Jump to content
MAINOS

Laillistaminen Englantiin


Joska

Recommended Posts

Odottelen tässä niitä papereita. Mutta! Kysymys! Onko siihen "good character" osaan pakko pyytää OH:n allekirjoitus? Ja miten mä sen muka esittäisin sille, "olen ehkä lähdössä Englantiin, mutta jos en saakaan sieltä duunia, jään tänne? Jatka mun määräkirjaa, jookos?" Sitä ei koskaan tiedä miten käy, mitä jos jäänkin tänne, ja sitten on pikkasen v-mäinen paikka anella uusia määräaikaisia soppareita...

Ei huolta, sun ei tarvii hiiskuu tosta prosessista mitään pomolle. Mä oon ymmärtäny että ei tarvii tai siis oh:n allekirjoitukset ei ees kelpaa näissä hakupapereissa. Tohon good characteriin tulee siis se valviran paperi nimeltään "European Certificate of Current Professional Status"

eli kun oot tilannu sen (voimassa vaan 3 kk ja maksaa 90e) niin kirjoita siihen good character kohtaan vaan että katso liite mikä on siis tää paperi (näin neuvoivat sieltä paikalliselta toimistolta). Oikeesti haluaisivat siihen siis valviran allerkirjoituksen, mutta valvira ei anna mitään allekirjoituksia. Englannissa on eri systeemit ja oma laitos mikä antais tohon nimmarin. Toi paperi siis todistaa että on nuhteeton ura mitä ne haluu tietää.

 

Mä joudun tilaamaan uudet hakupaperit koska aiemmin tilaamani menee just vanhaks (vaan puolvuotta voimassa)

ku en oo saanu aikaseks koota kaikkea kasaan ja parempikin että lähetän vasta kun tulee 3v täyteen sh:na kesäkuussa. Menolippu lontooseen on jo onneks taskussa ja elokuun lopussa lähtö :)  Tsemppiä hakuprosessiin ja eiköhän sieltä duunia löydy ;)

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 89
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Sain nyt kaikki laput NMC:ltä kotiin täytettäväksi. Lähetän ensi viikolla kaikki todistukset ja muut tarvittavat paperit sinne, mutta pitääkö maksu maksaa vasta kun he lähettävät laskun vai miten toimitaan? Näissä papereissa oli vain ohje maksuvälineistä, mutta ei laskua... Help.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ne lähettää sieltä hyväksynnän et kaikki kunnossa ja sit siin pitäis olla samassa kirjeessä se tilinumero mihin maksaa rekisteröintimaksu. Mullakin on viimein kaikki lippulaput koossa ja heti ensviikolla lähtee paperit Lontooseen :-)

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Good character on sama ku valviran paperi "European certificate of current professional status" tai jotain sinneppäin (siinä sanotaan että ei oo rikkeitä yms), toiseen good health (siihen missä lukee se medical professional tai occupational health department) tuli lekurin nimmari. Toisen good health kohdan jätin tyhjäksi. En saanu omalta ta:lta mitään tällasta kiireetöntä aikaa 2 kuukauden säteellä näin kesäaikaan eli se kantsii varata ajoissa. Lähinnä niitä kiinnostaa englannin päässä ettei sairasta aktiivivaiheen tubia ;-) Mut toivottavasti tulis vihreetä valoa sieltäpäin pian et meni kaikki varmasti oikein, vähän epävarma olo vielä :-)

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos jälleen kerran. Valviran lappu tuli tänään ja pyysin osastoni lääkäreiltä niihin allekirjoitukset ja ne ilmeisestikkin riittävät, koska eivät vaadi mitään tarkempaa selvitystä terveydestä. Paperit lähtee matkaan tällä viikolla ja elokuussa alkaa töiden metsästys Pohjois-/ Keski-Englannista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No wautsi, sä oot saanu tiiviillä aikataululla kaikki kasaan! Mäki rohkaistuin lopulta pyytämään tutulta lääkäriltä kuittauksen, yksityisellä olis salettii halunnu rahastaa ja teettää keuhkokuvat yms. vaik tosiaan mitään tarkempaa selvitystä ei vaadittu. Ja onnea työnetsintään :-)

