Jump to content
MAINOS

Iltavuoro


Vieras: niemau-k

Recommended Posts

Mitä mieltä olette..iltavuoro:1 sh ja 2 osastoavustajaa(molemmat vailla mitään koulutusta)laitoksessa paikkoja 30,mutta n.5 ylipaikoilla  joten 35 potilasta(asukasta)sisällä.

Laitos on jaettu 2-moduuliin.Aamuvuoro:Eli ykkösmod. 1-sh ja 2 työntekijää vailla mitään koulutusta,ja 2-mod.ei ketään koulutettua hoitajaa :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onko paikka kytketty johonkin sairaanhoitajien päivystysrenkaaseen jolloin sh tulee paikalle soitosta? Tai konsultointi mahdollisuus ratkaistu jollain muulla tavoin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis Ihanaa et joku sanoo noin  *pyhimys*Ollaan ´keski-suomessa..Itse olen "vain" lähihoitaja..n.10-vuotta alalla..mutta minua näin ammattilaisena mietittyttää et näinkö nyky-suomessa voi tehdä..kuka ottaa vastuun..näinkö potilaita hoidetaan..Ajattelen että jos minä olisin potilas niin..olisin lähes tulkoon heitteillä..ja nyky-suomen hienossa yhteiskunnassa..jossa kaikki on niin hyvin 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko paikka kytketty johonkin sairaanhoitajien päivystysrenkaaseen jolloin sh tulee paikalle soitosta? Tai konsultointi mahdollisuus ratkaistu jollain muulla tavoin?

Voimme soittaa aluesairalaan ensiapuun ja he ottavat kantaa tarvitseeko potilas lähettää sinne..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä kaupungin vanhainkoti asukkaita 25 ja iltavuorossa hoitajia 2-3 +osastoapulainen jolla ei hoidollista koulutusta!

Hoitopojan elämä on vaihtelevaa! Ei koskaan tiedä mitä tulee tapahtumaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

;D Kovasti laittaa ihmetyttämään ja ajattelemaan potilaita tuollainen kouluttamattomien hoitajien puute. Meillä tk;n vuodeosastolla 29 potilasta ja 3-4 hoitajaa iltavuorossa. Aina 1sh ja 2-3 ph/lh, toisinaan käy niinkin, että iltavuorossa on 4sh, mutta ne tilanteet on hyvin harvinaisia.

Kannattaisiko asiasta ottaa yhteyttä johonkin.... En tiedä, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta.... :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pöyristyttävää, mutta totta on kouluttamattomien työntekijöiden käyttäminen hoitotyössä, sit kuvitellaan olevansa melkein ylihoitajia kunon useampi vuosi tehty ilman koulutusta.kyllä pitäis näiden viestien mennä myös päättäjien tietoon ja amattijärjestöille, ei ole mitään hyötyä tällä palstalla keskenään puhella, ottaisko joku rohkea asiakseen lähteä näitä asioita eteenpäin viemään

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun tuttava on ollut kunnan palveluksessa vanhainkodissa, etelä-suomessa,  lähes täysipäiväisesti yli vuoden, kouluttamattomana pätkätyöläisenä. Saattaa tehä 6 työsopimusta/kk.. Ihmeesti on kysyntää hänelle riittänyt  :o  Kyseisen vanhainkodin johtaja oli ottanut pari koulutettua työhön, toinen ei saapunut koskaan paikalle ja toisen kohdalla pelkkä herttaisuus ei auta jos työnteosta ei tuu mitään eikä saanut jatkaa.. Ja näin tuttavani sai jatkaa pätkätöitä taasen...  :-X Tossa yksikössä asiakkaita tietääksi liki 40 ja niistä 10-15 vuodehoidossa..

Tosin on itselläkin oma lehmä ojassa tässä asiassa, mutta jonkin asteinen kouluttautuminen kuitenkin päällä ja tutkinto siintää 2 vuoden päässä.. Keski-Suomessa minäkin  ;D Tässä pikku kaupungissa ei kyllä suosita kouluttamatonta työvoimaa, oli nimittäin sairaan vaikee saada paikka edes työkokeiluun/harjoitteluun, jotta näkee onko alalle sopiva..  Eihän sitä ois viitsinyt alkaa opiskelee jos käytännön työ ei oiskaan teoria tiedoista huolimatta onnistunut.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä mieltä olette..iltavuoro:1 sh ja 2 osastoavustajaa(molemmat vailla mitään koulutusta)laitoksessa paikkoja 30,mutta n.5 ylipaikoilla  joten 35 potilasta(asukasta)sisällä.

