Jump to content

Opiskelijana kesäduuniin, mutta minne?

Recommended Posts

Posted

Osaisitteko kertoa, mihin opintojen alkuvaiheessa olevan sh-opiskelijan olisi hyvä hakea kesätöihin? Opintopojoja ei ole vielä yhtäkään, mutta kevään jälkeen pitäisi se kolmisenkymmentä olla kasassa, tämä ei kuitenkaan oikeuta vielä sijaistamaan HUSilla edes siivojaa. Eli mistä kannattaa hakea ja kuinka aktiivisesti? Vetääkö vanhainkotien johtajat hernettä sieraimeen jos opiskelijat soittelevat töiden perään? Missä itse olette olleet kesätöissä ja kuinka helposti lohkesi paikka?  huh.gif

I'll get mi coat

MAINOS
Posted

Varmaan hoitokodit/vanhainkodit palkkaavat alkuvaiheen opiskelijoita. Työhän on pääasiassa perushoitoa, eikä näinä päivinä työnantajat uskoakseni vedä herneitä sieraimeen saadessaan yhteydenottoja työpaikasta kiinnostuneilta. Sosiaalipuolella/vanhainkodeissa on huutava pula hoitajista niinkuin monessa muussakin paikassa. Joten ei muuta kuin luuria korvalle ja kyselemään!

Posted

hmm itse olin ekan vuoden sh-opintojen jälkeen sosiaalipuolen kautta yöhoitajana.. mut sit 1,5v takana niin pääsee jo aika hyvin rekrytointifirmojen kautta tekemään lähihoitajan hommia vuodeosastoille/vanhuskodit yms.

I´am Wizard

Posted

Puolen vuoden sh-opiskelujen jälkeen pääsin kesäksi vanhainkodille töihin.. Siellä oli hirveä sijaispula, niin palkkasivat niinkin vähän opiskelun jälkeen... ;D

Posted

Ruotsiinkin pääsisi varmaan hankkimaan kokemusta hoitoapulaisena. Stockholms sjukhem on yksi suurista vanhainkotitarjokkaista, usein on soluasunto tarjolla. Auttava kielitaito vaaditaan, jotta homma toimii. Kokemus on varmaan antoisa, palkasta en tiedä mutta ruotsalainen pipari maistuu hyvältä. ;D 

Posted

Mulle pirautettiin et pitäis työhaastatteluun mennä psyk.sairaalaan. Saa nähä saako duunia,kuulemma Tk:ssakin on niin kova pula ettei enää oo vara nirsoilla kenellä on kuinkapaljon opintopisteitä ja kenellä on kokemusta.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Posted

Muutama tuttu on ainakin päässyt puolen vuoden opintojen jälkeen kotihoitoon kesätöihin.

Posted

Ruotsiinkin pääsisi varmaan hankkimaan kokemusta hoitoapulaisena. Stockholms sjukhem on yksi suurista vanhainkotitarjokkaista, usein on soluasunto tarjolla. Auttava kielitaito vaaditaan, jotta homma toimii. Kokemus on varmaan antoisa, palkasta en tiedä mutta ruotsalainen pipari maistuu hyvältä. ;D 

Tohon sen verran että on se palkka parempi. Ruotsissa siis......

Posted

Vanhainkoteihin varmasti pääsee, kun perushoito hanskassa..ainakin Etelä-Suomessa, missä pulaa sijaisista.

Posted

nykyään tilanne taitaa olla se että jos vähänkin on kiinnostusta ja tietotaitoa alalta, niin töihin vain! soittelemallahan se parhaiten selviää ja sekin on niin paikkakohtaista miten hyvin töihin pääsee...meillä töissä on ainakin paljon hoitoapulaisia ja opiskelijoita.

ja mun mielestä....paljon kuitenkin ratkaisee luonne, oma-alotteisuus jnejne...vaikka olisi kuinka opiskellut ja tietää asioita niin ei silti välttämättä mitenkään sovi alalle...nähty on. vaikka ei paljoa tietäisikään, mutta on kiinnostunut ottamaan selvää ja oppimaan lisää niin ehdottomasti kannattaa hakea!  :(

Posted

Tällä alalla kuitenkin paljon hommia mitä pystyy tekemään vaikka opintoja vasta suunnittelee kun pitää maalaisjärjen mukana... Vähättelemättä perushoitoa, suihkussa pystyy melkein kukatahansa asiasta kiinnostus mummukoita käyttämään. Jokainen osaa ihon kunnon, kivut yms raportoimaan eteenpäin. Vuodeosastoilla syöttöhommat jne jne. Rohkeesti vaan eri vanhainkoteja pommittamaan

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...