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos paljon ja samoin sinne! Mahdollisimman nopeasti vaan kaikki paperit kasaan ja kirjekuorella matkaan. Osaston ylilääkäri ei meinannut allekirjoittaa paperia, kun sanoi ettei raaskis millään luopua musta, hah ;) Nyt vaan jännittämään vastauksia ja laskua, jotta saadaan homma sinetöityä. Jännää :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Halusin vain kertoa kaikille, että rekisteröitymismaksu (£110) pitää maksaa samalla kun lähettää heille kaikki muutkin tarvittavat todistukset ym. Eivät siis lähetä laskua myöhemmin vaan tämä pitää itse hoitaa netissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos korjaamisesta! Tää oli kyllä hämärä homma ja tuli mullekkin yllätyksenä, eikä sitä kunnolla kerrottu niissä hakupapereissa! Ärsyttää koska olin yhteydessä sinne toimistolle x 2 ennen papereiden lähettämistä eikä tästä maksujutusta sanottu mitään ja olin siinä käsityksessä että lasku lähetetään kun muuten paperit kunnossa! Sori jos neuvoin sua väärin. Sain itsekkin viimeviikolla sähköpostin "Thank you for your interest in registering with the NMC. We have received your documents and just awaiting payment". Ymmärsin että kaikki on nyt ok ainakin papereiden suhteen, mutta soitto NMC:hen ja selvisi että eivät tosiaan olleet vielä päättäneet antavatko rekisteröinnin vai ei mutta halusivat ne rahat ensin. Sitten vaan odotellaan lisää :-/

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ja maksuasioihin voin vielä lisätä, että tää £110 puntaa on sitten vain maksu siitä, että ne käsittelee paperit. Kun teidät rekisteriin hyväksytään, joutuu vielä maksaa £100 rekisteröintimaksun, joka on se vuosittainen rekisteröintimaksu. Mutta onnea molemmille työnhakuun! Suosittelen liittymään NHS-jobs rekisteriin, niin sieltä voi valita alueen josta sitten sähköpostitse ilmoittavat avoimista työpaikoista. Ja kannattaa hakea etukäteen töitä (siis ennen kuin rekisteröinti valmis), hakemuksissa on kohta johon voi laittaa että NMC registration applied. Ja jos on valmistunut -95 jälkeen, niin rekisteröinti pitäisi olla taattu juttu. Jos siis on oikeat paperit lähettänyt ja viralliset käännökset/kopiot! :)


Ja mulla oli Valviran lappunen kanssa, mutta pyysin silti OH:n allekirjoituksen "Good character"- kohtaan ja "Good healt" kohtaan osaston lääkärin. Ja ainakin oma hakemukseni on hyväksytty! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieläkin odotellaan hyväksyntää, mutta olen pistänyt hakemuksia jo reilusti menemään NHS:n kautta ja yhden haastettelunkin olen jo saanut sovittua. Ensi viikolla työhaastattelu. Jännittävää :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itellä NMC paperit tuli perjantaina, huomenna kun on vapaata on aikaa perehtyä niihin kunnolla, alkaa täyttämään ja ruveta järkkää vaadittavia dokumentteja. Itselläni tuo työnhaku kävi aivan sairaan nopeasti, sunnuntaina laitoin CV:n yms. muut EURESIN sivuille ja maanataina tuli hyvin mielenkiintoinen tarjous.Sitä sitten alkuviikko selviteltiin ja Keskiviikkona soitin sinne ja sovittiin että tulen lokakuun ensimmäinen viikko!! :D  Että näinkin nopesti asiat voi tapahtua:))

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Wautsi wau, tosi nopeeta toimintaa teillä, onnea matkaan ja haastatteluihin  :) ! Saanko udella mihin päin Englantia/Lontoota ootte hakeutumassa? Kai sitä pitäis itekkin alkaa pikkuhiljaa motivoitua työnhakuun (kun se kerran käy niin näppärästi jo ennen rekisteröintiä) vaikka ajattelin että vasta sitten Lontoosta ;) Niin ja se englanninkielinen CV olis kans kiva! Mulla on vielä viikko töitä suomessa ja sit voi alkaa tositoimiin. Toivottavasti ei ole ongelma työnantajalle että on jo pari bookattua lomaa loka-ja joulukuussa...

