Jump to content
MAINOS

Ambulanssissa ollut vauva kuoli ulosajon jälkeen


CSAR

Recommended Posts

Mulle jaksaa aina kaverilentokapteeni muistuttaa että lentäminen on tilastollisesti kaikkein turvallisin matkustusmuoto. Toisaalta se ilmat saattavat olla sellaiset että koneella ei yksinkertaisesti voi lähteä liikenteeseen. Tällöin tietenkin se maakuljetus on ainoa vaihtoehto. Kyseisessä onnettomuus autossa oli ollut hoitaja, lääkäri sekä kuljettaja. Joten matka Seinäjoki-Hki on n. 5h kait, joten on siinä aika monta tuntia ajettava kovaa ja putkeen. Parkano on n. puolivälissä matkaa joten pari tuntia on saanut tässä jo kuski pinnistellä.

Ilkka-lehden online uutisista lainattu pätkä:

"- Todennäköisesti maantiekuljetuksen valintaan on vaikuttanut mm. se että kysymys oli keskosvauvasta ja mm. keskoskaappien sijoittaminen helikopteriin ei ole ongelmatonta. Ongelmia aiheuttaa mm. paineistus kuljetuksen aikana, Puolijoki sanoo."

OT itse olen ajanut Seinäjoki-Helsinki välin omalla autolla 4 tuntiin että ei tuo matka nyt niin pitkä loppujen lopuksi ole...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 86
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Suomessa taitaa olla vakiintunut käytäntö, että korkeariskisetkin potilaat kulkee maata pitkin, täällä kun ei ole samanlaista ambulanssilentokone toimintaa kuin Ruotsissa, toki Jetflite kiikuttaa kipeitä, mutta taitavat lentää lähinnä ulkomailta Suomeen.

Ei olisi syytä harkita :(....

Ei ole muuten ihan halpoja noi lennot...

En ole jaksanut etsiä mistä lehdestä luin että noi SOS Alarmin lentoambulanssien kuljetukset tulee hinnaltaan halvemmiksi yli 150km matkoilla suhteessa maakuljetuksiin. (Tosta 150km en ole vieläkään varma....)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä jatkan saivartelua, mutta noi sairaaloiden maksamat siirrot on yleensä kilpailutettu niin halvoiksi, että vaikea uskoa, että lentäen olis halvempaa.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä jatkan saivartelua, mutta noi sairaaloiden maksamat siirrot on yleensä kilpailutettu niin halvoiksi, että vaikea uskoa, että lentäen olis halvempaa.

Missään nimessä lentokuljetus ei ole halvempaa kuin maakuljetus. Parilla tonnilla saa vietyä potilaan Helsingistä ihan mihin tahansa pikkukylään Suomessa. Mikään lentoaparaatti ei varmasti nouse edes ilmaan tuolla summalla.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja Fireimagesista voi lukea kyytimiesten ja palojeesusten tietotoimistojen viimeisimmät spekuloinnit aiheesta...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja Fireimagesista voi lukea kyytimiesten ja palojeesusten tietotoimistojen viimeisimmät spekuloinnit aiheesta...

Mutta jos kirjoitatte, niin katsokaahan, että pisteet, pilkut, ja isot alkukirjaimet on kohdallaan. Siellä vaikuttaa liuta tulevia äidinkielen opettajia.  *pyhimys*

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT, mutta mulla menee välillä kylmät väreet kun maakunnan sankariveparit vuodattavat sieluansa sinne, ja pilkut ja pisteet on unohtuneet, puhumattakaan yhdys sana säännöistä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri on hyllyttänyt firman sopimuksen ajoneuvokaluston kunnon selvittämisen ajaksi.

Lisää: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200703165871057_uu.shtml

Aika karua jos homma on niin, että renkaista on tingitty angry.png

Tähän aikaan vuodesta kolmasosalla autoista on puolikuntoiset talvirenkaat alla. Tietysti ambulanssissa pitää olla renkaat kunnossa, mutta toisaalta taas kuskin täytyy tietää kalustonsa kunto ja pitää osata sovittaa auton nopeus siihen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinkahan monessa yrityksessä renkaat, iskarit ym. sälän hankinnat menee isännän kautta. Meillä on yksi työntekijä nimettynä kalustosta vastaavaksi, mutta jokainen puutteita huomattuaan on ilmoitusvelvollinen/ saa ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Eli hoidamme kaluston ilman johtoportaan puuttumista asiaan.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä itte ollu yksityisillä töissä on paljon eroja miten kalustosta pidetään huoli jotkut pitänetvat siitä paremmin huolen ja toiset huonommin.

Laitosten touhustaa en tiedä. Oma kuvitelma on että siellä ois kamat kunnossa.

Kunta puolella ainakin homma hyvin pelaa ja spr:llä. Mene ja tiedä sitten!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä vissiin olen niin sinisilmäinen, että haluan uskoa kaluston olevan kunnossa. Kuitenkin ajetaan hälytysajoneuvoa ja se auto on sinun työväline. Kyllä sen hitto vie pitää olla kunnossa!

