Jump to content
MAINOS

Voiko luottotiedoton saada hoitajan töitä?


Vieras

Recommended Posts

MAINOS

Miten se mihinkään vaikuttaisi? Asia ei kuulu työnantajalle, eikä saa sitä myöskään mistään selville. Ei ole myöskään mikään peruste jättää palkkaamatta, vaikka itse kertoisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: herkkähipiäinen

TE:n on ainakin mm. Vantaan Kaupunki  on selvästi ilmoittanut tarkistavat työnhakijan luottotiedot, ollut jo vuosia. On sama haetteko palvelutaloon tai avohoitoon.  Minulta on kysytty työhaastattelussa, ei tarvitse olla sh/ th työtä hakemassa myös lh:lta tarkistavat tiedot.

Selvästi kerrottu asia jo työhaastattelussa, myös jos on pientä ei haittaa.  Kirjaavat aina ylös, jos on antanut suostumuksen.

  Kannattaa oikeasti perehtyä, mitä lukee aina työhakemuksissa.  On, sitten oma asia antaako luvan? Ei, aina tarvitse olla "itsekäs" ja minä-asenne edellä toimia jatkuvasti.

Kysymys on  aina jotenkin asukkaiden raha-asiat eli heidän turvallisuus.  Moni oikeasti lukee ja ymmärtää  päivänlehdistä myös  hoitoalan työntekijöissä löytyy kaikenlaisia  " toisten maineen pilaajia" .  Monessa hoitopaikassa on tämän takia hankittu valvontakamerat, siis ei teidän  takia. 

Virkavalta pystyy tämän kautta tarkistamaan asian  oikean laidan tarpeen vaatiessa. Lisäksi olen huomannut on myös työntekijöiden oma turva.

Näitä "pitkäkyntisiä" työntekijöitä , on joka paikassa nykyisin. 

Kun osuu omalla kohdallesi, niin alat vasta  tajuamaan mistä on oikein kysymys.  Rehellinen henkilö on harvinaisuus nykyisin ja ainakin minulle on muutama johtaja sanonut tämän ihan kasvotusten.  Ovat saaneet  näin oikean  työntekijän vastuulle teostaan myös  toisen työntekijän kiusaamisesta.

 Ikävä kyllä toiset työntekijät sallivat tämän työyhteisössä. 

Ollaan niin hyvää pataa mutta selän takana puhutaan ihan toista eli mustamaalataan.

Ikävä, kyllä saavat selville oikean laidan ja ainakin itse olen  aina saanut tiedon. Onko joku katsellut minun tietojani ja kiitos tästä  näille johtajille.

Ei, lähiesimiehille vaan johtajalle. 

Minulla on laitettu kaikki "turvat"  päälle ja ilmoitus tulee välittömästi.  Kiitos,  kuuluu "pitkäkyntiselle"  ex. työkaverille.

Myös Valvira / Suosikki ovat ihan normaali käytäntöä. Lisäksi nykyisin toiset työantajat alkavat vaatimaan SOTE-korttia, joka tulee Valviran kautta ja rikosrekisteri vaaditaan ala-ikäisten kanssa työskentelijöiltä.

Ihan perusjuttuja, jos viitsii lukea ajatuksella työpaikkailmoituksia. Kaikki aina kirjataan työntekijän omiin papereihin jo työhaastattelussa eli selvät faktat jää työnantajalle. Jos, on hyvä asiantunteva johtaja työpaikalla.

Kukaan ei käskee hakemaan näitä työpaikkoja. 

Tiukemmaksi menee vain ja normaali henkilö ymmärtää asian myös toiselta kannalta katsottuna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantajalla on oikeus tarkistaa luottotiedot lain mukaisilla perusteilla esim. jos työ vaatii erityistä luottamusta. Voisin kuvitella, että vaikkapa työ, joka tehdään asiakkaan kotona (esim. kotihoito) saattaisi hyvinkin täyttää tämän määritelmän. Työnantajan pitäisi kuitenkin tästä ilmoittaa työnhakijalle. Joissain paikoissa ilmoituksissa lukeekin suoraan, että luottotiedot tarkistetaan. Paljon on myös paikkoja, joissa ei tarkisteta, joten sellaisiin paikkoihin hakeutumalla kyllä töitä pitäisi löytyä, jos muita esteitä ei ole. Omassa työpaikassa esim. ei tarkisteta keneltäkään hoitopuolen henkilöltä tietääkseni luottotietoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kyllä ja ei
2 tuntia sitten, Gila kirjoitti:

Työnantajalla on oikeus tarkistaa luottotiedot lain mukaisilla perusteilla esim. jos työ vaatii erityistä luottamusta. Voisin kuvitella, että vaikkapa työ, joka tehdään asiakkaan kotona (esim. kotihoito) saattaisi hyvinkin täyttää tämän määritelmän. Työnantajan pitäisi kuitenkin tästä ilmoittaa työnhakijalle. Joissain paikoissa ilmoituksissa lukeekin suoraan, että luottotiedot tarkistetaan. Paljon on myös paikkoja, joissa ei tarkisteta, joten sellaisiin paikkoihin hakeutumalla kyllä töitä pitäisi löytyä, jos muita esteitä ei ole. Omassa työpaikassa esim. ei tarkisteta keneltäkään hoitopuolen henkilöltä tietääkseni luottotietoja.

Itsellä tuo ei ole tullut edes mieleen. Mm Vantaalle pääsin toimeen vaikka luottotietoja ei ollut.Työpisteessä käsiteltiin jonkun verran talon retkikassaa sekä kauppojen tilikortteja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: ei vaikuta

Luottotiedot saa vaikuttaa vain jos kyseessä on huomattavat omaisuudet.

Luottotiedoton ei ole rikollinen. Suomessa on maailman ankarin luottotietolaki ja ne noi mennä vuosiksi jollainen nuorella joka ottaa pikavipin ja ei saakkaan töitä.

 

Rikosrekisteri on ihan eri asia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: huumeseulat käyttöön

Suomessa on puoli miljoonaa luottotiedotonta. Mitä jossain palvelukodissakin vaikuttas jos jollain ei ole luottotietoja.

Enemmän olisin huolissani niistä hoitajista, joilla on päihdetaustaa, niistä jotka varastavat lääkkeitä vanhuksilta.

Jättävät lääkkeet antamatta ja ottavat itse. Rikosrekisterin tarkastaisin kaikilta hoiva-alalla olevilta.Huumeseulat tulisi olla säännöllisesti myös.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Säännölliset huumeseulat tulisivat melko kalliiksi (plus osoittaisi vaan epäluottamusta työntekijöihin) ja lisäksi väärinkäytökset ovat marginaalissa ja jossain vaiheessa jäävät kiinni. Otsikot kyllä antaa semmosen kuvan että väärinkäytöksiä on paljon. Mutta tää jo menee aika offtopiciksi ja filosofioinniksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...