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen hakenut töitä pohjoisesta, kuten: Middlesbroughista, Newcastlesta, Sunderlandista ja Yorkista. Pohjoisesta siksi, että poikaystäväni on sieltä kotoisin ja asuu siellä.

Jos haet töitä NHS:n job-sivuston kautta et välttämättä tarvitse CV:tä. Netissä täytetään hakemus, joka on periaatteessa rastia ruutuun ja lopussa vasta vapaata tekstiä millä yrität sitten herättää työnantajien mielenkiinnon. Suosittelen tosiaan rekisteröitymään heidän sivuille työnhakijaksi, koska sieltä tulee tosiaan aina sähköpostiin uusia työpaikkoja alueelta jonka olet valinnut. Kätevää ja helppoa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Halusin tulla tännekkin jakamaan tämän ilouutisen: olin tänään työhaastattelussa täällä Englannissa ja sieltä soitettiin muutama tunti sen jälkeen, että sain paikan. Nyt odotellaan vielä rekisteröintiä, käydään läpi työhistoria (ottavat sähköpostilla yhteyttä entisiin/nykyiseen työnantajaan) ja sovitaan aikatauluista.

Olen niin ymmälläni tästä kaikesta, mutta samaan aikaan niin onnellinen. Todellakin siis vaan töitä hakemaan vaikkei rekisteröinti ole vielä mennyt läpi.

Tsemppiä kaikille!! :-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea! Mistä työpaikka irtosi, jos saa kysyä? Oliko mieleiseltä kentältä? Missä vaiheessa oot rekisteröintiä, siinä tosiaan hetki kestää, että kaikki valmista! Mä sain tänään itsekkin postitettua ja maksettua nyt vuosittaisen rekisteröintimaksun, niin sanoivat että maksimissaan kaksi viikkoa niin kaikki valmista ja saisi vihdoin aloittaa työt! :)

 

Joku tuolla oli aiemmin kysellyt kuinka kauan kesti rekisteriin pääsy, niin itselläni se kesti aika tarkalleen 4kk (24.4 on NMC vastaanottanut ekat hakemukset ja sen ekan maksun) Ja nyt tänään (20.8) Postitin nyt heille vielä viimeisen allekirjoituksen, mikä vakuuttaa siis vielä kaiken olevan totta ja maksoin ensimmäisen vuoden rekisteröintimaksuni! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea uudesta työpaikasta täältäkin, nopeaa toimintaa todellakin! Mun täytyy ilmoittaa NMC:lle että osoite muuttuu ensviikolla Englannin päähän. Olis aika kettumaista jos lähettäisivät sen "vikan osan" tänne kun olen jo vaihtanut maisemaa :shock: . Sellainen on siis tulossa postiluukusta eikö vaan, kerran vielä annekirjoitettava joku declaration missä vakuuttaa kautta kiven ja kannon että on puhunut totta ja kaikki dokumentit oikeita sekä on tarpeeksi hyväsieluinen ja tunnollinen ihminen sairaanhoitajaksi... sit siinä on varmaan ohjeet miten maksaa se oikea rekisteröintimaksu? Mä en jaksais enää yhtään "yllätystä" kun tää muuttohässäkkäkin vienyt aikalailla mehut... mut kohta siis nokka kohti tulevaa ja Lontoo kutsuu... työtöntä  :) !

