Jump to content
MAINOS

Opiskelijan palkka kesätöissä?


Vieras: Emppukemppu

Recommended Posts

Vieras: Emppukemppu

Olen syksyllä aloittanut opintoni, eli alkuvaiheessa ollaan. Keikkaa olen tehnyt yksityisellä puolella ja luullakseni alipalkattuna. Saan 8,5e tunnilta, lisät tulee kyllä mutta sosiaalipuolen tessin mukaan. Mietinkin tässä, että mikä olisi oikea palkka minulle.. Lähihoitajan peruspalkka miinus 10%?

Kertokaahan kokemuksianne muut opiskelija keikkalaiset.

:-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

kyllähä toi aika matalalta kuullostaa.. Sh opiskelija saa tehdä lähihoitajan töitä vissiin jo ekan opiskeluvuoden jälkeen. itse tein joskus kunnalle (espoossa) niin tais olla jotain lähelle 10e/h (ja -5% huomioitu).

nykyään olen tehnyt välitysfirmoille, jos asuut pk-seudulla niin kannattaa kysellä mikä firma kelpuuttaa jo ekan opiskeluvuoden jälkeen lähihoitajahommiin. firmat maksavat aika vaihtelevasti mutta siinä 11-14e/h ne pyörivät siis lähihoitajanpalkat joita sh opiskelijat voivat suorittaa ellei ole vielä tarpeeksi opintoviikkoja tekemään sh sijaisuuksia.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mulle tarjottiin kesäksi perushoitajan keikkaa KYSiltä,vissiin ekan vuoden jälkeen voi sitäki tehä.Toukokuussa ois papereitten vienti taloon.Sillon ku tein hoitoapulaisena hommia ni palkka oli sitä 8-9€/h ja parhaimmillaan 10,50€/h

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun tuntipalkka on yksityisellä sosiaalipuolen tessin mukaisesti 9,53€, II pkl ja mulla on lähihoitajan koulutus ja opiskelen sh:ksi.  Yksityisellä sos.puolen paikoissa on (mun käsityksen mukaan) huonommat palkat kuin terv.huollon paikoiss. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Käytän nyt törkeästi hyväkseni tätä keskustelua omalla asiallani, mutta aiheeseen kuitenkin liittyy. Elikä kertokaapas te viisaat vähän selvitystä seuraavaan:

Opiskelen th:ksi, opintoja takana kesään mennessä 2,5v ja 150op (pitäis tulla just ja just tuon verran pisteitä, jää nähtäväksi). Olen menossa Helsingin kaupungin palvelutaloon kesätöihin, ymmärtääkseni "sh:n vakanssille lh:n hommiin" (mitä se sitten tarkottaakin, vähän epäselvää vieläkin). Palkan kuvittelin olevan sh:n palkka miinus epäpätevyys. Asiasta kun kyselin, niin kanssani keskustellut henkilö ei osannut tarkemmin sanoa palkan määrää, mutta ei kuulemma paljon eroa lh:n palkasta kun tulee noita vähennyksiä sun muita. MUTTA ei kai se nyt kuitenkaan niin paljoa voi vähetä, vaikka olenkin epäpätevä? Vai olenko? Jostain luin, että pitäis jo 120op:n riittää pitkäaikaispuolella sh:n hommiin ja 150op tarvittais sitten akuuttipuolella.

Juu, aion kyllä soittaa ens vkolla taas miljoonannen kerran ja pyytää tarkennusta kun en tajuu vieläkään tätä juttua.

Ja sitten toinen asia: Mitä jos teen näillä opintopisteillä lh:n hommia. Meneekö silti se -5% epäpätevyydestä? Viime kesänä meni tuon verran kun lh:n hommissa olin, silloin opiskeluja siis 1,5v takana.

Jospa joku sais tästä tolkkua ja osais vastata jotain asioita selkiyttävää... Kiitän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

öh 150op on 100ov ja se riittää tekemään sairaanhoitajan sijaisuutta ainakin kunnan terveyskeskuksissa, ja nykyään monesti myös HUS:ssa. sen verran on työntekijöistä pulaa nyt. kannattaa siis sanoa suoraan että teet nyt sh sijaisuutta niin palkkakin nousee.

itse meen nkl leikkuriin ja ylihoitaja sanoi että 3v takana niin vähennys on -5% jos on vähemmän opiskeltu niin sit on -10%... suurin vähennyt on -15% siitä enempää ei työnantaja voi vähentää.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä saa lähihoitajaksi opiskeleva hoitoapulaisen palkkaa G11 ja valmis G17 yksityisen sos TES:n mukaan

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyselisin seuraavaa, kun en vastausta mistään löydä.

Olen 3 vuotta sitten valmistunut lähihoitajaksi ja opiskelen nykyään toista alaa, enkä kuulu enää mihinkään hoitajaliittoon.

Nyt kuitenkin olen kesätöihin menossa lähihoitajan hommiin ja mietin onko järkeä liittyä liittoon kesänajaksi tai onko se edes mahdollista ja mitä menetän, jos en ole jäsen missään liitossa?

pahoittelen jos tämä on 'väärällä alueella'

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin eräältä rekry-yritykseltä mitä saisin kesältä. Olen valmistuva sh  ja valmistumispäivä joskus joulukuussa 2007.

