Jump to content
MAINOS

Tietoa OxiQuant -happimittarista


tuulia

Recommended Posts

Sattuuko kellään olemaan tietoa ja/tai kokemuksia OxiQuant -nimisestä happimittarista liittyen CPAP-hoitoon?

Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • 3 viikkoa myöhemmin...

Ihan vaan haluaisin tietää, että onko se mielestäsi hyvä ts. luotettava, kätevä kayttää jne. Olen kuullut kommentteja puolesta ja vastaan ja itellä ei vielä juurikaan ole käyttökokemusta. Jotenkin vaan tuntuu, että henkilöt jotka ovat ko.vehjettä vastaan ovat niitä, jotka ovat aina kaikkea uutta vastaan etenkin jos on kyseessä joku tekninen vempele. Oon kuitenkin ite saanut sen käsityksen tuosta happimittarista, ettei kai sen helpompaa mittaria ole olemassakaan jos ei kuumemittaria lasketa...

Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä helppo käyttää, luotettavuudesta en osaa sanoa sen kummempaa, koska ei ole mitään keinoa varmistaa mittarin tarkkuutta. Muitakin happimittareita meillä on, mutta en mä keksi mitään syytä miksei tuo OxiQuant olisi vähintään yhtä hyvä kuin muutkin. En mä näin äkkiseltään keksi mitään huonoa sanottavaa siitä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Eikö ole niin että ko. mittari tulee kalibroida ennen jokaista käyttökertaa? Kalibroitteko huoneilmalla vai 100% hapella?  Olen kuullut molempia tapoja käytettävän ja että huoneilmalla kalibrointi olisi epäluotettavampi (mikä luku silloin pitää saada näyttöön?). Vielä varmistaisin sen, että happimittarihan siis vain mittaa happiprosenttia ja sillä ei siis voi säätää potilaan saamaa hapen määrää vaan se pitää tehdä säätämällä happivirtausta. Eikö ole näin? Hienoa kun on osasto täynnä mittareita ja mm. CPAP-vehkeet vuodelta elvis, joita harva osaa käyttää tosipaikan tullen.

t. nimimerkki "perehtymässä uusiin osastoihin"

Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huoneilmassa on 21% happea, 78% typpea ja 1% muita kaasuja esim CO2, Ne, etc.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...