Jump to content
MAINOS

Hoitajapulasta jälleen kerran


-VF-

Recommended Posts

mutta eikös se ole hyvä kuitenkin että edes opiskelijoita saadaan kesätöihin.

on kuin korkoa pistäis kasvamaan kun saavat käytännön harjoittelua.

itse muistan opiskeluajoista kuinka hyvä oli kun sai töitä kesäksi ja muutenkin opiskelun ohella

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 116
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Toki opiskelijoista on hyötyä mutta he myös lisäävät vakiväen työtaakkaa koska heiltä puuttuvat iv ym luvat ja oma väki saa hoitaa omien hommien lisäksi sijaistenkin erikoistyöt joihin heillä ei ole pätevyyttä. Vaativimmille erikoisaloille on tosi vaikea saada päteviä sijaisia vaikka tulijoita muuten olisikin.

Uuh, taas se on kesä ja kesäsijaiset  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihanaa suhtautumista kesätyöntekijöihin, todellakin...  ;D

Ite olen kotihoidossa toista kesää, tänä kesänä nyt jo valmiina lähihoitajana, joten saan lääkkeet jakaa ja insuliinit pistää. Helpottaa vakkarityöntekijöiden hommaa huomattavasti. Meillä on nyt KAIKKI kesälomalla, vuosilomalla ja työntasoitusvapailla yhtaikaa, joten ovat vaan kiitollisia kun ovat saaneet mut sinne jelppimään. Tietysti mulle työ on jo tuttua ja asiakkaatkin suurimmaksi osaksi, joten mua ei tarvinnut perehdyttää tiimin päivärutiineihin. Mutta mielestäni oli opiskelija tai valmis, voi olla ihan yhtä keltanokka hommissa. Ja opiskelijallahan on vieläpä lupa sekä mokata että oppia. Nih!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uudenmaan "johtava" päivystys ja valvonta haki eilen lehti-ilmoituksella sairaanhoitajia kesän jä syksyn sijaisuuksiin. Meinasi aamukaffet mennä väärään kurkkuun, kun oli ilmoituksen otsikoksi laitettu "Sairaanhoitaja meillä työtäsi arvostetaan!". Jokainen ko yksiköissä työskennellyt tietää, että totuus on toinen. Yllättäen on tarjolla myös osa-aikaisia työsuhteita. Tähänastihan niitä ei ole annettu, koska osa-aikaiset haluavat johdon mukaan tehdä vain tiettyjä työvuoroja ja sehän ei tietenkään käy...johdolle. Lisäksi on kuulemma mahdollisuus joustaviin työvuoroihin. Olisikin mielenkiintoista tietää, onko joustavat työvuorot vain uusille sijaisille, kun vakituisten vuoroissa ei ainakaan jousteta millään tavalla.

Mainostetaanpa työyhteisöä vielä motivoituneeksi. Kyllä motivaatio alkaa olla hukassa, kun hoitajia lähtee muihin hommiin yhä kiihtyvään tahtiin. Jäljelle jääneet yrittävät kynsin hampain saada jonkinlaista oikeutta mutta tuloksia ei vaan näy. TeliaSonera kyllä pystyy irtisanomaan tuloksia tuottamattoman johtajansa mutta toisin on HUS:ssa. Voihan se olla, että Uudenmaan "johtava" päivystys ja valvonta joutuu tulevaisuudessa sulkemaan ovensa, kun hoitajia ei enää ole. Onneksi HUS:ssa on yksiköitä, joissa työntekijöitä kohdellaan oikeudenmukaisesti ja toiveet huomioidaan niin työvuoroissa, lomissa, koulutuksissa ja muissakin asioissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uudenmaan "johtava" päivystys ja valvonta haki eilen lehti-ilmoituksella sairaanhoitajia kesän jä syksyn sijaisuuksiin. Meinasi aamukaffet mennä väärään kurkkuun, kun oli ilmoituksen otsikoksi laitettu "Sairaanhoitaja meillä työtäsi arvostetaan!". Jokainen ko yksiköissä työskennellyt tietää, että totuus on toinen. Yllättäen on tarjolla myös osa-aikaisia työsuhteita. Tähänastihan niitä ei ole annettu, koska osa-aikaiset haluavat johdon mukaan tehdä vain tiettyjä työvuoroja ja sehän ei tietenkään käy...johdolle. Lisäksi on kuulemma mahdollisuus joustaviin työvuoroihin. Olisikin mielenkiintoista tietää, onko joustavat työvuorot vain uusille sijaisille, kun vakituisten vuoroissa ei ainakaan jousteta millään tavalla.