Laitos on jaettu 2-moduuliin.Aamuvuoro:Eli ykkösmod. 1-sh ja 2 työntekijää vailla mitään koulutusta,ja 2-mod.ei ketään koulutettua hoitajaa :-

Kuullostaa kamalalle!!

Meillä TK:n vuodeosastolla on potilaspaikkoja 36 mutta jatkuvasti 5-10 ylipaikoilla. Iltavuorossa 5 hoitajaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pöyristyttävää, mutta totta on kouluttamattomien työntekijöiden käyttäminen hoitotyössä, sit kuvitellaan olevansa melkein ylihoitajia kunon useampi vuosi tehty ilman koulutusta.kyllä pitäis näiden viestien mennä myös päättäjien tietoon ja amattijärjestöille, ei ole mitään hyötyä tällä palstalla keskenään puhella, ottaisko joku rohkea asiakseen lähteä näitä asioita eteenpäin viemään

Niinpä..olen yrittänyt..otettiin meidän pääpomoon yhteyttä..hän sanoi ettei ole ketään koulutettua hoitajaa..kaikki ovat kentällä..kun joka paikassa on huutava pula..ymmärrän ettei s.hoitajaa mutta kun ei ole edes  lähi-perushoitajaakaan vapaana

..eli en enään tiedä mitä tekee..minun tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin ja antaa asioitten olla..kuka meitä sit hoitaa kun aika on..en edes uskalla ajatella ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Villi meininki on täällä meilläkin päin suomea.  Kesätöihin tuntuisi pääsevän kuka vaan joka sattuu nenäänsä näyttämään tk:ssa päin. Onneks ei tartte olla kesällä töissä, kun äitiysloma alkaa vapulta. Ihan kamala kesä taas työkavereilla tiedossa. Päivistä riippuen joko on koulutettuja tai sitten ei. Jos sattuu ettei yhtään koulutettua ole vuorossa niin toiselta osastolta käy joku lääkkeet antamassa ja insuliinit pistelemässä.

Kyllä kannatan pitkää työkokemustakin mitä monella laitoshuoltajalla on, mutta välillä on kamalaa kattella, kun "joutuvat" hoitotöihin ja sitten ollaan niin tietäväisiä ja homma ei kiinnosta pätkääkään ja vanhusparat saa tuntea sen nahoissaan. Varsinkin kun itse olen vasta alottelija tässä aikuisten hoitamisessa niin ei oikein osaa mennä näitä kaikki tietäviä neuvomaan vaikka ittellä onkin ihan eri periaatteet monesta asiasta. no niin tais mennä asian vierestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mitä mieltä olette..iltavuoro:1 sh ja 2 osastoavustajaa(molemmat vailla mitään koulutusta)laitoksessa paikkoja 30,mutta n.5 ylipaikoilla  joten 35 potilasta(asukasta)sisällä.

Laitos on jaettu 2-moduuliin.Aamuvuoro:Eli ykkösmod. 1-sh ja 2 työntekijää vailla mitään koulutusta,ja 2-mod.ei ketään koulutettua hoitajaa :-

Kuullostaa tutulta. Ettei olis meidän työpaikalta  :D

Varsinkin kesäisin, lomien aikaan, huomaan olevani ainut alalle KOULUTETTU työntekijä vuorossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: sinikkari

Mitä mieltä olette..iltavuoro:1 sh ja 2 osastoavustajaa(molemmat vailla mitään koulutusta)laitoksessa paikkoja 30,mutta n.5 ylipaikoilla  joten 35 potilasta(asukasta)sisällä.

Laitos on jaettu 2-moduuliin.Aamuvuoro:Eli ykkösmod. 1-sh ja 2 työntekijää vailla mitään koulutusta,ja 2-mod.ei ketään koulutettua hoitajaa :-

-melko mahdottoman tuntuinen ja kuuluinen tilanne, huhhuh!!  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä kunnan palvelukeskuksessa/vanhainkodissa klo 15-21 töissä kolme henkilöä, 1 lähihoitaja (tai sairaanhoitaja) + kaksi laitosapulaista, tai vuoroista riippuen 2 lh+ 1 laitosapulainen. Asukkaita talossa 37, joista 15 vuode -tai muuten nostettavaa "jalatonta"-potilasta. Hoitajan parina melkein aina laitosapulainen, joten vastuu hoidollisesta puolesta on aina vuorossa olevalla hoitajalla. Koko talossa vain 3 sairaanhoitajaa, eli heitä ei riitä moneenkaan vuoroon. Päivystävälle lääkärille soitetaan, jos oma tieto ei riitä.  ;D

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huhhuh.. Meillä hoivakodissa on 25 paikkaa (jos en nyt hirveesti valehtele) ja vuoroon on määrätty 4. Niin aamulla kun illallakin. Siis lähihoitajia. Keittiöihminen on erikseen. Ja arkena vastaava sh paikalla. Mutta hoitotyössä se 4.

