Jump to content
MAINOS

Opiskelijan palkka kesätöissä?


Vieras: Emppukemppu

Recommended Posts

mä oon lähihoitajan sijaisuuksia tehnyt, olen lähihoitajaksi opiskelemassa, nyt jo koulutusohjelmassa, ensihoidon tosin, palkka -5% ja ortopedian osastolla -7%. Kohta pitäisi tulla eka palkka, saas nähdä paljonko tulee, kun töitä vähän miten sattuu.......sairaslomia kun olen tehnyt, hyppinyt paikasta toiseen. Kesäksi onneksi pitempi sijaisuus  :-*

Aina Voi Oppia Jotain Uutta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 vuotta myöhemmin...
MAINOS

Nostellaampas tätäkin ketjua näin kesän kynnyksellä. Itelläkin nyt sellainen tilanne että menen sijaistamaan sairaanhoitajaa ja palkka asia mietityttää. Aikasempi koulutus on siis lähihoitaja(nyt sh.opisk ja 140opintopistettä täynnä) ja kuten tässäkin ketjussa oli puhuttu, ajattelen itekkin että onko se lähihoitajan palkka parempi kuin että saisin sen sh.opiskelijan palkan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä piti olla hoito ja huolenpito (näyttö myös) suoritettuna, että ylipäätään pääsi lähihoitajan/perushoitajan sijaisuuksia tekemään. Vähennys 10 %. Sitten kun oli koulutusohjelmaa vaille valmista (tai käytännössä ylittyi 100 ov:ta) niin vähennys 5 %. Vasta kun oli tutkintopaperit kourassa ja näytetty tietyille ihmisille sai täyden palkan. Olen siis lähihoitaja. Eräs työkaverini joutui tietyn määrän suorittamaan sh-opintojaan ennen kuin sai edes tehdä sh-sijaisuutta, oli siis yhtä aikaa perushoitajana mun kanssa. Näin täällä rantaruattis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nostellaampas tätäkin ketjua näin kesän kynnyksellä. Itelläkin nyt sellainen tilanne että menen sijaistamaan sairaanhoitajaa ja palkka asia mietityttää. Aikasempi koulutus on siis lähihoitaja(nyt sh.opisk ja 140opintopistettä täynnä) ja kuten tässäkin ketjussa oli puhuttu, ajattelen itekkin että onko se lähihoitajan palkka parempi kuin että saisin sen sh.opiskelijan palkan?

Kv-tes:n mukainen sairaanhoitajan peruspalkka on 2100,39€, josta otetaan pois 5% epäpätevyysalennus, jolloin peruspalkaksi jää 1995,37€. Lähihoitajan peruspalkka on 1817,72€. Tällä laskukaavalla kannattavaa on siis mennä töihin sillä sairaanhoitajan palkalla. Sikäli mikäli omaat palvelusvuosilisiä, tulee ne molempien palkkojen päälle ja silloinkin tuo sh:n palkka on kannattavampi. Esim. viidestä vuodesta kertyvä palveluslisä 5% kumoaa tuon sh:n palkan epäpätevyysalennuksen, häviölle siinä jää about 6€ alkuperäisestä peruspalkasta. Omat sotkunsa noihin lukuihin toki tuo jos on henk. koht. tai muita palkanlisiä, mut niihin en puutu.

Korjatkaa jos mun laskuni on väärässä tai luvuissa on feelua. Mutta tällä laskukaavalla olen itse omat opiskeluaikaiset työni samoista lähtökohdista läpi kahlannut.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kv-tes:n mukainen sairaanhoitajan peruspalkka on 2100,39€, josta otetaan pois 5% epäpätevyysalennus, jolloin peruspalkaksi jää 1995,37€. Lähihoitajan peruspalkka on 1817,72€.

...

Korjatkaa jos mun laskuni on väärässä tai luvuissa on feelua.

Kun tein viimeksi kaupungilla keikkaa opiskelijana tammikuussa 2010 niin peruspalkka oli silloin muistaakseni 1903 €/kk. Kuukausi sitten esh-puolella tein keikan ja tilinauhassa kk-palkka oli 2026 €. Ei ikälisiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos teet sairaanhoitajan sijaisuutta, niin et voi tehdä sitä lähihoitajana eli silloin tulee palkkaus sairaanhoitajan mukaan. Lähihoitajan sijaisuutta voit sitten tehdä lähihoitajana tai sairaanhoitajaopiskelijana.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kv-tes:n mukainen sairaanhoitajan peruspalkka on 2100,39€, josta otetaan pois 5% epäpätevyysalennus, jolloin peruspalkaksi jää 1995,37€. Lähihoitajan peruspalkka on 1817,72€.

