Jump to content
MAINOS

Hoitajien työajan pidennys Espoossa


Nurse2008

Recommended Posts

"Espoon kaupunki pidentää hoitohenkilökunnan työaikaa puolella tunnilla, sillä ruokatunti on pidettävä työntekijän omalla ajalla. Pidennetty työaika on jo voimassa mm. kotihoidossa.

Työajan pidennys on valmisteltu kaupungin virkamieskoneistossa. Pidennys on lain ja työehtosopimuksen mukainen ".

--- Länsiväylä 4.3.2007 ----

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm  - Espoon kaupunki siis houkutteleva työnantaja???

Taidan hankkia kesäfyrkat muualta  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Työaikahan ei tuossa pitene jos ruokatauko on vapaa-aikaa. Monella alallahan ruokatauko ei olet työaikaa niin kuin meillä pääsääntäisesti on.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja silloin jos tauko on omalla ajalla ja kustannnuksella, silloin se myös on. Eli työnkuva täytyy olla sellainen että sen voi myös ottaa. Eli ei päivystyspuhelimia taskussa piippaamassa etc.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingin kotihoidossahan käytäntö juuri näin kuten Espoossa suunnitellaan (yrittävät matkia  ;D). Tammikuussa 2005 kotisairaanhoidontyöntekijät siirtyivät (paperilla?) terveyskeskuksen puolelta sosiaaliviraston puolelle. Sos.puolen työehdoissa ei sitten ruokatauko kuulu työaikaan. Eli työtä oli tehtävä 7.30-16 (aikaisemmin ad. 15:30). Asiasta ilmoitettiin työtekijöille ja se oli sitten siinä. Jotenkin noin se meni. Tarkentakoon joku, jolla on parempaa tietoa.

Tämä puolen tunnin ruokatauko kotihoidossa on joo "omaa palkatonta aikaa", jolloin ei tarvitsisi vastata puhelimeen ym. Mutta ei se käytännössä toteudu esim. ilta- ja viikonloppuvuoroissa pelkästään henkilöstömitoituksen vuoksi.

"Ja se puhelinnumero mun taskussa , rakas, luulin että se olet sinä" (Lapinlahden Linnut: Älä viskaa mua pihalle)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingin kotihoidossahan käytäntö juuri näin kuten Espoossa suunnitellaan (yrittävät matkia  :)). Tammikuussa 2005 kotisairaanhoidontyöntekijät siirtyivät (paperilla?) terveyskeskuksen puolelta sosiaaliviraston puolelle. Sos.puolen työehdoissa ei sitten ruokatauko kuulu työaikaan. Eli työtä oli tehtävä 7.30-16 (aikaisemmin ad. 15:30). Asiasta ilmoitettiin työtekijöille ja se oli sitten siinä. Jotenkin noin se meni. Tarkentakoon joku, jolla on parempaa tietoa.

Tämä puolen tunnin ruokatauko kotihoidossa on joo "omaa palkatonta aikaa", jolloin ei tarvitsisi vastata puhelimeen ym. Mutta ei se käytännössä toteudu esim. ilta- ja viikonloppuvuoroissa pelkästään henkilöstömitoituksen vuoksi.

Kuulostaa kamalalta. Oletteko miettineet, että ottaisitte yhteyttä luottamusmieheen. Vai onko teilläkin sellainen luottamusmies, joka on lähinnä samaa mieltä työnantajan kanssa  ;D? Nostakaa epäkohta ihmeessä esille, muutenhan työnantaja tottuu vaatimaan, että teette päivässä puoli tuntia palkatonta työtä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotihoidon käytäntö on ihan käsittämätön. Minä nakkaisin työkännyt pöydälle ja sulkeutuisin taukohuoneeseen syömään eväitäni ja ruokailun jälkeen voisin ottaa 10 min rentoutushetken. Sohvahan siellä tietysti olisi.

Olen vuodeosastolla töissä ja jo jonkin vuoden olen pitänyt työajasta kiinni. Siis jos bussi tuo minut aikaisin töihin, niin aloitan työt kun työaika alkaa. Oh yrittää vesittää tuota periaatetta, mutta minuun se ei pure.

Osastolla on liian monta kilttiä hoitajaa, jotka alkavat työskennellä jo ennen kuin virallinen työ alkaa, eivätkä tietenkään saa päivän lopusta hyvitystä. Minusta se on törkeää. Yksikin meillä tekee 20min x 5 /viikko ylitöitä korvauksetta.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...