Eli sh-sijaisena saisin 2600 € / kk ilman lisiä. Normaalia viikkoa, siis.

Jäin suu auki  ::)

Näin siis pääkaupunkiseudulla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin eräältä rekry-yritykseltä mitä saisin kesältä. Olen valmistuva sh  ja valmistumispäivä joskus joulukuussa 2007.

Eli sh-sijaisena saisin 2600 € / kk ilman lisiä. Normaalia viikkoa, siis.

Jäin suu auki  ;D

Näin siis pääkaupunkiseudulla.

Vuorotyössä tuolla peruspalkalla tieanaisi siis lähes 3500 euroa kuussa - ei hassumpaa...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin eräältä rekry-yritykseltä mitä saisin kesältä. Olen valmistuva sh  ja valmistumispäivä joskus joulukuussa 2007.

Eli sh-sijaisena saisin 2600 € / kk ilman lisiä. Normaalia viikkoa, siis.

Jäin suu auki  :)

Näin siis pääkaupunkiseudulla.

Vuorotyössä tuolla peruspalkalla tieanaisi siis lähes 3500 euroa kuussa - ei hassumpaa...

Mistä firmasta tuollaisia luvataan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin eräältä rekry-yritykseltä mitä saisin kesältä. Olen valmistuva sh  ja valmistumispäivä joskus joulukuussa 2007.

Eli sh-sijaisena saisin 2600 € / kk ilman lisiä. Normaalia viikkoa, siis.

Jäin suu auki  ;D

Näin siis pääkaupunkiseudulla.

Mä tiedän nyt mihin soitan ku saan paperit ulos  ;D

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, Chine ja muut Metsätähdelle menijät,

Olemme tavallisia kuolevaisia ja markkinavoimien vietävissä! Eikös Niinistö juuri peräänkuuluttanut tätä markkinointien reagointia hupenevaan luonnonvaraan  ;D

Kutsumus ei auta tässä suhteessa tai selittely "kunnan /kaupunkien palkkalaisten pitkästä kapeasta leivästä". Nythän se leipä tahtoo olla kovin kapea, kitkerä ja pieniä paloja saat, jos olet kiltti  ;D Yäks. Minä en ainakaan ole pestautumassa kaupungille, ja useat muut sh:t ovat tulleet samaan lopputulokseen.

Tätä menoa palkkatason on pakko nousta. Kukaan ei ole jäämässä kaupunkien palvelukseen, jos saat saman fyffen helpommalla jostakin muualta.

Saa nähdä mitä tästä kehittyy. Oikein mielenkiintoinen asia, johon voi itse vaikuttaa valitsemalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

minä valmistun sairaanhoitajaksi keväällä 2008 ja lähihoitaja pohja takana ompi, oon tehnyt lähihoitajan palkalla keikkaa, koska sairaanhoitajaopiskelijan palkka olisi huonompi kuin  lähihoitajan.. Ainakín näin ovat esimiehet laskeneet (kaupunkin ja erikoissairaanhoidon).. se tietysti voi olla paikkakohtaistakin. sellaista myös olen kuullut että lähihoitajan kannattaa tehdä  vasta viimeisen lukuvuoden aikaan "epäpätevän" sairaanhoitajan palkalla, eli onko se silloin  se miinus viisprossaa.. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sellaista myös olen kuullut että lähihoitajan kannattaa tehdä  vasta viimeisen lukuvuoden aikaan "epäpätevän" sairaanhoitajan palkalla

anteeks vaa mut lähihoitaja ei voi tehdä epäpätevän sairaanhoitajan työtä. kaksi aivan eri ammattia. Sairaanhoidon opiskelija voi tehdä epäpätevän sairaanhoitajan tehtäviä kun on takana suoritettu vähintään 150op.

jos saat lähihoitajana sen 1650e/kk? niin sairaanhoitajana saisit melkein 2000e/kk ainakin pk seudulla. joten en tajua sun teoriaa että saat paremmin lähihoitajana kuin sh-sijaisena. jos 2000e/kk ja epäpätevävähennys on -5% se tekee 1900e/kk, jos -10% niin 1800e/kk edelleen on parempi kuin lähihoitajan palkka.

nii noi palkat on nyt pyöristetty et voi laskea sen eron helpommin.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

anteeks vaa mut lähihoitaja ei voi tehdä epäpätevän sairaanhoitajan työtä. kaksi aivan eri ammattia. Sairaanhoidon opiskelija voi tehdä epäpätevän sairaanhoitajan tehtäviä kun on takana suoritettu vähintään 150op.

Totta ja valetta. Sairaanhoitajaksi ei voi palkata lähihoitajaa (eli totta), koska sairaanhoitaja on laillistettu. Lähihoitajaksi voi palkata harkinnan mukaan muunkin kuin lähihoitajan.