Mainostetaanpa työyhteisöä vielä motivoituneeksi. Kyllä motivaatio alkaa olla hukassa, kun hoitajia lähtee muihin hommiin yhä kiihtyvään tahtiin. Jäljelle jääneet yrittävät kynsin hampain saada jonkinlaista oikeutta mutta tuloksia ei vaan näy. TeliaSonera kyllä pystyy irtisanomaan tuloksia tuottamattoman johtajansa mutta toisin on HUS:ssa. Voihan se olla, että Uudenmaan "johtava" päivystys ja valvonta joutuu tulevaisuudessa sulkemaan ovensa, kun hoitajia ei enää ole. Onneksi HUS:ssa on yksiköitä, joissa työntekijöitä kohdellaan oikeudenmukaisesti ja toiveet huomioidaan niin työvuoroissa, lomissa, koulutuksissa ja muissakin asioissa.

Totta turiset. Mutta työpaikkani (tekstistä päätellen olet/olet ollut  ilmeisesti työkaverini ;D ) eduksi on kyllä ehdottomasti mainittava aivan uskomattoman hyvä yhteishenki porukan kesken! Mahdottoman paljon hyviä tyyppejä joiden kesken homma toimii! Tietysti joukkoon aina mahtuu kaikenlaisia, mutta yleisesti ottaen meillä on mielestäni mahtava porukka! Kollegiaalisuutta löytyy, toista ei jätetä "pulaan". Nykyinen osastonhoitaja on myös mielestäni erittäin hyvä, tekee sen minkä osaltaan voi ja on ehdottoman oikeudenmukainen. Kaikesta kököstä huolimatta meillä on myös paljon positiivista, ja minua pidättelevät ko. yksikössä juuri ne positiiviset puolet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kun jo ties monesko viikko opiskelija-sijaisten kanssa ja kesälomien pyöriessä, miten on lähtenyt menemään?

Helpompaa kuin toukokuussa/aiemmin keväällä? Samaa vai peräti huononee koko ajan?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyinen osastonhoitaja on myös mielestäni erittäin hyvä, tekee sen minkä osaltaan voi ja on ehdottoman oikeudenmukainen.

Mitä mitä mitä, onko "tantta" päässyt/joutunut eläkkeelle jo?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyinen osastonhoitaja on myös mielestäni erittäin hyvä, tekee sen minkä osaltaan voi ja on ehdottoman oikeudenmukainen.

Mitä mitä mitä, onko "tantta" päässyt/joutunut eläkkeelle jo?

Luojan kiitos joo, tajusi viimein lähteä. Pärstäkerroinajat on siis ohi  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luojan kiitos joo, tajusi viimein lähteä. Pärstäkerroinajat on siis ohi  :)

Okei, siis JOS EHKÄ MAHDOLLISESTI, jouduttais muuttamaan sinne takas, niin se ja Peijaksen PPKL ja paria leikkuria kattelisin "sillä silmällä", jotka siis kiinnostais...

