Jump to content
MAINOS

sh- lanssissa


-teme-

Recommended Posts

joo eli aihe on varmasti monelle tuttu , mutta minulle ei! minkälaiset on nykyisin työllisyys mahdollisuudet uudella sairaanhoitaja amk tutkinnolla ensihoidon suuntaan´? itse valmistun vasta vuonna 06, joten joko näitä "oikeita" ensihoitaja tittelillä valmistuneita hoitajia on niin paljon että jään vaille töitä? nykyisin sh tutkintoon ei kuulu erikoistumista, vaan loppuvaiheen painotus on vain ja ainoastaa mahdollinen....

miten kaupugit ottavat sh tutkinnon suorittaneita ensihoito tehtäviin, näiden palomies- sairaankuljettajien sekaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luulisin sh:lla olevan kysyntää lansiin jatkossakin. Ainakin yksityiset ottavat mielellään nykyisin. Ja kai laitoksillakin aletaan vähitellen hyväksymään noita pelkkiä hoitajia riveihin. Ja muutamassa vuodessa alalta eläköityy niin paljon väkeä että eiköhän sitä saumaa riitä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ongelmana sh tutkinnossa tulee shp-tasotestaukset. Kuopiossa vaaditaan, että hoto-testaukseen pitäisi olla siellä hoitoyksikössä (no, ei niin aina tarkkaa). Eh amk saa tutkinnossaan (siis jos valmistuu ja saa testit läpi) ainakin Kuopiossa ja Jkl kelpaavan testauksen (se Arkadan testi), joka kelpaa 2 vuotta. Sh-tutkinnolla pitäisi ensin saada töitä ja sitten päästä testistä läpi ja mahdollisuuksia testiin on vain 2 kertaa vuosi. Jos ei pääse läpi testistä voi olla työt kortilla. Jopa perustasolla testi pitäisi olla suoritettu ennen töihin huolimista. Tämän kyllä voi sh-opisk. tehdä opiskelujen loppuvaiheessa, mutta onhan se helpompaa, kun testaus liittyy koulutukseen.

Sitten henkilökohtainen mielipide: Arkadan testi testaa oikeasti osaamista, mutta shp testit monasti pelkkää ulkoalukemisen testaamista, sen perusteella, mitä netistä katsonut ja itse tehnyt.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä oli minullekin tosi lohdullista kuunneltavaa koska EH-AMK linjalle on tajuttoman vaikeaa päästä. Mutta toivotaan että SHksi selviää B:nkin papereilla....

Saku-hommat on mulle kyllä selvästi tulevaisuuden homma. Mieli tekisi vaikka siirtokuljetuksia tekemään (vanhainkotiralli)  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mua ittee vaan hieman mietityttää oma tulevaisuus ampparissa, sillä tällä hetkellähän en ole opiskellut yhtään akuuttia puolta... ok ea 2 hanskassa heh heh! loppu vaiheesta 3.5:n vuoden opiskeluista onneksi saa itse hieman painotella harjoittelujen suhteen mut mut.... no kysytäänpäs näin et onko saku:ssa työskentelevillä meistä sh- tutkinnon suorittaneista kokemusta ja hieman kommenttiakin olisi kiva kuulla??

oma kohtainen mielipide on et kyllä meitä paljon saa vielä työhön ohjata ja kädentaitoja opettaa..... korjatkaa jos huoleni on aiheeton!

-teme-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: ampulanssimies

oma kohtainen mielipide on et kyllä meitä paljon saa vielä työhön ohjata ja kädentaitoja opettaa..... korjatkaa jos huoleni on aiheeton!

Itse sh(amk) ja 4v lanssissa joka sijoittunee perus- ja hoitotason väliin niinkuin suurimmassa osassa maata lanssit sijoittuu.

Itsekään en akuuttiin suuntautunut muuten kuin pitkillä harjoitteluilla (keskussairaala ea-pkl ja teho) ja hyvin olen (mielestäni) pärjännyt.

Kädentaitojen osaaminen ei niinkään ole ollut ongelma, perustaidoilla pääsee alkuun ja käytäntö opettaa. Sen sijaan lääketieteellisen tiedon soveltaminen käytäntöön jäi ainakin meidän sh-koulutuksessa niin pahasti tutkimustöiden sekä hoitotieteellisten tarvehössötysten jalkoihin että paljon on saanut lisää opiskella.

Mutta sehän on vaan omasta aktiivisuudesta ja motivaatiosta kiinni ja sitä sinulla tuntuu riittävän!

Onnea matkaan ja tervetuloa alalle!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo siis motivaatiota kyllä riittää 8)

oli pakko nyt vaan kommentoida tuota juttuu et meillä on niin tutkimuksellista ja tieteiden kanssa pelaamista! meillä enemmän kuin sama ongelma...

ei jaksa aina välillä ymmätää mitä ihemettä teemme tällä tieteen määrällä mitä koulutuksessa tulee..... perus jutut toki ymmärrän et hanskassa on oltava mut joku raja kuitenkin..... tää nyt ei kuulu yhtään tähän topikkiin, joten nyt lopetan mussuttamisen ja jatkan sitä yksin koneen edessä kiroillen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiinnostaisi tehdä keikkaa lanssissa. Perustason testi täälläpäin tehdään Turun ammatti-instituutissa. Ilmoituksessa ei kuitenkaan kerrota mitä tulisi osata. KYSin alueella on luettavana Ensihoidon perusteet, miten muualla?

käyppä katsomassa http://www.vsshp.fi/fi/1393/1400/ siel on varsinais-suomen sairaanhoitopiirin toimintaohje. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että oli helpot testit niin perus, kuin hoitotasollakin

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

.

Sitten henkilökohtainen mielipide: Arkadan testi testaa oikeasti osaamista, mutta shp testit monasti pelkkää ulkoalukemisen testaamista, sen perusteella, mitä netistä katsonut ja itse tehnyt.

JKL:ssa hoitotason testaukseen kuuluu käytännön koe johon pääsee vain jos teoriakoe on läpäisty. Eli muuallakin osataan kuin Arkadassa. Tosin JKL:ssä voi hoitotasolla työskennellä ilman mitään tenttiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

.

Sitten henkilökohtainen mielipide: Arkadan testi testaa oikeasti osaamista, mutta shp testit monasti pelkkää ulkoalukemisen testaamista, sen perusteella, mitä netistä katsonut ja itse tehnyt.

JKL:ssa hoitotason testaukseen kuuluu käytännön koe johon pääsee vain jos teoriakoe on läpäisty. Eli muuallakin osataan kuin Arkadassa. Tosin JKL:ssä voi hoitotasolla työskennellä ilman mitään tenttiä.

JKL ja Kuopio sama tentti, mutta teoria osa oli mielestäni surkea. Testi voitaisiin laatia jotenkin toisin tai oikeastaan musta ensin kaikki käytännön testiin ja sitten läpässeiltä teoriatestaus. Kertois enemmän osaamisesta ehkä.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...