Jump to content
MAINOS

Laillistaminen Englantiin


Joska

Recommended Posts

Toivottavasti sulle selkenee systeemit ja saat paperit eteenpäin! Ei auta tosiaan ku odotella, onneks täällä Lontoossa viihtyy oikein hyvin työttömänäkin, (ainakin niin kauan ku rahat riittää) ;-)

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 89
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Heippa! 

 

Kyselen nyt vielä varmuuden vuoksi niiltä, joilla rekisteröityminen on jo mennyt läpi:

 

1. Mitä laitoitte 'An employment reference form' -kohtaan? Keneltä siis suositus,  jos ei os. hoitajalta? -En muista itse lahettaneeni tallaista myoskaan. 

2. Riittääkö kohtaan "Supportin Declaration of Good Character" Valviran lapusta mainitseminen?-Itse pyysin os.hoitajan allekirjoituksen ja osastonhoitajan nimen paalle lyotiin vaan osaston leima. Mutta Valviran riittaa, englannissa tiedetaan ettei Suomessa Valvira allekirjoita sita!

3. Laitoittako mitä kohtaan "Supporting Declaration of Good Health"?Siis kenen nimmarit ja leiman? - Mulla osaston laakari allekkirjoitti Health kohdan, vain sen ensimmaisen toisin, ymmarsin, etta vaan sen tarvitsee? 

 

Ja nailla ainakin meni rekisterointi lapi. Tosiaan omalla kohdallani prosessissa kesti 4kk, toivottavasti ei kenellakaan muulla kesta niin kauaa! :) Mutta vihdoin viikon paasta tyot alkaa, etta tsemppia paperisotaan! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Jenny89! Laitan siis paperit menemään ja peukut pystyyn et saadaan rekisteröinti läpi. Tsemppiä töihin sinne kauas:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Soitin tänään NMC:lle ja kysyin rekisteröintini tilannetta ja he sanoivat juuri tänään hyväksyneensä kaikki ja postittivat juuri paperit ja maksun minulle, eli muutaman viikon päästä olen laillistettu sairaanhoitaja myös Englannissa. Omalla kohdallanni asiat menivät vähän nopeammin, koska he saivat kaikki lappuni ja maksuni 23.7. Nyt vaan soitto töihin, että pian olen valmis aloittamaan :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Täällä kans yks hoitsu suunnittelemassa lähtöä Englantiin. Syynä tietenkin se toinen ihminen, joka nyt sit sattui löytymään Lontoosta :wub:

Tilasin tänään tuon rekisteröinti paketin... Aikamoista papereiden pyörittämistä ja sit tarvii vielä ruveta sitä työpaikkaa miettimään ja etsimään... Ensihoidossa ja päivystyksessä olen täällä toiminut pitkään.

 

Mut onneks on tällänen foorumi josta voi seurata toisten prosessin etenemistä ja eri vaiheita. Vertaistuki on paras tuki :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä kans yks hoitsu suunnittelemassa lähtöä Englantiin. Syynä tietenkin se toinen ihminen, joka nyt sit sattui löytymään Lontoosta :wub:

Tilasin tänään tuon rekisteröinti paketin... Aikamoista papereiden pyörittämistä ja sit tarvii vielä ruveta sitä työpaikkaa miettimään ja etsimään... Ensihoidossa ja päivystyksessä olen täällä toiminut pitkään.

 

Mut onneks on tällänen foorumi josta voi seurata toisten prosessin etenemistä ja eri vaiheita. Vertaistuki on paras tuki :P

 

Tsemppiä prosessiin nurseman, parhaan mahdollisen syyn takia oot liikenteessä  ;) ! Oon ite kolunnu joka päivä työpaikkoja NHS:n sivuilta ja ainakin A&E paikkoja näyttäis löytyvän sulle täältä Lontoosta tosi kivasti, samoin eritasoisten tehovalvonta-osastojen paikkoja ja työpaikkailmoitusten mukaan kaikkiin ei ees tarvita kokemusta kyseiseltä alalta.

 

Itse sössin yhen hakemuksen paperin ja piti säätää se täältä käsin suomeen käännettäväks ja maistraatissa käytettäväks, (myöhemmin tajusin et suomen suurlähetystö olis tod näk auttanut ton notaarin leiman suhteen) joten odottelen vielä rekisteröintiä. Toivottavasti enää 2-3 viikkoa venailua, tosin siellä toimistolla on kuulemma tosi ruuhka tällä hetkellä. Lähetin tasan kuukausi sitten yhen sähköpostin (kun puhelimessa ollu tyyppi oli ihan ulapalla) eikä oo vieläkään vastattu. Äääärsyttävää! Varaudu tosissaan venaamaan se vähintään 3 kk ja maksa se eka £110 maksu heti ku oot lähettäny paperit niin hommat alkaa etenemään.