Ja tantasta; " sitä päivää ei tähän taloon tule, että päivystyksessä työskentelisi LÄHIHOITAJA" näin mulle kesällä 1995 ja kyllä vaan se päivä tuli, että siellä lähäri työskenteli :)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja80

Olen tässä kuulostellut että hoitajapula yllättää ja on jo yllättänyt. Jotenkin vaan jännää että työnantajat ei sitä noteeraa. ajattelin keväällä että olisin ottanut virkavapaata toimestani ja lähtenyt toiseen psyk.sairaalaan töihin kesäks. työkokemusta mulla on 5½ vuotta psyk. vastaanotto-osastolta. soitin erään sairaalan rekrytoijalle ja kysyin töitä. auliisti töitä luvattiin ja osastonkin olisin melkeinpä saanut valita, mutta..kun aloin kysellä palkkauksesta, tuli stoppi. Varmaan sama tilanne on kaikkialla mutta mun kallooni ei mahdu se että jos hoitajalla on työkokemusvuosia takana jo useampi niin silti vaan tarjotaan sairaanhoitajan peruspalkkaa lähtöpalkaksi, vedoten siihen että kun et ole aiemmin meidän shp:llä ollut töissä. En ymmärrä huh.gif Näin kävi myös minulle. tenttasin rekryihmistä ja utelin et paljonko mulle palkkaa maksettais jos kesäks tulisin taloon. Vastaus oli 1744 euroa johon tylysti tuumasin että kiitos ei. sen verran omaan ammattiylpeyttä etten lähde sh:n peruspalkalla samaa työtä tekemään jota oon jo yli 5 v tehny. Tämän jälkeen rekrytoija uteli että paljonkos se sun peruspalkka on sun nykyisessä työssä. sanoin sen, langalla tuli hiljaista ja sit toteamus että onpa sulla kova palkka. Siis tarkoitti kai kovalla verrata siihen mitä he olisivat mulle tarjonneet. siihen loppui neuvottelut kesätyöstä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyinen osastonhoitaja on myös mielestäni erittäin hyvä, tekee sen minkä osaltaan voi ja on ehdottoman oikeudenmukainen.

Mitä mitä mitä, onko "tantta" päässyt/joutunut eläkkeelle jo?

Teemu tarkoittaa ppkl:n tanttaa. Ko. tantta voi hyvin ja odottelee eläkkeelle pääsyä. Tää meidän tantta lähti eläkkeelle hyvissä sielun ja ruumiin voimissa.  :)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uudenmaan "johtava" päivystys ja valvonta haki eilen lehti-ilmoituksella sairaanhoitajia kesän jä syksyn sijaisuuksiin. Meinasi aamukaffet mennä väärään kurkkuun, kun oli ilmoituksen otsikoksi laitettu "Sairaanhoitaja meillä työtäsi arvostetaan!". Jokainen ko yksiköissä työskennellyt tietää, että totuus on toinen. Yllättäen on tarjolla myös osa-aikaisia työsuhteita. Tähänastihan niitä ei ole annettu, koska osa-aikaiset haluavat johdon mukaan tehdä vain tiettyjä työvuoroja ja sehän ei tietenkään käy...johdolle. Lisäksi on kuulemma mahdollisuus joustaviin työvuoroihin. Olisikin mielenkiintoista tietää, onko joustavat työvuorot vain uusille sijaisille, kun vakituisten vuoroissa ei ainakaan jousteta millään tavalla.

Mainostetaanpa työyhteisöä vielä motivoituneeksi. Kyllä motivaatio alkaa olla hukassa, kun hoitajia lähtee muihin hommiin yhä kiihtyvään tahtiin. Jäljelle jääneet yrittävät kynsin hampain saada jonkinlaista oikeutta mutta tuloksia ei vaan näy. TeliaSonera kyllä pystyy irtisanomaan tuloksia tuottamattoman johtajansa mutta toisin on HUS:ssa. Voihan se olla, että Uudenmaan "johtava" päivystys ja valvonta joutuu tulevaisuudessa sulkemaan ovensa, kun hoitajia ei enää ole. Onneksi HUS:ssa on yksiköitä, joissa työntekijöitä kohdellaan oikeudenmukaisesti ja toiveet huomioidaan niin työvuoroissa, lomissa, koulutuksissa ja muissakin asioissa.