 

Saanko kysyä mistä päin sä Jenny oot hakemassa töitä ja onko kenttää mielessä? Mä suunnittelin aloittavani jostain "tutusta ja turvallisesta" eli haen tod näk jotain vuodeosastototyötä sairaalasta esim sisätauti/infektio/nefrologia/kardiologia/keuhko-alueelta. Erityisesti St Georges hospital south west Lontoossa mielessä mikä olis aivan meidän neigbourhoodeilla. Ihan jäätävän kokoinen sairaalakompleksi kaikilla mahdollisilla erikoisaloilla maustettuna, oikeen 7 eri bussipysäkkiäkin ympäri sairaalaa, on ravintoloita ja hostelli omaisille sekä ronald mcdonald talo sairaala-alueella. Aikamoista!  

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain töitä North Tees & Hartlepoolin sairaalasta, mutta osasto on vielä auki. Siellä oli monta osastoa vailla työntekijää, kun kaksi sairaalaa yhdistyvät ja rekryävät siksi lisää henkilökuntaa. Paikkoja oli auki mm. Seuraavilla osastoilla: "Respiratory, cardiology, gastro, care of the older person, emergency assessmeny, trauma & acute medicine". Mielenkiintoisia osastoja ja minulle sopii työakennellä missä tahansa niistä. Nyt tosiaan vain odotellaan ja ihmetellään kunnes sieltä kuuluu enemmän ja rekisteröinti menee läpi. Niin ja hommataan NI-number kuin myös hoidetaan asiat pankissa suomessa ja siellä.

Niin joo ja sain siis noin kuukausi sitten sähköpostia NMC:ltä, että kaikki tarvittavat paperit on nyt siellä ja he käsittelevät niitä. Viestissä sanottiin myös tämän hetkisen käsittelyajan olevan 90 työpäivää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle itselleni tyopaikka irtosi Radiologialta. Hain vahan kaikkialle, suomessa olin ollu vastasyntyneilla ja paivystyksessa, et radiologista kokemusta ei ollu ollenkaan, mut lupasivat hyvan perehdytyksen. Tyoajat siina lahinna houkutti, ma-pe 8-5 tyo! Luksusta! Ja Oxford Trustille, Chuchillin sairaalaan paadyin. 

Se oli mun ensimmainen tyohaastattelu. Aluks ajattelin itsekkin et haen johonkin perus osastoduuniin, mutta sit paatin hakee kaikkiin mihin patevyys vaan kelpasi. Churchillin sairaala on enemman semmonen tutkimussairaala ja jotain osastojakin tietty siel on, mut niilla ei ymmartaakseni kauheen isoo A&E-toimintaa siella ole, kun vieressa on John Radcliffen sairaala joka on niinku tan alueen isoin sairaala! Se on ihan jarkyttavan kokoinen kanssa! Oon aina kuvitellut et Meilahti olis iso kompleksi, mutta voi, kuinka vaarassa olinkaan. Niin voin vaan kuvitella miten jarkyttavan kokosii sairaalat Lontoossa sitten on! Etta sielta varmasti loytyy mieleinen kentta!

 

Joo, tulee viela Registration declaration mika on just niinku oma good character and health declaration ja sit siina on ohjeet miten maksetaan sit se vuosittainen liittymismaksu. Itse maksoin netin kautta kortilla ja laitoin kuittikopion viela kuoreen mukaan, etteivat mene siella sekaisin maksusta ja kirjeesta. Mut sen voi maksaa myos shekilla tai puhelimitse? Maksoin ja lahetin sen niille tiistaina ja soitin nyt etta olisko jo tullu perille, ei kuulemma viela ole. Sitten kun ovat vastaanottaneet lahettavat viela postitse PIN-numeroni. 