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Vihdoin Registered Nurse täälläkin ja työhakemukset naputeltu eteenpäin! Sit vaan jännityksellä odottamaan kutsuja...

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä laillistaminen varmaan käy myös skotlannissa? Mitenkäs sitten jos/kun skotlanti itsenäistyy. Tarvitseekohan sinne sitten oman rekisteröintinsä. Mietin tässä vaan että kiinnostaisi lähteä skotlannin nummille sitten kun tuolta koulusta joskus valmistuu. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sama lafka juu, NMC:n etusivulla sanotaan "We are the nursing and midwifery regulator for England, Wales, Scotland, Northern Ireland and the Islands". En jaksa uskoa et ainakaan heti vaihtuis käytönnöt jos Skotlanti itsenäistyis mut hyvä kysymys ;) Kattelin muuten huvikseen Irlannin hakuprosessia jokin aika sitten ja näytti ainakin ensivilkaisulla paljon sekavammalta.

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Heippa, 

 

itsellä lähtö ajankohtainen ensi keväänä ja koska asia varmistui vasta, valmistelut starttaamassa. Olenko käsittänyt oikein, että kielitestiä ei vaadita mutta sen tekeminen on suositeltavaa ? Ja onko se siis CAE vai joku muu ? 

 

Onko foorumissa kollegoita, jotka olisivat lähteneet vasta kun lapset vähän vanhempia, meillä ala-asteikäinen ja lukiolainen ? Kuinka työvuorojen ja koulukuljetusten yhteensovittaminen on onnistunut ? Olisi kiva kuulla kokemuksianne :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Onko kenelläkään päivitettyä tietoa tai omaa kokemusta RMN-rekisteröinnistä? Haluaisin siis Englantiin töihin jonnekin psykiatriselle osastolle, mutta tutkintona Suomesta sairaanhoitaja AMK. Onko kukaan mahdollisesti eritellyt koulun mental health-opinnot ja saanut RMN-rekisteröinnin, tai käynyt jotain lisäkoulutusta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa!

 

Kyseisestä asiasta en tiedä, mutta luulen, että siihen tarvisi olla jokin erillinen todistus. Kyselin itse onko terveydenhoitaja pätevyydellä mitään merkitystä RN tasoihin rekisteriin hakiessa, niin vastaus oli hieman ympäripyöreä, että voihan sitä yrittää, mutta siellä ei kyllä myönnetä ns. publuc health nimikettä kun vain UK:ssa opinnot suorittaneille. Joten tilasin EU todistuksen Valvirasta, jossa näkyy molemmat ammattinimikkeet, mutta lomakkeeseen ruksasin kuitenkin vain hakevani RN1 rekisteröintiä. 

Itsellä nyt hieman ongelmaa tuon "declaration of good health and good character -formin kanssa. Oletan täällä käyneen keskustelun perusteella, että siihen riittää tth lääkärin allekirjoitus? Ei tarvi lähetellä niitä siis mihinkään valviraan? Ettei vaan rekisteröinti hakulomakkeet palaa vaan samantien bumerangina takasisin. 

 

Kyselisin vielä sellaista, että onko kellään tietoa siitä, että vaikka haen rekisteriin nyt, mutta työsopimukseni on voimassa Suomessa vielä loppuvuoteen eli se jälkeen pääsen vasta työnhakuun ja lähtemään sinne töihin, niin pysyyhän rekisteri silti voimassa? (Kyseessä EI mikään väliaikainen rekisteröinti) 

Ja onko täällä foorumilla Briteissä / Irlannissa jo työskenteleviä hoitajia? Olisi huikeaa kuulla kokemuksia ja vinkkejä työnhausta, työstä sekä elämisestä siellä suunnalla? Kovasti meinaa itseä tuo lähteminen jännittää, mutta niin kauan olen sitä haaveillut, että onhan se pakko totuettaa :) 

Onko muita Englantiin / Irlantiin lähtijöitä? Tällä hektellä suunnittelee lähtöä? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia. :) 

 

Kiitos kovin! 

Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Moikka Outi ja muut! 

 

Täällä myös yksi th/sh joka unelmoi työskentelystä Englannissa. Poikaystäväni olisi lähdössä vaihtoon ja itse tulisin tekemään töitä. Soitin profcolle ja kyselin sitä kautta töitä. Ilmeisesti omatoiminen rekisteröinti onnistuu myös melko helposti? Ketjun perusteella ymmärsin, että suurin osa olisi itse rekisteröitynyt Englantiin.. Onko kellään kokemuksia profcosta? Miten Englannissa ylipäätään suhtaudutaan jos on valmistumisen jälkeen 1v työkokemusta? Saako töitä helposti jos on avoin kaikelle? Ilmeisesti kesätöitä tai muuta opiskelunaikaista työkokemusta ei lasketa, näin ainakin profcosta kerrottiin. 