...

Korjatkaa jos mun laskuni on väärässä tai luvuissa on feelua.

Kun tein viimeksi kaupungilla keikkaa opiskelijana tammikuussa 2010 niin peruspalkka oli silloin muistaakseni 1903 €/kk. Kuukausi sitten esh-puolella tein keikan ja tilinauhassa kk-palkka oli 2026 €. Ei ikälisiä.

Jebulis. Kaippa tuo kv-tes antaa sen vähimmäispalkan. Itelläkin on peruspalkka ens viikolla alkavissa kesätöissä isompi...

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kun luin tuota kv-tessiä niin kyllähän se sh.opiskelijan palkaa isompi on (lähihoitajan palkkaan verrattuna).Täällä meillä ne taitaa ottaa siitä sen -10%.Mietin vaan että voivatko ne sen verran ottaa ois koska mikäli tulkitsin tuota kv-tessiä oikein niin minun mielestä ois kohtuullista ottaa vain se 5% kun kuiten on lähihoitajana työkokemusta kyseisestä työpaikasta, joten hommat ei oikeasti niin kauheesti muutu(kyseessä terveyskeskuksen vuodeosasto).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmaan löytyisi jostain keskusteluista, mutta oon niin surkea (ja laiska) etsimään, että kysyn tässä jos joku tietäisi.

Mikä on opintopisteraja sh:n sijaisuuksiin HUS:issa?

Entä kaupungilla (Hki)?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

HUS:ille 180op ja Helsingin kaupungille 140-160op, riippuen mihin menee töihin.

Miks mulle on puhuttu (HUS:illa), että 2/3 opinnoista riittää, eli 210opintopisteestä se olisi sitten 140op? Ja että siinäkin vissiin joku oliko se 10opintopisteen "joustovara" jos työntekijä on ennestään tuttu ja hyväksi havaittu? Onkohan tää yksikkökohtaista ihan HUS:in sisälläkin?

Vaikka eipä tällä itselleni suurta väliä - nyt on kahden vuoden jälkeen 126op kasassa ja ensi kesänä sitten toivottavasti jo se 180op. Syksyllä en pysty keikkailemaankaan kun olen vaihdossa, mutta ehkä keväällä... Sitä varten vois toki kartottaa, että saanko sitten tosiaan sh-sijaisen palkkaa vaiko en. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miks mulle on puhuttu (HUS:illa), että 2/3 opinnoista riittää, eli 210opintopisteestä se olisi sitten 140op? Ja että siinäkin vissiin joku oliko se 10opintopisteen "joustovara" jos työntekijä on ennestään tuttu ja hyväksi havaittu? Onkohan tää yksikkökohtaista ihan HUS:in sisälläkin?

Nyt keväällä tämän kesän kesätöitä hakiessani kaikista tarjotuista HUSin paikoista sanottiin OP-rajaksi tuo 180. Joku paikka oli valmis joustamaan muutaman opintopisteen, joku paikka taas vaati sen tasan 180 eikä pistettäkään alle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Miks mulle on puhuttu (HUS:illa), että 2/3 opinnoista riittää, eli 210opintopisteestä se olisi sitten 140op? Ja että siinäkin vissiin joku oliko se 10opintopisteen "joustovara" jos työntekijä on ennestään tuttu ja hyväksi havaittu? Onkohan tää yksikkökohtaista ihan HUS:in sisälläkin?

Nyt keväällä tämän kesän kesätöitä hakiessani kaikista tarjotuista HUSin paikoista sanottiin OP-rajaksi tuo 180. Joku paikka oli valmis joustamaan muutaman opintopisteen, joku paikka taas vaati sen tasan 180 eikä pistettäkään alle.

Näemmä toi mun tieto olikin väärää tietoa, sillä parin päivän päästä tuosta kun oli uudelleen puhetta osastonhoitajan kanssa niin hän sanoi, että raja on tosiaan se 180op, josta voi mahd.joustaa sen 10%. :)

Tänään tosin kuulin työkaveriltani, että hänellä on vähän reilu 160op ja hän tekee jo sh-sijaisuutta, ja HUSissa ollaan siis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Näemmä toi mun tieto olikin väärää tietoa, sillä parin päivän päästä tuosta kun oli uudelleen puhetta osastonhoitajan kanssa niin hän sanoi, että raja on tosiaan se 180op, josta voi mahd.joustaa sen 10%. smile.png

Tänään tosin kuulin työkaveriltani, että hänellä on vähän reilu 160op ja hän tekee jo sh-sijaisuutta, ja HUSissa ollaan siis.

Jos sen 10% voi kerran joustaa, niin sehän on 162op.

Kunnallisessa koiranvirassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...