Jump to content
MAINOS

Sairaankuljetus:15 min varalla olo


-teme-

Recommended Posts

Ajattelin hieman herätellä keskustelua miten nopeasti olette liikenteessä jos olette asemalla yötä ja tehtävä tulee. Miten kauan menee kun auto liikkeellä?

Oma linja on ollut nyt uran alkuvaiheessa et alle 15min ei oo mun perse liikkuvassa autossa oli keikka koodi mikä tahansa, A, B, C, D

Perusteluja: Tilanne ei koskaan tuu muuttumaan jos totutetaaan siihen et yksityinen lähtee heti vaikka ukot varalla kökkii.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 182
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Yöllä lähden mahd.nop. liikkeelle eli kuteet niskaan ja menoksi. Omaa ajatusmaailmaa ohjaa monikin asia, ja yksi on se että nopeammin takaisin nukkumaan mitä nopeammin lähtee liikkeelle. Kiirellisille lähden aina kiireellä, ihan kuin muutkin työtoverini oli sitten 1 min tai 15 min valmius päällä.

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nopeammin takaisin nukkumaan mitä nopeammin lähtee liikkeelle.

hah :nauraa: aivan naurettava perustelu, taitaa pillikuume vaivata tätä sisarhentovalkoista..

Itse lähden liikkeelle MIN. 10:ssä minuuttissa, oli tehtävä mikä tahansa, perustelu sama kuin temelläkin..

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No jokainen  tekee työtään siten kuin tekee.  En aio muuttaa tapaani ennenkuin johtaja käskee...

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No kuteet päälle ja menoksi (meillä yöllä vaan 15 min, muuten välitön). Tokihan siinä tovi menee kun tajuaa että mikä maa, mikä valuutta, enkä pode huonoa omaatuntoa siitä, että koitan viispiikkisellä peilin edessä kammata tukkani ja naamani  ihmismäiseksi ennenkun lähden liikenteeseen. En todellakaan ala nukkumaan vaatteet päällä ulko-oven edessä lattialla siltä varalta, että jos tulee A-kyyti. Sitäpaitsi, jos työnantajan järjestämä päivystyskämppä on useamman km päässä tallista, ei oo mun ongelma sekään. Varttissa autossa, se riittää, ja siitä kunta maksaa.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tottahan tuo on ettei viitsi kaikki vaatteet päällä oven edessä nukkua. Ei siinä paria minuuttia enempää mene kun kuteet päälle nykäisee, hiukan kampaa naamaa ja matkaan lähtee. Nyt tosin ei sitä tartte pohtia... Mutta silloin joskus kun kyytihommissa satun olemaan.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ei olis miusta kyllä tuohon lanssarin hommaan. Aamullakin tuntuu herääminen niin helkkarin hankalalta, nii mitä se sitten olisi jos tarttis yöllä lähtee nopsaan liikenteeseen. Ja vielä pitäs saada jotain ajatustakin siihen hommaan. Ei toimisi.. Mie tartteisin sen puoli tuntia ja pari kuppia kahvia ennenkuin pystys harkitsee (lue: tajuaisi) lanssiin nousemista.. Ei oo oikein nopeaa toimintaa!

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

A- ja B-kyydille selvitään minuutissa - parissa, C- ja D-kyydit kuitataan vastaanotetuksi ja lähdetään kun keritään. Ja välitön lähtövalmius yöllä on.

edit: jaa, tässä olikin kyse vartin lähtövalmiudesta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä helskuttia joku tekee asemalla vartin lähdössä? No, kukin tavallaan. Itse päivystän kotoa käsin ja asun sen verta kaukana työpaikasta, että ihan pakko lähteä niin nopeasti kun kerkee, että ehtii ees siihen sopimuksen edellyttämään viiteentoista minuuttiin, kun pitää auto luutia ja koettaa saada ilman lämmitystä -30 asteen pakkasella käyntiin (talon mummot päätti, ettei autot tartte, kun 2h lämmitystä kerrallaan munakelloajastimella. Ajastimien laittamiseen käytettiin tuhansia ja pihassa lämpee keskimäärin 5 autoa ja niistäkin ainakin 2 piti irtoajastinta. Että taas järkeviä päätöksiä.) Kesällä ehtii ihan rauhassa lähteä ja asemalle kerkee siinä 10 min, kun säästyy ainakin 5 min siinä auton putsaamisessa. Niin ja joku sano, että lähtee heti niin pääsee nopeemmin takas nukkuun. Olen samaa mieltä, varsinkin kun on ollut paikassa, jossa koko kesänä ei nukuttu yhtään ehjää yötä. Se 15 min tuntu isolta asialta.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

niin jos kyydiltä palailllaan joskus puol 2 niin en mä jaksa enää siitä kotiin ajella.. Sillon mä jään asemalle yös. Me siis ollaan yöt 15 varalla ja päivät ollaan välittömässä lähtövalmiudessa. Meillä tulee keskimäärin  kaks kyytiä per yö...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä tulee keskimäärin  kaks kyytiä per yö...

