Jump to content
MAINOS

gastroenterologisen potilaan post. op. hoito


pupu

Recommended Posts

Ehdottakaapa mistä etsin/löydän tietoa gastroenterologisen leikkauspotilaan hoidosta heräämössä. Olemme saaneet ohjeet koota jokaiselta erikoisalalta erityispiirteet, mitä huomioitavaa on post. op. tarkkailussa heräämössä. Onko kellään koottuna tällaisia ohjeita esim. perehtyjiä varten?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vaikea tehdä tuollaista ohjetta kun se gastron potilaan hoito ei paljon eroa ylipäätään heräämöpotilaan hoidosta. Peiton alle pitää kurkkia ahkerasti, dreenejä ja avannetta tsekkailla, kattoa että kusta tulloo ja että kivunhoito pelaa.

gastro3.jpg

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

huh, nyt on ihan pakko puuttua ton ohjeen yhteen kohtaan:

-mikäli pussi ja levy vaihdettava --> yhteys instrumenttihoitajaan..  mun on ihan pakko nauraa tälle, millä lailla se instrumenttihoitaja olisi joku ekspertti avannepussien kiinitysten suhteen. saa olla aika käsi hoitaja heräämössä joka ei itse osaa vaihtaa avannepussia/levyä.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi Foccen laittama lista oli varsin kattava. Itselleni tuli mieleen, että G-E leikattujen potilaiden heräämöhoidossa kannattaa huomioida pahoinvoinnin ehkäisy. Rajusta yökkäilystä ja oksentelusta voi aiheutua vahinkoa juuri leikatulle alueelle ( esim. Nisssen, Gastric bypass-leikkaukset).

"Ja se puhelinnumero mun taskussa , rakas, luulin että se olet sinä" (Lapinlahden Linnut: Älä viskaa mua pihalle)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

huh, nyt on ihan pakko puuttua ton ohjeen yhteen kohtaan:

-mikäli pussi ja levy vaihdettava --> yhteys instrumenttihoitajaan..  mun on ihan pakko nauraa tälle, millä lailla se instrumenttihoitaja olisi joku ekspertti avannepussien kiinitysten suhteen. saa olla aika käsi hoitaja heräämössä joka ei itse osaa vaihtaa avannepussia/levyä.

Toi on KSKS ohje, ja muistelisin että tuo yhteys tuossa tarkoittaa sitä että se i-hoitaja kertoo mistä niitä levyjä löytyy.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän heräämöhoito onnistuu, mutta jos haluaisi tehdä ohjeet, niin niiden pitäisi perustua johonkin eli näyttöön. Löysinkin punaisesta paksusta anestesiaoppaasta heräämöhoidon yleiset  ohjeet, mutta lisäksi tarvitsisin juuri sitä nippelitietoa; milloin ei saa yökkäillä, millaisessa asennossa makuutettava jne. Pitänee kääntyä kirurgien puoleen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...