Jump to content

Lh:n opinnoista vain ens.vuosi(aikuispuoli) suoritettu, saako töitä?

Recommended Posts

Posted

-saako sairaalamaailmasta(minusta ei ed. tule pk-tätiä) töitä ens. vuoden opintojen jälk.?

-Seurea suositeltiin...palkkaavatko tod. töihin, vaikkea ole edes paperia taskussa?

-miltä tuntuisi/tuntuu työskennellä ihmisen kanssa, jolla ei ole koulutusta alalle?(Voi olla se 5+1vk työkokemus ens. vuodelta, ei muuta).

-onko kokemuksia, ihan omakohtaisia/työpaikalla olevia, jossa henkilö olisi työllistynyt vain ens. vuoden opinnoillaan, periaatteella "työ tekijäänsä opettaa".

En puhu nyt kesälomasijaisuuksista/keikoista, vaan ihan niinko työsuhteesta, yli kuukauden->? pituisista?

-pääkaupunkiseudun(Hki-Vantaa) oppisopimustilanne, onko joku juuri nyt suorittamassa/tietää jonkun suorittamassa toisen vuoden opintojaan oppisopimuksella?

-vaikutus palkkaukseen?

ps. kirjoitin pitkästi ja hartaasti pohdintaa asiasta, mutta oletan, että tämä alue(työpaikat) ei ole oikea paikka pohdinnalle ;D.

Näin minulle kuitenkin vakuutetaan yksittäisen virkailijan taholta työvoimahallinnosta ja minä kun en sitä asiaa usko.

Saatteko te, arvon ammattilaiset, minut uskomaan että asia tod. on noin?

Että kuka tahansa saa oppisopimuspaikan.

Että kaikki työllistyvät, vaikkeivat ole lh:jia.

Seure palkkaa.

AMK:luun aukeaa ovi pelkällä ekan vuoden opinnolla?

Kiitos.

Saa siirtää/poistaa ilman jälkimutinoita, jos ei sovi tänne.

Vastauksia ei käytetä/eteenpäin lähetetä, vastaukset ovat vain tähän foorumille tulevia.

Niillä on terveyttä edistävä vaikutus... ;D

Minulle siis.

carpe diem

MAINOS
Posted

AMk:hon ei ovi aukea tällä yhdellä vuodella.Valitettavasti.Ellei sulla ole sitte joku muu 3 vuotinen ammattitutkinto tai ylioppilastutkinto takana. Kyselin itse samaa Laureasta. Ja samat säännöthän ne on muuallekin. :-

Kyllä mä luulen, että johonkin varmaan pääsee jo tän perusjaksonkin jälkeen mutta kyllä se varmaan paikkoja rajaa. Oppisopimustilanne taitaa olla aikas huono tällähetkellä... huh.gif

Mutta ainahan kannattaa yrittää ;D

Se ei pelaa joka pelkää

Posted

mitä enemmän opiskellut, sen parempi. palkka on tietysti ei-valmistuneella automaattisesti alempi ja se ettei ole tutkintoa, rajoittaa hirveästi sitä mitä kaikkea saa tehdä. ja osaltaan se vaikeuttaa työjakoa töissä...kuka nyt saikaan antaa lääkkeet...pistää...jnejne.

totta on myös se, että työ tekijäänsä opettaa, mutta ei silti kannata unohtaa sitä ammattitutkintoa  :(

Posted

Luulisin, että vanhainkoteihin tms. laitoksiin voisit osastoapulaisen nimikkeellä päästä hommiin.

Posted

Joo, eli palkkahan kouluttamattomalla pienempi. Riippuu vähän onko sulla lääkehoito suoritettuna vai ei? Jos on saa paremmin, jos ei niin...

Miksi muuten et jatkaisi opintoja? Mä käyn tällä hetkellä loppuun oppisopimuksella 10 vuotta sitten nuorisopuolella aloitettuja ja kesken jääneeitä opintoja. Mulla puuttu periaatteessa vaan suuntaavat, lisäksi jotain valinnaisia. Silti palkassa epäpätevyysalennus ja vakipaikkaa ei voi saada ilman papereita eli pelkällä keikalla/määräaikasella sitten. Nyt sitten sopiva tilaisuus tuli ja nyt kesällä vihdoin valmistun. Itse olen tosi tyytyväinen, että vihdoin ne "pätevän" paperit saan. Ei tarvitse selitellä, että en ole valmis, miksi en, mitä osaan jne.

