Jump to content
MAINOS

Miten on?


nobu

Recommended Posts

Kertoisitteko viisaammat, että miten on, jos sinulla olisi sairaslomasi viimeisenä päivänä yövuoro joka alkaa illalla klo.21?

Tuuleeko tällöin mennä yövuoroon klo.00.01 vai pitääkö kenties soittaa lääkäriltä yksi lisäpäivä sairaslomaa? Vai miten tämmöisessä toimitaan? Onko eri käytäntöä yksityisellä ja kunnallisella?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä on yhteisesti sovittu käytäntö että töihin mennään yövuoroon normaalisti vaikka s-loma päättyykin virallisesti puolelta öin. Ja jos ei olla työkuntoisia niin sitten haetaan lisää lomaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan virallista työaikaa se on. Saahan sitä s-loman lopettaa itsekin kesken jos tervehtyy, eihän s-lomatodistus ole muuta kuin asiantuntijan arvio ja suositus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ok, jäänyt joskus kivikaudella takaraivoon, ettei s-lomalla saisi työnantaja teettää/ottaa töihin,

mikäli siis tietoinen asiasta.

Tai aiemmassa duunissa ylemmältä taholta määräys, ettei saatu ottaa duunareita

kesken.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

..toisessa työterv.hoitaja ilmoitti saikkulapun pätevän aamuun asti, eli ei menty yövuoroon, joka alkoi sairasloman puolella.

Mie oon kanssa ollu tässä uskossa, et jos työvuoro alkaa sairuslomalla, niin se työvuoro kuuluu vielä lomailun piikkiin. Tosin, itse olen kyllä mennyt töihin tällä tavalla sairuslomalla, mutta pyysinkin olla vain yön kotona ja sanoin tulevani seuraavaan yöhön jo töihin. Lomalapussa kyllä tais olla laitettuna kaksipäivää sairastamisaikaa.. En nyt muista niin tarkkaan.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä aihetta on käyty läpi ennenkin.

http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=565.0

Mä pyytäisin lääkäriä kirjoittamaan kellonajan siihen sairaslomatodistukseen. Toisaalta, ei siinä yön aikana varmaan mitään ihmeparantumista tapahdu enää... Jos ei viimeiseen iltaan mennessä oo parantunu, niin hakee lisää saikkua.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos TESsistä ei löydy niin nämä asiat ovat paikallisesti sovittavia asioita, esimies tietää mikä on talon käytäntö.

Meillä ei asiasta juurikaan ongelmaa, sairaslomalle jäävät osaavat pyytää loman yövuorojen ylitse.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin mulle opetettu, että pyydetään saikkua yövuorojen yli, muutoin pitäisi tulla töihin puolilta öin. Ja jos kesken valvontojen jää saikulle, olen pyytänyt kirjoittamaan sairaslomalappuun, että olen ollut töissä klo 00-07.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...