 

 

Paljon kysymyksiä, kiitos todella paljon jos joku jaksaa vastata! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa! 

 

Itse rekistteroidyin itse, Profcolla ei ollu kyseiseen aikaan mitaan taalla tarjolla. Mutta hyvaa olen kuullut niiden toiminnasta! :)

Itsella oli vaaan 6kk valmistumisen jalkeista kokemusta, mutta ei tuntunut haittaavan. Tyoilmoituksissa luki etta sopiva vastavalmistuneelle sh:lle! Itse laitoin kokemukseen myos kesatyot, mutta taalla tarkistetaan suosittelijat tarkkaan, joten suosittelisin laittamaan vain paikkoja josta mahdolliset suositukset myos saa! Onnea tyonhakuun, itse olen viihtynyt ainakin hyvin! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa Ninni!

 

Mulla ei tota kokemusta vielä tosiaan ole, mutta laiton täytetyt lomakkeet, liput ja laput pari viikkoa sitten postilla, vielä ei ole ainakaan kuulunut NMCstä mitään. Olen laitellu sinne s.postiakin, mutta ei vastausta. Ilmeisesti melko ruuhkaisia siellä. Itse olen myös vähän perehtynyt tohon profcoon, mutta en ole sitä kautta töitä kysellyt. Enkä tosiaan juuri vielä ole muualtakaan uskallut kysellä, kun lähtö olisi minulla vasta syys-lokakuun vaihteessa. Vaikka mieli tekisi kysellä jo, ja lähteäki! Määräaikainen soppari kuitenkin pitää kiinni vielä täällä Suomessa sinne syyskuuhun saakka. Itse ajattelin lähteä avoimin mielin, ja otan vastaan töitä mistä vaan saan :) Tällä hektellä olen tehnyt hommia pääsääntösesti perusterveydenhuollon puolella (työterveys, terveysasema, kotihoito) mutta kuuleman perusteella perehdyttäminen eshn puolelle on todella tarkkaa ja huolellista jos erikoissairaanhoito kiinnostaa :) Koska sulla ois tarkotus lähteä?

Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moikka ja kiitos paljon vastauksista!

 

Voi vitsi, kiva kuulla jenny että oot saanut töitä noinkin "vähällä" työkokemuksella :) profcosta mulle sanottiin että vaativat usein 2v kokemuksen valmistumisen jälkeen.. tosin Birminghamista olisi saanut myös töitä vastavalmistuneena. Toki ymmärrän tuon 2v vaatimuksen etenkin eshn paikkoihin. Saako kysyä että missä työskentelet nyt jenny? Ja olitko Lontoossa? Minkälainen oli haastattelu prosessi?

 

Outi tsemppiä kovasti rekisteröintiin ja töiden hakuun! Onneksi syksy on jo kohta täällä ;) Oliko sun tarkoitus mennä Englantiin pidemmäksikin aikaa? Mä olisin lähdössä vasta tammikuussa -14, olen ehkä hieman aikaisin liikenteessä, mutta kiva ottaa asioista selvää jo etukäteen, niin osaa varautua vähän tohon koko prosessin kestoon. Mulla ei niin väliä mistä sitä työtä nyt saisi, kuitenkin tällä hetkellä suunnitelmissa on olla vaan n. 6kk.. Toivottavasti Englannista saa myös lyhkäsiä sijaisuuksia niinkun täällä Helsingissä suurin osa töistä tuntuu olevan.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ei ole suunnitelmia ollenkaan siitä, että kauan aioin siellä olla, menen sen mukaan miltä tuntuu :) Jos hommat ei suju, enkä nauti siellä olosta, voi olla että tulen kuukauden parin päästä takasin, mutta jos hommat menee hyvin, ja nautin olosta siellä, niin äkistkikös siinä vierähtää usemapi vuosikin! Toki kannattaa olla ajoissa liikkeellä, ennemmin aiemmin ku myöhään, niinku monista olen lukenut niin sen rekisteröinnin saantikin voi kestää useampi kuukausi! (Eli toivottavasti itselle ehtii tulla vielä ennen syksyä :D ) Itsellä tosiaan melko avoimin mielin olen lähtöä tekemässä / suunnittelemassa, töitä teen melko mielelläni missä vaan (en niinkään ehkä psyk puolen hoitajia ole), mutta muuten olen avoin kaikelle. Sijainnista myös melko avoin, toki Lontoon alue kiinnostaisi, mutta toisaalta, kovasti houkuttaa esimerkiksi Skotlannin tai Walesinkin alueet. Kaikille siis tässä viaheessa itse vielä hyvin avoin. Itse olen hoidellut rekisteröinti / työnhaku asiaa, en minkään välitysfirman kautta, ainakaan vielä. Katsotaan mihin tästä päästään, toivottavasti syys-lokakuun vaihteessa jonnekin! :) 

Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa. Mä työskentelen tällä hetkellä radiologialla Oxfordissa, Lontoon työnhausta ja haastatteluista oon kuullu kauhutarinoita, ittelläni oli ihan mukava haastattelu ja kunnon perehdytys. Ainut mikä oli miinuksena mitä oon kuullu muittenkin valittavan on työhaastattelun ja alotuspäivän välinen aika. Itte olin haastattelussa 1.7 ja työt alkoi vasta 16.9. Ymmärtääkseni suuuri osa paikosta täällä on päinvastoin kuin suomessa vakituisia, mutta oon kyllä ilmoituksia määräaikaisitakin nähnyt! Kannattaa olla ajoissa liikenteessä. Täällä rakastetaan paperin pyörittelyä! :) tsemppiä prosessiin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Täällä yksi innokas Englantiin lähtijä, jolle koko homma aivan alkutekijöissä ja pää sekaisin.. 
Ymmärrän siis, että ensimmäisenä yhteys tuhon NMC:hen ja laillistus. Sitten työpaikan haku. Onko tässä koko homma yksinkertaistettuna vai mitä muuta täytyy tehdä/ottaa huomioon?

Ja nyt kun katselin noita linkitettyjä palkkataulukoita niin olenko siis ymmärtänyt oikein, että sairaanhoitajan peruspalkka ei olisi enempää kuin 2200 jotain... Katsoin tuosta 5.ryhmästä ensimmäisen summan muutettuna euroiksi kuukausipalkaksi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

HeipäHei!

 

Jep, eli ei muuta kun nmc nettisivujen kautta rekisteröitymispaketti hakuseen. -->  https://forms.nmc-uk.org/Forms/eurequest  

Siitä se sitten alkaa. Varaudu useampaan kuukauteen, ennen kuin rekisteröinti on valmis. Todistusten ja paperien kääntäminen englanniksi, ja Vaalvirasta Eng. kielinen todistus rekisteröinnistä (laillistumisesta) Suomessa. Palkka taso ei taida hirveästi poiketa Suomen tasosta, tosin etenemis mahdollisuudet (myös palkan osalta) ilmeisesti paremmat kuin Suomessa. Siitä osaa varmasti kertoa lisää joku joka siellä UKssa työskentelee. :) 

Itsellä rekisteröinti hankittuna, mutta lähtö siirtyykin nyt tulevien opiskeluiden vuoksi! 

Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Joo ei täällä kyllä vahingossakaan rikastumaan pääse ja ainakin mun kokemuksen mukaan työ on paljon nopeatempoisempaa ja raskaampaa kuin Suomessa. Ekat 6 kk oli yhtä kulttuurishokkia mutta nyt alkaa jo sopeutumaan. Potilaat vuodeosastoilla on mm paljon huonompikuntoisia kuin suomessa, on epiduraalit, kipupumput, tuntidiureesimittaukset ja hepariini-infuusiot... Vuodeosastoilla on usein vain kahta vuoroa 7.30-8 niin aamu kuin yövuoroissa. Toki monta kokemusta rikkaampana ollaan niin hyvässä kuin pahassa. Meillä on muuten facessa suomalaiset sairaanhoitajat englannissa ryhmä, johon saa liittyä vapaasti vaikka täällä työskentely olisi vasta ajatuksen tasolla :)

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

En nyt mitenkään akuutisti ole vielä minnekään lähdössä, mutta voiko tuoksi mental health nurseksi (RN3) rekisteröityä sen perusteella, että on ollut töissä psykiatriassa vai vaaditaanko siihen joku lisäkoulutus?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt mitenkään akuutisti ole vielä minnekään lähdössä, mutta voiko tuoksi mental health nurseksi (RN3) rekisteröityä sen perusteella, että on ollut töissä psykiatriassa vai vaaditaanko siihen joku lisäkoulutus?

Pitää olla jonkinlainen mielenterveystyöhön erikoistunut sairaanhoitaja. En muista miten se tarkkaan meni, mutta tietty tuntimäärä pitää olla mielenterveystyön opintoja koulutuksessa. Jos muistan oikein, niin suomalainen sairaanhoitaja, joka on tehnyt kaikki syventävät opinnot mt-puolella kelpaa heille. Pelkkä työkokemus ei riitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...