 

Ma jouduin NI-numeron hankkimiseen taalla haastatteluun, joka oli siis vaan tsekkaus et oon sama henkilo kun passissani. Eurooppalaisilla se ei mikaan ihmeellinen juttu, mut mun vieressa oli haastateltavana joku Iranista, niin silta kyseltiin ties vaikka mita. Multa vaan katsottiin passi, kysyttiin miksi oon tullut ja minkalaista tyota aion hakea. Kun sanoin et oon sairaanhoitaja ja muutin miehen perassa, niin kysymykset loppu siihen. Ja yks mika kannattaa hoitaa kanssa kun muuttaa, on liittya electorall rolliin, helpottaa jatkossa luottotietoja ja sita kautta esim. luottokortin saamista tai puhelin liittyman saamista. 

 

Kauheesti olis taas kirjoiteltavaa! Olis kiva kun tanneppain muutatte joku kerta vaikka kahvitella ja kuulla miten kaikilla on mennyt! Itsellani on vaan tunnin matka Lontooseen, jos muitakin kiinnoistaisi tallanen! :) Ja hirveesti onnea tosiaan tyopaikasta Tiineng:lle, saatko itse valita siis kentan minne menet?  ja onnea tyonhakuun muille! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En kauheasti aikaa enää täällä sivustolla vietä, mutta hienoa kuulla, että moni muukin on löytänyt töitä jo Englannista ja saaneet rekisteröinnin käyntiin, mulla kesti kylläkin tovi ennenkuin sain niitä töitä mitä halusin. Mutta nyt olen suhteellisen kivassa vakituisessa työpaikassa, että nyt voi katsoa enempi niitä aloja mitkä oikeasti kiinnostaa. :)

Itse en paljon ole täällä suomi-yhteisön kanssa tekemisissä ollut, jotenka kuulostaisi hyvältä, josko joskus joku haluaisi jossain törmäillä ja puhua *suomea* :P

Dreaming of bigger and better things...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, ma olisin ainakin mukana treffailemassa jos sellainen onnistutaan jarjestamaan! :)

 

Piti tulla jakamaan ilouutiset tannekkin! Rekisterointi vihdoin valmis ja olen nyt rekisteroity sairaanhoitaja myos englannissa! 4kk ja 5 paivaa sitta kun he vastaanottivat hakemuksen! :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Odottelen tässä niitä papereita. Mutta! Kysymys! Onko siihen "good character" osaan pakko pyytää OH:n allekirjoitus? Ja miten mä sen muka esittäisin sille, "olen ehkä lähdössä Englantiin, mutta jos en saakaan sieltä duunia, jään tänne? Jatka mun määräkirjaa, jookos?" Sitä ei koskaan tiedä miten käy, mitä jos jäänkin tänne, ja sitten on pikkasen v-mäinen paikka anella uusia määräaikaisia soppareita...

Ei huolta, sun ei tarvii hiiskuu tosta prosessista mitään pomolle. Mä oon ymmärtäny että ei tarvii tai siis oh:n allekirjoitukset ei ees kelpaa näissä hakupapereissa. Tohon good characteriin tulee siis se valviran paperi nimeltään "European Certificate of Current Professional Status"

eli kun oot tilannu sen (voimassa vaan 3 kk ja maksaa 90e) niin kirjoita siihen good character kohtaan vaan että katso liite mikä on siis tää paperi (näin neuvoivat sieltä paikalliselta toimistolta). Oikeesti haluaisivat siihen siis valviran allerkirjoituksen, mutta valvira ei anna mitään allekirjoituksia. Englannissa on eri systeemit ja oma laitos mikä antais tohon nimmarin. Toi paperi siis todistaa että on nuhteeton ura mitä ne haluu tietää.

 

Mä joudun tilaamaan uudet hakupaperit koska aiemmin tilaamani menee just vanhaks (vaan puolvuotta voimassa)

ku en oo saanu aikaseks koota kaikkea kasaan ja parempikin että lähetän vasta kun tulee 3v täyteen sh:na kesäkuussa. Menolippu lontooseen on jo onneks taskussa ja elokuun lopussa lähtö :)  Tsemppiä hakuprosessiin ja eiköhän sieltä duunia löydy ;)

 

Heippa rokkihoitsu!

Näytät osaavan nää rekisteröitymisjutut, niin osaatko neuvoa, kenen allekirj. ja leiman tarvin tohon "Supporting Declaration of Good Health"?

