun kuljetusmatkat on pitempiä, a 30-120 km. Kolaripaikalla saat toimia L4:n tehtävissä yms. Lähinnä naurattaa tuo AlPe:n jalustalle nosto. Samassa veneessähän tässä ollaan, vai?  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en vaihtaisi laitokselle nykyisestä työpaikastani. Olen töissä pienellä paikkakunnalla. Firmassa on on isäntä + me 3 renkiä ja ilmapiiri loistava. On myös haastavampaa, kun kuljetusmatkat on pitempiä, a 30-120 km. Kolaripaikalla saat toimia L4:n tehtävissä yms. Lähinnä naurattaa tuo AlPe:n jalustalle nosto. Samassa veneessähän tässä ollaan, vai?   :nauraa:

niin tai näin, mutta itse en haluaisi touhuta L4:sena SK 3-6 palkoilla.

Kummassakin omat etunsa ja haittansa, mutta vastuu ja palkka kohtaavat monella laitoksella varmaan paremmin, kuin kiire yksikössä yksityisellä.

(käsitys laitoksen palkka tasosta foorumilta ja hommasta harjoittelussa. muuten touhunnut eri yksityisillä)

"virheistä voisi oppia" -ketkä virheitä tekee

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä päin laitoksella lvm-sk virka, johon eh-amk vaatimuksena ja palkka lvm-sk:n mukaan. Reilua?

Itselläni henk.koht. neuvoteltu työaika joka laitoksella ei onnistuisi. Palkkaan ei ole päässyt hirveästi vaikuttamaan mutta työsuhde-etuihin kylläkin.

Teetätin entisessä työpaikassa omat hihamerkit että oltaisiin yhtä hienoja kuin vaakunahihaisetkin.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä kaiken tulevaisuudessa pelastuslaitos vai yksityinen -keskustelun lähtökohdaksi tulisi ottaa se, onko sairaankuljetus ja ensihoito hoitotyötä vai ei? Hoitotyötä tekevät hoitotyön ammattilaiset, sitä koskevat hoitotyön eettiset ohjeet jne jne. Kaikki kunnia palomiehille, mutta kyllä ensihoito kuuluu hoitoalan ammattilaisille. Yhtä lailla mut voitais laittaa tulipaloja sammuttamaan: "Pitelet vaan tätä letkua ja suuntaat sen kohti tulta." Kuitti.

Paljo pitää vielä vettä virrata Tammerkoskessakin, ennenkuin muutokset toteutuu. Jos kaikki kiireellinen sairaankuljetus annetaan laitoksille, pitää palkata sitten vastaava määrä hoitoalan ihmisiä sitä kyytiä ajamaan, ja maksaa niille vielä asianmukainen palkka. Ollaanko tähän valmiita? Henk.koht. mulle on aika lailla sama maksaako mun palkan Aluepelastuslaitos vai yksityinen, kunhan mulle maksetaan koulutuksen ja osaamisen mukaan, ja saan tehdä sitä mihin olen pätevä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...