Jump to content
MAINOS

Realismia kehiin kiitos


OldOne

Recommended Posts

Kyllä mä odottaisin rahoilleni jotain vastiketta. Jos vaihdan Superista YTK:hon, niin ilmaisen kyllä olevani tyytymätön siihen, kun ei hoitajien etua ole ajettu.

Mä kehottaisin tutustumaan ammattiliittojen tehtäviin ennen kuin sanoisin että mun etuja ei ole ajettu. Ne jotka näin sanoo, ei tunne ammattiliittojen tehtäviä, eikä historiaa. Saavutetut edut ei ole tullut työnantajan tarjoamana, ne on ammattiliittojen neuvottelemia.

Ihmisillä on joskus kummallinen käsitys yhteiskunnan toiminnasta. Näistä puheista saa aina sen käsityksen että ihmiset odottaa että 'joku' sieltä ammattiliitosta tulee ja seisoo ase työnantajan ohimolla vaatien parempia palkkoja jne. Sitten koettas että jotain on tehty, niinkö? Eihän yhteiskunta pelaa sillä tavalla.

Mä oon sanonu tän aikaisemminkin, onko sulla mitään käsitystä mitä tapahtuis jos kaikki tekis kuten olet tekemässä? Siis ihan oikeasti? Ottakaa asioista selvää, menkää liittojen toimintaan mukaan ja vaikuttakaa ITSE siellä. Ammattiliitot koostuu jäsenistään, siellä vaikuttaa jäsenet, siis ihan samanlaiset pulliaiset kuin sinä ja minä. Ei se ole mikään erillinen organisaatio tuolla jossain.

Siis ei ammattiliitot toki täydellisiä ole ja kritiikkiä pitää antaakkin, mutta toivoisin realismia ja faktoja kehiin ja lopetettais se mutulla ratsastaminen. Väite 'ammattiliitot ei tee mitään' on hyvä esimerkki siitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä mä odottaisin rahoilleni jotain vastiketta. Jos vaihdan Superista YTK:hon, niin ilmaisen kyllä olevani tyytymätön siihen, kun ei hoitajien etua ole ajettu.

Mä kehottaisin tutustumaan ammattiliittojen tehtäviin ennen kuin sanoisin että mun etuja ei ole ajettu. Ne jotka näin sanoo, ei tunne ammattiliittojen tehtäviä, eikä historiaa. Saavutetut edut ei ole tullut työnantajan tarjoamana, ne on ammattiliittojen neuvottelemia.

Ihmisillä on joskus kummallinen käsitys yhteiskunnan toiminnasta. Näistä puheista saa aina sen käsityksen että ihmiset odottaa että 'joku' sieltä ammattiliitosta tulee ja seisoo ase työnantajan ohimolla vaatien parempia palkkoja jne. Sitten koettas että jotain on tehty, niinkö? Eihän yhteiskunta pelaa sillä tavalla.

Mä oon sanonu tän aikaisemminkin, onko sulla mitään käsitystä mitä tapahtuis jos kaikki tekis kuten olet tekemässä? Siis ihan oikeasti? Ottakaa asioista selvää, menkää liittojen toimintaan mukaan ja vaikuttakaa ITSE siellä. Ammattiliitot koostuu jäsenistään, siellä vaikuttaa jäsenet, siis ihan samanlaiset pulliaiset kuin sinä ja minä. Ei se ole mikään erillinen organisaatio tuolla jossain.

Siis ei ammattiliitot toki täydellisiä ole ja kritiikkiä pitää antaakkin, mutta toivoisin realismia ja faktoja kehiin ja lopetettais se mutulla ratsastaminen. Väite 'ammattiliitot ei tee mitään' on hyvä esimerkki siitä.

Mä olen kyllä tutustunut ammattiliiiton toimintaan. Sanoisin pikemminkin, että mun taholla kyse on turhautumisesta, kun asiat etenevät niin hitaasti. Soitin Superiin. Sieltä mulle kerrottiin, että parhaillaan on siellä menossa projekti näistä asioista. Siinä projektissa menee vain oma aikansa ennen kuin tulokset alkavat näkyä. Edessä on siis neuvotteluja ja yhteistyötä eri tahojen kanssa. Super palkan korotuksen lisäksi hakee myös sitä, että alalla olisi mielekästä muutenkin työskennellä. Nämä ovat myös keinoja työntekijäpulan hillitsemiseen. Lisäksi Superin ideana on se, että julkiset palvelut on turvattava.  Superilla on myös kehitteellä sellainen lakko, jonka myötä valtiolle ei koituisi vain säästöjä. Mutta Super pitää kuitenkin lakkoa vihon viimeisenä keinona. Kärsivällisyyttä nyt vaaditaan. Luvassa voi kuitenkin olla parempia aikoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, mun ois pitänyt laittaa, että se oli vain mun tuntemus, eikä mikään fakta. En mä nyt ketään Superista kuitenkaan kehoittas irtisanoutumaan. Se oli sellainen ajattelematon idea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen kyllä tutustunut ammattiliiiton toimintaan. Sanoisin pikemminkin, että mun taholla kyse on turhautumisesta, kun asiat etenevät niin hitaasti.

Kaikki mulle ja HETI.  ;D Hosumalla ei ennenkään oo mitään järkevää saatu aikaan. Oskun kanssa täysin samaa mieltä.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  Superilla on myös kehitteellä sellainen lakko, jonka myötä valtiolle ei koituisi vain säästöjä. Mutta Super pitää kuitenkin lakkoa vihon viimeisenä keinona.

Miten ihmeessä valtiolle syntyisi säästöjä siitä että osastot pyörisivät minihenkilöstöllä? Jo tämä tilanne että hoitajapulan takia joudutaan leikkauksia perumaan ja osastoja sulkemaan aiheuttaa valtiolle =meille veronmaksajille hirveitä kustannuksia. Jokainen lapsi joka on sairas ja odottanut leikkaukseen aiheuttaa sen että jompikumpi vanhemmista jää lapsen sairastelun takia silloin tällöin kotiin, jokainen joka on työkyvytön, mutta voisi leikkauksella ehkä kuntoutua työkykyiseksi takaisn. Ja tietenkin inmhimilliset kärsimykset tähän päälle. 

ja Superin kanta lakosta on ihan oikea. Minäkään en lakkoa haluaisi, olisi parempi että päättäjät pääättelisivät ihan matemaattisesti mikä kannattaa ja mikä ei. Köyhällä ei ole varaa halpaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Cissi: Työnantajat säästävät, kun ei tarvitse lakkolaisille maksaa palkkaa.

Mut eivät myös hyödy mitään. Ja mitä säästöä siinä on, kun työt seisoo...?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerttuliini: On muitakin paikkoja kuin leikkausosastot ja kuntouttavat työyksiköt.

En tajunnu.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerttuliini: On muitakin paikkoja kuin leikkausosastot ja kuntouttavat työyksiköt.

En tajunnu.

Siis lakon vaikutukset näkyvät taloudellisesti selvemmin näissä paikoissa. Mutta vuodepotilas on taloudellisesti tuottamaton. Inhottavaa sanoa näin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...