kiikku Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Tässä tuli tämmöinen pieni ongelma mieleen, että miten kiinnitätte vigon potilaalle, jolla on teippiallergia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernasoppa Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Teipillä mä oon ne kiinnittäny ja toivonu parasta... Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiikku Posted February 24, 2007 Author Share Posted February 24, 2007 Mulla itellä jo pienestä laastarin palasta tulee turvotusta ja punotusta sekä kauhee kutina, jos on ees hetken. Joten jos sen vigon pitää olla kauemmin kuin 5 min, niin ei tuu mitään, jos teipillä kiinnittää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Kyllä se pysyy pelkällä sideharsollakin (hyvin sidottuna) tai sillä itseensä takertuvalla mikäsenniminytolikaan-siteellä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
almamaria Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Teippejä on monenlaisia ja toistaiseksi on löytynyt edes yksi, jolla on voinut kiinnittää. Jos mahdollista, olen testaillut pienillä teippipalasilla etukäteen mikä olisi vähiten ärsyttävä vaihtoehto. Suurin osa allergisista on ollut myös itse tietoinen siitä, millainen teippi on aikaisemmin sopinut. Jos teippi kuin teippi on poissuljettu, voinee kokeilla esim. Hydrofilmiä tai OpSitea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trikki Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Voi myös kokeilla DuodermThin tai vastaavaa. "Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lääkärihoitaja Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Nyt on olemassa myös silikoniteippi, jossa siis ei ole ollenkaan liimaa. Sille toki myös voi olla allerginen, mutta silloin on kyse silikoni- ei teippi/liima-allergiasta. Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Hyvii vinkkei!! Kiitos! Otetaan käytäntöön. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bifaasinen Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 sillä itseensä takertuvalla mikäsenniminytolikaan-siteellä. Ainakin Mollelast Haft. Tai jotain Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 sillä itseensä takertuvalla mikäsenniminytolikaan-siteellä. Ainakin Mollelast Haft. Tai jotain Tais olla just tuo Lohmannin tuote jota tarkoitin.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.