"Character" -kohdassa pystyn ilmeisesti viittaamaan siihen Valviren paperiin..mut kenen allekirjotus mun pitää saada tähän?

 

Kävin jo lääkärissä hakemassa kuittaukset tuohon " Declaration of good health by occupational health department/medical practitioner" -kohtaan. Oisko samasen henkilön allekirjoitukset siis pitäny ottaa tähänkin, mistä nyt kyselen?

 

Ja siis mitään terveystodistusta ei ilmeisesti tarvi?

 

Kiitos jo etukäteen.

Odottelen tässä niitä papereita. Mutta! Kysymys! Onko siihen "good character" osaan pakko pyytää OH:n allekirjoitus? Ja miten mä sen muka esittäisin sille, "olen ehkä lähdössä Englantiin, mutta jos en saakaan sieltä duunia, jään tänne? Jatka mun määräkirjaa, jookos?" Sitä ei koskaan tiedä miten käy, mitä jos jäänkin tänne, ja sitten on pikkasen v-mäinen paikka anella uusia määräaikaisia soppareita...

Heippa!

Aattelin kysyä sulta penguin et keneltä otit ns. suosituksen ( An employment reference form.), jos et nykyiseltä osastpnhoitajalta. Kun en itsekään haluis vielä mitään paljastaa..vai onko se siis pakko paljastaa jo tässä vaiheessa kun mitään varmaa ei vielä oo?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi Elli! Ihan samojen juttujen kans painin :) Mä jätin ton supporting health declaration kohdan kokonaan tyhjäks, näin neuvottiin NMC:llä jossain vaiheessa (se eka kohta lekurin allekirjottamana just niinku sulla onkin ja valviran papru riittäis). Character kohtaan kirjotin tyyliin "please check Valvira paper". Sit vielä tosta An employment reference form:ista, sellastakaan en lähettänyt vaikka se oli siinä "check-listalla". Hämmennyin siitä ja et mitä siinä pitää olla ja soitin NMC:lle ja kysyin siitäkin ja sanoivat ettei sitä tarvii. Tosin varoituksen sana, että oon saanu tässä matkan varrella NMC:ltä ristiriitaista tietoa (mm noista maksuasioista) ja mun rekisteröinti ei oo vielä valmis (tosin viimeisimmän tiedon mukaan kaikkien papereitten pitäis olla ok mutta ainakin kuukausi menee vielä koska lähetin paperit vasta kesäkuun lopussa), joten ehkä muut hoitsut täällä jotka on saanu jo rekisteröinnin läpi osaa vastata "varmasti oikein" :) Tsemppiä hakuprosessiin!

 

Edit: joo ja ei tarvii mitään varsinaista terveystodistusta, kunhan on lekurin nimmari ja leima

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ok. Kiva kun vastasit noin nopeeta (Rokkihoitsu). Kai mä sitte jätän sen REFERENssin täyttämättä. Jotenkin ois noloa pyytää os. hoitajalta mitään suositusta kun mikään ei oo varmaa. Toivottavasti saat rekisteröidyttyä pian. Ihmeen kauan menny, kun osalla menny jo niin nopeesti läpi. Tsemppiä paljon!!

 

 

Kyselen nyt vielä varmuuden vuoksi niiltä, joilla rekisteröityminen on jo mennyt läpi:

 

1. Mitä laitoitte 'An employment reference form' -kohtaan? Keneltä siis suositus,  jos ei os. hoitajalta?

2. Riittääkö kohtaan "Supportin Declaration of Good Character" Valviran lapusta mainitseminen?

3. Laitoittako mitä kohtaan "Supporting Declaration of Good Health"?Siis kenen nimmarit ja leiman?

 

Kiitos!

 

 

p.s. sori rokkimimmi, onhan tuolla nuita 4 kk kestäneitä prosesseja. Jostain vaan luin et muutamassa viikossa. Siis odotellaan:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...