Tottakai kuskin on otettava huomioon sääolosuhteet ja osattava se ajo suhteuttaa siihen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä vissiin olen niin sinisilmäinen, että haluan uskoa kaluston olevan kunnossa. Kuitenkin ajetaan hälytysajoneuvoa ja se auto on sinun työväline. Kyllä sen hitto vie pitää olla kunnossa!

Tottakai kuskin on otettava huomioon sääolosuhteet ja osattava se ajo suhteuttaa siihen.

Ikävä kyllä todellisuus on se, että ei työnantajapuoli pyyteettömästi ajattele kaluston kuntoa tai työoloja. Yksityisen sairaankuljetusyrityksen, kuten minkä muun tahansa yrityksen, tarkoituksena on tuottaa voittoa omistajilleen. Samalla tavalla palvelun ostaja, eli kunta tms. haluaa saada palvelun mahdollisimman halvalla. Tämä johtaa kilpailuun joka voi saada aikaan sen, että kuluja karsitaan kaikella mahdollisella tavalla. Kalustoa ei uusita niin kuin pitäisi, henkilökunta on vastavalmistuneita jotka tyytyvät minimipalkkaan yms.

Valitettavasti se voi johtaa siihen, että puhtaasti säästösyistä kalusto on huonoa ja henkilökunnan pätevyys ei ole asianmukaista. Tästä sitten voi äärimmäisenä seurauksena olla potilaiden menehtyminen. Toivottavasti tässä tilanteessa ei kyse ole rahasta vaan onnettomuudesta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä menee ainakin kahdet talvirenggas setit per talvi. Isäntä ei tingi niissä asioissa. Muutenkin kaikki huollot ammattipuljun kautta.

Paskamainen onnettomuus.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asian vierestä vähän, juttelin tässä männäpäivänä ensihoitaja AMK opiskelijan kanssa joka lukiopohjalta koulussa. Nyt oli käynnissä ensimmäinen harjoittelu, pitkäaikaisosastolla. Kertoi tekevänsä jo keikkaa nimeltä mainitsemattomalla yksityisellä yrityksellä ja epäili menevänsä sinne kesäksi töihin myös. Olenko ainut jolla nousi karvat pystyyn?

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä vissiin olen niin sinisilmäinen, että haluan uskoa kaluston olevan kunnossa. Kuitenkin ajetaan hälytysajoneuvoa ja se auto on sinun työväline. Kyllä sen hitto vie pitää olla kunnossa!

Tottakai kuskin on otettava huomioon sääolosuhteet ja osattava se ajo suhteuttaa siihen.

Näin täydellisessä maailmassa, mutta todellisuus on valitettavasti ihan muuta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä vissiin olen niin sinisilmäinen, että haluan uskoa kaluston olevan kunnossa. Kuitenkin ajetaan hälytysajoneuvoa ja se auto on sinun työväline. Kyllä sen hitto vie pitää olla kunnossa!

Niinhän sitä luulis. Yllättävän huonoa kalustoa ajossa on.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

henkilökunta on vastavalmistuneita jotka tyytyvät minimipalkkaan yms.

Valitettavasti se voi johtaa siihen, että puhtaasti säästösyistä kalusto on huonoa ja henkilökunnan pätevyys ei ole asianmukaista.

Eikä nämä vasta valmistuneet nuorukaiset, vähällä ajokokemuksella edes voi osata, ja kuunnella/ Tuntea ajoneuvoissa ilmeneviä vikoja, ja kulumisia. ->" lisää isännän vastuuta kunnossapidossa." On selkeästi työturvallisuus asia, jos ei suostu kalustoa kunnossa pitämään.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vahinko on tapahtunut ja siitä tulee ottaa oppia. Kun auto lähtee käsistä ohitustilanteessa liukkaalla tiellä huonokuntoisen välineistön takia, tulee oikeuslaitos löytämään syyllisen varsin helposti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT; selailin Huddingen sairaalan työpaikkoja ja siellä haetaan ECMO; keskukseen erikoissh:ta. Suomen AMK:n sh:n papereita ei lasketa täällä erikoistumiseksi; ensihoitajat voivat yrittää koska heidän 160ov:ta on pituudeltaan sama kuin täällä sh120ov+erik.40ov:ta. Nämä lentokuljetukset joihin aikaisemmin viittasin eivät ole tätä kuljetusmuotoa johon viittasin. Sen tiedän että täällä on hirveä pula erik.sh:sta joten jos haluaa vähän erilaisen työpaikan kannattaa hakea, jos rahkeet riittää...

http://www.f7.mil.se/index.php?c=news&id=36027

http://www.karolinska.se/templates/Rekrytera/Annons____55602.aspx?epslanguage=SV&refnr=200403

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri on hyllyttänyt firman sopimuksen ajoneuvokaluston kunnon selvittämisen ajaksi.

Lisää: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200703165871057_uu.shtml

Kellään tietoa firmasta ? Nuottajärvi  huh.gif Esperi  huh.gif

Esperi on historiaa Seinäjoella ja SESTY ei suorita pitkiä kuljetuksia. Eli vaihtoehdot jää vähiin. 

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...