Kyllä mullakin meinas mennä aamupala väärään kurkkuun kun näin ton ilmon kahvihuoneen ilmotustaululla... vaikka vasta pari viikkoa ollu töissä niin... ja painostus jatkaa valmistumisen jälkeen on vähän liiankin kovaa.

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Mulle tarjottiin töitä, eli sijaisuuksia Helsinkiin, Vantaalle ja Espooseen..siis kaupungilta SEUREN kautta. Ennen kuin sovin haastattelun niin kysyn, että miten se on..uskallanko muuttaa etelään ja arvostetaanko lähihoitajaa yhtä vähän? Eli mihin paikkohin ei kannata mennä kun haluisin, että työilmapiiri olisi rehti ja ystävällinen? Vai onko sellaisia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun kokemukseni on tosi vähäinen, mutta kaikilla viidellä osastolla joissa olen ollut keikalla, poloista perushoitajan sijaista on kohdeltu ystävällisesti ja ovat kaikki näyttäneet paikoilta joissa voisi ihan mieluusti olla töissä.

Jos teet ihan keikkaa Seuren kautta, voit itse ilmoittaa jos joku paikka on sellainen että et halua sinne mennä. Näin sanoi Seuren rekrytoija. Mutten tiedä miten tämän asian laita on, jos on ihan kuukauispalkkalaisena sijaisena (eikä tuntipalkkalaisena keikkalaisena).

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle tarjottiin töitä, eli sijaisuuksia Helsinkiin, Vantaalle ja Espooseen..siis kaupungilta SEUREN kautta. Ennen kuin sovin haastattelun niin kysyn, että miten se on..uskallanko muuttaa etelään ja arvostetaanko lähihoitajaa yhtä vähän? Eli mihin paikkohin ei kannata mennä kun haluisin, että työilmapiiri olisi rehti ja ystävällinen? Vai onko sellaisia?

seure maksaa törkeän huonosti.. mielummin mene vakkariksi kaupungille töihin. Espoossa on hyviä tk vuodeosastoja. mm puolarmetsä ja jorvin tk:t. en tunne helsinkiä (paitsi koskelan joku osasto olin kerran yökkönä,.. en suosittele!) enkä vantaan terveyskeskuksia. jos haluat firman kautta niin suosittelen edias hoivapalvelua lupas 16e/h perushoitajille pitkään sijaisuuteen, ja metsätähtikin maksaa ihan hyvin (palkka neuvoteltavissa).

http://www.metsatahti.net/index.php?js=1 ja http://www.ediashoiva.fi/ soita ja kysele.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

juu katsotaan mitä heillä on tarjolla. En viitsi muuttaa 200:n kilometrin päästä ihan päivä- enkä viikkokeikkojenkaan takia. Voishan sitä kokeilla muutaman viikon töitä sieltä ja asua pojan nurkissa Töölössä. Muutamme vasta sitten lähemmäksi kun jotain pysyvämpää ilmenee.

Malmin sairaalan ykkönen, kakkonen ja nelonen kiinnostaa. Saattohoitopaika eivät minua erikoisemmin kiinnosta vaan etsin muunlaista hoitotyötä. Mutta eiköhän sieltä valikoimaa löydy *pyhimys*[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 19.06.07 - klo:23:23


jaa..en ole kuullutkaan tollaisesta linkistä..täytyy kokeilla. Seure on siis ns. välitysfirma...en taida sitten ottaakaan siihen yhteyttä.

Koskelan sairaala ei kiinnosta sen telkkariohjelman puoleen mikä sielä tuli viime talvena...jäi vähän kylmät ja teennäiset fiilikset siitä paikasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...