Jump to content
MAINOS

Laillistaminen Englantiin


Joska

Recommended Posts

 

En nyt mitenkään akuutisti ole vielä minnekään lähdössä, mutta voiko tuoksi mental health nurseksi (RN3) rekisteröityä sen perusteella, että on ollut töissä psykiatriassa vai vaaditaanko siihen joku lisäkoulutus?

Pitää olla jonkinlainen mielenterveystyöhön erikoistunut sairaanhoitaja. En muista miten se tarkkaan meni, mutta tietty tuntimäärä pitää olla mielenterveystyön opintoja koulutuksessa. Jos muistan oikein, niin suomalainen sairaanhoitaja, joka on tehnyt kaikki syventävät opinnot mt-puolella kelpaa heille. Pelkkä työkokemus ei riitä.

 

 

Kiitos tiedosta!

Joo, oon suuntautunut psykiatriaan; oon tehnyt kaikki syventävän tason harjottelut psykalla, sekä ne muka-syventävät opinnot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 89
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Rekisteröintiohjeistusten mukaan jos et ole erikoistunut, eli nimekkeeltäsi psykiatrinen sairaanhoitaja, tulee sh-tutkinnon lisäksi suorittaa vuoden kestävät psykiatrisen hoitotyön erikoistumisopinnot.

 

Mats onko tosiaan niin että suomalaisella sh-tutkinnolla voidaan rekisteröidä mental health nurseksi jos erikoistumisopinnot ovat mt-puolelle vaikka nimike on sairaanhoitaja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Faktaa ei ole lyödä pöytään, mutta tuttu tätä selvitti ja sieltä antoivat jonkin tuntimäärän mikä pitää olla mielenterveystyön opintoja. Tämä tuntimäärä kuulemma suomalaisessa sairaanhoitajakoulutuksessa täyttyy, jos on kaikki suuntautumiset tehnyt mt-puolelle. Tästä on jo aikaa lähemmäs kymmenen vuotta, joten voi olla muuttunutkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Täällä oltais kans kiinnostuneita lähtemään Lontooseen sairaanhoitajaks :) Tosin valmistuin vasta joulukuussa ja työkokemusta ei paljoa pääse kertymään tän hetkisen huonon työtilanteen takia (ainakin täällä Tampereella). Eli tietääkö joku kannattaako rekisteröitymistä alkaa tekemään heti vastavalmistuneena? Vai pitäiskö yrittää kerätä työkokemusta ensin Suomesta?

 

Harmittais toisaalta hirveesti, jos tätä unelmaa joutuis siirtämään vielä vuodella eteenpäin :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen vielä koulussa, ja periaatteessa vielä 1,5 vuotta jäljellä. Mutta olen jo nyt miettinyt muuttoa jonnekin muualle, ajatuksena ehkä Englanti. Tosin Ruotsikin olisi mielessä, eräs luokkakaveri oli siellä vaihdossa 3 kk ja kertoi asioiden olevan "hiukan" paremmalla tolalla kuin Suomessa. Kuulemma työkulttuuri on ihan erilainen, hinnat halvemmat ja palkat paremmat. Kunhan oppisi vielä ruotsia :D.

 

Anyways, tässä pohdinkin että kaipaavatko ulkomailla miten työkokemusta kotimaasta. Kovasti hoitajapulasta oli puhetta, mutta ainakaan täällä Kaakkois-Suomessa ei paljoa kyllä keikkaa ole tarjolla edes ollut (noh, varmaan ilmaiseksi kyllä löytyisi :P). Onkos pääkaupunkiseudulla mikä tilanne, jos tuota moottoritietä pitkin sitten posottelisi (tosin eipä se oikein muutaman tunnin yms. takia kannata)?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 Eli tietääkö joku kannattaako rekisteröitymistä alkaa tekemään heti vastavalmistuneena? Vai pitäiskö yrittää kerätä työkokemusta ensin Suomesta?

 

 

 

Rekisteröitymiseen ei tarvita työkokemusta, ainoastaan sairaanhoitajan tutkinto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Hei!

Te sairaanhoitajat jotka ovat hakeneet laillistamista Englantiin ja saaneet sen heti ensiyrittämällä, mitä kaikkia papereita lähetitte NMC:lle hakulomakkeen lisäksi? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

NMC-rekisteröintipaketti kolahti postista ja nyt vaan liitteitä hankkimaan. Aikaisemmista vastauksista tähän ketjuun sain selville, että kopiot voisi käydä maistraatissa hyväksymässä. Entäs käännökset? Olen valmistunut kansainvälisestä koulutusohjelmasta, joten kaikki todistukset on jo valmiiksi myös englanniksi. Lähetänkö siis molemmat kopiot todistuksista, enkuksi ja suomeksi? Ja eiväthän he voi silloin vaatia mitään käännöstä kun jo alkuperäinen koululta saatu on englanniksi?

 

Kiitos jos joku kerkeää vastata!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Heips. 

Olen nyt tehnyt suunnitelmaa pakoretkelleni ulkomaille. Haluan lähteä ensi keväänä, kun pääsen irti nykyisestä kämpästä. Kumpikohan on järkevämpää, hankkia itse nuo laillistuspaperit Britteihin vai antautua esim. Profcolle, joka hoitaa kaiken?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 8 kuukautta myöhemmin...

Healthcare assistant -nimikkeellä voi toimia ilman rekisteröintiä. Työnantaja voi päättää, riittääkö hakijan koulutus ja kokemus työhön. Rekisteröinnistä on ollut puhetta jo vuosia, mutta vielä ei mitään konkreettista ole tapahtunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
17.11.2014 klo 09.57, Mats kirjoitti:

Faktaa ei ole lyödä pöytään, mutta tuttu tätä selvitti ja sieltä antoivat jonkin tuntimäärän mikä pitää olla mielenterveystyön opintoja. Tämä tuntimäärä kuulemma suomalaisessa sairaanhoitajakoulutuksessa täyttyy, jos on kaikki suuntautumiset tehnyt mt-puolelle. Tästä on jo aikaa lähemmäs kymmenen vuotta, joten voi olla muuttunutkin.

Onko tästä jollain tuoreempaa tietoa tai onko joku työllistynyt mielenterveyspuolelle RGN/RN nimikkeellä UK:ssa tai Irlannissa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17/04/2017 klo 12.07, Vieras: Vieras kirjoitti:

Onko tästä jollain tuoreempaa tietoa tai onko joku työllistynyt mielenterveyspuolelle RGN/RN nimikkeellä UK:ssa tai Irlannissa?

RGN voi joissain paikoissa työskennellä mt puolella, mutta oikeudet eivät ole samat kuin RMN:lla mm. rajaamiseen liittyen. Tällöin et siis voi esimerkiksi olla vuoron vastaava tai ainoa sairaanhoitaja.

RMN rekisteröintiä voi hakea jos sinulla on sairaanhoitajan tutkinnon lisäksi vähintään vuoden mental health nursing lisäopintoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...