Sairaanhoitajaopiskelija voi tehdä sairaanhoitajan sijaisuutta vaikka olisi 0 ov takana, ei tuollaisia rajoja ole missään laissa määritelty. Työnantajan harkinnassa on ko. asiat. Sama koskee lähäreitä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaanhoitajan sijaisuuteen voidaan palkata lähihoitaja, jos sairaanhoitajia ei ole tarjolla. Tiedän käytännöstä useita tapauksia, että lähihoitajalle on kirjoitettu määräyskirja sh:n loman tai muun poissaolon ajaksi. MUTTA, lähihoitaja ei saa tehdä sairaanhoitajan tehtäviä vaan toimii lähihoitajana sairaanhoitajan sijaisena. Oliko riittävän epäselvästi ilmaistu.

Eli lukee määräyskirjassa mitä tahansa, työntekijä toimii koulutustaan vastaten. Aiemminhan oli ongelmana se, että sairaanhoitajia pidettiin perushoitajien määräyskirjoilla töissä, jolloin saivat perushoitajan palkan, mutta työtehtävissä vaadittiin sairaanhoitajan ammattitaitoa.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaanhoitajan sijaisuuteen voidaan palkata lähihoitaja, jos sairaanhoitajia ei ole tarjolla. Tiedän käytännöstä useita tapauksia, että lähihoitajalle on kirjoitettu määräyskirja sh:n loman tai muun poissaolon ajaksi. MUTTA, lähihoitaja ei saa tehdä sairaanhoitajan tehtäviä vaan toimii lähihoitajana sairaanhoitajan sijaisena. Oliko riittävän epäselvästi ilmaistu.

Luulen olevani itse juurikin ko. tilanteessa. En ole ennestään lähihoitaja, vaan 2 vuoden sh- opiskelija. Pisteet eivät vielä riitä sh:n sijaisuuteen, mutta silti teen kesän sh- sijaisuutta sh:n palkalla (-5%). Mutta käytännössä lähihoitajan työtä, koska en saa lääkelupia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sellaista myös olen kuullut että lähihoitajan kannattaa tehdä  vasta viimeisen lukuvuoden aikaan "epäpätevän" sairaanhoitajan palkalla

anteeks vaa mut lähihoitaja ei voi tehdä epäpätevän sairaanhoitajan työtä. kaksi aivan eri ammattia. Sairaanhoidon opiskelija voi tehdä epäpätevän sairaanhoitajan tehtäviä kun on takana suoritettu vähintään 150op.

jos saat lähihoitajana sen 1650e/kk? niin sairaanhoitajana saisit melkein 2000e/kk ainakin pk seudulla. joten en tajua sun teoriaa että saat paremmin lähihoitajana kuin sh-sijaisena. jos 2000e/kk ja epäpätevävähennys on -5% se tekee 1900e/kk, jos -10% niin 1800e/kk edelleen on parempi kuin lähihoitajan palkka.

nii noi palkat on nyt pyöristetty et voi laskea sen eron helpommin.

Vähänkö olisi hianoo saada noin paljon palkkaa! Hämeenlinnassa keskarilla  epäpätevä sh (150 op) saa ~1760 € miinus viisi prossaa (plus lisät tiätty). Ph kustantaa ~1650 erbaa peruspalkkaa. Terppakeskuksissa ympäristökunnissa ei tehdä opiskelijavähennyksiä ja palkka huimat ~1870 € (plus ne lisät taas). Matkat on pakko tehdä omalla autolla kun julkisia ei ole ja ruoka maksaa saman verran kuin etelässä. Vuokrat alkaa olla kohta samaa tasoa. Niin että miksi siellä pitää olla paremmat palkat? *katkera*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos saat lähihoitajana sen 1650e/kk? niin sairaanhoitajana saisit melkein 2000e/kk ainakin pk seudulla. joten en tajua sun teoriaa että saat paremmin lähihoitajana kuin sh-sijaisena. jos 2000e/kk ja epäpätevävähennys on -5% se tekee 1900e/kk, jos -10% niin 1800e/kk edelleen on parempi kuin lähihoitajan palkka.

nii noi palkat on nyt pyöristetty et voi laskea sen eron helpommin.

No, jos on yhtään työkokemusta niin helposti lh + ikälisät menee sh - 5-10% yli.

Itse olen iv-luvattomana sh-sijaisena saanut erikoissairaanhoidossa -7%, kun takana 2-3 v. sh/th-opintoja. Samassa paikassa iv-luvallisena saisi -2%.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, jos on yhtään työkokemusta niin helposti lh + ikälisät menee sh - 5-10% yli.

Miksi tällainen vertailu, kyseessähän on silloin kaksi eri ihmistä. Sillä jos lh hommista maksetaan ikälisät niin kyllä ne silloin tulevat sh-hommistakin.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

en tiennytkään että ikälisät ovat niin kovat: 1650e/kk lh palkka + ikälisät ja se menee yli 1800 - 1900e/kk jonka sais epäpätevänä sairaanhoitajana pk-seudulla. ok. ;D

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu vähän työnantajasta. Toiset eivät huomio kuin valmistumisen jälkeiset työkokemukset eli perushoitaja, joka kouluttautuu sairaanhoitajaksi, menettää työnantajaa vaihtaessaan ikälisät.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...