Jump to content
MAINOS

sairaslomatodistukset


Mamu

Recommended Posts

Meillä pitää laittaa puolison työvuorot hoitovapaa -anomukseen. Joskus jopa kysytty, että voiko mies jäädä kotiin kun sairaasta lapsesta ilmoitin. mies ei voinut jäädä ja sillä puheella homma oli sitten ok  ::)

Sain tässä muutama viikko sitten puhelun yhden työntekijäni aviomiehen työpaikalta ja sieltä pyydettiin "todistus" vaimon työvuoroista siltä ajalta kun mies oli ollut kotona hoitamassa lapsia. Järkytyin suuresti ja ajattelin mielessäni että mikä hiton oikeus niillä on meille soitella. Mietin että onko mun todella pakko kertoa nuo työvuorot toiseen työpaikkaan. Työntekijälläni ei ollut mitään salattavaa tuolta ajalta joten annoin hänen työvuoronsa. Tuntui vaan niin pahalta hänen puolestaan.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä pitää laittaa puolison työvuorot hoitovapaa -anomukseen. Joskus jopa kysytty, että voiko mies jäädä kotiin kun sairaasta lapsesta ilmoitin.

Mihinkähän lakiin tuollainen vaatimus perustuu? Valaiskaa minua ulkomailla olevaa pöllöä? Edes voinut kuvitella tuollaisen olevan mahdollista.

Mun puolison työpaikka vaatii tuon sairaslomatodistuksen (lapsen puolesta siis) lisäksi vielä todistuksen MUN työvuoroista tai koulupäivien pakollisuudesta. Ois kyllä kiva tietää millä oikeudella...  huh.gif Vaikka mä oon kyllä kiltisti sit aina jääny kotiin.

Mut toisaalta kotiäitinä ollessa mulla oli hyvänlaatuinen asentohuimaus ja sh kirjoitti todistuksen mun puolisolle, koska enhän mä siinä huimaamisessani mitään alle vuoden ikäistä lasta kykene hoitamaan. Mut silloin olikin eri työnantajakin kyseessä...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä lääkärintod. meni vuonna yks ja kaks työterveyteen, ei enää. Ilmeisesti yh:n kautta menevät palkkoihin.Ihmettelen edelleenkin miksi palkkatoimiston virkailija saa lukea diagnoosit mutta ne eivät mene asiantuntijalle, eli lääkärille/työter.hoitajalle.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

N. puoli vuotta sitten tuli sääntö, että sairaslomatodistukset tulee lähettää ylihoitajalle. Tosin meidän työterveyshuollosta on turha yrittää hakea s-todistusta minkään flunssan takia, ohje on käyttää omaa ilmoitusta 1-3 pvän sairaslomista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ei saikkua saa hakea muualta kuin työterveydestä!  ;D Työnantaja (vai liekö työterveys) haluaa seurata mahdollisisa työperäisiä sairauksia mm. tuki- ja liikuntaelinsairauksia. Tämä lappu työterveydestä toimitetaan sitte oh:lle.

Sairaan lapsen hoitamiseen sentään riittää tk lääkärin kirjoittama saikku.

Muoks. Niin ja omailmoituksella ei saikulla saa olla vaan hoitajan todistus pitää hakea jokaisesta flunssasta. Rasittavaa.. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

N. puoli vuotta sitten tuli sääntö, että sairaslomatodistukset tulee lähettää ylihoitajalle. Tosin meidän työterveyshuollosta on turha yrittää hakea s-todistusta minkään flunssan takia, ohje on käyttää omaa ilmoitusta 1-3 pvän sairaslomista.

Sama juttu, ettei vain oltaisi samassa paikassa töissä  ;)

Itsevarmuuden lisääntyessä virheen todennäköisyys kasvaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

N. puoli vuotta sitten tuli sääntö, että sairaslomatodistukset tulee lähettää ylihoitajalle. Tosin meidän työterveyshuollosta on turha yrittää hakea s-todistusta minkään flunssan takia, ohje on käyttää omaa ilmoitusta 1-3 pvän sairaslomista.

Sama juttu, ettei vain oltaisi samassa paikassa töissä  ;)

Saattaispa vaikka ollakin  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...