Jump to content
MAINOS

Lähihoitajat, jotka ovat suuntautuneet ensihoitoon.


emmuska82

Recommended Posts

sääli vaan itseäs.luulisin että monessa kylässä perustaso ajaa puolet enempi kyytiä kuin se hoitotaso,eli tankin kuski se kai ideaali homma ois,jos duuni PELAssa.

Piru kun tästäkin pitää alkaa vääntämään. Vastaat mitä vastaat, tai kuka tahansa, tää on todellakin mun viimeinen viesti yhteenkään ketjuun joka edes vähäänkään lippaa sairasautoja tai niissä työskenteleviä.

Tylsällä tarkoitin, että nämä jotka minulle kommentoivat tulevaa muutosta, olivat HE sitä mieltä että perustaso ei anna tarpeeksi "actionia" heille. Tiedät varmaan sanonnan "mummoralli", jota joskus käytetään perustasolla, sitä he kammoksuivat.

Korostan, minä en ole mummoralli sanaa keksinyt, enkä ole edes samaa mieltä. Jokainen mummo opettaa minulle ammattia, olen sen verta uusi kuvioissa että kaikki caset minulle pelkkää henkistä piipaa meininkiä.

Toisekseen, säälin näitä kavereita koska olivat selvästi harmissaan, ja toisekseen meikäläiselle olisi paljon hyötyä jos sais feedbackia niiltä kokenelta hoitajilta.

Ja vielä lopuksi....alan nyt säälimään itseäni edes hetkeksi sinun mieliksesi

Niin ja olet oikeassa, perustasolla kyllä ajetaan enemmän keikkaa. Olenko muuta väittänyt?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 83
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

ok ok actionjackson miehet on erikseen.en aja enää sakua,koska sair.sisäpuolella leipä tulee helpommin,mutta joskus kaipaan sitä pientä vapautta,että saa koko duunipäivän olla poissa pomojen silmistä,juoda kaffeet Nesteellä ja pelata pokeria.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse olen työskennellyt useamman vuoden sairaankuljetuksessa paloasemalla ja yksityisellä puolella. Nykyisin ainoastaan paloasemalla, yksityiset tuli nähtyä. Taysissa keikkailen lastenteholla ja -infektiolla sekä ensiavussa. Hyvin työlistyy, vaikka pitkälle on henkilöstä kiinni.

Tulevaisuudessa kuitenkin lähihoitajat jää vanhuspuolelle ja näin kuuluu ollakin. AMK tuo lisämahdollisuuksia ja ammattitaitoa. Siitä siis suoriutuessa.

Naisen täytyy olla kaksi kertaa niin pätevä kuin miehen, jotta häntä pidettäisiin puoliksikaan niin hyvänä. Onneksi se ei ole vaikeaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulevaisuudessa kuitenkin lähihoitajat jää vanhuspuolelle ja näin kuuluu ollakin.

Kun faktoihin vähän perehtyy niin helppo laskea että mahdotonta mahtaa olla tuo mitä esität, ei riitä AMK:laisia joka sakuun muutamaan vuosikymmeneen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulevaisuudessa kuitenkin lähihoitajat jää vanhuspuolelle ja näin kuuluu ollakin.

Kun faktoihin vähän perehtyy niin helppo laskea että mahdotonta mahtaa olla tuo mitä esität, ei riitä AMK:laisia joka sakuun muutamaan vuosikymmeneen.

Juuri näin. Lähihoitajille riittää työsarkaa perustason sairaankuljetuksessa nyt ja tulevaisuudessa. Hoitotason ensihoitajia ei tarvita jokaiseen niemeen eikä sen notkoon. Näistäkin olemassaolevia tulee tiputtaa paljon pois tasokkaiden tasotestausten myötä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulevaisuudessa kuitenkin lähihoitajat jää vanhuspuolelle ja näin kuuluu ollakin.

Kun faktoihin vähän perehtyy niin helppo laskea että mahdotonta mahtaa olla tuo mitä esität, ei riitä AMK:laisia joka sakuun muutamaan vuosikymmeneen.

Kysymys ei myöskään ole riittämisestä, vaan nykyisellä palkkauksella myös kiinnostamisesta. Ei paljoa kiinnosta varallaolot 15min lähtövalmiudessa ja tk:ssa avustelu jollain SK3-5 palkalla, kun sairaalasta saa paljon suurempaa palkkaa helpommalla. Eikä tarvii olla astrologin ja ninjan papereita takataskussa että saa lääkitä potilaita..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulevaisuudessa kuitenkin lähihoitajat jää vanhuspuolelle ja näin kuuluu ollakin.

Kun faktoihin vähän perehtyy niin helppo laskea että mahdotonta mahtaa olla tuo mitä esität, ei riitä AMK:laisia joka sakuun muutamaan vuosikymmeneen.

Kysymys ei myöskään ole riittämisestä, vaan nykyisellä palkkauksella myös kiinnostamisesta. Ei paljoa kiinnosta varallaolot 15min lähtövalmiudessa ja tk:ssa avustelu jollain SK3-5 palkalla,

Nimenomaan. Varsinkin kun mitään 15 minuutin lähtöä ei käytännössä kumminkaan ole, silti palkka maksetaan usein sen mukaan. Koko varallaolosysteemi on täysin naurettava, se pitäs lailla kieltää. Tosin yrittäjäthän hyrisee tyytyväisenä. Itse lopetin lanssihommat mm kusetuksen, huonojen työolojen yms takia. Kuten olen moneen otteeseen sanonut, vanhenpana ei enää palkaksi riitä se että on kivaa ajella ambulanssilla.

kun sairaalasta saa paljon suurempaa palkkaa helpommalla.

Ei se raha nyt välttämättä 'helpommalla' sairaalasta irtoa, niin erilaista se työ on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: IsostaSairaalasta

Juu..eipä täällä etelässä vissiin lähärin papereilla pääse ku mummoralliin. Sitä varten ei kannata 3 vuotta koulunpenkkiä kuluttaa. Suoraan AMK tutkinto, jos oikeisiin töihin mielii.

Nyt särähti korvaan! Kaikista suomessa tapahtuvista sairaankuljetuksista on 90% sinun mainostamaa "mummorallia" eikä se ole sen vähempää "oikeaa työtä" kuin muutkaan kyydit. Kyllä jää vaihtoehdot työpaikoissa vähäisiksi jos ei muu kuin kiiruskyydit kelpaa.. :-

Juu kyllä näin on.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 03.08.07 - klo:18:05


ok ok actionjackson miehet on erikseen.en aja enää sakua,koska sair.sisäpuolella leipä tulee helpommin,mutta joskus kaipaan sitä pientä vapautta,että saa koko duunipäivän olla poissa pomojen silmistä,juoda kaffeet Nesteellä ja pelata pokeria.

Se on sen duunin yksi niistä hyvistä puolista, ei tartte luimistella samassa paikassa koko ajan tiukkojen aikataulujen kanssa.

Voi valita missä syö ja mitä syö ja koska. Tässä duunissakin on muutakin vielä eli hyvin vaihtelevaa tekemistä kuten se ajaminen esimerkiksi, näistä täytyy pitää että eihän sitä muuten jaksa ambulanssissakaan könytä jos ei tykkää ajella ja istua pakettiautossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

"niin se vaan menee että ensin pitää ajella niitä mummo kyytejä että pääsee sitten joskus ajelemaan kiireempiä". Suoraan koulun penkiltä tulee ovat käytännössä harjoittelijoita, oli sitten mikä amk tutkinto tahansa. Tarvitaan siis työkokemusta!!! :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...