Oppisopimuksia ainakin kaupungilla aika runsaasti ja varsinkin vanhuspuolelle yksityiselläkin pääsee hyvin.

Että sellaista  ;D

Posted

Ilman muuta haluaisin opiskelut loppuun ;D.

Iso kyssäri on vain se, että miten se tehd.

-menettämättä tulotasoa?

-missä sairaalapuolen(sairaanhoito ja huolenpito, ns."syventävät) oppisopimuspaikat, pks?

Mitenkään vanhuspuolta syrjimättä, mutta toteutuuko kroonikko-osastolla esim. kaikki tuo, mitä ed.main. syventävässä opetellaan?

Selvennätkö, mitä tark. lääkehoidolla? Ens. vuoteen sisältyy lääkelaskut ja lääkehoidon koe sekä näyttöä varten tehty näyttösuunnitelma, koskien ko. paikan lääkehoitoa ala lh. Ne on hoidettu, tehty.

Mitä muuta?

Mutta tutka päällä, koko ajan... :)

carpe diem

Posted

Itse suuntaudun shh:n ja olen demekodissa. Ihan hyvin mun mielestä on oppinut, se riippuu paikasta ja ohjaajasta. 5 viikon akuuttiharjottelu kuuluu kuitenkin ja koulussahan jotain opitaan myös  ;D

Lääkehoidolla tarkotan suoritettuja lääkelaskuja ja lääkehoitoa, koska ilman opintotodistusta niistä, et saa osallistua lääkehoitoon.

Kaupungin sivuilla löytyy avoimista paikoista oppisopimuspaikkoja, onnea etsintään  :)

Posted

Ok, kiitos!

Kahtellaan...

Niin piti lisäämäni vielä, että koulu ehkä antaisi paremman mahd. nähdä eri paikkoja, eri TO-jaksoilla? Lyhyitähän ne pätkät tietty on.

Kun ei oikein tiedä kaikkea tarjolla olevaa, niin ei jumittuisi yhteen ja samaan...näin karrikoiden.

carpe diem

Posted

Niin piti lisäämäni vielä, että koulu ehkä antaisi paremman mahd. nähdä eri paikkoja, eri TO-jaksoilla? Lyhyitähän ne pätkät tietty on.

Meillä oppisopimuksessa on viiden viikon TO:t ja viikon näyttö päälle eli kuus viikkoa näkee eri paikkoja siinäkin.

Guest vastavalmis-sh
Posted

avustaviin tehtäviin, jotka nekään ei ihan helppoja ole.

Mun työpaikalla(yliopistosairaala) ei ole yhtään perus-lähi-hoitajaa, eikä edes sh opiskelijoita. Pitää olla valmis sh. Mutta riippuu varmaan paikasta.

Itse tein nuorena pitkäaikaissairaaloihin sairaala-apparin hommia ja oli ihan rentoa ja kivaa. Siitä sitten pikkuhiljaa paikat parani.

Tsemppiä sulle, kyllä reippaille aina töitä löytyy :-)

Posted

Mun työpaikalla(yliopistosairaala) ei ole yhtään perus-lähi-hoitajaa, eikä edes sh opiskelijoita. Pitää olla valmis sh. Mutta riippuu varmaan paikasta.

Jossain päin ei siis vielä ole työvoimapulaa?  huh.gif

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Posted

Jossain päin ei siis vielä ole työvoimapulaa?  huh.gif

Ei ainakaan Keski-Suomessa, vaikkakin EI ole YO-sairaala. Tänään paikallisuutisissa mainittiin, että työkkärin tilastojen mukaan täältä hakee yhtä työpaikkaa keskimäärin 11hlöä ja muualla Suomessa yhtä paikkaa hakee 4hlöä. Siis ei pelkästään terveysalalla.

Kiitos.

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...