Joskus toki on niin paha tilanne että vuorossa vaan 2.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä kunnan palvelukeskuksessa/vanhainkodissa klo 15-21 töissä kolme henkilöä, 1 lähihoitaja (tai sairaanhoitaja) + kaksi laitosapulaista, tai vuoroista riippuen 2 lh+ 1 laitosapulainen. Asukkaita talossa 37, joista 15 vuode -tai muuten nostettavaa "jalatonta"-potilasta. Hoitajan parina melkein aina laitosapulainen, joten vastuu hoidollisesta puolesta on aina vuorossa olevalla hoitajalla. Koko talossa vain 3 sairaanhoitajaa, eli heitä ei riitä moneenkaan vuoroon. Päivystävälle lääkärille soitetaan, jos oma tieto ei riitä.  ;D

Ups, mähän liioittelin. Ei meillä ole kolmea töissä kuin klo 15-19 ja sit siitä klo 21:n asti kaks  cry.png

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis Ihanaa et joku sanoo noin  *pyhimys*Ollaan ´keski-suomessa..Itse olen "vain" lähihoitaja..n.10-vuotta alalla..mutta minua näin ammattilaisena mietittyttää et näinkö nyky-suomessa voi tehdä..kuka ottaa vastuun..näinkö potilaita hoidetaan..Ajattelen että jos minä olisin potilas niin..olisin lähes tulkoon heitteillä..ja nyky-suomen hienossa yhteiskunnassa..jossa kaikki on niin hyvin >:D

Aika hurjaa tää alkaa olla. Kysyimme yh:lta, mikä olis hyvä miehitys iltavuorossa ja hän totesi, että osasto saa  itse päättää sen. No, kaikki iltavuoron lisäväki olisi sitten aamusta pois, emmekä me  tietenkään pitäisi lisääntyvistä iltavuoroista, onhan tämä työ muutenkin niin epäsäännöllistä. Meillä on 21 aika raskashoitoista potilasta ja illassa on 1 sh, 1 lh/ph ja laitosapulainen, joka ei tee hoitotyötä, mitä nyt syöttää muutaman.

Kesällä "haittaa" lisäksi se, että melkein kaikki sijaiset ovat opiskelijoita, tosin alan, mutta kyllä me vastuuasioita on jouduttu pohtimaan. Esim tuli ohje, että opiskelijasijainen saa työskennellä vain pätevän kanssa, jolla siis vastuu,  joten jos illassa on sh-opiskelija (tekee sh:n sijaisuutta)  lähihoitajan kanssa, vastuu on lh:lla. Hyvin meillä yritetään hoitaa, mutta on potilaat aika yksin illan aikana ja on siinä koulutettu hoitajakin aika yksin. Meilläkään ei ole lääkäriä talossa....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä nyt voi mennä vähän asian vierestä, mutta minua usein ihmetyttää sekä laitoksissa että avopuolella tuo asenne, että illat vedetään minimimiehityksellä aina.

Itse olen kotihoidossa huomannut, että yöpuullelaittamisrituaalit vievät lähes yhtä paljon aikaa kuin aamutoimetkin. Vanhukset ovat usein illasta sillä tavalla virkeämpiä, että haluaisivat jutella ja vaihdella kuulumisia päivän tapahtumista ja muutenkin kaipaavat iltaan rauhallisuutta.

Jos työntekijä käy kiireesti suhaisemassa kuivat vaipat ja yövaatteet päälle, hätäseen virutetaan vielä tekarit ja lähdetään pian pois seuraavaan paikkaan, ei ihme jos asiakkaalta yöunet kaikkoaa...

Ja yö alkaa monella todella varhain, kun iltakierto on pakko jostain aloittaa. Surkealta tuntuu jo klo 17-18 aikaan vaihtaa ensimmäiset yövaatteisiin. Silloinhan voi tulla vielä vieraitakin ja mummo sitten flanelleissaan siellä keikistelee :-

Aamutöissä olisi ehkä enemmänkin (ainakin kotioloissa) jouston varaa, kun toiset haluaa nukkua pidempään ja eivät kaipaa hoitajaa ehkä ihan heti klo 7. Siirrettäisi vaikka yksikin ihminen enemmän iltavuoroon, niin saadaan nukkumaanmenoajatkin inhimillisiksi ja oman vuorokausirytmin mukaisiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...