Kauanko ajallisesti? Meillä samoin 2-3 kyytiä yö 22- 07, mutta aikaa menee 5- 7h. yleensä menen kotiin koska vuoro loppuu aamulla. mukavampi jäädä omaan sänkyyn koisaamaan.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

A_B kyydeille lähetään ASAB (n. 1-3 min) ja C-D kyydeille sillai että vartissa on molemmat autossa. Melkein viikottain saa jossain dave hoitolaitossiirrolle tullessa kuulla vihaisia kommentteja siitä että meillä kesti melkein 20 min ennen kuin oltiin kohteessa... angry.pngangry.png Tulee aina kuitattua asia sanomalla, että sori, vartin lähtövalmius. Jos kiinnostaa saada ambulanssi nopeemmin, niin valita kunnan päättäjille, ne ovat sen sopimuksen tehneet. Yksityisihmisiltä todella harvoin kuulee palautetta viipymisestä. Mutta olen monesti ajatellut, että kunta saa sillä vartin lähtövalmiudella ambulanssin  paikalle A-B tehtäviin yhtä nopeasti kuin välittömässäkin olevan, koska tietävät että yksityisyrittäjä lähtee A-B keikalle kuin ohjus, vaikka emännän selästä. :(

mikä mä oon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

A_B kyydeille lähetään ASAB (n. 1-3 min) ja C-D kyydeille sillai että vartissa on molemmat autossa. Melkein viikottain saa jossain dave hoitolaitossiirrolle tullessa kuulla vihaisia kommentteja siitä että meillä kesti melkein 20 min ennen kuin oltiin kohteessa... angry.pngangry.png Tulee aina kuitattua asia sanomalla, että sori, vartin lähtövalmius. Jos kiinnostaa saada ambulanssi nopeemmin, niin valita kunnan päättäjille, ne ovat sen sopimuksen tehneet. Yksityisihmisiltä todella harvoin kuulee palautetta viipymisestä. Mutta olen monesti ajatellut, että kunta saa sillä vartin lähtövalmiudella ambulanssin  paikalle A-B tehtäviin yhtä nopeasti kuin välittömässäkin olevan, koska tietävät että yksityisyrittäjä lähtee A-B keikalle kuin ohjus, vaikka emännän selästä. :(

No niinhän se on, että ei kunnalla ole mitään intressiä maksaa välittömästä lähtövalmiudesta pennin jeniä enempää kun tietää, että pojat ja tytöt lähtee vartin lähtövalmiudesta keikalle niin nopeasti kuin pystyvät. Turha siinä on työläisen vaatia välitöntä lähtövalmiutta yms. jos oma toiminta on tuollaista.

Tämä on sitä kuuluisaa omiin saappaisiin kusemista. Ei millään pahalla...

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SEPÄ.

Joskus on yleisönosastoilla tai lehdissä kirjoituksia kun ambulanssin tulo kesti niin ja niin kauan. Niihin pitäis aina vaan laittaa vastinetta, että sori vaan, kuntanne säästää pitämällä lanssia 15 min lähtövalmiudessa, osoittakaa valituksenne sinne.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Välitönlähtövalmius ni sillo heti tulee lähettyä. Mutta 15 min varalla ni taitaapi aina mennä se 15min. toki kiiremmin jos joku A-tehtävä.

Toki päivystelen työparin kanssa saman katon alla. Mutta ei sekään muuta asiaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Me siis ollaan yöt 15 varalla

siinähän ehtii keikan tullessa vielä hieman "ummistaa"... :(

inhimillistä sakulle

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä kun kehittävät virveen torkkukytkimen, jota painamalla lähtee tehtävä vastaanotettu status, ja uusi herätys sopivan ajan kuluttua.  :(

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhdessä yksityisessä firmassa oli 15 min valmius yöllä, enkä sitä nopeammin mihinkään lähtenyt. sellainen säntäily on ihan turhaa, mutta tietty jos on kengät jalassa just keikalta tullut, niin ei sitten kehtaa varttia venata, jos on mahkuja päästä takaisin nukkumaan. Nykyisessä siirtofirmassa valmius yöllä 30 min ja se on erittäin sopiva mun vartalolle!

Jos kaupungit ja kunnat maksaisi sairaankuljetuksen ylläpitämisestä kunnon valmiuskorvausta, niin mikäs siinä olis pidellä välitöntä valmiutta joka mörönkuusen pikkulanssissa. Sitä rahaa saadaan odotella...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT: Mitäköhän ne mörönkuuset on ja mitenkähän niiden lanssit on "pikkulansseja"?

Eli jos tasa-arvoa Suomeen halutaan, niin jokaisella ihmisellä on yhtäläinen oikeus yhtä isoon ja yhtä nopeasti paikalle tulevaan ambulanssiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

heh heh... Mörönkuusi on ilmeisesti sellainen paikka, jossa et ole käynyt. Itse olen sellaisessa kasvanut. Pikkulanssilla en tarkoittanut varsinaisesti auton kokoa, vaan firman kokoa. Yleensä yksi auto ja pari työntekijää, siis vakituista. Ei pidä kiihtyä noin kovasti.  ;D  Olen tasapuolisuuden kannalla minäkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kumman syy, sen joka tarjoaa välittömällä lähtövalmiudella vai sen joka polkee tarjouksensa kaikkia mahdollisia keinoja käyttäen = wannabe ambulanssiyrittäjä? Onko se syy sitten kuitenkaan kunnan päättäjien?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä kun kehittävät virveen torkkukytkimen, jota painamalla lähtee tehtävä vastaanotettu status, ja uusi herätys sopivan ajan kuluttua.  ;D

Toi oli hyvä!! Aika sais siis olla se vartti siin torkussa.

Kumman syy, sen joka tarjoaa välittömällä lähtövalmiudella vai sen joka polkee tarjouksensa kaikkia mahdollisia keinoja käyttäen = wannabe ambulanssiyrittäjä? Onko se syy sitten kuitenkaan kunnan päättäjien?

Mielestäni syy on juurikin tuossa wannabe yrittäjyydessä, kun halutaan sopimus hinnalla millä hyvänsä. Kunnan päättäjät vaan näkevät hinnan ja sokaistuvat halpuudesta ja heillähän ei ole mitään käsitystä koko ensihoidosta. mielestäni kaikki ensihoitotyö pitäisi olla 24/7 välittömässä/aktiivia ja kunnolla palkattua, mutta minähän en asioita päätä ja jos päättäisin niin rahaa palais ihan pirusti.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se nää vartit ja muut valmiudet sellaisia juttuja, että näihin palaillaan täällä aina tämän tästä. Pähkäillään samoja asioita jne. Eipä siinä mitään. Vielä kerran kuitenkin täytyy palata; Mikäli halutaan voittaa tarjouskilpailu, täytyy tarjoajan jättää sellainen tarjous, joka vastaa tarjouspyyntöä. Tarkoittaa siis sitä, että jos kunta haluaa tarjouksen välittömästä tai vartin valmiudesta, on sellainen tarjous jätettävä. Muuten olet ulkona koko kilpailusta. Jos kunta halajaa esim. virka-ajan välitön ja muuten vartti, ja wannabee-ensihoitaja-esko menee jättämään tarjouksen 24/7 välittömästä vaikka lääkäriyksiköllä, ei tätä eskon tarjousta voida ottaa huomioon, koska se ei vastaa pyyntöä. Katsoisinkin että valistusta kuntiin päin tulisi lisätä, ja siten saada valmiudet kohdilleen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sitä tulee lähdettyä kiireellisiksi luokitetuille tehtäville niin nopeasti kuin ehtii, yötä-päivää. C-D tehtävät otan vapaammin, ja lähden kun ehdin kuitenkin tuossa 15 minuutin lähtövalmiusajassa.

Hölmöähän se meiltä kaikilta sairaankuljettajilta tavallaan on, kun eihän ne kunnat ala maksaa koskaan muusta kuin yöllä 15 minuutin lähtövalmiudesta kun kuitenkin tunnollinen sakuhenkilöstö ampaisee matkaan heti...

Mutta millä itselleni henkilökohtaisesti perustelen on se eettisyys: en itse haluaisi, jos itselläni olisi todellinen hengenvaara, jäädä tuolloin kellottamaan, että nyt kun hätäpuhelusta on kulunut 15 minuuttia ja auttajat vasta lähtivät matkaan. Toivottavasti apulaisoikeuskanslerin selvityspyyntö antaa aihetta muuttaa sairaankuljetusta, yhtä kuntalaisten tärkeimpää turvallisuuspalvelua, koko maassa "oikealle" ja riittävälle lähtövalmiustasolle.

Älä koskaan kehitä ongelmaa, johon sinulla ei ole vastauksia.

- Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...